Gå til innhold

TauZa i vektbelte?


Gjest TauZa

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på mitt 8 møte på kurs nr 2 og kan se tilbake på 14.4 kg ned siden 10.1. Vektnedgangen har gått raskt og greit og med bare 2.7 kilo igjen til målet så skal jeg klare meg selv til jeg begynner på holdvekten-kurs i begynnelsen av juni.

 

Målet er sunn BMI og å finne ett passende vektbelte innenfor der.

 

Har lest og fulgt med flere av de andre dagbøkene her inne og ser hvor flinke dere er å støtte hverandre. Håper det er plass til en ny og nesten ferdigslanket. :D

 

 

Jeg er 27 år og har to flotte gutter på 2.8år og 7 mnd. Jeg elsker å trene og har blitt en mye gladere og sprekere mamma i løpet av de fire siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vekttap- og velkommen til oss på HV!

Her støtter vi hverandre uansett, det er helt sikkert.

Å holde vekten er en jobb for livet, og et HV-kurs er lurt....det samme gjelder å bruke dette forumet.

 

Gleder meg til å følge deg fremover!

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst Soleia!

 

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan jeg tenker fremover til jeg har nådd målet.

 

Jeg skal ligge på 1900 kcal per dag i gjennomsnitt. Innføre "helgas'kake" ellers godtestopp bortsett fra mager is som må være lov innimellom nå når sola blir flittigere fremme. Jeg skal spise masse god og sunn mat. Drikke masse vann.

 

Jeg skal få til å trene minst 2 helst 3 ganger i uka + gå og joggeturer. Prøve å komme meg opp på Ca 20 trimpoeng i uka. Skal ellers være med på jentebølgen 8. juni og er med i en gruppe som skal treffes tre ganger før den tid for å jogge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gooood moornig!

 

Nå etter at jeg har komt meg ned under 80 kg så syns jeg det er en fornøyelse å gå på vekten. Jeg klarer aldri å bare veie meg en gang i uka og i dag måtte jeg en tur oppå.. Den viste ned den!! 300g ned siden mandag og bare 2.4 kg til målet!

 

 

Nå nyter jeg at minsten leker seg fint venter på at storebror skal våkne. Litt husarbeid og dotrening på tapetet før vi drar avsted til barnehage og miniBootcamp.

 

 

Til middag i dag får jeg besøk av en venninne som er gressenke slik som meg og gutten hennes:) vi skal spise fiskeburgere og leke:)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! føler utfordringene står i kø! kjenner at jeg må passe meg for å gå tilbake til gamle synder nå når jeg ikke har noen å svare overfor.

 

Hadde egentlig bestemt meg for å ligge på 1900 kcal denne uka men det har blitt over hver dag.

 

mandag:1938

Tirsdag: 1922

Onsdag:2149

Torsdag:1963

 

Ikke så mye over bortsett fra onsdag men nå kommer jo de vanskelige dagene.. Spent på om det blir noe resultat denne uka til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Velkommen til HV-gjengen TauZa - koselig med flere "beboere" her inne! Og gratulerer med ytterligere nedgang; du er jo så å si i mål! Og nå som sommeren er like om hjørnet og all ting:D Dette tegner bra!!!!

 

Ser du føler det er vanskelig med alle utfordringene nå som du ikke har "noen å svare overfor".....så det trodde du!!! Nei, så lett er det ikke vettu, for her inne følger vi med :) Her har du maaaaange som kommer med klapp, pekefinger, gode råd, gratulasjoner......ja, i det hele tatt. Det er opp til deg hva du ønsker. Gjør det til din egen konkurranse ....og jeg garanterer deg at du da ganske om ikke lenge se at du er i mål før du aner det!! Tenk på det du....du har jo noen flotte resultater å se tilbake på siden januar da!

 

Det er derfor vi er her - for hverandre - for å trøste, motivere, glede oss over hverandres fremgang eller rettere sagt nedgang :D

 

Forresten - hadde du en bestemt dag som er veiedagen din i uka? Må følge med vettu!

 

Ha ei flott helg og nok en gang - velkommen hit!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoo.. det er bra jeg blir passa på :D føler meg allerede litt tryggere. tusen takk!

 

 

Jeg har gått kurs mandager og hold vekten kursene er også mandager så fortsetter med den dagen. Alt annet er uoffisielt. Har som flere andre problemer med bare å veie meg bare en dag i uka... var på i dag også men det trenger vi ikke snakke mere om :S

 

Nå skal jeg pakke treningsbag og stelleveske så skal vi gå til barnehagen og avgårde til ZUmba for mor med baby.

 

God helg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er harde tider som småbarnsmor..

 

Jeg har en mann som jobber i nordsjøen og nå har han vært borte i en og en halv uke. Minsten spydde den dagen han reiste og har egentlig hangla hele tiden mens han har vært borte.. han har i tillegg lært å reise seg opp så det føles ut som jeg prøver å legge ett troll i eske på kveldene...

 

Var glad at fokuset var noen lunde på plass i går kveld ellers kunne restene etter lørdagsgodte til eldstemann reist i gapet.. Proppet i meg en stor porsjon med cottage chees og jorbærsyltetøy i steden for. HELDIGVIS! ostepop er ikke akkurat sunt!

 

Tidlig morgen og frokost inntatt før klokka sju.. i dag musli med ekstra linfrø og litt banan med JA! yoghurt på :D

 

Her er alle dagene like nesten.. ingen spesiell helgefrokost, vertfall ikke når pappa'n i huset ikke er hjemme.

 

 

Er invitert i bursdag i dag til svogeren min og skal nok unne meg ett lite kakestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennomsnittlig Kcal:1995

Trimpoeng:14

Vekt: 77.3 (-1,4) (1,3 til innenfor målet)

 

Mat: har vært flink med antallmåltid og frukt og melkerasjoner. Drikker mye vann også. Har byttet ut en del mat med søtt det er jo ikke helt som det skal være... ønsker å spise sunnere middager denne uka.

 

Oppsummert: Strålende fornøyd med resultatet. Har også målt meg i cm og jeg har gått inn flere cm(bortsett fra over puppene da men de lever sitt eget liv så lenge en ammer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så bra da - 1,4 kg ned - du er jo helt rå jo:D Dette går jo så det suuuuser TauZa!! Og med en liten på ammen' også - rene lykkens vår dette høres det ut som:-)

 

Ha en flott kveld og uke videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode ord Krepsedama.

 

Det er ikke noe som er så motiverende som gode resultater.;) Jeg lever på en sånn enorm mengde kommentarer om hvor slank jeg har blitt. :D

 

Møtte ei som jeg kjente meg veldig igjen i på treninga i dag.. Slik jeg var i desember/januar.. tjukk og litt sur på alle fordi jeg var det..

 

Etter at hun hadde fått klagd på at hun ikke gikk ned i vekt selv om hun ikke drakk brus, trente og amma.... Klarte ikke å dy meg så jeg måtte si at jeg viste hva som virka. Kunne vifte med de flotte tallene ca 16 kg lettere enn i januar og 31 kilo lettere enn når jeg var høygravid for 8 mnd siden. FINE TALL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det siste har jeg tenkt litt på de positive ringvirkningene av jeg har lagt om kostholdet.

 

Her er bare ett av mange eksempel jeg møter i hverdagen:

Søndagkveld lagde jeg meg en salat til kvelds, gutta hadde fått ostesmørbrød og grøt til kvelds. Så satt jeg i sofaen mens barnetv rullet.. Da kommer de begge to.. "kan e få mais, kan e få agurk, paprika??" Sier eldstemann. og minsten står på andre sida å sier "da da da" og vil bli dytta i grønnsaker han også. Tenk så mange som dytter godterier i seg selv og også i barna sine...

 

 

det kunne lett vært en skål med potetgull for jeg var innmari saltsugen etter bursdagen som var på dagen. Men pottis har jeg ikke smakt siden jul... og det frister ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gode og flotte tanker du har der TauZa! Ikke spist pottis siden jul...nei, det er jo såååå mye gode grønnsaker å spise ved siden av:-)

 

Ja, du gir masse god motivasjon der for å få barna til å spise sunt. Vet du - hvis barna ser at de voksne KOOOSEEER seg med noe, vil de som regel ha det samme, så der er du en supermotivator-mamma - nemlig!!

 

Ja, er det ikke godt med alle godordene fra venner, kolleger, naboer...whatever.... om hvor slank en har blitt? Man formelig soler seg i glansen, og bare det er jo en skikkelig motiverende faktor for å stå på for det nye kostholdet eller sin "greie" som jeg kaller det.

 

Ha en flott uke videre TauZa - og fortsett med den gode og sunne overføringen av kunnskap om kosthold til barna dine!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto naboen som avtalt klar utenforhuset mitt halv ni. og nå ligger en deilig 2 timers fjelltur bak oss(jeg med Heinemann i bæremeisa). 1100kcal forbrent og jeg kan gå inn i helga nytrent og fornøyd! ;)

 

I går gikk jeg meg fast på kjøpesenteret.. prøvde MASSE klær! shoppa lite.. liker ikke så godt moten som er nå og har problemer med å finne ting jeg syns sitter fint. Jeg har tittet på en sånn kroppsfasong tabell og funnet ut at jeg tror jeg er en vase..

Det som passer over puppene er for stort rundt skuldrene.. og det som sitter fint ellers spriker over puppene.. jaja. det ble vertfall ikke så mye penger brukt da.

 

Håper moten til høsten er litt snillere med vaser som meg...

 

legger med link til kropps fasongene og fortell meg gjerne hva slags kroppsfasong du har.

 

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka linken din. Jeg tror jeg ligger et sted mellom goblet og cornet (beger og kroneis?)

 

Velkommen hit, forresten! Det er bedre å streve med vekta når en ikke er tjukk. Lykke til!

 

Etter en ekstra kikk kommer jeg fram til at jeg iallfall ikke er en sånn cornet, for jeg har evig nok pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. vekta viste bare 100g mindre enn forge uke.. Men jeg følte meg full av vann på morgenen og det bedre ut over dagen. sååå tror nok det må til med en ekstra veiing i morgen, for jeg hadde gått inn mange cm!

 

Har forsatt ikke bestemt meg for om jeg skal gå på første hold vekten møte i dag eller om jeg skal vente til juni?!?!

 

Har vært kjempeflink å trene denne uka og kan skryte av 22 tror jeg jeg kom til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig ombestemte jeg meg og gikk på Hold-vekten møte i går likevel.

 

Syns det er fint å være med på noe som forplikter... Skal følge ned i vekt meny til jeg er i mål uansett.. har uansett fått meg en ny bibel:)

 

 

og vekta var 76.7 i dag dvs 500g mindre enn i går.. vann i kroppen i varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76.5 denne mandagen.. og her vil jeg være.

 

Skummelt med 17. mai og litt vell mye kake. Ingen is....

 

tok en joggetur på kvelden i håp om å forbrenne litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke falt ut altså.. er på feire. sistedagen i dag. Veide inn på 76.0 på lørdag før avreise.. og må nok regne med en kilo opp... vi har levd livets glade dager. oppdaterer med vekt når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bs! 77.6 og 1.6 opp i løpet av ferien..

 

Men bare .1 over vektbeltet så gult lys? er det ikke det dere kaller det?

 

Frem med gramvekta og sømfaring av de sunne vanene.. legger meg forsatt på 2100 neste uke. om jeg ikke kommer innenfor går jeg lavere en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta igjen i dag siden mandag er den offisielle veiedagen.

 

Og den viste 75.9 (0.1 ned siden før ferien) HURRA! Hadde ikke trodd at feriegørr skulle forsvinne så fort!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

Hvis du har vært på varm ferie har sikkert kroppen lagret en masse vann som nå er borte i kalde Norge og kanskje litt alkohol i løpet av ferien? Det samler jo også vann :D

 

Flott at du er nede igjen, bare å leve godt på det og jobbe videre med å holde seg i skinnet (innenfor beltet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...