Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente/dame på 38 år, som for 3 år siden satt inn hormonspiral etter mye trøbbel.

Dette hjelp meg mye med mine plager, men jeg som alltid har vært slank ( 183 cm og 73 kg) la på meg 12 - 13 kg, noe jeg gjør med hormoner. Og jeg er IKKE glad i disse kiloene :(

Vil så gjerne ned igjen til mer normalvekt for meg.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme ned disse kiloene, men jeg satser på mye egentrening etter nyttår kombinert med sunn kost:)

 

Noen som ønsker å bli med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Jeg er en jente/dame på 38 år, som for 3 år siden satt inn hormonspiral etter mye trøbbel.

Dette hjelp meg mye med mine plager, men jeg som alltid har vært slank ( 183 cm og 73 kg) la på meg 12 - 13 kg, noe jeg gjør med hormoner. Og jeg er IKKE glad i disse kiloene :(

Vil så gjerne ned igjen til mer normalvekt for meg.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme ned disse kiloene, men jeg satser på mye egentrening etter nyttår kombinert med sunn kost:)

 

Noen som ønsker å bli med??

 

Heisann!

Blir med deg jeg:)Har vært aktiv på en annen tråd her inne (Nytt kurs,nye kilo av), men der er det så stille nå og vil gjerne ha noen å dele tanker og oppturer/nedturer med:)

Jeg er i gang allerede, har holdt på siden august og gått ned nesten 7 kilo siden da. Det går ikke så fort men det går da nedover. Jeg har tilsammen siden april 2010 ca gått ned 12 kilo. Jeg har nok ennå 10-12 igjen, men er usikker på hvor jeg skal "lande." Men håper inderlig å være ferdig til sommeren:)

Var 80,4 kilo forrige torsdag, hadde en plan om litt kos lille julaften, ikke registrering på julaften og i går. Det har jeg gjort og følgende ble: 2 kilo oppsiden torsdag! Er det mulig? På julaften spiste jeg valig på dagen, julemiddag og vin på kvelden. I går noe av det samme. Så håper at meste av dette er vann og salt, men skal i hvertfall registrere alt fra nå. Har trent i dag og satser på to økter til i løpet av uka:)

Så nå er det bare å gi jernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

 

Moro at du blir med, jeg trenger virkelig noen å dele dette med jeg også.

Og jeg syns du har vært flink som har klart å gå ned så mye.

 

Jeg har flere ganger i høst prøvd å manne meg opp til å starte med å redusere vekten min, men det har aldri blitt noe av.

Jeg har 3 barn med en autismespekterforstyrrelse og jeg har vært så sliten...men nå skal jeg bare klare det.

Men jeg har bestemt at jeg begynner 3. januar, syns det er så vanskelig når det er jul og sånt jeg. Imponert over at du klarer det! :)

 

Trener du ved siden av?? Jeg har spinningsykkel hjemme, så jeg tenkte jeg skulle bruke den flittig når jeg begynner.

 

Og hvilken dag har du som veiedag og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. kan jeg bli med her. sitter nå etter å ha proppet i meg sjokolade, potetgull og brus, og tenker.. dette går ikke.. :(

 

jeg er mamma til 2 barn på 1,5 år og 4,5 år, og har slitt med vekten siden første svangerskap. Føler jeg har endel for mye, og trenger mer oppstramming enn vektreduksjon.. er 160cm og veier i dag 72 kg, håper på å se 60-62 før juni.

 

starter 2 januar, men skal ha veiedager på tirsdagene.

 

God Jul videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg hiver meg med her hvis det er greit? Jeg er ei 38 år gammel 3-barnsmor som skal ned fra 68 til 56 kilo i løpet av våren 2012. Skal i hvert fall prøve så godt jeg kan. Jeg er bare 158 cm høy, så det er i meste laget å veie 68 kilo.

Før jeg begynte med hormonspiral i 2004 var jeg 59 kilo, men så er det en 8-9 kilo som har sneket seg på etter det, selv om jeg har trent regelmessig... Så er jo veldig spent på om det rett og slett lar seg gjøre å få dem av igjen uten å ta ut spiralen....?? Men jeg skal gjøre et siste forsøk:) Jeg kommer også til å starte 3.januar. Kommer ikke til å gå på kurs, men jeg har bøker fra et tidligere kurs, så jeg kommer til å bruke dem. Skal også være flink å trene. Jogging og spinning er det jeg liker best. Fortsatt god jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med jeg også

Er 39 år og har 3 barn på 11, 9 og 5 år. Som så mange andre har overvekta mi kommet gjennom svangerskapene og har ikke klart å komme helt tilbake igjen etter di. Før barna veide jeg ca 60kg(varierte litt 58-64)og til første fødsel veide jeg 89kg :(

 

Ned til 78 har gått greit og etter nr2 klarte jeg å gå ned helt til 64kg igjen. Da jeg noe overraskende var gravid på nytt bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle bli så stor, levde derfor på nøye kalkulert mat 1800-2000 kcal prdag.Dette var det minste jeg fikk lov til av jordmor. Jeg har bekkenløsning med gangbesvær og blir mye liggende og er avhengig av krykker i svangerskapet. Dette fører jo selvfølgelig til at en ikke får beveget seg veldig mye. Har vanligvis en ganske aktiv arbeidssituasjon og det at jeg plutselig sitter stille gjorde igjen til at vekta bare økte og økte.....

 

Nå blir jeg straks 40 år og veier fremdeles 76kg

 

Dette skal vekk. Startet etter sommeren med mer målrettet trening. Løfter vekter, spinner og er på små joggeturer. Spiser ca 35%prot, 30% karb, 35% fett fordelt over 1800 kcal. Dette tar meg ikke ned i vekt, men har jo blitt mye fastere i fisken. Nå vil jeg prøve å få vekk noen kg også og trenger noen å dele oppturer og nedturer med. Kommer til å ha veiedag onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også opp fra 70-96 kg da jeg gikk gravid med begge ungene. nå er det nok og jeg skal ikke ha flere barn, pga ekstrem bekkenløsning..

 

er forresten 24 år. Svømmer og går turer for det meste. og prøver meg på styrketrening nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mange er med!!:)

 

Jeg gikk også opp under/etter svangerskap, så det er disse jeg prøver å få av igjen...

Jeg forsøker å trene minst tre ganger i uken. Da går det i aerobic, styrke og zumba stort sett. Prøver også å gå en del turer. Jeg veier meg på torsdager, prøver å kun gjøre det en gang i uken, men noen ganger hopper jeg på oftere. Det er egentlig bare tull og ofte misvisende. Har opplevd at vekta kan svinge skikkelig i løpet av en uke og at en gang i uka egentlig er det mest "riktige". Jeg har også litt oppgang før/under mens uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj...så gøy at vi er så mange her som kan stå sammen om å kvitte oss med kiloene! :) :)

 

Zumba73: Jeg satt inn hormonspiral for 3 år siden og det var da disse kiloene la seg på, jeg har aldri slitt med vekta før, har alltid veid 70 - 73 kg som er greit for mine 183 cm.

 

Ser vi har forskjellige veiedager, er det noen dager som er mer ideel enn andre? Jeg kommer til å veie meg annenhver fredag. Jeg har en tendens til å bli litt for opphengt i vekta, så jeg må ha litt mer avslappet forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Joiner jeg, hvis det er ok? Skal ned jeg også, men usikker på hvor mye jeg veier nå. Orker ikke gå på vekta før 2.1, men usikker på når jeg skal ha fast veiedag. Noe må gjøres, for er ikke lenger komfortabel med meg selv. Men dette skal vi klare alle sammen. Motivasjon og inspirasjon er noen stikkord her :)

 

Har klart å gå ned ca 8 kg før, men de pluss flere til har kommet på.

Nok er nok :angry:

 

Kos dere resten av jula, så tar vi tak over nyttår ;)

 

jente 38 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Åhhh her vil jeg gjerne bli med :)

 

Jeg er ei dame på snart 38 år. Har 3 barn på 12, 9 og 2 år. Jeg kan skylde på så mangt når det gjelder mine ekstra kilo, men hovedårsaken ligger nok i for mye godsaker for ofte. Hvor ble det av lørdagsgodtet vi vokste opp med? :unsure:

 

Status idag er ihvertfall 74 kg fordelt på 170 cm. SKAL under 70, mål om 68 kg, drømmer om 64–66 kg.

 

Hvilken slagplan har dere? Jeg skal holde meg på 1300 kcal, med fordeling av proteiner, karber og fett ala GR sin lavkarbo. Tenkte å lage meg noen dagsmenyer på forhånd. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir flere her, og ja dette skal vi klare, vi får støtte og motivere hverandre!:)

 

Jeg har ingen peiling på kcal og sånt, jeg kommer til å holde meg til ganske så vanlig kost, men redusere mengden.

Har en datter på 12 år som fort kan bli opphengt i om jeg viser for mye til slankinga mi, så jeg må være ganske så diskre.

 

Men kommer til å gå mye turer, spinne, og joggeturer.

Ser så frem til å passe mye av de klærne jeg har vokst ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir flere her, og ja dette skal vi klare, vi får støtte og motivere hverandre!:)

 

Jeg har ingen peiling på kcal og sånt, jeg kommer til å holde meg til ganske så vanlig kost, men redusere mengden.

Har en datter på 12 år som fort kan bli opphengt i om jeg viser for mye til slankinga mi, så jeg må være ganske så diskre.

 

Men kommer til å gå mye turer, spinne, og joggeturer.

Ser så frem til å passe mye av de klærne jeg har vokst ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden høres veldig ok ut,håper at jeg kan være med!

Jeg er 55???år og mitt store problem er at kiloene sitter spikret,muligvis pga alderen,men man har jo overspist,uff for et vemmelig ord.men det er sannheten.

Håper å gå fra nåværende 85kg til 73-75 før våren.Sliter med litt høyt blodsukker,så jeg kan hale inn dobbel helsegevinst med innsats her.Jeg jobber turnus i helsevesenet så det står ofte godsaker framme,desverre.

Min optimistiske plan:

0,5-1kg pr uke

trimme 3-4 g i uka

låse munnen for snask

spise mye grønnsaker

 

Gleder meg!!!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmenyen til Elixia er super, der skal jeg blir en flittig bruker. Må bare prioritere, til tross for 11 åring og 13 åring i hus. Handler om helsegevinst også :) Dette skal vi klare.

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Trening må til vifenga. Jeg sender de to største i svømmehallen, mens jeg selv trener på treningssenteret der. Blide barn - blid mor :)

 

Idag har jeg kost meg med matregistreringsmenyen her inne på Grete Roede. Den er superduper! Har kladdet en del frokost- og lunsjforslag, med riktig sammensetning av proteiner, karbohydrater og fett. Tror det er det jeg har gjort feil tidligere; spist for mye karbohydrater og for lite fett og proteiner, noe som har gitt meg ustabilt blodsukker og påført meg den ene smellen etter den andre. Jeg vil heller ikke veie maten foran ungene, så da er det greit å legge en slagplan på forhånd, så jeg vet hva en skive lettere jubelsalami osv inneholder.

 

Ellers har jeg fått tips om å drikke ett glass før mat, ett mens jeg spiser og ett etterpå. Samt at vi må spise hver 3. time, sikkert gammelt nytt for mange, men et godt tips kan ikke deles for ofte :)

 

Så koslig at vi er blitt så mange i denne klubben - gleder meg veldig til å sette igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bli med Bessa, her er det ingen aldersgrense! :)

 

Og jeg har også tenkt meg 0,5 - 1 kg pr uke og trene ihvertfall 3 ganger pr. uke.

 

Dette kan bli spennende, har du funnet en dag du begynner...tror de fleste starter 2-3 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bli med Bessa, her er det ingen aldersgrense! :)

 

Og jeg har også tenkt meg 0,5 - 1 kg pr uke og trene ihvertfall 3 ganger pr. uke.

 

Dette kan bli spennende, har du funnet en dag du begynner...tror de fleste starter 2-3 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Jeg har ikke noe mål om antall kilo pr uke. Har såå mange feilslåtte forsøk bak meg, at bare det går nedover, så er jeg fornøyd. Jeg begynner 2. januar og skal ha veiedag på onsdager. Kanskje vi kan ta en oppsummering hver søndagskveld, ettersom vi har veiedager på ulike dager? :D Kjekt at vi får lagt litt slagplan på forhånd, åhh gleder meg ekstra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt å ha en oppsummeringsdag på søndager :)

 

gleder meg til å begynne, har begynt å tømme kjøleskapet og få vekk alt av sjokkopålegg, syltetøy, godteri, potetgull og kjeks. setter alt frem til gjester, så fjernes det av seg selv.

 

så har jeg handlet inn kyllingfilet og svinefilet i fleng, dette skal bli lunsjer og noen middager. åsså må jeg handle endel grønnsaker.

 

gleder meg til mandag.. men på lørdag blir det kalkun med tilbehør :D godt nyttår alle flotte damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er såå klar, men jeg er enig med mosjonista, har også noen feilslåtte forsøk bak meg så jeg er glad det bare går nedover.

Det er derfor jeg syns det var greit med så pass lang tid for disse kiloene.

 

Og oppsummering på søndagene høres topp ut! :)

 

Nå er det bare 4 dager igjen for mitt vedkommende!:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er såå klar, men jeg er enig med mosjonista, har også noen feilslåtte forsøk bak meg så jeg er glad det bare går nedover.

Det er derfor jeg syns det var greit med så pass lang tid for disse kiloene.

 

Og oppsummering på søndagene høres topp ut! :)

 

Nå er det bare 4 dager igjen for mitt vedkommende!:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...