Gå til innhold

har enda litt ekstra, og gruer meg til påska...


Gjest Hipphipp86

Anbefalte innlegg

Gjest Hipphipp86

hei hei=)

 

litt om meg , jeg er 24 år og stundent, som for tiden bor på østlandet. jeg har gått ned fra 95 kilo til nå 69,5 og er fornøyd med meg selv hehe =) men har veldig lyst til å komme ned til f.eks 65. har som delmål 68 i første omgang... jeg må ha små mål hele tiden, så det ikke tar sååååå lang tid før jeg når dem :) jeg har fått utdelt 1600kcal, ligger på mellom 1300-1700 kcal. trener 6 ganger i uka, med dans, løping, spinning og styrke. men syns nå det er vanskelig å bli kvitt disse "pynte kiloene"...har dere noen tips?

 

mitt andre spørsmål er ang. påsken...skal hjem i påsken, der er det ikke som hos meg selv. jeg har aldri godis liggende i skuffer og skap, da blir det spist....hjemme betyr kos ,mat. noe som faktisk irriterer meg! og min viljestyrke på dette område er meeeget svak..=(...har dere noen tips fra lignende situasjoner, hva jeg kan si til meg selv liksom...er så kjiipt å gå opp masse bare fordi det er påske, og må gå ned flere kiloer flere ganger. kan ikke huske sist jeg så 6- tallet på vekta, og det føles såå bra...

 

takk for alle tips og tanker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si WOW!!! Det er slike historier som din som motiverer meg!!!

 

Har desverre ikke så mye annet å komme med.. Men jeg pleier ofta ta med meg frukt på besøk når jeg vet det er mye søtt å få. -det hindrer meg ikke i å spise gofteri, men det bidrar til at jeg spiser litt mindre..

 

Lykke til, og god påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så bra nedgang!

 

Jeg har VELDIG stor forståelse for at dette kan bli vanskelig! Jeg kjøper heller aldri godterier selv - da blir det spist.. Er mye lettere å la være.

 

Noe som har hjulpet på meg selv i slike situasjoner er å rett og slett ikke ta. Det føles så utrolig mye bedre, som du sier, å se 6-tallet enn det gjør å spise snop! Felles måltider er det kanskje ikke så mye å gjøre med, men er maten usunn, så spis saaaakte og lite! Prøv så godt du kan! Bestem deg på forhånd hvor mye/lite du kan spise - og hold på planen! Blir du for fysen på snopet, kanskje du kan finne på noe? Brette sammen klær, rydde litt?

 

Evt. bør du bestemme deg for et maks antall biter du kan spise, eller kanskje ikke smake før det er to-tre biter igjen i skålen? Du får bare prøve så godt du kan å legge alt til rette for at det ikke blir en kjempe-sprekk! Gjør opp for ekstra kcal med tur/trening eller lignende.

 

Og, om det skulle gå skikkelig på tverke, så jo - det er kjipt å slanke de samme kiloene om igjen - men det vil gå!

 

Ang det første spørsmålet ditt så er jeg ikke sikker.. Det går saktere mot slutten, og du ser ut til å trene variert. Har du spist samme kcal-mengde hele tiden? Kanskje du må spise litt mindre for å gå ned nå, ettersom du veier mindre? Hold ut - det går nok nedover til slutt :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

takk for svar og videre motivasjon =) =)

 

ja må nok hamstre litt frukt og noen av MINE varer.....vet jo at det ligger i hodet, så jeg skal bestemme meg. og det er tross alt bare snakk om 3- 4 dager hjemme....så er man tilbake i sitt vanlige mønster =)

 

god påske alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

MIN plan er å ikke spise snop i det hele tatt. Vi skal på overnatting til venner og etterpå på hyttetur med familie. Det blir alltid fellesmåltider og gjerne vin /snacks/snop på kveldene. Vinen skal jeg unne meg, men i moderate mengder, dvs max to glass. Snop og snacks er det fort å miste kontroll på, særlig snacks for min del (potetgull eller nøtter altså) - så jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal spise noe. Har hatt snopfri nesten to uker allerede, så den mentale biten er på plass. Vi har masse snop liggende, men klarer å la være når jeg har bestemt meg :) Gulrøtter er jo en god erstatter, skjær opp og sett fram.

 

I forhold til fellesmåltider er det jo lurt å spise sakte, og ha planlagt måltidet på forhånd. For min del er det ofte slik at jeg spiser mer når jeg ikke har planlagt det enn når jeg vet på forhånd antall skiver og pålegg

 

Jeg skal bake knekkebrød å ta med - de er sunne og gode, og veldig lett å måle mengde på. Pleier å ta 3-4 stykker (tilsammen ca 40 gram). De gjør iallefall underverker for fordøyelsen.

 

Ja - dette er planen - så får vi se om teori og praksis henger sammen :)

 

Her blinker snart firetallet først, så jeg vil heller ikke ødelegge.

 

(156 høy, 50.1 kg i går) - mål: 48.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

woohooo!!!

 

idag var det veiing idag, siden jeg reiser hjem imorgen, og bruker kun den vekta på treningssenteret. og den viste 68,9!!!! det blir min motivasjon . har 68 som delmål, og er jo bare 900gram ifra=) =) etter det blir det et nytt lite delmål =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hipphipp86

veide meg på fredag, og hadde gått opp til 69,6...kjente at det ikke var så stor krise, litt kjiipt er det jo, men jeg hadde endel sprekker hjemme desverre, så da ble det slik.men samme dag jeg var hjemme igjen var det tilbake i gode vaner, så det er INGEN problem =) håpet er å kunne kvitte meg med disse 700g iløpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...