Gå til innhold

Etter påske - ekspresskurs


Gjest Hilde4

Anbefalte innlegg

Da har jeg meldt meg på ekspresskurs med oppstart like etter påske.

Jeg er ikke overvektig, men etter endte svangerskap - så har det lagt seg en 5-6 kg i pluss som jeg ikke blir kvitt.

 

Håper det er flere som ser for seg å gå ned 6-7 kg fram mot sommeren, og ikke minst holde vanene etterpå.

 

Oppdaterer onsdag 27.april, da har jeg satt startdato for prosjektet mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei!

Jeg henger meg gjerne på! Jeg har også noen svangerskapskilo som skal av til sommeren, første mål er 4 kilo innen 20. juni - noe som klart er innenfor rekkevidde!

 

Mulig jeg også melder meg på et ekspresskurs - rart med det; har man betalt en gjeng penger er også det en motivasjon..

 

Sjekker innom over påske - og skal prøve å spise sundt også i høytiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en liten tur på vekta i går - bare for å ha et utgangspunkt, og kanskje noe å styre etter påska gjennom.

 

67,8 kg - og målet er å komme seg ned til 60.

 

Min utfordring er ikke trening eller å spise sundt i løpet av dagen, men utfordringen er når kvelden kommer og barna er lagt. Da har jeg stadig en tendens til å finne alt spiselig og ikke spiselig, og kaste meg over det...

Hvordan bryte den sirkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Jeg var også innom vekten i går for å ha et utgangspunkt - 72,1. Målet er å komme ned på 67,0.

 

Jeg kjenner til "etter-barna-er-lagt" syndromet... Spesielt i helgene, og da tar vi gjerne et glass vin eller tre også, og da skyver man jo på med kalorier... må få gjort noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68.1 kg er utgangspunktet - og før jeg har gitt meg skal 8.1 kilo bort....

Jeg kjenner jeg er motivert og klar - jeg forsynte meg grådig av påskeegget på jobb i går, spiste en hel plate stratos - pølse i brød til kvelds, pizza til middag... Hehe... Fyll på! :-)

 

Kursboka kom i påska - tanken var å lese i den og ikke skli helt ut, men den gang ei... Så nå er det full konsentrasjon.

 

Vi "tastes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei Hilde4 og tribli!

 

Her har påsken gått utrolig bra - jeg har faktisk tatt av 2,3 kilo! For en kickstart!

 

Jeg har som nevnt meldt meg på internett-ekspresskurs med første innrapportering innen kl 12 i morgen, så det skjer nok i kveld. Vekten i dag tidlig viste 69,8 kg. Jeg har som mål å nå 67,0 innen 20. juni, og det bør jo være innen rekkevidde.

 

Når det er sagt, har jeg også som mål å gå opp et par kilo muskler. Litt omrokkering på kroppsmassen fra fett til muskler hadde vært fint - så her må det også trenes!

 

Lykke til og stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg trenger noen å rapportere til for da går det så mye lettere, så håper jeg kan henge meg på her?

Jeg har gått ned noen kilo allerede, men har 4,4 kg igjen til mål. Påska gikk ikke så bra for meg, og jeg la på meg over 1 kg. Æsj. Jeg var veldig flink på dagen, men når kvelden senket seg var påskegodtet uimotståelig... For at jeg skal klare å gå ned til målvekta innen 18.juni, innfører jeg fra i dag sjokoladestopp inntil jeg når idealvekt (jeg er sjokoholiker...).

 

Jeg har heldigvis blitt flink til å trene, og trener 30-day shred (25 min. hjemmetreningsprogram) hver dag (er på dag 29/30), og jogger to ganger i uka.

 

Jeg er forresten imponert over deg, Pipeline, som gikk ned over 2 kg i påska!!

 

Startvekt: 71,4

Målvekt: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg skal klare å gå ned til målvekta innen 18.juni' date=' innfører jeg fra i dag sjokoladestopp inntil jeg når idealvekt (jeg er sjokoholiker...).

[/quote']

 

Hm... kanskje jeg skulle hevet meg på?

Tenk å kunne være allergisk mot sjokolade da?! Det ville jo vært fint? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt' date=' har jeg også som mål å gå opp et par kilo muskler. Litt omrokkering på kroppsmassen fra fett til muskler hadde vært fint - så her må det også trenes!

 

[/quote']

 

Åååå sååå flink!

Opp godt over 1 kg her... *kremt*

Angående styrke, så tenkte jeg å kjøpe en sånn gymstrikk de har på XXL til 99,- kr. Det muliggjør å trene litt styrke på kveldstid, når ungene er i seng. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Da er ekspresskurset i gang! Helt utrolig at man må betale x antall kroner for et kurs for å få i gang motivasjonen - men sånn er det nå en gang..

 

Og det hjelper! I dag for eksempel gikk jeg til butikken i kveldingen for å hente melk og brød, i stedet for å ta bilen ;-)

 

Ellers må jeg komme i gang med trening. Jeg liker å jogge og kan fint få til det etter at ungene er lagt (2 og 3 1/2 år gamle) - men det fordrer jo at mannskinnet er hjemme, noe han ikke er nå eller i morgen kveld. Hrmf.

 

Får kjøpe meg en sånn strikk som Hilde4 nevnte - sikkert ikke dumt!

 

Ha det bra så lenge og vær flinke jenter - vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til , jenter :D

jeg gikk på ekspresskurs før påske.

Det ga meg og Mannen i huset mange tanker og aha-opplevelser.

 

Vi gikk begge ned - og vi fortsetter med sunne matvaner nå også - og håper selvsagt på fortsatt nedgang:)

Klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje jeg skulle hevet meg på?

Tenk å kunne være allergisk mot sjokolade da?! Det ville jo vært fint? :-D

 

Hi,hi. Vet ikke hva det er med sjokolade, men jeg klarer ikke bare spise litt... Forrige gang jeg var flink og gikk ned i vekt holdt jeg meg unna sjokolade i 6 måneder. Det var egentlig bare vanskelig den første uka. Skulle aldri begynt igjen. Håper jeg er så "redd" for å legge på meg når jeg når målet at jeg klarer å begrense meg!!

 

Ha en fin uke og lykke til i helga (det er i alle fall i helgene jeg sliter mest...)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er en utfordring her også. Spiser ikke nødvendigvis så mye godteri og snacks, men det blir fort kosemat både på fredags- og lørdagskvelden, og ikke akkurat små porsjoner. Derfor har jeg planer om å ha veiedag på mandag, slik at jeg ikke går helt taco- og pizzabananas i helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde4

27.04: 68,1 kg

04.05: 65,8 kg

 

Snakk om flying start?!

Veldig motiverende - men samtidig har jeg vært veldig bevisst og veldig flink til å tenke over hva jeg putter i meg.

Har hatt selskap blant annet, men forsynte meg 1 gang av kaka - ikke kanskje 2-3 som jeg vanligvis gjør.

For meg er det viktig å føle at jeg ikke går i glipp av noe - derfor skal jeg unne meg LITT av alt, ikke mye av alt - sånn som jeg har gjort før.

 

Dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Jippi, jeg har gått ned 1 kg siden sist:) Jeg har kuttet ut sjokolade og smågodt, har holdt meg på ca 1300 kcal hver dag og har trent 30 days shred hver dag:) Skal være like flink i uka som kommer, så ser jeg vel forhåpentligvis 69-tallet snart!

 

Hilde4: Wow, over 2 kg nedgang!! Så flink du har vært! Så bra at du klarer og styre inntaket av usunne ting! Det er sikkert lurt siden det er en livsstilendring det her. Jeg må innrømme at jeg må kutte det helt ut en periode for å klare nedgang...

 

Lykke til videre!

 

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre også;)

 

27.04: 71,4

04.05: 70,4

Målvekt: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Takk for hurraet:)

 

30 days shred er et treningsprogram (DVD) med hun gale dama fra slankekrigen USA, Jillian Michaels, som består av tre programmer/nivåer a ca 25 minutter. Det er styrketrening, utholdenhetstrening og øvelser for å trene mage. Man trener det første programmet i ti dager og deretter program 2 i ti dager og til slutt program 3 i ti dager. Man skal trene det hver dag. Det er kjempeslitsomt og gøy - føler jeg er tilbake til gymmen på skolen:)Har merket stor fremgang i formen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde4
Takk for hurraet:)

 

30 days shred er et treningsprogram (DVD) med hun gale dama fra slankekrigen USA' date=' Jillian Michaels, som består av tre programmer/nivåer a ca 25 minutter. Det er styrketrening, utholdenhetstrening og øvelser for å trene mage. Man trener det første programmet i ti dager og deretter program 2 i ti dager og til slutt program 3 i ti dager. Man skal trene det hver dag. Det er kjempeslitsomt og gøy - føler jeg er tilbake til gymmen på skolen:)Har merket stor fremgang i formen!!![/quote']

 

Måtte jo rett på nett og bestille... Hehe... :-)

Satser på jeg har den i posten om ikke altfor mange dagene.

 

Ellers er det travle dager i full jobb og små barn - er altfor dårlig på å skrive ned hva jeg spiser, og jeg tar nok noen snarveier. Spiser jeg litt ekstra en dag, prøver jeg å begrense neste dag - men det er jammen ikke lett....

Ny veiedag i morgen. Prøver å innstille meg på en stabil vekt, ettersom jeg gikk så mye ned sist uke. Viktig å stabilisere også.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Denne uken har også gått bra! Jeg trodde jeg hadde ødelagt hele uka med å spise pizza hos et vennepar, men jeg har gått ned 0,8 kg! Jippi! Utrolig digg å se 69 tallet!!

 

Tydelig at det hjelper å kutte ut sjokolade for min del. Nå merker jeg ikke lenger søtsug, så nå er det ikke vanskelig å holde seg unna det som er søtt.

 

Ny uke og ny mulighet for å gå ned! Jeg skriver ned alle måltider og veier fortsatt middagen. Skal holde meg på ca 1300 kcal neste uke også, i tillegg til å trene hver dag:)

 

Hilde4: He, he, så morsomt at du bestilte 30 day shred - dvden:) Håper du kommer til å like opplegget! Jeg er ferdig med de 30 dagene og har begynt for andre gang, men nå trener jeg det kun annen hver dag, og jogger annen hver dag. Det er så utrolig kult å klare noen av øvelsene jeg ikke klarte i første runde! Blir spennende å høre hvordan det har gått med deg denne uka. Enig at du ikke trenger å bli skuffa hvis du ikke har gått ned noe særlig, da du gikk ned så masse forrige uke:)

 

27.04: 71,4

04.05: 70,4

11.05: 69,6

Målvekt: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde4

27.04: 68,1 kg

04.05: 65,8 kg

11.05: 64.9 kg

 

Hurra hopp og hei! :-)

Kjempebra!

Ellers fikk jeg ikke DVD'n enda - hadde glemt at jeg har fått nytt VISA, så da gikk ikke trekket gjennom. Må inn og bestille på nytt i morra....

 

Ellers ligger jeg på 16-1700 kalorier til dagen. Tror jeg glatt kunne spist mer - men skeier litt ut når det er helg... :-)

 

Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Så bra med nedgang på nesten 1 kg, Hilde4!! Så kjekt at du kan spise 1600-1700 kcal om dagen. Jeg prøvde det en periode, men gikk bare opp... Jeg forbrenner nok ikke så mye (men jeg får jo mer og mer muskler av å trene, så forbrenningen øker sikkert etter hvert:) )

 

Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Denne uken gikk egentlig bra, men så kom 17.mai. Kremt, jeg tok nok godt for meg under middagen for å si det sånn.... Opp 0,5 kg... Utrolig kjipt å se 70-tallet igjen. Jeg må fort ned igjen til 69-tallet - det er mye gøyere å veie noen og seksti enn 70 :)

 

Men jeg trente hver dag (annen hver dag shred og jogging - til og med på 17.mai!), så jeg er fornøyd med det. Hvis jeg fortsetter slik jeg gjør, ser jeg nok se nedgang neste uke!

 

Jeg klarer meg fortsatt uten sjokolade og annet godt, og merker at det er mer tilfredsstilende og kunne spise meg mett på knekkebrød og frukt, enn å bruke kvelds-og melkerasjonen på godteri hver dag:)

 

Ellers er det kun 4 uker til jeg skal på strandferie, og jeg håper jeg har nådd målet mitt på 67 kg til da. Det betyr at jeg må stå på de neste ukene!!

 

27.04: 71,4

04.05: 70,4

11.05: 69,6

18.05: 70,1

 

Målvekt: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...