Gå til innhold

Kvelds spiser, negativt?


Gjest xstinex

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har en tendens til å ende opp med en del kalorier igjen å ta av om kvelden, jeg kan ligge på et mat inntak på rundt 1400 når jeg bare har kvedsen igjen, og jeg er nå på stadiet der jeg skal ha i meg omtrent 1750 om dagen for å jevne ut kalori inntaket. Så er det negativt å spise så mye på kvelden eller går det greit ? jeg har alltid vært en person som koser meg med mat om kvelden og jeg spiser jevnlig flotte og gode måltider gjennom hele dagen, de er bare bra kaloriredusert og jeg drikker ikke annet enn vann, så er bare fra fast føde jeg inntar kalorier iløpet av dagen.

Så der sitter jeg kl. 20.00 / 21.00 med et behov på 350-400 kcal for å nå dagsgrensen, jeg lurer på om dette kan gjøre at jeg går opp i vekt? har lest at når på døgnet du spiser ikke har noen ting å si, men jeg er litt skeptisk.

noen kloke sjeler som har fornuftig svar eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelle råd går på at det er lurt å fordele maten best mulig utover dagen, og at man ikke skal spise det største måltidet sent på kvelden. Så langt jeg har lest meg til betyr det lite mht vekt, men kroppen har behov for ro.

 

Jeg tenker at alle må finne sin variant som man kan leve med. Personlig har jeg alltid spist en del på kveldene, har innimellom byttet om på kvelds og middag. Jeg har ikke funnet nøkkelen til å unngå sult eller sug på kveldene og trives derfor best med å ha noen kcal igjen når kvelden kommer.

 

Hvis du holder vekta stabil og trives med dine måltider, så ser jeg ikke noen grunn til å endre på det.

 

Lykke til

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...