Gå til innhold

Lei av dette livet!


Gjest gulfisk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da har jeg gjort det .. jeg har laget min egen tråd! Nå er det ingen vei tilbake!

 

Jeg er ei jente på snart 19 år som flyttet til Oslo nå i høst for å studere. Jeg har alltid vært litt større enn alle de andre og det har ikke vært enkelt å få høre det nesten hver dag, hele livet. De siste seks årene har jeg til og med "holdt inn" magen konstant i håp om at folk etter hvert ville slutte å kommentere.

 

Mine foreldre er også litt overvektige og glad i pommes frites på hverdager og mye godteri i helgene. Dette har jeg også fått merke av og det har ikke akkurat gjort at vekten min har gått nedover.

 

På det meste har jeg nå veid 89 kilo og jeg bestemte meg fra øyeblikket jeg så tallet at jeg skal ALDRI veie 90 kilo. Og det har jeg heller ikke. Jeg har begynt et nytt og bedre liv! Nå i begynnelsen har jeg allerede gått ned to kilo (noe jeg vet og regner med kommer til å gå saktere etter hvert) og det føles godt. jeg har begynt å spise kun ting som er bra for meg og det har jeg merket. For det er ikke lenger siden enn forrige uke at jeg var utrolig deprimert over vekten min og over at jeg alltid hadde et søt-sug.

 

Men nå er motivasjonen på topp og jeg gleder meg faktisk litt til denne harde reisen.

 

Det å dele mine erfaringer her inne med dere tror jeg kommer til å hjelpe mye, så jeg håper på tilbakemeldinger og dere er alle hjertelig velkomne til å følge meg her inne.

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse masse lykke til :-) dette kommer du til å greie strålendes! bra at du har motivasjonen med deg, den kommer nok til å svikte og gå opp og ned til tider, men ikke gi opp av den grunn, tenk over hvorfor du virkelig begynte!

du er iallefall kjempe flink som bestemte deg for at 90 kg skal du aldri veie, og du bestemte der der og da! jeg derimot veide 80 kg og dreit i det, fordi innbilte meg selv at vekten var feil... til slutt innsåg jeg den fæle sannheten : at vekten faktisk stemte!

 

Masse lykke til iallefall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

De siste seks årene har jeg til og med "holdt inn" magen konstant i håp om at folk etter hvert ville slutte å kommentere.

 

 

:P

 

 

Hei og velkommen! Gratulerer med valget om forandring. Har nylig gjort det samme. En ting til du kanskje vil forandre ved din livsstil, er å ikke ta i mot dritt fra andre. Hvis noen skulle være så frekke å kommentere vekten din, så skjell dem ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for de fine kommentarene! De hjelper virkelig på motivasjonen! Dersom noen har tips og råd til meg så sier jeg ikke nei takk til det heller.

 

Denne uken har jeg vært veldig flink, synes jeg selv. Jeg har spist ofte og lite hver dag og jeg har vært mye mer aktiv enn før. Jeg har oppdaget nye turområdet i Oslo som jeg kommer til å ta flittig i bruk.

 

Mot helgen ble det dog litt vanskeligere. Hadde besøk i helgen og venninnene mine skulle ut for å feste. Jeg ble med, men jeg sa jeg ikke skulle drikke. Det ble litt drikking allikevel og en del godteri. Men så lenge jeg har klart å holde alle de andre dagene fri for godteri, kaker og brus så synes jeg ikke litt godis på fredag og lørdag er noe stort tap.

 

Jeg står på videre og i dag skal jeg på joggetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, har ikke vært noe særlig flink i begynnelsen av denne uka. SKJERPINGS! Har spist litt godteri og sånn, noe som ikke er bra for meg akkurat nå. Jeg fungerer nok sånn at spiser jeg èn bit, spiser jeg mange. Så er nok best om jeg bare holder meg helt unna godteri og ikke spiser det i helgene heller. Blir hardt, siden jeg ikke har noe viljestyrke, men det skal nok gå på et vis.

 

Tidligere har jeg gått noen år på dansing og jeg vurderer å begynne å danse igjen. Kanskje på Oslo Streetdance Studio.

Noen som har noen ord å legge inn ang. dansing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansing er kjempefin trim, og klart du har viljestyrke! Den må bare trimmes litt den også :) Så hver gang du står over noe som ikke er bra for deg har viljestyrken blitt litt sterkere. Du kan øve deg ved å sitte med lukkede øyne og se for deg de vanskelige situasjonene, og "se" at du velger det som er bra og etterhvert vil du oppleve at disse vanskelige valgene er blitt mye lettere.

Bestem deg for at det er 1 lørdag i uken, ikke fredag,lørdag og rester på søndag, mandag osv.

Jobb med en ting av gangen, det er vanskelig å endre hele livet på en gang.

Bsetem på forhånd hva som er "lov" når du skal ut, på fest el.l. F.eks. så går det 1 flaske vin på ukens frimerker, skal du ut to kvelder kan du enten ta alt på en kveld eller ha med en halv flaske hver kveld. Når den er tom er det nok.

Lag en regel om at du ikke spiser/drikker noe annet enn det du har med selv så er det lettere å begrende seg.

Dette greier du bra! Jeg synes du er flink som har satt deg mål om å endre de uvanene du har lært i oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...