Gå til innhold

Ta tak for fremtiden - og bli der


Gjest Monken

Anbefalte innlegg

Nå har det gått over alle støvleskafter over altfor lang tid...

 

Var godt i gang med en god treningssteam og fokus på kosthold, men så kom nok en ferie og medfølgende taxfree snop i hjørneskapet. Hva er det med ferer som gjør at vi blir vippet helt av lasset ??! Mister fullstendig fokus og er rett tilbake til gamle uvaner.

 

Jeg klarer jo ikke å la snopet ligge. Jeg putter det i skrotten i stedenfor bosset når en vil ha det ut av huset. Ja, jeg opererer jo i mange tilfeller med meg selv som en bossbøtte :) - Det er jo ikke noe poeng i det.

 

Nå har jeg holdt på i nærmere to år. Første året gikk veldig bra, men bra fremdrift og nedgang. Det siste året har jeg slitt med motivasjonen. Klarer det i korte perioder, og så havner jeg på feil kjøl igjen. Skal så lite til å vippe meg av pinnen. Innimellom føler jeg meg ok, men er likevel ikke fornøyd. Spesielt ikke når jeg ser bilder av meg selv - det er jo ikke slik jeg ønsker å være.

 

Jeg går ned tre kg, og så legger jeg på meg 2 kg - og sånn går månedene uten at jeg kommer noe nærmere målet.

 

Nå prøver jeg å mobilisere ny fokus og inspirasjon for å klare å nå hovedmålet - normal BMI. Det betyr at jeg må ned minst 15 kg. Jeg håper å klare 7 kg til jul, og så får vi ta det resten etter nyttår. Vil ikke fokusere på det, nå er det de først 7 kg som gjelder.

 

Prøver med egen tråd og lovnad om å være litt mer aktiv for å nå målet. Er noen ganger slik at en tror at dersom en ikke noterer så er det jo ingen som ser - vet jo innerst inne at det er jo ikke slik.

 

Den som vil er hjertlig velkommen til å slå følge - ta et tak for fremtiden og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du trenger en "pause" hvor du bare fokuserer på å holde vekten stabil der du er? Husk det er stor påkjenning for kroppen å gå ned så mye og når man har brukt lang tid på å gå opp vil det kunne ta lang tid å gå ned også. Fokuser på hva du HAR oppnådd en periode og lev sunt for å holde vekten så kan du fortsette vektnedgangen når du er skikkelig motivert igjen. Og husk hva som sies:

kjøpt = spist :) Ikke kjøp taxfree godterier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag vel gjennomført.

Har klart målene mine matmessig og er helt i rute der. Bakte et deilig grovbrød i går, og det mettet veldig godt - til tross for at det bare ble 1.5 skiver til frokost og lunch.

 

Har leita fram vekten igjen, følte at det var behov for å "kontrollveie" maten litt. Har nok sklidd litt ut i begge retninger i det siste..

 

Fikk tørket støv av elipsemaskinen i kveld, ble ikke så lenge som planlagt - men jeg fikk trent. Hadde mål om 1 time, men klarte 20 min. Får være fornøyd med det. Følte at det var litt tungt å begynne på den treningsformen, var veldig lenge siden sist. Skal prøve meg til igjen i morgen - kanskje jeg da klarer å fullføre 30 min. Ellers ble den en rask spasertur etter jobb. Jeg må bytte buss på vei hjem, og har oppdaget at det går omtrent like lang tid å gå hjem som å ta buss + vente på overgangen. Har anskaffet meg nytt regntøy så det er heller ingen unnskyldning.

 

I kveld blir det tidlig kveld. Sanke litt krefter med en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå kommer jeg og besøker deg!

 

Vi sliter vist akkurat med det samme!! Jeg skal følge med deg. og vet du, selv om vi ikek gå ned så mye er det faktisk viktig at vi ikke har gitt opp og går opp. Det har jeg alltid gjort før på dette stadiet!!

 

Vi vinner over kroppen!!! http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article700446.ece

 

Dette var ikke for å ta motet fra deg, men for å vise hva vi slåss i mot. Vi skal uansett vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monken, så bra med ny tråd! :)

 

Enig med MajaS, vi gir aldri opp. Aldri! Dette er min tredje seriøse slankerunde. Men JEG skal vinne! Ikke de stemmene som sier at jeg må spise godteri;)

 

Ellipsemaskin er tungt! Jeg kan ikke løpe så mye som jeg vil, og har brukt utallige timer på ellipsen i stedet for. Det er overhodet ikke noe nederlag ikke å klare 1 time første gangen!! Jeg synes 20 min var veldig bra! Jeg har vel pleid å kombinere den med andre ting når det er lenge siden sist. 15 min før en saltime har vært akkurat passe for å komme i gang med dårlig kondis, hehe.

 

Bake grovbrød - kanskje jeg også skulle prøvd. Jeg får ikke tak i skikkelig grovbrød her jeg bor nå. De har ikke!! Så jeg handler med meg når jeg er i Oslo, og legger i frysen. Har vurdert baking, men jeg er så dårlig med gjærdeig. Men - bør jo prøve likevel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du fortsatt henger med, Monken - og dette klarer du :)

 

Jeg har lest meg opp på linken MajaS har lagt ut under. Jammen meg interessant lesning - og egentlig litt godt å lese også; Det er ikke bare "min feil" at jeg var så overvektig.

 

Samtidig : Dette blir antakelig en livslang kamp mot fedme, det er like greit å være forberedt på. Og jeg er kampvillig, la det være sagt :)

 

Masse lykke til - vi heier fra sidelinjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag vel gjennomført. Har klart meg bra kalorimessig, men har vært utrolig sulten i dag. I morgen blir det noe mer grønnsaker til middag :) Ble noe enkelt i fobifarten i dag, travle hverdager med aktive unger som skal på trening.

 

Ble ikke noe trening på elipse som planlagt i dag, ble en rask spaserttur på ca 20 min i stede. Hadde ikke ork....

 

Nå skal jeg pakke sekker for morgentrening med noen kollegaer. Tror jeg tar seks bussen i morgen, så kanskje jeg rekker litt jogging før vi begynner på styrke på beina. Sist uke hadde jeg gangsperr i 2 dager etterpå. Føltes som jeg hadde det fra skuldrene og ned til knærne :) Vondt med gangsperr, men en god følelse for da kjenner en at musklene har fått tynt seg litt.

 

Takker for hilsner på tråden. Kjekt at dere stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble morgentrening i går. Ble ikke jogging - kom litt sent til bussen :)

 

Det ble litt rask gange, så buss, så rask gange - disse bussene ville visst ikke komme når jeg ville i går. Jeg bruker beina i stedenfor å vente på neste buss.

 

Jeg fikk med meg ca 30 min styrke - og det kjennes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra fjelltur.

 

Har vært på en fantastisk hyttetur med mann og tre barn. Var stort sett ute i det fri og fikk meg to gode spaserturer, hvorav den ene i oppoverbakke. Mosjonsmessig ble det som håpet - og værmessig helt i overkant. Strålende vær fra fredag til søndag.

 

Må bare nyte de fine helgene vi har med famile og de vi har kjære.

 

Når det gjelder matmessig var det ikke helt optimalt. Ble nok et dykk i smågodtet til ungene og både chips og cheeze dodles ;(

 

Ja, ja spist er spist - og vi er påan igjen med friskt mot.

 

I morges ble det trening - først intervall med jogg og gange på henholdsvis 4 og 3 min - dette holdt jeg på med i litt over en halvtime - så var det til pers med litt styrke - ble mage, rompe og litt armer i dag.

 

Håper jeg ikke er helt ødelagt i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag i dag var ikke veldig oppløftende - vet at jeg skeiet ut i helgen, men var jo flink ellers i uken. Vekten viste opp 700 g - det var ikke som forventet. Denne uken har jeg ikke snikveid heller - får håpe kroppen har holdt på helgens utskeielser og at neste mandag gir noe bedre resultat.

 

Har uansett ikke tenkt å gi meg nå. Nå brettes ermene opp og vi biter tennene sammen. Jeg SKAL vinnne kampen om kiloene - de skal ikke få bestemme over min kropp.

 

Ha en fin mandag og en strålende uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hørtes ut som en fantastisk helg, Monken:)

 

Som jeg nettopp skrev inne hos Nickii.. Så holder i hvert fall min kropp på helgeutskeielsene mye lenger enn til mandag. (Litt av grunnen til at jeg har valgt meg fredag som veiedag.)

Hvis du ellers har vært flink hele uka, så tipper jeg de 700 opp er borte igjen til onsdag. Det er bare å stå på videre:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

 

Har ikke hatt tid til å være aktiv her inne de siste dagene. Har lest litt, men ikke avgitt noen rapporter.

 

Matmessig har det gått veldig bra denne uken - har holdt meg innenfor kalorigrense på 1600 pr dag.

 

Har vært på kurs i to dager, og der hadde de tatt til vett og serverte oss et digert fat med masse deilig oppskjært frukt. Var og noen sjokoladebiter, men det gikk fint å unngå de når det var så mange andre gode fristelser.

 

I dag var det en svær twistpose og lakris som stadig ble sendt rundt bordet. Klarte og motstå fristelsen hver gang, og anser det som en seier i seg selv. Etter siste pausen kom det inn rykende ferske vafler - det klarte jeg derimot ikke å motså- Jeg forsynte meg med en plate, og registerte det under mellommåltid. Spiste ikke opp hele platen, og spiste den i tillegg uten syltetøy. Så alt i alt var jeg svært fornøyd med dagens matinntak på kurset.

 

Har bare fått trent to dager denne uken. Har vært litt sliten, men tenker det blir en liten morgentur i morgen. Til helgen er det meldt fint vær, så satser på å komme meg ut i friskluft da. FÅr kanskje sende ungene på sykkel og utstyre meg selv med joggesko ;)

 

Time will see....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helgen nesten omme, og jeg har ikke akkurat vært flink denne helgen heller. Jeg som skulle ta meg selv i nakken denne helgen.. Forstår ikke hvorfor jeg stadig gjør dette. Jeg vil så gjerne, men når helgen kommer går jeg tilbake til chipsskålen atter igjen..

 

Det positive er at jeg har vært flink på trening denne uken. Hatt to økter med spinning på treningssenteret. I dag ble det 20 stepmaskin og 30 styrke på mage/rygg. Meget fornøyd med treningsinnsatsen.

 

Har vært noen dager på helsestudio, er litt i tenkeboksen på om jeg skal melde meg inn.. Tror jeg ender på at jeg forsøker dette ett år. Må jo binde seg opp ett år når en bestemmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble innmelding på helsestudio ;)

 

I går var det gjennomgang av apparater og jeg har stor tro på at dette skal bli bra.

 

føler jeg er litt i siget igjen nå. Ukedagene går fint, men jeg sliter fortsatt litt i helgene. Satser på at de også kommer seg etterhvert.

 

I dag skal jeg på bodypumpe og core time - godt med styrke. Føles godt vondt to dager etterpå... Deilig å kjenne at jeg har brukt kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...