Gå til innhold

Vektnedgang etter ferien! Noen som henger seg på??


Gjest Fever

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid ønsket å gå ned de siste irriterende kiloene dit jeg vet jeg trives best. Jeg veier i dag 63 kilo,og for meg er det grensa for når jeg skal begynne å gjøre noe med det(jeg har veid 72,5kg og vil ikke dit igjen)! Jeg er ca 1.67 høy, og ønsker å gå ned til 57 kg der jeg trives best. Problemområdene mine er rompe og lår, og det er der det kommer på først ved vektoppgang. Nå som ferien begynner å nærme seg slutten, og nå etter å ha inntatt lørdagsgodt, så er samvittigheten dårlig og motivasjonen til å gjøre noe med det, høy. 1.august begynner jeg på mitt nye strukturerte høstliv, for å gå sakte ned de siste 6 kiloa dit jeg har vært og dit jeg vil tilbake. Skal gjøres med følgende hovedgrep:

Mer trening

Sunn kost

Godteri kun på lørdag

 

Noen som blir med på vektnedgang etter ferien! Gøy om vi er noen til å motivere hverandre og oppdatere hverandre. Finnes sikkerhet flere slike tråder her inne, men jeg starter nå her min egen tråd og innviterer andre med!

 

Kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å tyvstarte allerede denne uka, har veid meg i dag og veide 62,4kg. Svinger jo litt opp og ned den vekta, men det positive er at jeg ligger under 63 som er min egendefinerte grense. Har bestemt meg for veiedag på fredag, før helga. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel litt smug-veiing innimellom...

Har ikke trent på halvannen uke, og kjenner suget etter en løpetur. Har tenkt å få det til i dag!

Kjenner det skal bli vanskelig å styre unna godteri helt frem til lørdag, kroppen er vant til å få sukker mer enn en gang i uka for tiden....

 

Hva gjør dere, og hva sier kurset for dere som følger det, om drikke av brus som cola zero, light osv?

 

Fin uke til alle...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruse91

Hei!

 

Jeg ønsker å delta på dette etter min ferie også dvs. 15 August blir jeg med!

Jeg har til nå iår tatt av meg 23kg, men de siste 3 ukene har jeg vært elendig på kosthold.. Spist mye usunt, mye godteri.. Skjønner ikke hvorfor, men klarer ikke å tenke på annet...

 

Håper vi kan motivere hverandre til å nå målet vårt!

Mitt mål er nå å ned 2-3kg til, slik at jeg kommer ned til 77-78kg og et midjemål på ca 78-79cm.

 

Pr. idag veier jeg 80kg og midjemål på 81,5cm.

 

Håper vi kan bli et dream team, slik at vi begge når målet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg gjerne på her!

Jeg kom inn i ganske god steam før ferien og gikk ned fra 66 til 62 kg. Er 1.68 høy og vil gjerne ned til 58 kg.

Nå har det vært mye unnasluntring med både kosthold og trening i ferien, men nå er jeg klar for å komme inn i rutinene igjen.

Løper 3-4 ganger i uka, samt tar litt timer på treningsstudio og trener innimellom hjemme med Jillian Michaels, digger henne:)

 

Jeg er superklar for å motivere og bli motivert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høy, veier nå i underkant av 64 kg. Begynt på høydose p-piller som har gjort at jeg har lagt på meg litt, pleide å ligge på 60-61 :/ Går heldigvis nedover nå! Jeg skal ned til et sted mellom 54-57kg tror jeg. Når ferien er over begynner dansetreningen igjen, 3 dager i uka. Sånn ellers går jeg en tur hver dag :) Spiser nå 1500 kcal om dagen, sunn mat & koser meg litt på lørdager.

 

Veiedag på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siljemy

Hei! er 160cm å veier for øyeblikket 66kg. Hadde en 4mnd periode på ketolyse - lavkarbo å gikk ned fra 71,4 - 63,9. men så kom ferien så da var det jo rett på utskeielsene...

er litt lei av å ikke få spise brød å vanlig mat, så vil heller holde meg på grete roede igjen å heller trene..

Men min svakhet er vel ærlig talt sukkeret.. ALTFOR glad i godis:(

Så målet er å holde meg vekke fra det!

 

Mål: 56, så -10kg..

Veiedag torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167cm høy og veier 65.6 kilo. (gjorde det ihvertfall før ferien) Målet mitt er å gå ned 6-8 kilo. det er der jeg trives best! var der i fjord sommer, men kiloene kommer desverre veldig fort tilbake! jeg har også veiedag på fredager, synes det er greit for da kan jeg unne meg litt ekstra i helga, men fortsatt ha noen dager igjen før veiing :)

 

Lykke til Jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg pleier egentlig hoppe over veiing når jeg har mensen. Samler seg mellom 500-1500 gram i væske kroppen :/ I dag veide jeg 64,1 og det er opp 100 gram fra sist. Snakket med legen angående vektøkning pga. p-pillene. Han sa: det er jo kun snakk om 3 kilo. KUN 3 kilo? Synes det er masse jeg :) Haff.

 

22/7: 64

29/7: 64,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Hei alle sammen! :)

 

Nå er det tid for å sette meg noen gode mål ser jeg. Sier hele tiden at jeg skal starte, men nå har jeg bestemt meg. Motivasjonen er på topp og jeg er godt i gang med treningen, kostholdet er heller ikke så værst. Gleder meg masse til å dele noen tanker og mål med andre, håper det hjelper så jeg klarer å holde motivasjonen oppe.

 

Jeg er 166cm høy og veier 65,5kg og har som mål å komme ned til 60kg. Veiedag blir fredag.

 

God helg og lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernina

Enig med dere -

på tide å komme igang etter ferien med riktig kosthold og trening :)

 

Jeg er 160 cm, veier i dag 66,3 kg med ønskevekt på 60 kg.

Veiedag er mandag.

 

Det fra idag det gjelder.

Gleder meg faktisk litt over det å være igang!

 

----------------------

1. 8.: 66.3 kg

8. 8.: 66.2 kg

15.8.: 66.0 kg

22.8.: 65,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at noen startet en "etter ferien" tråd. Min utfordring er "avsporinger" med sjokolade. Jeg gikk ned fra 63 til 59 kg før ferien, men har gått opp igjen noe (usikker hvor mye). Skal begynne på Grete Roede videregående nettkurs 10. august og håper å få litt ekstra motivasjon ved å være med på denne tråder. Jeg er 163 cm og har som mål å veie 56 kg. Gleder meg til å komme igang...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest design78

jippi: jeg er også med:) Startet i går.

 

Jeg er 164 høy,veier 65 kilo- og skal ned til 57-58 kilo.

Hvor mange kalorier per dag per dag har dere andre?

Gleder meg til å bli fit og fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Hei, hvordan går det? :)

 

Det nærmer seg veiing for min del. Denne uken har gått bra i forhold til trening, men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal spise. Jeg ligger på rundt 1500-1600 kcal pr. dag. Noen dager går det litt over fordi jeg har vært en del i aktivitet.

 

Er det noen som har noen gode forslag til mat som metter og ligger innen for denne grensen?

 

Lykke til alle som er med, dette skal vi klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Da er ferien over, og tiden er inne for å starte et nytt og bedre liv (igjen), hehe..

 

Jeg gikk ned 7 kilo fra april til juli. Hadde da ett lite kilo igjen til målet på 64 kg. Ferien var fin og jeg har gått opp litt, men ikke noe å sutre over. Da jeg veide meg i dag tidlig viste vekten 66,1 kg. Målet er å komme ned i matchvekt innen 20. september - og det bør jo holde i massevis!

 

Så da er det bare å spise sundt, lite og ofte - og komme i gang med TRENINGEN!

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at så mange er med! Er i gang med jobb igjen,og det går igrunnen ganske greit med maten. Kun fått til en treningsøkt denne uka foreløpig,og det er for dårlig. Det betyr at jeg må trene minst to av tre dager i helga. I morgen er det veiedag! Lykke til alle sammen,godt med mange som motiverer. Gleder meg til å følge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag: 61,6 kg. Fornøyd med det. Ettersom vekta viste 62,4 forrige uke. Nå gjelder det å holde seg i tøylene gjennom helga,det er det vanskeligste! Lykke til alle sammen,og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22/7: 64

29/7: 64,1

5/8: 63,8

 

Her i gården står det ganske stille, men det er jo ingenting nytt. Lever på 1600 kcal nå, kutter ned til 1500 fra mandag av. Begynt å jogge hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Så flinke dere er! :) Fortsett sånn!!

 

Har gjennomført første uke med nytt mot, og har gått ned 0,5 kg så nå er vekta nede på 65,0 kg. Det er det lenge siden den har vært. Nå har jeg trent en til to ganger om dagen, de siste dagene og ellers tenkt mye over hva jeg putter i munnen. Gøy å se litt framgang.

 

 

Julen - 68,9

29/7 - 65,5

5/8 - 65,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp noen kilo det siste halve året, men nå får det være nok! Nå begynner jeg å merke det på klærne mine, de strammer både her og der og jeg har ikke råd til en ny garderobe. Veide meg i går og da stoppet vekta på 72,3 kg. Jeg er 164 høy. Målet er 68 kg.

 

Syklet Grenserittet i går og måtte bruke den gamle (store) klubbtrøya for den gamle strammet veldig over magen. Den nye må passe igjen før Birkebeinerrittet i slutten av august.

 

06. aug: 72,3 kg

...

...

...

...

27. aug: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernina

Gratulerer til alle med gode resultater så langt!

 

Første uke overstått for min del.

God innsats med maten.

14 TP, inkl flere joggeturer og ut på tur hver dag.

Skuffende 100 gram ned.

Oppdaterer vekt under mitt første innlegg i tråden.

 

Men, ned er ned og ikke opp.

Kom igjen, en uke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pipeline

Hei jenter!

 

Jeg har egentlig ikke vært så flink siden sist, ble litt godis i helgen (og vin...) - men vekten viste allikevel ned en halv kilo i dag tidlig!! Hurra!

 

Men var flink og løp en lang tur i går kveld (40 min) - og spiser sunt og riktig i ukedagene. Går alltid trapper - opp seks høye etg på jobb - og går mye ellers. Når jeg kommer skikkelig i gang med både løpe- og styrketrening blir dette bra!

 

4. aug. 66,1

9. aug. 65,6

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt i dag, tror jeg er ca 62 kg (har første veiedag på på fredag). Jeg er 163 cm høy. Trivselsvekt: 58 kg.

 

Jeg har tenkt å spise 1500 cal hver dag, jogge 3 ganger i uken, og stryke trening 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjekt at noen tar initiativet til å få bort det lille ekstra som alltid har tendens til å bygge seg på i ferier. Trodde jeg hadde vært "flink pike" i og med at jeg trente nesten hver dag i Syden. Men... hadde gått opp over 1 kg da jeg kom hjem. Var nok for flink med belønningen som var stor frokost med speilegg, bacon og selvfølgelig is, god middag m. vin etc. Men i ferien skal man få lov til å kose seg også! Så da er det bare å brette opp ermene! Veiet meg i morges og nålen viste 65,5. Trivselsvekten på 62 er dermed 3,5 kg unna. Alt "feriefettet" har tendens til å legge seg på rompe/lår (hvorfor kan ikke puppene få fettet istedefor????) og det er utrolig vanskelig å få av når det har satt seg der. Er dessverre veldig glad i snop og var heldigvis flink og unnlot å kjøpe med noe taxfree-godteri. Er det noen som har gode tips for hvordan en med ELENDIG selvdisiplin kan klare å omgå søte fristelser? Hvis jeg først tar én er jeg solgt. Da må jeg spise opp hele posen og litt til... Håpløs! Har tidligere brukt frukt som substitutt, men leste nylig en artikkel som siterte en forsker som sa at frukt var like ille som snop hvis du ville ned i vekt. Kroppen skal visstnok bli lurt av fruktsukkeret og....vips... så er frukten omdannet til fett:-(. Hva skal vi nå erstatte snopesuget med? Hjelp. Dette er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Hei hei,

 

Henger meg også gjerne på denne tråden om det er greit? :)

 

Var for noen år siden litt yo-yo slanker, prøvde å gå ned i vekt med forskjellige dietter som ikkje passa meg, så eg gjekk mye opp og ned mellom 59 - 64kg, og i denne perioden nådde eg og min høyeste vekt noensinne, 68kg.

Men i løpet av siste del av 2009 og heile 2010 har eg klart å kontrollere inntaket mitt mykje bedre, i tillegg til å vere meir aktiv. Gjekk i løpet av siste halvår 2009 ned frå 64kg til 61kg, og i løpet av 2010 gjekk eg frå 61 - 57kg. Har i løpet av våren 2011 vert ganske stabil på 55kg, men no har det begynt å legge seg litt sommerflesk på sidene Tenkte derfor det var på tide å ta tak i dei siste kiloene for å bli meir komfortabel i eige skinn. Målet mitt er ikkje egentlig så mykje å*gå ned i vekt, eg er jo ikkje så veldig tung, men det er meir å stramme opp og komme i bedre form. Dette gjelder spesielt magen siden eg er epleforma og dei fleste ekstra kiloane desverre har samla seg der.

 

Alder: 23

Høyde: 163cm

Høyeste vekt: 68kg (2009)

Start vekt nå: 57kg (25.07.11)

Midjemål: 74cm(25.07.11)

 

Delmål1: 55kg

Mål: 52kg

 

Eg skal prøve å ete ca 1400 kalorier daglig, og trene 3-4ganger i veka.

Gleder meg til å komme i gang!

 

-------

 

Skreiv innlegget ovenfor i ein annen tråd, men det var ikkje så*mye aktivitet der, så blir heller med her!

 

Veide meg i går og var då nede i 56.5kg. Så det var litt nedgang iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...