Gå til innhold

Sakte men sikkert...


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Trening i går også :) Herlig!!! Og skal rekke en liten tur i kveld også :D

 

Kom plutselig på at jeg har glemt å notere maten etter helga...ikke bra, selv om jeg har temmelig bra kontroll på inntaket, og ikke har hatt noen utskeielser så skal jeg notere det jeg spiser for å være bevisst.

Så i dag er det påan igjen der!!!

 

I morgen reiser jeg til Danmark, og flere utfordringer venter. Skal ha buffet på ferja på veien ned, så da kan jeg bestemme selv hva jeg spiser. Skal prøve å tenke gjennom det jeg putter på tallerkenen. Lørdag får jeg servert både frokost, lunsj og middag, så krysser fingrene for at ting ikke flyter i fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Denne uka ble fasiten opp 0,3 kg. Noe som egentlig var helt forventet etter 3 festlige dager i Danmark...satser på at det er noe vann som har samlet seg etter diverse alkohol. Neste helg har jeg endelig ingen planer...så nå er det full fokus fram til 2/9 (Da er det tid for jentetur). Ingen unnskyldninger, ingen utskeielser tillatt, dagboka skal føres, vann skal drikkes og trimmen skal gjennomføres :D

 

Var litt i tvil om jeg skulle starte opp 1/8 før jeg begynte, for jeg visste at det ville bli flere utfordringer på veien enn om jeg hadde startet 6/9. Mellom de to datoene har det nemlig vært og skal bli 3 festlige helger med tre-retters middager, alkohol, alkohol, mere middag og lunsjen og så litt mere alkohol igjen. Men er veldig glad for at jeg begynte. Jeg har nemlig kommet veldig godt igang med treningen, og det er det aller aller viktigste for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke regne med at det skal gå den rette veien hele tiden, men så lenge man holder fokus det meste av tiden, så blir det! :)

I likhet med deg så var jeg ikke helt bestemt på startdato jeg heller, men endte på 1.8, og er fornøyd med det jeg også.

Jeg har ikke kommet igang med noe særlig trening, men maten går bra, og vekta synker, så da gjør jeg i allefall noe riktig :)

 

Hold fokus, så klarer vi dette, pav! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

:D skal man vente på "det riktige" tidspunktet, kan det være man må vente lenge.. flere år faktisk. Det vil alltid dukke opp utfordringer, men det er jo det som er selve livet! Man skal jo nyte festlig samvær, treffe spennende mennesker og ha det gøy! Hva er alternativet? Så får vi heller utfordre oss selv om hva som er KOS; å spise masse? Å nyte litt mat? Å drikke? Å snakke? Å danse? Mange alternativer :) Så festlig samvære og smal midje lar seg absolutt kombinere!

 

Og 0,3 kg opp i går trenger ikke være det i dag. Nå peker pila nedover igjen!

 

Lykke til videre, med trening og festligheter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant filokus, men kan ikke vente på det "riktige" tidspunktet :) Eller kanskje jeg heller skal si at 1/8 var det riktige tidspunktet for meg. Jeg måtte bare godta et par ekstra utfordringer og at vekta kanskje vil gå litt saktere nedover i begynnelsen enn om jeg hadde begynt en måned senere. Men har jeg gått ned 1 kg på den første måneden vil jo allikevel 1/8 være en bedre start enn 1/9, da hadde jeg jo veid 1 kg mer...minst....og i tillegg kommer jo denne vektredusjonstiden til å ta tid, det er ikke noe som er gjort over natten (dessverre), det vil alltid komme utfordringer uansett når en starter...et år eller to uten utfordringer ville for meg vært trolig kjedelige år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har startet utrolig bra. Har hatt tilnærmet full kontroll på maten, og har hatt 3 treningsøkter til nå denne uka :o Og skal legge inn en eller to økter i løpet av helga også!!! Så er det bare å vente til mandag og se om vekta er enig med meg. Snek meg på i dag, og den var ganske så enig så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Så flott! Det kjennes utrolig godt å gjøre det man har planlagt! I tillegg til at treningen gir en god følelse i kroppen. Jeg satser også på nytt tall på vekta på mandag, og det skal jeg greie!

 

Tvi tvi! Nå skal jeg trene zumba og styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første måned i mitt nye liv snart over, har funnet ut at ved siste veiing i måneden skal jeg også måle meg, gidder nemlig ikke gjøre det hver gang. Fasiten i dag ble ned 1,3 kg siste uke, totalt ned 3 kg i august, og ned 14 cm all over. Veldig godt fornøyd med starten.

 

Denne uka kommer siste store utfordringen for denne gang, jentetur fra fredag til mandag...så neste veiing blir neste tirsdag. Målet da er å ikke gå opp i vekt. Dermed må det fullt fokus til fram til og med torsdag. Men mannen er vekke i dag, og jeg skal på møte tirsdag og onsdag, men onsdag skal jeg hvertfall rekke trening etterpå, i morgen er jeg litt mer usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Så utrolig bra! Dette er jo helt etter oppskriften! Og tenk så fort august har gått, snart er det september-måling :)

 

Jentetur er flott, det blir sikkert gøy! Utfordring? Javel, men den tar du :o Se for deg hva du skal gjøre matveien, hvor mye du skal spise, hvordan du smilene sender kakefat videre, lar godteskåla stå. (Hva enn dere har på bordet). Jo bedre du forbereder deg slik, jo lettere blir det i virkeligheten. Det bli helt naturlig!

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka valgte jeg rett og slett og ikke veie meg. Har vært på jentetur i 4 dager og kaloriinntaket der egner seg ikke på trykk...hehe...men jeg har kost meg masse og gått masse. Har nytt hver eneste kalori :)

 

Men nå er det full fokus igjen, og ingen utskeielser framover! Nå skal det strammes helt inn fram til jul!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du koste deg i helga, men at det ikke gjør at du gir opp :) . Du forsetter der du slapp, og det er bra. Jeg trenger deg jo her inne :).

 

Lykke til; tren masse, beveg deg masse, og vekta smiler nok snart pent til deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er du der?

 

Ingen grunn til å lure seg unna, jeg savner deg her inne. Det er sikkert travale dager for deg, men det blir fint når du har tid til å skrive et lite innlegg her igjen. Håper du klarer å holde fokus på sunn mat, spise deg passe mett og har et visst nivå hverdagsmosjon. Vi skal jo et sted, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er her filiokus....de siste tre ukene har bare vært noe helt vannvittig travle...har ikke fått trimmet og hatt null fokus på det jeg har spist....

Men nå er jeg klar igjen, ting har roet seg både hjemme og på jobb, så nå blir det fokus igjen framover! Gleder meg masse!!!

 

Vi skal definitivt et sted, og det er nedover!!!!

 

Kom på nå at jeg skulle ha veid meg i dag, men det glemte jeg helt vekk....får se om det blir veiing i morgen i steden for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Shhhhh :)

Så bra at du har meldt deg på kurs!

Jeg driver fortsatt her og vaser ut kurs, men problemet er at kurstidspunktet i denne byen passer ikke for meg, og nettkurs har jeg fortsatt ikke lyst til...

 

Jeg har hatt 3 vasete uker nå, men må virkelig komme igang igjen nå.

Skal skjerpe fokusen min skikkelig framover.

 

Nå skal vekta nedover igjen...sakte med sikkert!

I fjor kjøpte jeg ny julekjole som jeg har lyst å bruke i år også, problemet er bare at den krympet i vask, ja den krympet faktisk i vask )og ikke i skapet :) ), mannen vasket den litt for hardt, jeg får den fint på meg, men jeg føler meg ikke vel i den, så det må bort noen kilo før jeg kommer til å gå med den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror og håper jeg at jeg er på rett vei igjen!

Føles vertfall slik, har ikke blitt tid til så mye trim som ønsket, men jeg har vært mye flinkere med maten denne uka.

 

Denne uka går litt i rykk og napp, men håper å få lagt inn et par treningsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pav, skal vi løfte i hverandres ører? Jeg har også vaset en uke, i hvertfall med maten. Og føler at tankene er på vidvanke. Det gjelder å hanke inne :). Å være på nett er en del av det, i hvertfall for meg. Ses vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god avtale Filiokus :) Jeg er med!!!!

 

Maten har gått greit denne uka, men har hatt vannvittig lyst på sjokolade...arg...har tatt meg to biter for å se om det hjelper, men neida, har bare enda mer lyst på....det har ikke blitt trim heller, ikke det at jeg har sittet i sofaen, men har bare vært utrolig opptatt, og ikke blir det bedre resten av uka heller...dessverre...neste uke er det høstferie her, ikke det at vi skal ha ferie, men fritidsaktivitetene til junior tar høstferie, det hjelper litt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg bestemt meg for at jeg kunne gi meg selv lov å gå på kiwi å kjøpe en sjokolade, har hatt veldig lyst på sjokolade de siste dagene, så jeg fant ut jeg kunne spise litt for å tilfredsstille meg selv litt....men gjett hva? I dag har jeg ikke lyst på sjokolade :) enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

 

Dette har vært en vanskelig uke med sykdom og dårlig matlyst. Hva gjør man når man rett og slett ikke er sulten og ikke klarer tanken på mat??? Vet jo at forbrenningen stopper opp nå som jeg ikke spiser det jeg skal så jeg blir litt stressa. Og trim har det heller ikke blitt. Det positive her vel at jeg ikke har lyst på søtsaker heller da ;)

 

Minstemann har hatt omgangssyke og etter det har jeg vært kvalm.... ikke syk...bare kvalm. Sikkert bare angst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram siste uka :D:)

Og ifølge bmi-en er det ingen fedme å spore lenger...kun overvekt ;)

 

Så nå gjelder det bare å fortsette i samme tralten som sist uke, pluss legge inn litt trim også. Denne uka bør det gå bra siden det er høstferie her og alle fritidsaktivitetene har pause denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Monken :D

 

Jeg kjenner virkelig at jeg er ei godværsjente...treningen blir ikke like fristende i regnvær ;)

 

Men tror jeg har bra kontroll på det jeg putter i munnen, jeg har kommet fram til at jeg trives mye bedre med meg selv når "alt er lov", derfor har jeg lov til å spise akkurat det jeg vil for tiden, har jeg lyst å sjokolade spiser jeg sjokolade, men da går det selvfølgelig ut over andre måltider. Jeg kan f.eks. ta meg en sjokoladebit eller to istedenfor et mellommåltid, eller litt is istedenfor kvelds. Og så er det litt sånn at når ting er lov er det ikke så spennende lenger, jeg tenker mye mer på godsaker når jeg ikke skal spise dem, og da ender det heller med en kjempsprekk. Jeg må innrømme at jeg skriver ikke i dagboka her inne for tiden, men skal prøve å skrive en dag i uka framover, for å sjekke meg selv litt. Frokost og lunsj består i hovedsak av knekkebrød med pålegg, middagen prøver vi å ha så sunn som mulig, vi har funnet ut at findus sin gourmettorsk er veldig god, så har jeg sett i frysedisken at det skal være gourmetsei også, så den skal vi prøve neste uke. I høst har jeg vært flink til å prøve "nye" middager. Jeg leser alltid dagens middagstips på vg og trines matblogg, og dersom det er noe som frister og som er forholdsvis magert prøver jeg gjerne å ha det til middag den dagen eller dagen etter.

 

Vekta viste litt ned i dag også, så nå er det full skjerpings i helga slik at det fortsatt er nedgang på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...