Gå til innhold

Noen som vil være med på veien til et lettere liv?:)


Gjest CamillaIselin

Anbefalte innlegg

Så bra at vi blir mange :)Huset her er fortsatt preget av jul, og vi har hatt gjester i hele dag. De var invitert på "brønsj" med pinnekjøtt og kålrabistappe. Jeg trodde jeg skulle komme langt over kaloriskjemaet i dag, både pga pinnekjøttet, men også fordi jeg hadde bakt gulrotkake til kaffen. Men det gikk veldig bra, og jeg stoppet på 1565 kcal, nor som er perfekt. Vi fikk gått oss en time tur nå på kvelden også, og da var det 372 kcal forbrent der :)

Nå skal jeg kose meg med sesongpremière på Bones ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Vilde! Noen andre som syns det er litt styr med vektmåling hele tiden? Jeg må inrømme at jeg slurver litt der. Men må vel la meg sammen å få det korrekt. Ny dag nye muligheter. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Vilde! Noen andre som syns det er litt styr med vektmåling hele tiden? Jeg må inrømme at jeg slurver litt der. Men må vel la meg sammen å få det korrekt. Ny dag nye muligheter. Ha en fin dag alle sammen!

 

Det er ingen sak å være flink første dagen vet du :P De resterende dagene derimot :D

 

Jeg synes det er et styr med denne målingen på maten hele tiden, men for meg er det helt nødvendig da jeg ikke klarer å huske hva alt inneholder av kcal til en hver tid... Jeg har utmerket hukommelse når det gjelder det meste annet, men hvor mange kcal virker det umulig å holde styr på ;)

 

Jeg ønsker dere alle en fin dag. Her er det sol, og jeg skal ut med hundene.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladeelskeren

Heisann :)

 

Jeg ønsker å være med i denne gruppen :)

 

Jeg er 162 og veier 90 kg :( Målet mitt er langt fremme, for det tar tid å komme ned til 65 kg...

 

Ønsket om å slanke seg er stort, men motivasjonen svikter dessverre :( Var flink i sommer/høst med å trene. Gikk lange turer i skogen 3-4 ganger i uka og spiste som vanlig, men vekta flytta seg ikke mye nedover :( Men nå MÅ jeg ned i vekt. Med ett planlagt bryllup i august er ønsket om å ha en vekt på "normalen" stor. Hvordan motiverer dere dere??

 

Mine endringer i livet:

* spise mindre sjokolade (elsker det og er noe som nok dessverre ødelegger mye)

* trene mer

* drikke mye vann!! (skjerpings)

* redusere litt på maten. 1 potet i steden for 2 f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg ønsker å være med i denne gruppen :)

 

Jeg er 162 og veier 90 kg :( Målet mitt er langt fremme, for det tar tid å komme ned til 65 kg...

 

Ønsket om å slanke seg er stort, men motivasjonen svikter dessverre :( Var flink i sommer/høst med å trene. Gikk lange turer i skogen 3-4 ganger i uka og spiste som vanlig, men vekta flytta seg ikke mye nedover :( Men nå MÅ jeg ned i vekt. Med ett planlagt bryllup i august er ønsket om å ha en vekt på "normalen" stor. Hvordan motiverer dere dere??

 

Mine endringer i livet:

* spise mindre sjokolade (elsker det og er noe som nok dessverre ødelegger mye)

* trene mer

* drikke mye vann!! (skjerpings)

* redusere litt på maten. 1 potet i steden for 2 f.eks.)

 

Motivasjon er veldig individuelt vet du :) For meg er klær en enormt viktig motivasjonsfaktor, ved siden av det å føle seg vel i selskaper og større forsamlinger. Jeg vil også kunne være på badestranden om sommeren med ungene uten at jeg føler meg som en "strandet hval" :P

 

Jeg kan være supermotivert i perioder, også går motivasjonen helt i bunn og jeg tenker at det ikke er verdt det. Men det er jo nettopp det det er på lang sikt. Det ER verdt det, både for selvfølelsen og for helsa generelt. Forumet her er supert å ha når man er nede i en bølgedal. Alle kommer i bølgedaler før eller siden, og det å få råd, oppmuntring eller en liten pekefinger her inne er ofte det som skal til for meg i det minste ;) Et faresignal er når jeg "glemmer" å føre dagbok, eller kvier meg for å gå inn her. Da vet jeg at jeg er ute på ville veier B)

 

Jeg vet ikke om det var til noe hjelp, men vit at du ikke er alene i det minste.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladeelskeren

Motivasjon er veldig individuelt vet du :) For meg er klær en enormt viktig motivasjonsfaktor, ved siden av det å føle seg vel i selskaper og større forsamlinger. Jeg vil også kunne være på badestranden om sommeren med ungene uten at jeg føler meg som en "strandet hval" :P

 

Jeg kan være supermotivert i perioder, også går motivasjonen helt i bunn og jeg tenker at det ikke er verdt det. Men det er jo nettopp det det er på lang sikt. Det ER verdt det, både for selvfølelsen og for helsa generelt. Forumet her er supert å ha når man er nede i en bølgedal. Alle kommer i bølgedaler før eller siden, og det å få råd, oppmuntring eller en liten pekefinger her inne er ofte det som skal til for meg i det minste ;) Et faresignal er når jeg "glemmer" å føre dagbok, eller kvier meg for å gå inn her. Da vet jeg at jeg er ute på ville veier B)

 

Jeg vet ikke om det var til noe hjelp, men vit at du ikke er alene i det minste.

 

Vilde

 

Takk for kloke ord Vilde :)

 

Har prøvd å slanke meg før, men har alltid vore veldig flink før plutselig all motivasjon blir borte vekk :(

 

Men å slanke seg er vel det samme som det er med røyking; det noen vaner enn rett og slett må slutte med for å klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da handler det vel om å klare og finne motivasjonen når den forsvinner :) Og dette med vaner er selvfølgelig viktig... Det tar lang tid å endre inngrodde vaner, så her må vi ta tiden til hjelp. Jeg prøver alltid å tilføre noen nye vaner som skal ta fokuset vekk fra de gamle. Som eksempel så er filmkveld her hjemme ensbetydende med snop og popcorn. Jeg har jo ikke lyst til å ikke ha filmkvelder, men tenker at vi kan skjære opp frukt og grønnsaker som "snop" istedenfor godteri. Om jeg fjerner snop, men beholder popcorn så vil ikke endringen være så merkbar kanskje?

 

Du er jo tydeligvis i en motivert fase nå, siden du har logget deg inn her ;) Da foreslår jeg at du fortsetter med det, så skal du se at vi sammen klarer å holde motivasjonen ved like!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladeelskeren

Da handler det vel om å klare og finne motivasjonen når den forsvinner :) Og dette med vaner er selvfølgelig viktig... Det tar lang tid å endre inngrodde vaner, så her må vi ta tiden til hjelp. Jeg prøver alltid å tilføre noen nye vaner som skal ta fokuset vekk fra de gamle. Som eksempel så er filmkveld her hjemme ensbetydende med snop og popcorn. Jeg har jo ikke lyst til å ikke ha filmkvelder, men tenker at vi kan skjære opp frukt og grønnsaker som "snop" istedenfor godteri. Om jeg fjerner snop, men beholder popcorn så vil ikke endringen være så merkbar kanskje?

 

Du er jo tydeligvis i en motivert fase nå, siden du har logget deg inn her ;) Da foreslår jeg at du fortsetter med det, så skal du se at vi sammen klarer å holde motivasjonen ved like!

 

Vilde

 

Motivasjonen er komme no ja ;)

Og er heilt einig med deg å kunne bytte ut godteriet med frukt og dipp :) Det er jo nydelig!!

 

En blir ofte sterke motivert når det er flere som er sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord om motivasjon Vilde!:) nå har ikke jeg vært inne her å registrert vekt eller mat de siste dagene fordi jeg skal "kose" meg i jula.. har ligget med influensa (jippii) og nå hatt 3 familieselskaper på rad de siste dagene, så i går(min veiedag) var det ikke mange som var på vekta;) men nå er det fullt kjør til neste torsdag! Skal til og med være flink på nyttårsaften!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) er det plass til en til her?

Jeg er 24 år, 177.5 høy og veier i dag 99.5 kg :angry:

Dette virka som en positiv gjeng med motivasjon både til seg selv og andre :D

Jeg ønsker og gå ned ca 25 kg til sammen, men veien dit er lang og hard :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med sammen med dere selv om jeg har egen tråd også. Det er fornuftig å hjelpe hverandre. Som dere ser har jeg vært medlem en stund, så jeg har vært gjennom dette før, og det er kjempeviktig å finne noen her inne man får god kontakt med. Det hjalp meg masse sist. Ser ikke så mange av dem her nå, heldigvis. Det betyr forhåpentligvis at de har klart seg bedre enn meg.

Veide i går 83,6 kg og har som mål å gå ned 25 kg i løpet av et år, men første delmål er 10 kg ned.

Det blir tøffest å komme igang med treninga. Det vet jeg, maten går faktisk mye enklere. Man er så sliten når man har vært på jobb, spist middag, gjort lekser med ungene + litt husarbeid at det er vanskelig å komme seg ut for å trene. Må prøve å starte så fort som mulig, har til og med printet ut treningsplanen fra puls, ned to buksestørrelser på 4 uker. Tenkte jeg skulle prøve å komme igang med denne. Gruer meg mest til intervalløkta. Kondisen er temmelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med sammen med dere selv om jeg har egen tråd også. Det er fornuftig å hjelpe hverandre. Som dere ser har jeg vært medlem en stund, så jeg har vært gjennom dette før, og det er kjempeviktig å finne noen her inne man får god kontakt med. Det hjalp meg masse sist. Ser ikke så mange av dem her nå, heldigvis. Det betyr forhåpentligvis at de har klart seg bedre enn meg.

Veide i går 83,6 kg og har som mål å gå ned 25 kg i løpet av et år, men første delmål er 10 kg ned.

Det blir tøffest å komme igang med treninga. Det vet jeg, maten går faktisk mye enklere. Man er så sliten når man har vært på jobb, spist middag, gjort lekser med ungene + litt husarbeid at det er vanskelig å komme seg ut for å trene. Må prøve å starte så fort som mulig, har til og med printet ut treningsplanen fra puls, ned to buksestørrelser på 4 uker. Tenkte jeg skulle prøve å komme igang med denne. Gruer meg mest til intervalløkta. Kondisen er temmelig dårlig.

 

 

Jeg trur det er super viktig og være flere om dette ;)

For min del syns jeg det er veldig godt og dele erfaringer og ting med folk som ikke kjenner meg fra før av :)

 

Komme i gang med trening er ikke lett for meg heller. Jeg spiller egentlig håndball, men fikk i dag kur nr tre for bihulebetennelse så må ta det litt med ro :wacko:

 

Kondis er noe som vil komme ;) Klarer man og presse seg litt lenger hver gang vil du se resultater ganske fort :D

 

Kan jeg spørre deg hva du gjør når søt suget setter inn for fullt??? Dette er noe jeg sliter VELDIG med om dagen :( Jeg vet det er en kneik jeg må over og så går det gret, men den kneika er lei denne gangen ser det ut til :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar jeg da, men når søtsuget mitt kommer pusser jeg tenna(da får jeg ikke lyst på noe) eller tar en tyggis eller pastill eller noe;) hjelper faktisk sykt!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar jeg da, men når søtsuget mitt kommer pusser jeg tenna(da får jeg ikke lyst på noe) eller tar en tyggis eller pastill eller noe;) hjelper faktisk sykt!:))

 

Det må jeg prøve ;) Takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lindalus

Hei Folkens! Hvordan går det med dere? Jeg har begynt på grete roede og det går foreløpig bra! Har gått ned to kg siden nyttår og er fornøyd med det. Så nåla står nå på 81,8..

 

Koste med i går da med en vin. Men var jo oppsparte frimerker! Kanskje et glass eller to over..!

 

Rapport fra noen andre? GÅr det bra?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter langt om lenge og lengere enn langt fant jeg ut at det kanskje er på tide å være her litt igjen :) Mye pga. ødelagt pc også, og var ikke så lett å legge inn fra iphone her ;) men nok om det, nå var jeg på vekten i dag tidlig og den viste 84,5kg så da er det altså 12,5 igjen til målet, 72 kg :) Blir lite trening om dagen, men det skal vel la seg gjøre.. syntes jo egentlig det bare er gøy å trene, er tiden det går på;) men nå er jeg fit for fight (again) men har i hvertfall ikke gått opp noe da:) look at the bright side, yeah :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske greit, jeg har en pause fra kurs nå av diverse årsaker men er flink og fører i dagboka på nett her for å se hva jeg får i meg og har kommet skikkelig igang med trening. Styrke på senter 2g pr uke og 1g hjemme for å få tre økter ukentlig, går hjem fra jobb minst to dager i uken(40 min gange) og har en cardioøkt på senter. Er rimelig støl og mørbanket men har fått program av PT som jeg følger og begynner så smått å komme inn i.

 

Jeg veier meg hjemme men vekten min er særdeles ustabil så dessverre er det noe usikkert hva jeg veier og om jeg går ned... Bruker målebåndene så er spent på å se om det er noe resultat ut av den siste uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var det lenge siden sist (again!) Har heldigvis ikke gått noe opp selv om jeg ikke har vært så dedikert til slankingen om dagen. Vekta stopper nå på 82kg, nærmer meg faretruende 70-tallet igjen:) Tror ikke jeg har vært så lett(egentlig tung) på 5år. Så det var faktisk en motivasjonsboost å gå opp på vekta denne gangen! :)

 

Håper det går bra med alle dere andre slankere også. Nå nærmer bikinisesongen seg også! Blir deilig å sprade rundt i bikini nå kjenner jeg :)

 

Startvekten var på 96kg (er lenge siden, men det var da en start)

Målet ligger for øyeblikket på 75kg

Så da har jeg altså gått ned 14kg, og har 7kg igjen! 2/3 på vei!:)

Mest oppsummering for meg selv det her, men er motiverende å se tallene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...