Gå til innhold

Hjelp, feil vei.


Gjest xstinex

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har nådd mitt mål og skal prøve meg på å holde vekten, dette er meget vanskelig spør du meg.

Jeg kom meg ned på mitt ønskelige vekt som var mellom 64 og 65 :P meget fornøyd der, så jeg har startet å stige på kalori fronten. Denne uken har jeg spist omtrent 1650 og neste uke er det 1750 kalorier jeg skal ha i meg. Det jeg ikke forstår er at selv om jeg spiser rundt 1650 kalorier om dagen og jeg hver morgen trener 20 min intenst med jillian sin 30 days shred og etterpå 10 min på elipse maskin så har tallet mitt denne uken gått kontinuerlig oppover den er plutselig tilbake på 66 kg og jeg kan ikke forstå hva jeg gjør galt.. spiser jeg til feil tider eller feil mat ? spiser masse grønt og har frukt hver dag, kan hende jeg får i meg litt for mye mat om kvelden siden jeg har en dårlig rutine med frokost ikke før rundt 10.00

kjenner jeg blir oppriktig lei meg, vil jo ikke videre opp etter alt dette slitet..

noen som kan hjelpe en ung frustrert sjel ?

 

-stine 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det blir jo litt vanskelig å si uten en komplett kroppsanalyse hva det er du har lagt på i kilo. Hvilken tid er det i måneden, kan det være at du samler mye vann? Hvordan er det med salter og hormoner i kroppen din? Hvordan er det med muskelmassen? Uansett skal du ikke fortvile. Det er ingen som veier eksakt på grammet det samme hver dag. I følge GRete Roede Holdvekten-kurs kan du svinge så mye som to kilo opp eller ned, og det er fremdeles regnet som en stabil vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmmm... ikke gøy å oppleve at vekta øker nei! Fint at du er obs ;)

 

Jeg vet jo ikke noe om deg, så det blir jo mest gjetninger og generelle betraktninger. Når man skal holde vekta er det vanlig å lage seg et vektbelte, dvs 2 kg som kroppen kan bevege seg innenfor. Som Kristepine sier så er det mange ting som spiller inn :D

 

Hvis du har levd lenge på ned-i-vekt og/eller gått ned mange kilo er det sannsynlig at kroppen tildels har tilpasset seg lavt inntakt. Kanskje du må bruke lengre tid på opptrapping? Hvis du går på HoldVekten anbefaler jeg deg å ta en prat med din kursleder.

 

Et konkret råd: Prøv å få frokosten innarbeidet. Da gir du kroppen en god start på dagen og holder forbrenningen oppe. Sjekk også at du spiser nok (sunt) fett.

 

Lykke til

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei hei

Jeg har nådd mitt mål og skal prøve meg på å holde vekten, dette er meget vanskelig spør du meg.

Jeg kom meg ned på mitt ønskelige vekt som var mellom 64 og 65 :P meget fornøyd der, så jeg har startet å stige på kalori fronten. Denne uken har jeg spist omtrent 1650 og neste uke er det 1750 kalorier jeg skal ha i meg. Det jeg ikke forstår er at selv om jeg spiser rundt 1650 kalorier om dagen og jeg hver morgen trener 20 min intenst med jillian sin 30 days shred og etterpå 10 min på elipse maskin så har tallet mitt denne uken gått kontinuerlig oppover den er plutselig tilbake på 66 kg og jeg kan ikke forstå hva jeg gjør galt.. spiser jeg til feil tider eller feil mat ? spiser masse grønt og har frukt hver dag, kan hende jeg får i meg litt for mye mat om kvelden siden jeg har en dårlig rutine med frokost ikke før rundt 10.00

kjenner jeg blir oppriktig lei meg, vil jo ikke videre opp etter alt dette slitet..

noen som kan hjelpe en ung frustrert sjel ?

 

-stine 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da opplever vi nok litt av det samme! Jeg må også ned 1,5kg som har lagt seg på rundt midjen ila. juletiden:o . Jeg har startet opp igjen med nøyaktig matregistrering for å se hvor jeg kan knipe inn noen gram. Og så fortsetter jeg treningen som før. Satt meg langsiktig mål, dvs at jeg skal være kvitt de få kiloene før utgangen av februar. Vi klarer det nok, men tror det er viktig å ta det mens det ennå er få kilo som skal bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...