Gå til innhold

Vektnedgang etter ferien! Noen som henger seg på??


Gjest Fever

Anbefalte innlegg

Gjest HannaMontana

Det er bra at flere blir med! :) Lykke til, dette klarer vi sammen!!

 

Jeg har erstattet snop og godt med blåbær og bringerbær med mager vaniljekesam og hjemmelaget müsli drysset på toppen. Vanilekesam kan også erstattes av yoghurt naturell med litt honning i. Det er mange gode alternativer til godteri. Det er også smart å ha noen knaske gulerøtter i kjøleskapet, eller noen andre grønnsaker hvis man plutselig får lyst på noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernina

2. uke = 200 gram ned og - 1 cm i midjen.

Sakte, men i riktig retning.

 

Har fortsatt med gode, sunne valg, men sluntra litt unna veiing av frukt og brødmat.

Treninga går på viljen, så det har vært litt seigt å gjennomføre denne uka.

Men forsøker å smette inn trening i lek med barn og som transportetapper, så merkes det ikke så godt at det blir ekstra trim.

 

Heng i, jenter - vi tar ei uke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 kg denne uken. Ikke så veldig bra men bedre enn ingenting. Var veldig flink i uka men det ble litt mye utskeielser da helgen kom dessverre. Vi var i Rondane og gikk opp på Storronden (2138 moh) . Jeg blir så usigelig sulten i fjellet og klarte å dytte i meg 5 brødskiver der oppe. Pluss en del sjokolade og kjeks, fyfy. Og en stor middag da vi kom ned på Rondvassbu. Veldig godt da! :-)

 

Jeg hadde en veldig aktiv uke med både sykling, jogging og lang fjelltur så jeg landet på 27 trimpoeng og det er jo veldig bra.

 

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

...

...

...

27. aug: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg litt (kremt.. en del) i ferien, og syns det hadde vært supert med selskap på veien nedover igjen. :)

 

Før eksamenstida i mai veide jeg 58 kilo, men siden da har jeg lagt på meg 4,5 kilo, fordelt på mai, juni, juli og frem til denne uka. Nå er det slutt!

 

Jeg veide meg på tirsdag, og veide da 62,4 kilo. Jeg er kun 1.58 høy, så dette er en del i overkant av idealvekta mi. Jeg kan tenke meg å gå ned til 55 kilo, men vekta er egentlig ikke så nøye, så lenge jeg har en forholdsvis stram kropp! :) Må trene mye styrke for å få til dette, men det skal jeg klare!

 

Kan ta en liten oppsummering av tallene mine:

Høyde: 1.58

Vekt: 62,4

Midjemål: 85

 

Mitt første delmål er å komme meg ned på 60 kilo, for da tror jeg klærne passer igjen! :D Wooho!

Mitt andre delmål er å komme meg ned på 58 kilo, siden det var vekta mi før eksamenstida og sommeren.

Det store målet er 55 kilo, og det vil jeg klare før desember i år. Så får vi se om jeg greier det! Det skal ikke stå på evne og vilje til å spise sunt og trene i hvert fall, for jeg elsker å trene. Har treningskort på 3t, og det er flittig brukt når jeg bor i Trondheim i skoleåret! GLEDER MEG til kiloene svettes vekk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernina

3. uke har gitt meg følgende resultater:

vekt = - 100 gram inkl god uke hjemme, ikke fullt så GRflink bryllupsgjest i helga

midje = som sist

trimpoeng = 16 inkl jogg, spinning, styrketrening

 

Dette går sakte, jeg er iferd med å bli utålmodig.

Usikker på hvorfor, for jeg veier mat (ca 1600 kcal) og trener passe (ca 2 tp pr dag).

Er meny 2 er i meste laget?

Eller om de siste ukers økning i treningsmengde (altså fra 0 til litt) gir muskler, derfor stabil vekt?

 

I heimen er vi inne i en svært travel periode, så jeg kan ikke prioritere mer tid til trening pr nå.

Kan jeg be om forslag fra dere på matfronten?

Hva fyller dere matkvoten med? Hva er en normal spisedag, gjerne innenfor 1600 kcal?

 

Ålreit - vi går på nok ei uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det var ned 1 kg siste uke. Det må jo være bra. Får bare holde ut så kommer jeg i mål til slutt.

 

Sliter med søtsug på kveldstid, det er jeg helt nødt til å lære meg å kontrollere. Blir så irritert på meg selv når jeg ikke klarer å stå i mot.....

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

...

...

...

27. aug: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja, ser ut til at det bare er meg igjen i denne tråden. Får klare meg alene da! Skjønt, det går ikke så veldig bra. Jeg avstår fra å veie meg denne uka, håper å komme sterkere igjen i neste uke.

 

Jeg syklet Birken i helga, og hadde ikke lyst til å kjøre slanke-kost i dagene før for da hadde jeg neppe hatt energi nok til å komme meg over fjellet. Og et par dager etterpå synes jeg at jeg hadde vært så flink at jeg fortjente litt ekstra. Jeg forbrukte 3066 kalorier på rittet, det er jo bra.

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

...

...

xx. sep: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, om enn ikke så ofte. :D

 

Ble null trening forrige uke, og null sunn mat. Dette fordi min svigermor døde forrige lørdag, og jeg og kjæresten min fikk fullt opp med å ordne ting med begravelsesbyrået osv, så vi fikk ikke tid til å spise sunt. I tillegg fant jeg ut at når det var så mye annet å stresse med, så ville jeg ikke stresse med å spise sunt og trene, så derfor ble det usunn mat. Men, veide meg i dag, og har bare gått opp 100 gram fra forrige veiing! Så, det er jo ikke så aller verst.

 

Satser på å være tilbake for fullt denne uka, skal på pulsstep allerede i kveld! Så jeg håper at denne uka skal bli bra. :)

 

Og jeg tror nok jeg ville gjort det samme som deg; slankekost dagene før noe som krever mye energi både fysisk og psykisk, det tror jeg ikke er det lureste. Da er det viktig å fylle opp med karbohydrater, slik at man har fulle glykogenlagre når man starter! Fulle glykogenlagre gir mer energi, og det trenger man når man sykler Birken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg også, men jeg har også hatt en stressende periode så jeg har ikke fått prioritert å oppdatere her. Det går litt opp og ned her, men jeg veide meg i dag (vet at det ikke er veiedag før fredag) og var på 61,5. Så litt har det jo skjedd etter ferien. Har kpmmet igang med trening, men sliter med å få til 3 ganger i uka.... Selv om det er målet mitt. 4,5 kg igjen til målet på 57 kilo. Jeg SKAL dit. God kveld, og lykke til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummi89 og Fever, glad dere er her fortsatt! Veldig hyggelig med selskap! :-) Det er viktig å holde fokus og ikke la det skli ut igjen.... jeg må nok skjerpe meg litt. Har ikke vært superflink denne uka, men nå går det ihvertfall riktig vei.

 

Vekta viste 70,9 i dag tidlig så da er jeg ihvertfall tilbake der jeg var. Så er det bare å komme seg ned til 68 som er målet. Hadde håpet å gjøre det før Birkebeinerløpet om 1,5 uke men det skal vel holde hardt.....

 

Det ble bare 11 trimpoeng denne uken, var på tur til Krakow i helgen og da ble det lite trim.

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

07. sep: 70,9 kg (Trimpoeng 11)

...

...

xx. sep: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, så har det gått enda en uke. Sakte men sikkert så peker kurven riktig vei. Ned 0,7 kg denne uken, det skal man ikke kimse av! :-) Har vært litt flink tydeligvis.

 

Det har blitt noen trimpoeng også, har løpt litt og syklet litt. Jeg skal løpe Birkebeinerløpet til helgen så det kan hende at jeg spiser litt ekstra for å ha et lite energilager. Jaja, noe skal man jo skylde på!!! :-)

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

07. sep: 70,9 kg (Trimpoeng 11)

13. sep: 70,2 kg (Trimpoeng 17)

...

...

xx. sep: 68,0 kg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dessverre opp 1 kg denne uken. Det var jeg forsåvidt forberedt på, har spist litt mye denne uka. Men jeg løp Birkebeinerløpet, min første halvmaraton, på lørdag. Da ble det litt mye mat de påfølgende dagene, jeg følte behov for å bare slappe av og spise det jeg ville siden årets store treninmgsmål Birkebeinertrippelen var nådd! :-)

 

Så da får jeg bare brette opp armene og fortsette kampen, hovedtrenden viser at jeg er på vei ned i vekt så jeg får bare holde fokus. Selv om det ser ut til at jeg er alene her i denne tråden. Kanskje jeg skal hoppe over til en annen???

 

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

07. sep: 70,9 kg (Trimpoeng 11)

13. sep: 70,2 kg (Trimpoeng 17)

21. sep: 71.2 kg (Trimpoeng 21)

...

...

...

xx. okt: 68,0 kg ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, jeg er her jeg også, selv om jeg er ganske stille.. Det er bare ikke så mye å melde! Har gått ned 0,8 kilo siden starten i august, og det er jeg ikke fornøyd med. Har forøvrig gått ned 5 cm i midjen, så noe action er det jo.. Det vises bare ikke på vekta! Vet jo at jeg eeeegentlig ikke skal basere alt på vekta, men det strever jeg med. Det er jo så enkelt å veie seg!

 

Trener 5-6 dager i uka, og har da mellom 2-4 TP hver dag. Trener mye step og mye styrke. Trener litt styrke hver gang jeg trener, så jeg regner med at årsaken til at vekta har stått ganske stille, er den at jeg bygger muskler - og det er jo supert! :P Merker også at jeg er sterkere nå enn i starten, siden jeg har måttet øke vektene når jeg trener styrke. Kondisjonen har også blitt mye bedre! Så, kanskje jeg ikke skal være så misfornøyd allikevel? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt en god uke, veide forrige fredag 61,8 og denne fredagen (igår) var jeg nede på 61,1... Yes. Neste fredag er jeg kanskje nede på 60,5??Hadde kosedagen min i går kveld, så da ble det litt godis. Men er nødt til å ha en godte-dag, ellers kommer jeg til å sprekke vet jeg. Ha en god helg og kos dere! her ligger det an til en løpetur i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg ikke forrige uke, rett og slett fordi jeg har vært redd for at jeg ikke har gått ned. Skal veie meg på fredag denne uka, så håper det har skjedd noe til da. Men, samtidig så vil jeg jo ikke se så alt for mye på vekta, så skal ta en liten måling også. Burde jo egentlig målt alt som måles kan, og heller se om det skjer noe der. Det kan jo skje masse med kroppen, selv om vekta står stille! :)

 

Har forandret på treningsopplegget mitt, i håp om at det skal sette fart på sakene. Går over fra høyintensitetsstep (intervaller) med makspuls på 85-95 % i dragene, til rask gange/lett jogging på tredemølle, ellipsemaskin og stepmaskin. I tillegg blir det noen styrketimer i uka, så får vi se om dette hjelper.

 

Leste et sted at dersom man vil forbrenne fett, så er det ikke om å gjøre å ha høyest mulig puls, for da er det så hardt for kroppen at den bruker proteinene og musklene som energi i stedet for fettet og karbohydratene. Trener man med en puls på ca. 140, så er det ikke så hardt for kroppen, og den tærer da på fettet (som er det jeg vil ha bort!). Leste det på bloggen til ei dame som jobber på Kaliber Fitnesstudio her i Trondheim, som er utdanna PT og som i tillegg konkurrerer i body fitness. Så da regner jeg med at det er noe hun har rett i, for å si det sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummi89 og Fever, bra at dere holder ut. Fortsett å være flinke så vinner vi denne vektkampen til slutt.

 

Forrige uke viste en nedgang på vekten igje, den stoppet på 70,5 som er ned 0,7kg fra forrige uke. Og det er jo i det minste riktig vei.

 

Treningsmessig var det en slapp uke, bare fattige 9 trimpoeng. Jeg avsluttet treningsåret med å løpe 10 km i Oslo Maraton, tok det veldig rolig i dagene før løpet.

 

Men nå sier jeg det igjen, nå er det skjerpings, neste uke VIL JEG SE 6-TALLET!!!! Er lei det fordømrade 7-tallet nå. :-)

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

07. sep: 70,9 kg (Trimpoeng 11)

13. sep: 70,2 kg (Trimpoeng 17)

21. sep: 71.2 kg (Trimpoeng 21)

28. sep: 70,5 kg (Trimpoeng 9)

...

...

...

xx. okt: 68,0 kg ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viste det seg, det etterlengtede 6-tallet. Jeg begynner å merke det nå, klærne strammer litt mindre både her og der.

 

Har væt flink med trening, forrige uke syklet jeg til jobb 4 av 5 dager.

 

06. aug: 72,3 kg

16. aug: 71,9 kg (Trimpoeng 27)

23. aug: 70,9 kg (Trimpoeng 24)

31. aug: ??,? kg (Trimpoeng 30)

07. sep: 70,9 kg (Trimpoeng 11)

13. sep: 70,2 kg (Trimpoeng 17)

21. sep: 71.2 kg (Trimpoeng 21)

28. sep: 70,5 kg (Trimpoeng 9)

05. okt: 69,7 kg (Trimpoeng 21)

...

...

...

xx. okt: 68,0 kg ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...