Gå til innhold

Sakte men sikkert...


Gjest pav

Anbefalte innlegg

På tide å begynne på nytt, og denne gangen skal det gjøres ordentlig. Jeg har vært her inne i evigheter, uten at noe som helst har skjedd med vekta...men denne sommeren har jeg sluppet alt helt løst og levd livet uten og telle så mye som en eneste kalori eller trimmet bort noe som helst. Men nå kjenner jeg at det er på tide å komme tilbake til hverdagen igjen. Begynne å trimme og spise sunt og fornuftig.

 

Dette er ikke noe som blir gjort i en fei, men jeg håper å nærme meg målet neste sommer. I mål er jeg nok ikke, men jeg skal skynde meg langsomt :) Jeg tror jeg har 22 kg som skal bort, ser hvertfall for meg at 75 kg er et passende mål for meg, men kan jo endre seg litt etterhvert. Jeg er 176 cm høy, og har ingen målsetting om å bli "tynn", jeg vil bare bli helt normal, og dersom jeg kommer ned i 75 kg har jeg bmi som normalvektig.

 

Denne gangen er jeg skikkelig motivert, og mannen er også med (men han starter ikke før om en uke...) Jeg gleder meg til å komme i gang!!!

 

Veien til målet:

1. Masse trim

2. Føre dagboka her

3. Kun forsyne meg en gang av maten

4. Drikke masse vann

 

RESULTATER 2011:

01/08= 96,2 KG MITT NYE LIV STARTER!

08/08= 94,6 (-1,6)

15/08= 94,2 (-0,4)

22/08= 94,5 (+0,3)

29/08= 93,2 (-1,3)

 

05/09= ?

12/09= 94,4 (+1,2)

19/09= 94,0 (-0,4)

26/09= 93,5 (-0,5)

 

03/10= 92,7 (-0,8)

10/10= 94,0 (+1,3)

17/10= 92,8 (-1,2)

24/10=

31/10=

 

07/11=

14/11=

21/11=

28/11=

 

05/12= 1. delmål 90?????

12/12=

19/12=

26/12=

 

RESULTATER 2012

02/01=

09/01=

16/01=

23/01=

30/01=

 

06/02=

13/02= 2. delmål 85?????

20/02=

27/02=

 

05/03=

12/03=

19/03=

26/03=

 

02/04=

09/04=

16/04=

23/04=

30/04= 3. delmål 80?????

 

07/05=

14/05=

21/05=

28/05=

 

04/06=

11/06=

18/06=

25/06=

 

03/07=

10/07=

17/07= Hovedmål 75 kg????? (bmi 24,2)

 

....................................................................

total cm= fra 582 cm til 562 cm =minus 20 cm

total kg= fra 96,2 til 92,7 = minus -3,5 kg

prosent= minus 3,6 % av vekten

BMI = fra 31,1 til 29,9 = minus 1,2

....................................................................

 

TOTALT TAP I CM:

MINUS 1 cm hals-------35 til 34 cm

MINUS 1 cm arm--------35 til 34 cm

MINUS 4 cm bryst------114 til 110 cm

MINUS 1 cm midje------94 til 91 cm

MINUS 3 cm hofte------116 til 111 cm

MINUS 3 cm ende------118 til 114 cm

MINUS 1 cm lår---------70 til 68 cm

.....................................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ninjastar

Hei pav og velkommen hit:) Har sett nicket ditt rundt omkring en stund, men ikke her inne, tror jeg?

Begynne på nytt er vel noe de fleste av oss har gjort... Både én og flere ganger, hehe! (Snakker av egen, dyrekjøpt erfaring, ja:p)

Men det fine er at det aldri er for sent!

Jeg for min del håper at jeg har begynt på nytt for siste gang. Etter 16 år som jojo og konstant tankevirksomhet rundt slanking og burde/skulle/orker ikke osv osv, føler jeg meg klar for å finne en balanse. Mener selv jeg er på riktig vei denne gangen:)

 

Lykke til med frisk start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Koala og Ninjastar :)

Ser ut som vi er ganske så like ja Koala! Vi får backe hverandre opp her inne :)

Og Ninjastar du har jo gjort en kjempejobb og er snart i mål ser jeg...grattis så langt :) Ja jeg har vært rundt endel her inne, men tror ikke jeg har vært noe særlig på 20-30-forumet, har hele tiden klart og holde meg under 20, helt til nå, så nå fant jeg ut at når jeg nå starter på nytt, får jeg en helt ny start når jeg legger tråden min her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er godt å komme igang igjen. Jeg har for min egen del også hatt en sommer uten veldig store begrensninger, og treningen har det vært så som så med...

 

Begynte fint forrige uke. Koste meg litt i helgen, men det var likevel nesten innenfor akseptabelt :)

 

Jeg har ca 15 kg igjen til mål - håper å kunne være innenfor målsetning neste sommer - ja jeg sa visst det forrige høst også, men nå får vi satse på at jeg klarer å fokusere frem til jeg er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg også Monken :)

Veldig kjekt at dere titter innom tråden min.

 

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra den første trimturen i mitt nye liv :)

1 time og 5 minutter. 40 minutters gange bratt oppover, og 25 minutters gange/jogg ned igjen! Første trimmål blir å komme under en time på den turen!!!

Og nå holder jeg på å avtale ny trimtur med ei venninne i morgen.

 

Nå må jeg ned og finne meg litt kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 i mitt nye liv har så vidt startet....minstejenta er levert i barnehagen, frokosten inntatt og jobben begynt. Gleder meg allerede til trimturen i kveld med ei venninne, selv om låra krangler litt etter gårsdagens tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det pav, at du og jeg er nokså like i vekt og høyde. Jeg er 177cm høy, og veide igår 96,2kg!

Jeg blir dårlig av å tenke på det..for et år siden var jeg høygravid, og selv da veide jeg ikke så mye, så nå er det nok! Før jeg ble gravid gikk jeg ned 18kg, og nå må jeg søren meg kvitte meg med de samme kiloene + noen ekstra!!!

ÆSJ!

Men dette skal vi klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så inspirert og motivert når dere kommer med innlegg i tråden min, og så kjekt at vi er flere som er omtrent like!

 

Idag ble det en passe rask gåtur (for mine stive og støle lår etter gårsdagen) på 1 time og 20 minutter. Herlig med frisk luft og fint vær :)

Satser på ny tur i morgen!!!

 

Spisingen går som smurt for tiden, søtsuget har vært helt fraværende disse to dagene, og klarte uten problem å stå over svigermors muffins og sjokoladekjeks i dag. Ganske så godt fornøyd med meg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp startet min egen lille tråd på 10 - 20 kg ned, og er helt i startgropa akkurat som deg pav. Kjente meg igjen her, og fikk lyst til å henge meg på litt på tvers av forumene. Skal ned 16 kg, men mest av alt tenker jeg livsstil og endringer for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fendi :)

Var inne og leste tråden din også Fendi.

 

Etter to trimdager på rad kjennes det i lårene ja....har allerede 6 trimpoeng denne uka :)

Håper å få til en tur i kveld og i morgen også, så blir det hytta fredag og lørdag og trim igjen søndag. Det blir nok ikke noe direkte trim på hytta, men der er vi masse i bevegelse hele dagen og jobber med forskjellige ting både inne og ute.

 

Lurer på hvor lenge jeg holder ut på jobb i dag...er allerede 23 grader utsiden ser jeg og sola har ikke kommet enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 er i gang og jeg har enda ikke hatt noe sjokoladesug :) jeg skal kutte ut på cola zero også, men tar en ting av gangen.

 

Ble ikke trim på meg i går, fant ut at bena trengte hvile...men i dag derimot, da skal det trimmes igjen. Er så kjekt å ha kommet i gang og lysten til å trene er virkelig tilstede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom ryddelysten over meg...da var det bare å droppe trimmen og rydde i vei, for det trengs virkelig...hele huset flyter etter sommeren, har stort sett bare vært hjemme og snudd. Men nå er hovedetasjen snart i bra stand igjen, så nå er det bare loftet igjen.......tomorrow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det helg igjen, vi reiser på hytta i ettermiddag. Utfordringen nå blir å spise 5 måltider til dagen, og å holde seg innenfor mine tilmålte kalorier. Når det skal sies har jeg alle mine kosemerker igjen, så dersom lysten blir for stor er det rom for en liten utskeielse, kanskje en irish coffee til kvelden....kanskje....

 

I dag er det regn her...igjen...synes ikke det har gjort annet enn å regne i sommer...arg...junior sa i dag at han lurte på om ikke vi kunne reise til Mallorca igjen snart for han ville ha litt sol...når til å med en 5-åring synes det blir for mye regn, er det vel bare å evakuere til syden...hehe....

 

Nå er det RYDDETID :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka unnagjort :P

Ned 1,6 kg på første veiing. Føles veldig bra spør du meg :)

Trente virkelig en god start, jeg føler selv jeg har vært ganske så flink denne uka!

Fikk 3 trimøkter sist uke, pluss to ryddedager hjemme.

Denne uka kommer første store utfordring. Vi skal på sildajazzen i Haugesund fra torsdag til lørdag. Da vil jeg få lite kontroll på maten selv, og sannsynligvis bli servert alkohol ved flere anledninger også.

 

Men jeg tar første del av uka først, det skal trimmes både mandag, tirsdag og onsdag!!! Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 1-0 til Pav over sofaen. skikkelig godt fornøyd med det.

Dørstokken var utrolig høy i går, men jeg klarte å stige over den.

Ble ikke noen lang tur, men alt er bedre enn ingenting og jeg innkasserte 1,2 tp!

 

Planen er ny tur i kveld :)

Jeg vet jeg må trimme for å gå ned i vekt, det er eneste løsningen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en liten hilsen her på tråden din, pav. Kommer nok til å følge med deg videre, siden vi har så likt utgangspunkt. Selv er jeg 173 og 97.5, og som deg har jeg vært lettere - og gått opp igjen. Ikke bare en gang, men flere. :)

 

Jeg liker planen din i første innlegg, veldig greit å ha noe så konkret å holde seg til. Min egen er litt mindre ambisiøs, med mål om å være under nitti ved årsskiftet. Lykke til med livsstilsendringen, pav!

 

kveita :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kveita.

Jeg fant ut jeg måtte sette meg konkrete mål for å se om jeg ble strengere med meg selv da. Har vast i ett år, uten mål og mening egentlig, så nå var det på tide å bli skikkelig streng med meg selv.

Kurs er egentlig ikke et alternativ for meg, jeg har ikke lyst å gå på nett-kurs og her i byen er det kun kurs på tirsdag kl 17, og med to små, som går på diverse aktiviteter er ikke tirsdagen noen god dag. Og hvertfall ikke kl 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom og ønsker deg lykke til med planen din!

 

Som deg har jeg vast rundt i år - flere for min del - før jeg endelig fikk fokus på plass og gjorde noe med det.

 

I fjor etter ferien startet jeg min nerdete vei til ny og spenstigere livsstil. Jeg har ført bok slavisk, veid og målt, gjort et par skikkelige granskninger i forhold til meg selv - som har lært meg mye om hvorfor jeg var overvektig og hva som skal til for å nå målet.

 

Det har vært kjempespennende. Slitsomt til tider! Noen ganger sviktet motivasjonen plutselig og uten forklaring, så var det å finne ny motivasjon...eller evnt. gå videre på tvang og autopilot. Det er , som du vet , ikke gjort av seg selv og i en håndvending! :)

 

Med støtte av andre her inne, så går det meste, og du verden for en lykkefølelse hver gang vekten løsner ned et hakk. Du verden som det bobler i magen når man må over i mindre klær eller merker at utholdenheten blir bedre. Første gang jeg merket at det var lettere å knyte sko var ubetalelig!

 

Fortsett med den skikkelig seriøse tilnærmingen, det tror jeg er en forutsetning for å lykkes og du har lagt et skikkelig grunnlag.

 

Masse lykke til !! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 kg, noe jeg er veldig godt fornøyd med etter 3 dager uten kontroll på maten i det hele tatt, hvor det i tillegg hadde virket uhøflig å ikke spise....

 

Denne uka blir det full fokus fram til fredag, da skal jeg til danmark til søndag, men så full skjerpings i danmark som jeg klarer...er forberedt på noen utskeielser, og skal derfor gjøre alt riktig fram til avreise, og ikke minst trimme!!!

 

Gleder meg til en ny uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

0.4 ned med 3 dager uten kontroll?! Wow, det er bra! Hadde ikke jeg klart, haha:p

 

Vi har samme plan for uken, ser jeg! Jeg drar på hyttetur med jentegjengen allerede torsdag, og vet at det blir vin, sjokolade, turmat osv i mengder. Så det blir måtehold det jeg klarer - men erfaring tilsier vel at det ikke blir så altfor strikt;)

 

Ergo må det bli superfokus frem til da! Bare sunn og riktig mat, og mye trim!!

Det får vi til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Hallo, pav!

 

Godt å være igang, ikke sant? Men nå gjelder det å ikke "belønne" seg selv fordi man har vært så flink.. Jeg havner så lett i den grøfta. Derfor ser jeg for meg en liten svart en som sitter på skuldra mi og visker i øret, at jeg kan jo bare... forskjellige ting jeg IKKE skal. Da er det lettere å le av det hele for være flink og følge den nye livsstilen!

Lykke til videre, med trim og sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink dere er alle jentene!!:) Blir mektig imponert gitt, og ikke aldri så lite inspirert :D Denne tråden kommer jeg til å følge!

 

Selv har jeg endelig tatt skjea i riktig hånd, klypt meg selv i nakkeskinnet og meldt meg på kurs! Etter et år uten at noe skjer med vekta (2kg opp faktisk til tross for periodevis sannferdige forsøk!), så må det sterkere lut til.. Og det viktigste jeg har kommet fram til er at jeg er nødt til å dele denne livsstilsendringen med noen, på den måten får en litt ekstra press og ikke minst et "heia" innimellom som gjør så godt for motivasjonen!

 

Kort oppsummert; 160cm 97kg! Målet er å se 60tallet, og første delmål er <90kg:)

 

Sammen kan vi greie det, -eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet inn fra en kjempefin trimtur på 1 time og 20 minutter.

Utrolig deilig å ha kommet igang med treningen, dørstokken er ikke lenger tilstede i det hele tatt. I morgen vet jeg ikke om jeg får trent, mannen skal avsted og jeg er redd han ikke er hjemme før det nesten er sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...