Gå til innhold

Noen som vil bli med jente på 29 ned noen kilo?


Gjest K1tty82

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ei jente på 29 år fra Drammen som vil gå ned noen kilo. Greit å få has på de kiloene før jeg blir 30 (om ca et år, SKREKK)! Jeg går ikke på kurs. Har vært overvektig hele livet, ned fra rundt 90kg for ca 7 år siden. Men vil ha bort resten nå.

 

Jeg er 1.68 høy og veier 70.5 kg. Nå vil jeg ha bort resten av kosekiloene. Nærmere bestemt ned 5,5 kg i første omgang. 65kg vil passe bra tror jeg! (men kanskje jeg finner ut at jeg vil ta av mer når jeg er kommet til 65kg?)

Veiedag har jeg satt til tirsdag.

 

Noen som blir med å bli slank og lekker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Hei hei :)

Jeg vil gjærne være med deg i kampen mot de siste kiloene.

Har et håp om å klare å komme meg med til rundt 68-69, er ca.76-77 nå. men her er det motivasjonen å viljestyrken det står på:/

Nå er MÅLET slank og lekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil også være med, har ikke skrevet her inne før, men en gang må jo være den første:)

 

Litt om meg selv, 30år, (168høy), to barn, samboer.

Har gått på mange kurs, men jeg står alltid i veien for meg selv..

Er så redd for å gå glipp av noe godt;)

Men nå er jeg lei av å ikke være fornøyd og skal klare de siste kg før jul.

Går på internettkurs nå.

 

 

06.09.2011 74.8kg

12.09.2011 74.9kg

19.09.2011 74.2kg

26.09.2011 73.4kg

 

Mål før jul 2011:65kg

 

Hurra for slank og lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsprett

...her også :) Har en egen tråd inne på 10-20kg, men ser at jeg er i samme leia som dere her

 

Er 171.5cm, og veier ca 72-73kg. Vet ikke helt nøyaktig fordi jeg unngikk vekta i dag ...men starter opp GR aktiv i kveld, så regner med det kommer opp noen tall da...grue gleder meg.

 

Lykke til, jenter...!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsprett
Når har dere veie dag? Jeg veier meg mandager på kurset' date=' brutalt rett etter helgen, men man lurer jo ingen andre enn seg selv, så er like så greit;)[/quote']

 

 

Da er vi to om det...veier meg mandager på kurs jeg også. Har som regel veid meg fredager..hehe :) men som du sier; lurer ingen andre enn oss selv.

 

Eller: Fool me once...shame on...ehm...shame on you? som George W. Bush ville sagt...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veier meg tirsdager, fikk et slag i magen på vekta i dag ja :) men slik kan det gå, når man ikke er flink. Har fått motivasjon å føler jeg er igang, så jeg går nå for slank og lekker til julebordet i desember :) håper/skal være flink her inne helt fram til mitt mål er nådd nå! Lykke til damer - dette klarer vi!!

 

 

 

 

 

 

Vekt:

27.09.- 77,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig da, men nå er du igang og desember er ca 10 uker unna:)

Så det rekker du!

 

Jeg er veldig motivert og føler en ekstra forpliktelse med å skriver her inne, må nemlig ha noen til å holde meg i ørene.

Og det trenger jeg om jeg skal rekke målet mitt, regnet ut at jeg må gå ned 0,7 hver uke frem til desember.. (iik)

 

 

Ellers er ukens første treningsøkt utført igår, idag blir det rockering hjemme siden mannen skal trene.

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

jeg sliter litt, men går stortsett bra. har jo så lyst til å snavle noe godt, men om jeg tar litt lar jeg det være med det. håper/rekner med at dette vil bli bedre neste uke :) har smug tittet på vekta å den er iallefall litt mindre- er spent på helga nå ja, men SKAL være flink så jeg får et bra resultat på tirsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sånn passe, litt misfornøyd med uka så langt..

Det er så vanskelig når det er hektisk på jobb, plutselig så er det hjem og middagstid også har man ikke rukket mellommåltid og er døden nær sulten, og så går jeg på middagssmellen.

Det har jeg gjort denne uken. Så jeg kjenner jeg er nervøs for vekta på mandag, men forhåpentligvis hjelper det med mye trening!

Hva trener dere?

 

Så flink du er som klarer å bare ta litt, jeg er på den nå at jeg må prøve å la vær å spise godt(sjokolade) for jeg vil bare spise masse, og da er det nesten bedre å la det være.

 

Jeg har og smugveiet meg og det var ikke bra, men har gjort det før og og så har jeg likevel gått ned til mandagen, skjønner meg ikke på den vekten min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært nede i "kjelleren" en tur pga. en operasjon jeg har hatt.

så skal ikke trene meg helt ut, derfor blir det mange gåturer nå for å bygge opp

litt igjen. jeg forbrenner masse kalorier på turene mine så det er ikke det verste :)

 

er du flink å trene masse du blomst1?

ennn dere andre damer hvordan går det??

 

Stå på alle sammen så når vi målene våre sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske glad i å trene, jogger ute, og trener div gruppetimer på elixia.

Noen uker sliter jeg med å få syv trimpoeng andre er jeg godt over.

Men nå som jeg i slankeprosess trener jeg nok litt ekstra, tenker at når jeg når målet mitt kan jeg kanskje klare meg med maks tre treningsøkter per uke.

 

Gå turer er jo bra trim det, også er det ikke så masete som det noen ganger kan bli på treningsstudio, hvis man itilegg går med noen andre får man jo skravlet endel også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dere virker sånn relativt aktive - det er akkurat hva jeg trenger nå for å holde koken og ta "siste etappe"!

 

Litt om meg: Jeg er 31 år, 1.58 høy og veier 62 kilo. Jeg vil ned til 55 kilo, og se hvordan jeg ser ut da! Det er nemlig såpass lenge siden at det husker jeg ikke gitt :)

 

Har vært svært overvektig en periode for noen år siden pga personlige problemer, og veide på mitt meste 80 kilo. Dit kommer jeg aldri igjen, og sånn sett føler jeg meg veldig bra nå - bedre enn på lenge!

 

Men jeg har som mål å nå 55 kg altså. Det er 7 kilo ned det. Sammen med dere?

 

Jeg har kontorjobb, men er relativt god på treninga - bikker stort sett alltid 20 trimpoeng i løpet av en uke, er jeg skikkli god, blir det nærmere 30!

 

Kan jeg trene mye, så kan jeg også spise mer - sånn tenker jeg. Så nå forsøker jeg meg på å spise rundt 1700 kcal om dagen, og håper det funker for vektnedgang. Det er ikke noe mål for meg å gå fort ned, målet mitt er å komme meg ned gradvis - gjerne en halvkilo i uka, og så klare å bli der for bestandig!

 

Det vanskeligste for meg er å ikke overspise. Jeg har en historikk med overspising og spiseforstyrrelser, og det gjør sitt til at jeg fremdeles "har det i meg" med å bruke maten til å dempe følelser. Det kan jeg fremdeles gjøre, om enn i langt mindre skala nå enn tidligere!

 

Også godteri da selvfølgelig, for et par uker siden fikk jeg influensa, og da BADA JEG tilnærmet i SMASH. Smash er så godt! Namnamnam!

 

Veiedagen min er lørdag! Håper vi kan gjøre susen for hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit Popples!! så koselig at du vil være med oss her, vi skal klare disse kg sammen ja, å det skal bli så godt å få de av!!

så flink du er til å trene, det hjelper jo på masse det da.

 

blomst1- er du mye på treningssenteret, og hva trener du der? så bra at du bruker å trene så mye, da har du det jo i kroppen - du skal de kg rinner av det nå :D

jeg håper det blir litt spinning på meg utover vinteren, nå må jeg være ute i skog og mark ;)

 

Jeg har smug veid meg i dag også - ned over 1 kg :) å det hjelper på motivasjonen til helga kjenner jeg :) det er nå vel bare vann, men ned er ned!!spent på veiing på tirsdag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popples.

 

Så fint du vil være med!

 

Så flink du er til å trene, med så mange trimpoeng kan du vel trygt spise 1700kcal.

 

Går du på kurs nå eller er du på egenhånd?

 

Jeg er veldig vanemenneske og har laget meg endel uvaner,deriblandt smash, jeg bare ELSKER det..

Men jeg er på "detox" fra smash nå for jeg klarer ikke bare spise litt.

 

k1tty82 hvordan går det med deg?

 

Nå er det snart helg noe som jeg synes er en veldig stor utfordring, ikke bare er det sjokolade i heimen, men jeg må huske på å spise nok, skulle tror det var enkelt, men når jeg ikke er på jobb glemmer jeg det litt.

Søndag er det barnebursdag og sikkert masse kaker( som jeg må tenke at ikke er til meg;) )

 

Men denne helgen skal jeg være flink!

 

God helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ariell82- Jeg trener styrke i gruppetimer(stang med vekter), og kondisjon( step timer)

Jeg er egentlig skikkelig dårlig på trinn, eller armer og ben samtidig..

men nå har jeg funnet en time som jeg klarer ganske greit.

Det blir mere trening på treningsstudio nå som det er mørkt og blir kaldere ute, men skal prøve meg på hvertfall en joggetur ute i uka i vinter( så lenge det ikke er alt for kaldt) synes det er litt kjedelig å løpe på mølle..

Gikk endel på spinning ifjor vinter, men synes også det er litt kjedelig, så får se hvordan det blir til vinteren. Er en stund siden jeg har vært på spinning så kanskje det er ok igjen. Man blir jo litt lei når man gjør samme trening om og om igjen, så det går i perioder hva jeg gjør.

Ellers har jeg noen venninner som jeg trener på apparter sammen med innimellom, men da blir det litt halvgjennomført, trenger som sagt noen som holder meg i ørene:)

 

Så deilig med 1kg ned! Det er fin start på helgen:)

 

Jeg har også smugveid meg, må bare slutte med det...1kg opp desverre:(

håper det ikke er samme på mandag altså, for føler ikke at jeg har skeiet ut så mye denne uken. fører opp alt jeg spiser i dagboken og har ligget rundt anbefalt kcal inntak. Har foreløpig 5trimpoeng, skal trene etterpå så da får jeg ihverfall 7 totalt. Og skal ha en treningsøkt lørdag eller søndag.

 

 

 

Startvekt 10.01.2011- 81.2kg

Høyde 168

 

06.09.2011 74.8kg

12.09.2011 74.9kg

19.09.2011 74.2kg

26.09.2011 73.4kg

 

Mål før jul 2011:65kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, og takk for velkomsten :D

 

Jeg går ikke på kurs, det har jeg faktisk aldri gjort, men jeg har fått låne meg grunnboka og en vinterbok av min mor også fører jeg opp alt i kalenderen. Jeg gidder rett og slett ikke ta meg råd til å gå på kurs! Iallefall ikke når jeg har bevist for meg selv at jeg faktisk klarer å gå ned uten!

 

 

Når det gjelder trening - vil gjerne komme med noen innspill basert på hva jeg gjør sjøl.

 

Jeg trener på sats, og har funnet ut at det som funker for meg er fokus på at det skal være MORRO OG SLITSOMT. Det må være et visst tempo i treningen for at jeg skal klare å "gi gass", samtidig må det være en god instruktør og/eller en morsom time. SH`BAM er en av mine nye favoritter. Den timen kan være relativt lett og ikke så hard kondisøkt, men hvis man gir på skikkelig blir det 45 minutter med svært effektiv trening! Jeg får iallefall skikkelig høy puls og blir god og sliten etterpå!

 

Det hjelper også mye å planlegge treningen. Jeg booker timer på nettet god tid i forkant, slik at jeg ikke havner på venteliste til en av mine favoritt-timer. Det er så demotiverende å reise opp på sats for å vente på og lure om man får plass. Så jeg sørger for at jeg er sikret plass.

 

Trening hindrer meg i å spise mer enn hva jeg vil - særlig på ettermiddagen. Det er så lett å komme hjem fra jobb, lage middag, også rigge seg til foran internett eller i sofaen - og derfra blir det ofte mye småspising på meg iallefall. Hvis jeg har et "strammere tidsskjema" som gjør at jeg a) kommer hjem fra jobb ;) spiser middag c) stikker på trening, så er plutselig dagen "forbi" og jeg har ikke "rukket" å spise så mye :)

 

Må bare legge til at jeg har samboer, men vi har ingen barn. Så jeg slipper unna barnebursdager, og kjæresten min er ikke noe stor godtemoms, så jeg slipper å se på at han gasser i seg potetgull og dip til gullrekka. Det er jeg som er den store godtemomsen her, og jeg spiser gjerne godteri når jeg er hjemme alene! HAHAHA!

 

Vær forsiktig med smugveing jenter! Blir fort gjort at man enten begynner å slappe av, eller blir demotivert fordi vektnåla viser feil vei, også blir DET en merkelig motivasjon til å "bryte dietten" fordi, "jeg har jo ikke gått ned noe alikavæl".

 

Og husk å bruke målebånd!! Målebånd er GULL når nåla står stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er min trimtur unnagjort for i dag, å ikke mindre enn 674 kcal er forbrennt ;)

 

For min del vet jeg at d kan bli litt for mye veiing i løpet av en uke, har prøvd det før. Mannen i huset la bort vekta sist jeg ble for ille, så fikk jeg den kun på veiedagen. Jeg kan vel skryte litt å si at jeg har klart å gå ned 19kg fra i fjor på denne tiden og til januar :D

 

Her bygynner det et GR-kurs den 25. oktober, jeg har bestemt meg for at om jeg ikke klarer å gå ned noen kg til da MÅ jeg melde meg på. Det som er litt surt er jo at jeg kan jo dette, men det er noe med denne viljen da- så vi får se.

 

God helg alle sammen- håper den blir sunn og fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå av er det slutt på snikveiing for min del!

 

Wow, 19kg det er bra:) og litt av en tur du har hatt da, deilig å ta helg når man har trimmet på fredagen.

 

Jeg vet akkurat hva du mener, jeg har også gått på kurs og kan det jo, men med en gang jeg ikke skal rapporter til kursleder sklir det ut.

Derfor har jeg bestemt meg for å gå på kurs frem til jul. Da bør jeg være ferdig. Det er mye annet jeg kunne tenkt meg å bruke kursavgiften på;)

 

 

Jeg er veldig enig med deg i det med trening, både det med å booke og at når man først trener så skal man få litt ut av det.

Har vært på noen timer hvor instruktøren er litt tam, bruker for lang tid mellom hver øvelse(spesielt på styrke timer) og når man er ferdig med timen føler man seg hverken svett eller trent, bare kastet bort tid.

 

Jeg har ganske stillesittende kontorjobb og får ikke til noe spesielt med hverdagsaktivitet som feks sykle/gå til jobb. Det blir det rett og slett ikke tid til så da når jeg trener etter at barna har lagt seg må jeg ha valuta for treningen.

Jeg booker også alltid timene som jeg skal på også har jeg faste treningsdager, jeg velger veldig sjeldent å gjøre noe annet sosialt på disse dagene da samboeren min trener to dager i uken så jeg kan ikke si at jeg skal trene imorgen istedet. Veldig effektivt egentlig:)

Også bruker jeg pulsklokke, så har jeg full kontroll på hvordan treningsøkten var.

Ellers er jeg ganske glad i å gå tur i skog og mark, men min bedre halvdel er ikke det, så da blir det en mellomting, noen helger tur og frisk luft, andre helger cafe og aviser.

 

Dagboken er bra å bruke synes jeg. Nå bruker jeg den veldig mye siden jeg går på nettkurs, men den er jo også fin å bruke til å sjekke hvor mye kcal det er i de forskjellige matvarene.

 

 

Startvekt 10.01.2011- 81.2kg

Høyde 168

 

06.09.2011 74.8kg

12.09.2011 74.9kg

19.09.2011 74.2kg

26.09.2011 73.4kg

 

Mål før jul 2011:65kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariell82

her ble det en bra trimtur i dag også, var hos ei venninne i går kveld- så var bare å gå av seg litt fredagsgodis etter jobb i dag ja. 699 kcal borte i dag ;)

er nå på 17,5 trimpoeng denne uka, får se om jeg tar meg en tur ut i morgen før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over trimmen din! 17 trimpoeng er bra innsats på en uke. På meg ble det 10,2. Imorgen er det veiedagen min og jeg er så spent. Har vært litt sulten denne uken og spist litt anderledes enn jeg pleier, men har stort sett ligget på anbefalt, men ikke brukt kosemerker, så nå gjenstår det bare å se imorgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skuffet! opp 0,5! og jeg har ikke engang kost meg, ikke spist sjokolade eller noe annet godt, bare sett på når de andre hjemme har gomlet..

Full skjerpings, ingen litt tykke brødskiver eller ekstra osteskiver..

 

 

Startvekt 10.01.2011- 81.2kg

Høyde 168

 

06.09.2011 74.8kg- Midje 89cm

12.09.2011 74.9kg

19.09.2011 74.2kg

26.09.2011 73.4kg

03.10.2011 73.9kg- Midje 86cm

 

 

Mål før jul 2011:65kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppers

Hei!

 

Jeg har også lyst til å henge meg på. Har etter noen virkelige elendige helger havnet på min sålangt høyeste vekt noensinne, 65,5 kg. Så nå er det på tide å ta i et tak. Vil gjerne veie 60 kg til jul og med mine 168 cm så tror jeg det ville passet fint:) I første omgang vil gjerne ned 3 kg til 5/11, for da skal jeg en tur til Egypt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariell82

Jeg fikk 20,3 trimpoeng uka som gikk, kjempe fornøyd med det :D

veiedag i morgen jeg, å er så spent så spent.

 

Blomst1: skjønner godt at du blir skuffet, men du skal se det snur på seg.

du må evt tenke på om det er noe annet du har gjort denne uka da?? kanskje du går ned 0,5 ektra neste uke ;)

 

Velkommen inn Snuppers :)

er du med på kurs eller klarer du deg selv?

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt treningen idag. Jeg er 168 cm høy og veier nå 63 kilo. Veide 60 før sommeren så vil ned til 58 kg. 5 kg er jo ikke så mye men lettere sagt enn gjort. Spist og kost meg alt for meget i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...