Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

I helgen har jeg og min kjære vært i 50 årslag til hans sjef og har kost oss skikkelig, derfor har jeg bestemt meg for ikke å veie meg til onsdag, men drøye til neste uke.

 

Føler ikke at jeg sprakk, men jeg hadde på forhånd bestemt meg for å spise og kose meg på lørdagskvelden og nyte tiden vi fikk ha barnefri.

Og det gjorde jeg til gangs, hehe :rolleyes:

 

Jeg trener hver eneste dag, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det og ellers er jeg flink til å drikke mye vann og spise sunt, men bare ikke i helgen som var.

 

Tror det må sånne dager til, og så får man ny mulighet til å rette det opp dagen etter på.

Målet mitt ligger jo helt fremme til sommeren og jeg vil bruke god tid, og være avslappet til dette prosjektet :)

 

Masse lykke til dere andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nystart��

JUKS,JUKS,JUKS MENDA!!

Hahahaha, bare tuller me deg. Gu kor deilig at du har slik ro rundt dette hele...Og fikk kost deg skikkelig i helga :) Jeg har selv lørdag som kcal fri telle dag.. Men det ligger bak i hodet, og klare ikkje å spise de store mengder me usunne ting.. Før va det helt vanligt med 100 kr i små godt til lørdagen, nå ble det 29kr, og klarte ikke å spise opp posen en gang :)

 

Va på møte fre kveld, ble 3 retters og en smule øl...Men slike kvelder vil det komme flere av, så jeg koser meg og spiser, drikker det jeg vil, istedenfor å telle, og ikkje glede meg over de kjekke kveldene..

Ellers så tok mannen med barna å reiste på fjellet i går morges,kommer hjem i kveld. Så da har jeg hatt hjemme alenetid, og guu kor deiligt det. Bare dillet, hatt besøk av venninner og kost meg. Fikk vært på trening puls/stram opp på lørdags morgen. Så da ble det 14 TP forrige uke, og ser meg fornøyd med det... Har kommet langt treningsveien, kjenne eg blir veldig rastløs de dagene jeg ikke får trent, men det e viktig me litt "fri" fra trening. Skal på trening kl 17, og gleder meg til å ta fatt på nye uke..

Ha ein flotte uke alle sammen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ikke bare er meg som hadde en koselig helg;) Det å ha en tellefri dag på lørdager, det tipset skal jeg så absolutt ta med meg videre.

 

Synes dette forumet er veldig bra for meg, må utfordre meg selv litt i stedet for å bare sitte her og lure meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Yvette, det er sikkert juks og ikke veie seg, men jeg er redd for å miste motivasjonen, for jeg er jo klar over at nedgangen er særdeles liten til onsdag. Kan være jeg veier meg, men vet ikke om jeg har godt av det.

Vil så gjerne holde motet opp og se fremover, jeg har jo god tid på målet mitt:)

Og litt må man unne seg og kose seg, ellers blir jo dette i lengden uutholdelig.

Så bra at du har klart å redusere godteriet så mye, det er en seier i seg selv altså:) Og må være deilig med ungefri og egentid, den nøt jeg i helgen som var.

 

Tror det er viktig Lilly32 å ha tellefri dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra, jeg har gått ned 0,8 kg denne uken selv med helgen som ikke gikk så bra:) Åh, det var deilig kjenner jeg har skikkelig motivasjon igjen nå.

 

Ha en fin veiedag til dere som skal de;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smulamor

Flinke folk her inne :)

 

Jeg har ikke veiedag før på fredag... får se om jeg klarer å vente til da.

Skeiet ut på fredag, men har vært ganske flink de andre helgedagene. Jobbet kveld lørdag og søndag, og var grådig sulten da jeg kom hjem.. Tok en brødskive litt vel sent lørdag, men "måtte" bare.

Hadde gått i to timer den dagen da så...

 

Prøver i allefall å legge om kosten og spise sundt så godt jeg kan, samt spinning og myye turgåing, så får vi se om magen blir mindre etterhvert. Er jo kun 2. uka mi dette, så er jo først om en ukes tid jeg eventuelt vil begynne å merke vektnedgang.. hvis den kommer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger på dere. Hurra for mange motiverte damer!! :D

 

Jeg er 32 år, 177cm høy, og skrekkinngytende 105 kilo!!! Jeg har to barn; ei jente på 2,5 år og en gutt på snart 1 år. Ellers har jeg en herlig mann, (stillesittende) jobb, deltidsstudier ved siden av, mange gode venner og gode turmuligheter her jeg bor.

 

Jeg trener jevnlig og er aktiv fysisk, men er alt for glad i god mat, sjokolade og rødvin, og da hjelper det jo ikke på vekta. Jeg trener zumba og styrke i gruppe en gang pr. uke, ellers prøver jeg å følge Puls-treningsopplegget for dere som har sett det.

 

Gleder meg til å gå nedover sammen med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MyOwn :) Koselig å se at flere henger seg på.

Målet vårt er heldigvis langt fremme og det gjør at man ikke føler det stresset over seg føler jeg.

Og har man sprukket en dag, så er det ny frisk dagen etterpå, vi er jo ikke mer enn mennesker:) Det er tøft å snu om på kosthold og trening, men sammen er vi motiverte og sterke:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Tjo og hei alle flinke damer!!!

 

I dag e det blitt onsdag, VEIEDAG. Begynne seriøst å lure på om badevekta mi har slutta å gå nedover.sikkert ødelagt.. HAHA.Den va 75,7......Om eg huske rett nå så har den vel vært på 75,76 i mange mange uker. Fundere ein del på detta. Siden eg alerede har gått ned 10 kg, så vet eg jo at vekta vil stå stille ein stund, men trodde seriøst det va snakk om 2-3 uker da, ikkje såå lenge som dette... Eg spise relativt sundt og greit i ukedagene, men har lørdag som en kcal fri telle dag. Kunne jo strammet inn på det, men er ikke så giret på det. For dette skal jo være en endring eg skal leve med i mange mange år. Og da må eg ha 1 dag i uka "FRI" Trener minst 3 ganger i uka, og en lange gå tur...Så føler jo at det eg drive med er rett..... Vet jo at muskler veier mer enn fett, så tenker at det er der det ligger. Har blitt en del styrketrening...Eg prøver å vær sååå poditive :) Og kjenner det hjelper på

 

Mannen min jobber i nordsjøen, så han merker det på kroppen min :) Her enn dagen når eg stod å sko kle meg, så sa han at "ruglene" = (celulitter), va jo vekke fra lårene..... JUhuuuu that`save my day!!!

 

Så ha en eventyrlige flotte dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen. Idag stoppa vekta på 76,8, nedgang på 400g. Fornøyd med det, det kryper nedover. Det ble to dager med litt ekstra spising (usunn mat) i uka som gikk, så denne uka håper jeg å kunne holde fokus og spise riktig mat. Det er frustrerende hvor fort det bikker over med alt for mange kalorier når en spiser kaker og sjokolade. Jeg leste en gang at en kan legge på seg mange kilo med å være høflig, men det er ikke så lett når en besøker et ensomt menneske som har gjort istand med gode saker.

 

Yvette, stå på. Forstår at du blir frustrert når vekta står stille, men så flott kommentar du fikk fra mannen din. Da vet du at det hjelper og strevet ikke er forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg skal ikke jukse, hehe...så jeg krøp forsiktig på vekta til tross for en helg med masse god mat og drikke attåt;)

 

Trodde kanskje jeg hadde lagt på meg en kilo eller noe sånt, men i dag viste den heldigvis ikke verre enn 82.5 kg fra 82.1 kg fra forrige uke, så jeg hadde gått opp 400 gram, vel vel.. :rolleyes:

Prøver å holde motet oppe så godt jeg kan.

 

Mitt problem er ikke godterier og kaker eller brus...men jeg elsker mat, og det å ta seg litt kaffe og baileys i helgene mmmmm :)

 

Men nå er det skikkelig inspurt til neste ukes veiing ;)

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Godkveld :)

Veide meg i dag og ble gledelig overrasket :D delmål 1 er nådd! Vekta viste 84,7kg - hurra!! Helgene og kveldene er fortsatt de vanskeligste, men har kokt meg et egg og hatt gastromat krydder på de kveldene jeg kjenner suget etter salt potetgull, og suget har stilnet ;) Akkurat nå prøver jeg å lage muffinser med skinke og ost (Roede oppskrift)- håper de blir bra. Ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

Rolig fra min kant- sitter i skammekroken nemlig. Hytteturweekend er ikkje bra for vekta, det kan jeg jo bare fastslå. 500 gram opp siden forrige veiedag. Bruker i tillegg kulda som unnskyldning for å skippe gåtur. Heller ikkje bra. Men veier mindre 1. Feb enn 1. januar- En liten trøst. God helg til standhaftige og mindre standhaftige damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkveld :)

Veide meg i dag og ble gledelig overrasket :D delmål 1 er nådd! Vekta viste 84,7kg - hurra!! Helgene og kveldene er fortsatt de vanskeligste, men har kokt meg et egg og hatt gastromat krydder på de kveldene jeg kjenner suget etter salt potetgull, og suget har stilnet ;) Akkurat nå prøver jeg å lage muffinser med skinke og ost (Roede oppskrift)- håper de blir bra. Ha en fin kveld alle sammen!!

Gratulerer med nådd delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, helgen over igjen, kjenner jeg ikke har like godt forhold til helg nå som jeg skal ned mange kilo. Denne helgen gikk ikke så verst, det var planlagt middag og vin på lørdag så jeg bare koste meg og ikke tenkte på hva jeg drakk og spiste. GIkk tur før jeg dro i selskap så det var en opptur for meg. I går spiste jeg nok litt for lite, var ikke helt i slaget kan man si hehe :rolleyes: Men det gledelige med hele helgen er at jeg dro avgårde 1141 kalorier på skituren i går, og det er jo rett og slett helt magisk :D Så nå er det skitur hver uke fremover, ble så veldig motivert når jeg så hvor mye man får igjen for å gå på ski.

 

Veiedag i morgen, ikke veldig store forventninger kjenner jeg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, det må jeg si altså :) :) :)

 

Her har jeg hatt noen utrolig tøffe tak de siste dagene, og har tatt tid å komme meg. Så jeg har ikke fått trent slik jeg skulle.

Og da når jeg endelig følte at jeg skulle få trent igjen så kom influensaen kastet på meg, fytti :(

Så jeg har ikke store håpet om så mye nedgang, føler jeg må trene for å få vekttap.

 

Men det gledelige var at i helgen kommenterte noen venner : "Oj...hvor mye har du gått ned i vekt?" Så det er tydelig utentil de kiloene jeg har gått ned til nå.

 

Satser på skikkelig fremgang når jeg er på beina igjen :)

 

Masse lykke til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, ned 0,3 kg siden forrige veiing.

Jeg er syk men til tross for det så spiser jeg, mister ikke matlysta noen gang jeg tror jeg. :rolleyes:

Har heller ikke fått trent, men er fornøyd, det går nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... nå var jeg så godt fornøyd med å ha spist sunt og riktig, riktig kalorimengde og økning i trimpoeng.... og så sto vekta på det samme som forrige uke :angry: 76,8kg

Ja,ja, det er jo bare å stå på så blir det forhåpentligvis nedover neste uke. Skal ihvertfall ikke trøstespise ;)

 

God bedring til deg Menda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel kanskje sånn i perioder med slankingen at vekta stopper opp, for hvis man trener i tillegg så må jo fettet bli byttet ut med muskler og muskler veier jo mer. Sånn har jeg tenkt, for på klærne

mine så kan det virke som jeg har gått ned mer enn 5 kilo.

 

Godt vi har enda god tid på oss, det liker jeg, så det er rom for noen bommerter :)

 

Lykke til videre dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Hei og tjohopp!!

 

Glemte å melde inn vekta i går, men egentlig ikkje noe nytt å melde.. På stedet hvil... ligge fremdeles på 75 tallet...... Har gjort det nå i 6 hele uker, så nå komme det ikkje som ein bombe...Det e mye eg sikkert kan forandra på... Kutte ut snop/kos i helgene, lage mye mer sunne mat.. etc.. Men siden dette er en livstilsendring og ikkje "slanking" så fungere det på et vis. Visst eg f. eks ska ut på fredag med go mat og drikke, så unner eg meg lørdagsgodt på lørdagen ;) Litt løye me det med alkohol.... Noen perioder blir det en del festlig lag, men så kan det gå laaang tid uten.. Og eg klare ikkje å tenke at visst eg har hatt meg 1 flaske vin, så kan eg ikkje kose meg me noe annet.. Er jo kjempe mange kcal i alkohol :( Før var eg fanatikere, takket nei til innvitasjoner for eg var så opphengte i caloriene jeg ville få i meg.... Og sånn skal jo ikkje ein livstils endring vare.. ALT MED MÅTE :) Er jo trøttende at dette platået skal vare så leeenge. Men det løsner vel.. Jeg trener jevnlig, ligger på minimum 10 TP i uka. Spise jevnt gjennom dagen... Har gått ned ca 9,5 kg siden september... Så føler meg mye lettere og strammere i fisken :) Målte meg i dag, 3 uker siden sist, og det va forsvunnet 4,5 cm.....Så tilsammen så er det 53,5 cm som er forsvunnet siden 5 september :)

 

Før eg begynte med grete rode, så sa eg ALLTID te venninner at vekta ikkje var det så nøye med, viktigere å merke det på klær og at eg ble strammere i fisken. Men løye koss hjernen blir, for skuffelsen var kjempe stor når vekta stod på stedet hvil, selv om cm forsvant.....

Men de siste ukene har eg fått en indre ro, og det føles helt fantastisk.. Strammere i fisken, celulittene forsvinne mer og mer, og kondisen begynner å bli på topp..

 

Så selv om eg koser meg i helgene, vekta står stille, så går cm inn, og livet er i grunn ganske så DEILIGT ;)

 

Ha en fortryllende dag vakre damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Gokveld alle sammen :)

Glemte å melde inn vekta i går...kanskje litt av grunnen var at vekta hadde snudd og plutselig var jeg gått opp 0,4 kg :huh: forklaringa ligger nok i helga hvor vi feira 90 årsdag med 100 forskjellige kaker og snitter + ribbe og pinnekjøtt til søndagsmiddag!!! :blink: Men ny uke ..nye muligheter. Ønsker dere alle ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...