Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Gjest Baaln

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd nå i 4 uker på å gå ned i vekt uten å gå ned så mye som et eneste kilo, frustrerende!

 

Jeg skal innta 1300 kcal, har fylt ut dagboken og fulgt dette slavisk, kutte ut det meste av snop i helgene også!

 

Jeg trimmer hver dag, enten går jeg tur på alt fra 40 - 60 min eller jeg jogger ca. 3,5.

 

Noe må jeg gjøre feil!!!

 

Har nett vert 2 uker på ferie der jeg ikke har brydd meg i det hele tatt, det har blitt masse god mat, desserter og vin/øl og mindre bevegelse.Kom hjem og hadde ikke lagt på meg et eneste kilo.

 

Hvorfor er det slik, noen som har samme erfaringer og har funnet en løsning?

Jeg har et ønske om å gå ned 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du skriver ikke så mye om hvordan du spiser. Har er noen erfaringer jeg har.

 

Drikk masse vann, ca 2 liter pr. dag. Hvor ofte spiser du? Det er mye bedre å spise lite og ofte enn mye og sjelden. Fordel kaloriene over 5-6 måltider. Det kan også være lurt å spise litt ujevnt antall kalorier fra dag til dag. Varier med 200-300 kcal. Ikke glem å få i deg fett.

 

Når du trener, prøv å presse deg litt. Intervalltrening er veldig effektivt, både fordi det øker forbrenningen og fordi du raskt kommer i form. Her er et forslag som jeg tror du vil kunne klare:

 

Oppvarming: 10 min jogg

15 eller 20 sek. rask løp og 15 eller 20 sek. pause. Start med 10 repetisjoner første gang og øk gjerne til 15-20 når formen blir bedre.

Avslutning: 10 minutter rolig jogg.

 

Intervalltrening gjør at du får fart på forbrenningen. Når du bare jogger kan du også prøve å øke farten innimellom slik at du får opp pulsen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at du spiser for lite! Med mindre du er veldig liten har du såpass høyt aktivitetsnivå at jeg synes at det er rart om du skal være på meny 1. Har du brukt kalkulatoren her for å sjekke? Det er ikke nødvendigvis slik at det som foreslås automatisk er riktig, fordi det ikke tar høyde for aktivitet.

For å bruke meg som eksempel regnet vektklubben meg til Meny 2 automatisk, i praksis har jeg variert mellom Meny 3 og 4 og gått ned jevnt og trutt. Så nok mat er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 5-6 måltider, dette inkluderer mellommåltid med enten en grovskive eller frukt. På kvelden blir det ofte bare frukt, jeg er veldig glad i frukt og visst jeg spiser skive til kvelden er det ikke nok kalorier igjen til frukt;)

 

Jeg er 167 høg og veier nå 66 kg. Før nyttår veide jeg 63 kg, med julegodter og diverse så kom det på 3 kg i vinter, disse vil jeg ha bort + 3 ekstra;) Har hatt stabil vekt siden februar/mars. Har ikke lagt på meg noe gjennom sommeren, da blir det ofte mer godsaker, både med mat og drikke!

 

Kan være jeg er på feil meny, det er her på vektklubben jeg har funnet ut antall kalorier, da jeg har oppgitt høyde, vekt, trim og alder!

 

Kanskje jeg skal vurdere en annen meny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forutsetter at du er 25 år og har normal hverdagsaktivitet og at du har 10 TP/uke (og da gjetter jeg jo litt!), så lander jeg på at du trenger drøye 2200 kcal/dag. Spiser du 1300 reduserer du med i overkant av 900, og det er jo mer enn anbefalt. Kanskje du kan legge deg mellom meny 1 og 2 og se om det gjør susen. Mange har erfaring med at kiloene slipper om man spiser litt mer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 5-6 måltider' date=' dette inkluderer mellommåltid med enten en grovskive eller frukt. På kvelden blir det ofte bare frukt, jeg er veldig glad i frukt og visst jeg spiser skive til kvelden er det ikke nok kalorier igjen til frukt;)[/quote']

Vær bevisst på hvor mye og hva slags frukt du spiser. Flere frukttyper inneholder mye karbohydrater som gjør at blodsukkeret øker for mye. Legger med en link som viser oversikt over energinnholdet på flere sorter. http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...