Gå til innhold

Endelig!


Gjest janne1

Anbefalte innlegg

Da flytter jeg sakte men sikkert inn hit på hold vekten, jeg har ikke planer om å gå kurs... tror jeg... jeg må først se hvordan dette går, jeg har greid 15 kg uten kurs, så da må jeg jo kunne dette og ?

 

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv: jeg er en jente på 24 år, samboer og bor på vestlandet. Jeg er 159 cm høy og veide på det meste 80 kg, nå har jeg gått ned til 58 og trivst egentlig her, planen var først 60 kg, deretter ble målet 55, og nå tror jeg at jeg er fornøyd på 58. Om jeg går ned til 55 eller holder meg her spiller egentlig ikke så stor rolle, jeg trivst i min egen kropp nå.

 

Poenget er at jeg ikke har ide om hva jeg skal gjøre som forandringer i matveien for å holde vekten ? sånn som jeg holder på nå så går jeg jo ned hver uke, og det vil jeg jo heller ikke... har dere noen gode tips om hva man skal gjøre ? er det nok med en handfull med nøtter ekstra om dagen, eller må det mer endringer til ? antar at å holde vekten er mye verre enn å gå ned i vekt?

 

Hadde satt stoooor pris på hjelp og tips, og kanskje noen vil joine tråden så vi kan være flinke sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med fantastisk innsats. Det er jo helt utrolig at du har klart dette alene :D

 

For å stabilisere vekta øker du dagsinntaket med 200kcal. Legg på slik ukentlig til du kommer i vektbalanse. Du bør gjøre ny energiberegning med dagens vekt, så har du en pekepinn på hvor du skal ende opp.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei janne1 og gratulerer med oppnådd mål!

Jeg har fulgt litt med deg inne på 20-30, du har vært kjempeflink:)

 

Jeg har som deg ikke gått kurs. Men jeg har slanket meg seriøst et par-tre ganger tidligere, uten fokus på å holde vekten. Jeg endte fort tilbake i gamle vaner (og uvaner)!

Denne gangen har jeg bestemt meg for at det er siste gang, og har som deg vurdert kurs.

 

Men, hos Grete Roede får du ikke lov til å ta hold vekten-kurs uten at du har gått vanlig kurs først. Så da må du i så fall bytte til VGs vektklubb, eller noe sånt.

 

De første gangene jeg slanket meg var også uten telling av kcal. Bare sunne valg virket fint, det også. Som jess sier, du skal øke med ca 200 kcal pr dag hver uke (eller annenhver, hvis hver blir for ofte).

 

200 kcal er ikke mye, det er mindre enn en "vanlig lunsj". Hvis du spiser to små/tynne brødskiver med magert pålegg, bør det bli ca riktig. Dvs en liten lunsj:)

Eller en liten bolle müsli med mager melk.

 

Ønsker deg masse lykke til her inne:) Jeg kommer flyttende etter sånn en gang utover høsten.. før jul, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd ninjastar;)

Har følgt litt med på deg også, du har også vert veldig flink!:D

 

Jeg har faktisk gått GR kurs, gikk ned 10 kg alene, deretter stoppet det helt opp, derfor meldte jeg meg på kurs, der gikk jeg ned 6 kg, var ferdig med kurset rett før sommeren, og etter det har jeg gått ned ca 5,5 kg, så totalt 21,5 kg :)

 

er veldig fornøyd med resultatet, men VET at de 6 kg jeg gikk ned på GR kurs hadde jeg fint greid selv, jeg har jo greid 15 selv så! Har aldri greid å tellt kalorier heller, så kurset var vel litt mer for å få tips og råd, men, jeg har vert, og er kjempe motivert, selvfølgelig svikter det litt, men kommer alltid tilbake sterkt! sånn, det var det!

 

Hmmm... jeg må vel gjerne prøve meg fram litt med hvor mye mer jeg skal spise..

Ofte når man er "ferdig slanket" så havner man tilbake til gamle vaner som du sier, men denne kampen akter jeg ikke å ta en gang til!

 

Satser på å se deg her før jul iallefall da ninjastar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...