Gå til innhold

Godt på gang!


Gjest McFly

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen, ny mannlig bruker her.

 

I mine glade 20'år veide jeg 85, og jeg trente 5 dager i uken. Nå, 12 år senere veier jeg en god del mer og trener en god del mindre. Har vært veldig deppa pga vekten, men for ca 1 måned siden begynte jeg på pulver kur.

 

Har lest en del negativt om pulverkurer på forumet her, men foreløbig har jeg bare hatt positive erfaringer. Jeg veide 116 da jeg begynte, og veide meg nettop på jobb nå i sta og da stoppet nåla på 104kg! I kombinasjon med pulveret har jeg også begynt å gå til og fra jobb hver dag, 2,7 km en vei. Og skal snart begynne å jogge om morgenen før jeg går på jobb.

 

Jeg leste at mange medlemmer her skrev at de ble slappe av pulverkurer, dette er heldigvis ikke noe jeg har opplevd. Faktisk det motsatte. Jeg føler at jeg har mer energi, og mere giv. Jeg vet at kiloene vil gå raskt opp igjen hvis jeg slutter med pulveret og går tilbake til gamle vaner, men som Egon i olsenbanden sa, jeg har en plan.

 

Planen min er som følgende

 

Gå fra 116 til 85/90 kg :

 

Når jeg har mistet så mye vekt, vil jogging være mye mindre slitsomt og det vil være mindre belastning for knær og føtter. Det vil med andre ord kreve mye mindre motivasjon for å løpe når man ikke har 30 kilo ekstra og bære på.

 

I tilleg vil sunt kostholod være enklere å holde, fordi jeg ikke vil gå opp i vekt igjen. Da jeg veide som mest, var det liksom ingen motivasjon i å spise sunt. Fordi, det å velge kjøttkaker over pizza ville liksom ikke gi noen raske eller merkelige resultater. Nå er det at jeg kan få på meg gamle klær i seg selv en enorm inspirasjonskilde. Og bare tanken på pizza og junkfood gjør meg uvel. Æsj, aldri mer!

 

Men en ting har gjort meg betenksom. Pulveret gir meg alle mineraler og vitaminer som kroppen trenger, noe jeg burde ha fått i meg tidligere siden jeg tross alt spise ganske variert. Jeg spiste fisk, frukt, grønnsaker og hvit kjøtt, selv om jeg skeiet ut i helgene. Dette gjør at jeg tror at jeg føler meg så mye freshere av pulveret siden pulveret ikke inneholder alle de tilsettningsstoffene samt de stoffene som gir kunstig smak og holdbarhets dato. For ikke snakke om alt det syntetiske foret og veksthoromonene dyrene får i landbruket. Noen som har noen tanker om akkurat det?

 

Så i morgen tidlig skal jeg ut å jogge for første gang på nesten 10 år. Jeg gleder meg veldig, og jeg gleder meg til å presse vekta ned til 90 og 80 tallet.

 

Jeg er 1.98 høy, og min optimal vekt er 85kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Hei :D

 

Så kjekt med nye brukere :) Ønsker deg velkommen og lykke til med ditt mål og veien du går :)

Jeg sverger til Grete Roede-kosten og er veldig fornøyd med det, mer energi og aldri (vel, nesten aldri) sulten. Har aldri prøvd pulverkur, men så lenge det fungerer for deg så er det det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Og velkommen hit! Det er alltid et skritt i riktig retning å lage seg en profil her, for da har man bestemt seg!

 

Du spør om pulverkurer, og det finnes mange forskjellige. De inneholder ulike ting, så det kan ikke sammenlignes direkte. Noen har mye karbohydrater og lite protein, andre omvendt. Dessuten tror jeg mange bruker det "feil" (feil etter min mening) ved at de kun lever på pulver en periode.

 

Selv har jeg brukt Herbalife, som har pulver med mye protein og mindre karbohydrater. Dette skal erstatte kun ett maks to måltider, mens resten av maten skal være omtrent slik GR anbefaler. Jeg brukte det som frokost i travle perioder, siden det var enklere og ga roligere morgener enn å sluke i seg brødskiver i all hast. Det ga overskudd og mer energi og jeg ble god og mett, så jeg skal bestille nytt. Jeg reklamerer ikke for det her inne likevel, her er tanken at det skal være normal mat :D

 

Hvis du føler overskudd, trener masse, spiser deg passe mett til alle måltider og er sulten før neste måltid, ja da er du på rett veg. Dette er min filosofi. Uansett om du velger reins****a GR eller kombinert med pulver. (Hvorfor kommer **? Jeg skrev reins****a, blir det sensurert?) Pussig.. rein s p i k k a . Er det et "galt" ord?)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulver kan gi en kick-start men minuset er at man:

 

-ikke lærer å spise "normalt"

 

-mange inneholder lite kalorier pr døgn (400kcal f.eks) og når man ligger under 1000kcal i døgnet vil kroppen gå i sparemodus

 

- Når man så spiser vanlig igjen fortsetter en som før med usunn/fet mat og legger på seg dobbelt så mye som man tok av...

 

Også kjent som jojo-effekten.

 

Men hvorfor er du her inne dersom du er så helfrelst på pulver? (Jeg er en smule skeptisk som du ser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Det pulveret jeg tar, inneholder alle næringsstoffene som kroppen trenger, dette gjør at kroppen går inn i noe som heter ketose, hvor kroppen utelukkende tar av kroppens fettreserver. Kroppen går altså ikke inn i sparemodus.

 

Jeg kommer ikke til å spise "vanlig" igjen når jeg er ferdig med den kuren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal si tiden flyr, jeg har nå gått ned 19 kilo siden jeg først startet. Bare 12 kg igjen nå. Skal nok klare det før jul, slik at jeg er superklar når jeg begynner med kampsport igjen i januar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...