Gå til innhold

Deler mine tanker og spørsmål


Gjest musica

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg som alle dere andre skal redusere vekten min, og det humper og går..

Jeg begynte på kurs 31.august med vekt 98,6. Nå viser vekta ca 95. Har ikke vekt hjemme men det gikk ned de fire første veiingene og så litt opp den 5. Nå får jeg ikke veid meg på to uker men har bestemt meg for å fortsette opplegget.

 

Det som er vanskelig for meg nå er at jeg har brukket ribbein etter et stygt fall og smertene gjør trening vanskelig, faktisk umulig. Det har vært flere runder med

" Jeg får kjøpe noe godt å kose meg med for jeg har jo brukket ribbein". Men så har jeg heldigvis klart å velge gode alternativ. F.eks en korg med jordbær -og de var søte og gode.

 

Jeg ser at jeg klarer å bryte gamle tankemønster, dvs ikke falle for fristelser. I forrige uke slurvet jeg med å veie maten, men nå er jeg veldig konsekvent. Det jeg lurer på er om jeg pga lavt aktivitetsnivå må gå ned på kaloriinntak. De gangene jeg gikk ned har det vært fra 1, 6 kilo til 500 gram på en uke.

 

Min beste venninne har sagt noe veldig viktig til meg som jeg vil dele med andre som vil gi opp eller får dårlige perioder:

 

" GI ALDRI OPP, DU VIL NÅ MÅLET DITT, DET TAR BARE LITT LENGRE TID"

 

Så hver dag etter veiing starter jeg på nytt, og har aldri dårlig samvittighet for det jeg spiser. Dårlig samvittighet gagner ingen, og jeg har bestemt meg for å være snill mot meg selv. Jeg er jo opptatt av å være snill og vise omsorg for andre- Så da får jeg være snill mot meg selv også.

 

Et spørsmål til dere som har gått på kurs en stund: Hvor mye er det realistisk for meg å sette som mål til jul? ( 95 kilo nå - vil reusere til 70 kilo totalt)

 

Jeg skal gå på kurs til jeg har nådd målet mitt..

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...