Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg greide ikke dette, har ikke trent nok, og har et enormt søtsug som jeg ikke har hatt viljestyrke til å motstå:(

Det har resultert i at jeg har lagt på meg nesten alt igjen...

Så nå har jeg meldt meg på nettkurs, starter i dag og har veiedag på onsdager. Startvekta i dag er 69,3 kilo og midjemålet 88 cm!!! Målet mitt på dette kurset er 62 kilo og drømmevekta 57 kilo. Trenger at noen "følger" med meg og bakker meg opp, sånn at jeg MÅ skjerpe meg. Har i tillegg mannen min som øyenvitne når jeg går på vekta...han sier at han ikke har noe tro på at jeg greier det, men jeg skal pinadø vise ham;)

Kjenner jo også at jeg blir ekstra inspirert av å lese her inne på forumet, dere er jo så flinke alle sammen:)

Ha en fin fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Så spennende Zumba at du har meldt deg på nettkurs :)

Det er jammen ikke lett og man må ha stålvilje for å klare det uten for mye oppbacking, det skal være visst.

Jeg har prøvd meg på utallige slankekurer før, men har sprekt etter noen uker og og ikke klart å hente meg inn igjen.

Denne gangen her har jeg klart det og vet at jeg vil klare det til målet er nådd. Men denne gangen har jeg ikke fokusert på alt jeg ikke kan ha...da syns jeg det blir så mye verre.

Masse lykke til, det går sikkert kjempebra!:)

 

Trekløvermamma: Det er bra at du ikke gir opp selv om det noen ganger går oppover. Men står på videre, superbra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da er en uke med ferie overstått (ble litt trening og litt mer vin enn planlagt!). Så kom en uke med absolutt null motivasjon. Trente ikke og "blåste" litt i hva jeg spiste....Men nå er jeg på igjen. Jeg har slitt med motivasjonen etter jul og måtte ha en liten pause fra registrering og alt. Så jeg gleder meg ikke til å gå på vekta onsdag, det er nok litt opp...

Jeg har holdt på lenge nå og syns ting går utrolig sagte. Er jo min egen skyld. Har innsett at jeg må gjøre noen grep. Blant annet ta grep om treningen! Det er rett og slett for lite trening med to ganger i uken. I tillegg blir det lite gåturer.

Så nå skal jeg få lagt opp at styrkeprogram på treningsenteret av en personlig trener. Så blir det to dager med saltimer og to dager med tredemølle og styrke. Håper det og rikitg mat kan få litt fart på sakene. Høsten har jeg trent jenvt og trutt to dager i uken, men det må mer til.

Maten: det er ikke så ille,men alt må registreres, jeg må drikke masse vann og spise mer grønnsaker. Satser på å ligge rett under 1500 kal.

 

Dere andre har gjort en bra jobb og fortsett å stå på. Merket at selv forrige uke når jeg blåste litt i ting ligger det vaner der som er innarbeidet. Og det er gode vaner! Det er deilig å kjenne på. At "utskeielsene" ligger i en ekstra brødskive, litt ekstra ost osv. (sjokoladen kom på lørdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

:P

Så spennende Zumba at du har meldt deg på nettkurs :)

Det er jammen ikke lett og man må ha stålvilje for å klare det uten for mye oppbacking, det skal være visst.

Jeg har prøvd meg på utallige slankekurer før, men har sprekt etter noen uker og og ikke klart å hente meg inn igjen.

Denne gangen her har jeg klart det og vet at jeg vil klare det til målet er nådd. Men denne gangen har jeg ikke fokusert på alt jeg ikke kan ha...da syns jeg det blir så mye verre.

Masse lykke til, det går sikkert kjempebra!:)

 

Trekløvermamma: Det er bra at du ikke gir opp selv om det noen ganger går oppover. Men står på videre, superbra! :)

Takk for oppbackinga Menda :rolleyes: håper og tror at neste veiing vil bli med minus ikke pluss tegn. Er fortsatt motivert siden det har gått nedover og jeg begynner å kjenne det litt på klærne..jiiipiii :D føler ikke "slanke stresset" og tar meg god tid. Endalenge til sommeren :lol: ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kan jeg også bli med på moroa?

 

Jeg er egentlig inne på forumet for gravide og ammende også men der er det lite aktivitet, og jeg trenger virkelig motivasjon!

 

Jeg er en jente på 31 år, 158 cm og 80 kg. Jeg har en datter på 7,5 mnd og nå har jeg redusert såpass mye på ammingen at jeg føler meg komfortabel med å slanke meg. Jeg vil likevel ta det pent, og ligger derfor på 1600 kalorier til jeg slutter helt med ammingen. Hittil har jeg ligget litt høyere pga 10-12 trimpoeng i uka, men har hatt dårlig resultat så nå er det på tide å stramme inn.

 

Målet er å gå ned til 70 kg innen slutten av mai for da skal jeg på shoppingtur med ei venninne. Første delmål er 77 kg innen mars for da begynner jeg så smått å jobbe igjen. Jeg har vel innsett at det er rimelig håpløst å nå det målet, men jeg velger å la det stå for å ha litt ekstra motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, da er jeg endelig tilbake på 70 tallet, om enn med hårfin margin. Ned 1 kilo blank denne uken, men jeg er skikkelig fornøyd med det. I tillegg fikk jeg mensen i dag, så da er jeg helt i skyene.

Det er stor motivasjon for meg å være med i denne tråden, det hjelper veldig å lese her de dagene jeg synes er vanskelig. Er en trøstespiser av stor rang og de dagene jeg bare vil spise sjokolade har jeg nå begynt å gå inn hit for å finne motivasjonen tilbake:) Har lang vei igjen, men jeg er på riktig vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da var det veiedag igjen, og vekta fra forrige uke viste - 1 kilo, og er selvsagt superfornøyd :) :) Totalt har jeg gått ned nesten 6 kg :)

Og det merkes på klær og ikke minst humøret :)

 

Så flink du er Lilly32, det føles som så stor seier når man ser det går nedover :)

 

Lykke til med veiinga dere andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ned 0,5 kg denne gangen. Må innrømme at det ble litt ekstra kos i forbindelse med morsdag og Valentinsdag, så da er jeg fornøyd med det. Men syns det har gått litt sakte mot 76 kg.Jeg har blitt flinkere til trimturer, så det betyr jo at jeg har fått mer muskler som veier mer enn fett, men venter på at det da også skal øke på forbrenningen. I dag har jeg gått lang tur på isen i nydelig solskinn.

 

Så flinke dere har vært Menda og Lilly 32!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir en god veieuke for de fleste av oss, dette er jo veldig bra. Har vært litt surr her de siste dagene i maten, men fått hentet meg inn igjen. Tydelig at jeg ikke klarer å fokusere når jeg er stresset, og denne uken er skoleuke så da har det ikke vært helt lett. Er sliten når jeg kommer hjem, så blir bare noe pjatt til middag i tillegg stappet jeg i meg en boks Ben & Jerry is på valentines etter en deilig tapasmidda hehe :P . Lite trimpoeng er det og blitt. Men men, skal klare å ta det igjen i helgen;)

Drar meg selv i nakken og blir veldig inspirert av dere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Første uke på nettkurs var over i går, og vekta viser nå 68,5 kg. Nå føler jeg at jeg virkelig er i gang:) Jeg følger boka, veier mat og beregner kalorier så det suser;) Ligger på ca 1300 pr dag.

I dag har jeg vært skikkelig aktiv også. 1/2 time spinning, 1/2 time styrke og 1 time zumba, det var herlig!

Gratulerer til alle dere andre som har vært så flinke og gått ned masse, jeg blir helt imponert..og ikke minst motivert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Gokveld :rolleyes:

Vekta i går viste 83,3 og jeg er superfornøyd :D Kjenner at jeg gleder meg veldig til å se 70 tallet - da blir det jubel i stua ;) Gratulerer med mange gode resutat denne uka!!Til helga blir det to bursdagsfeiringer..og mange kaker..men jeg har vært flink å ta svært tynne stykker for da kan jeg jo smake å alle hærlighetene :P Ha en fin torsdagskveld og ei trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der var jammen helga overstått, og det er første gang at jeg føler at jeg har hatt kontroll:) Jeg har skeia ut en del ja, både lørdag og søndag, men det har vært bevisst, og etter utregning ble det på fredag ca 1500 kcal, og lørdag 1700 kcal. Det må vel være lov? Jeg har snikveid meg på lørdag, og vekta viste 67,9 , så det ser jo lovende ut. Ikke fått trimma så mye som jeg skulle, men var på en times langrennstur i dag i et nyyydelig vintervær, så det ble 2trimpoeng;)

Håper dere andre også har hatt ei fin helg, med eller uten kontroll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager, for å si det sånn, har jeg lagt på meg mindre enn 1 kilo denne uken så er det flaks. Ingen trening, sengeliggende og konstant kjedespising oppsummerer det hele. Faktisk litt sint på meg selv over at jeg ikke klarer å stå i mot mine gamle spisevaner når jeg møter motgang.... Og i motsetning til alle andre mister jeg IKKE matlyst når jeg er syk, tvert i mot er det som jeg aldri blir mett....

 

Men nå er det tid for et krafttak og ta meg selv i nakken, og får håpe denne uken kan smile litt mer til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ned 0,6 kilo, deilig deilig deilig. Men denne uken er til skrekk og advarsel for meg selv, jeg har en stor jobb og gjøre når det kommer til det som sviver i hodet;)

 

Ha en strålende uke til dere alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen viste vekta en halvkilo ned så da noterer jeg det. Jeg spiste nemlig pinnekjøtt både på søndag og mandag så kroppen har samlet opp 1 kg med salt og vann tenker jeg. ;)

 

Bare 90 dager til jeg skal ut på shoppingweekend, så nå begynner det å haste med kiloene! Hadde håpet å nå tredje delmål innen 20 mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moratelars

hei!

jeg ble positivt overrasket over at denne tråden finnes ennå.. trodde at gratisversjonen var lagt ned. :D

jeg flytter til min kjære i sverige, og tenker at jeg forsetter å holde kontakten med tråden derifra,- det skulle jo gå greit :rolleyes:

banting tror jeg er slanking heter på svensk,-og her er det å gi full gass på prosjekt; ned 10-12 kilo til sommeren B)

ok, ha en god kveld videre. nå er det hundelufting og rockering som står på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Gokveld :rolleyes: vekta viste 82,1 kg i dag og æ e super fornøyd :D ser fram tell å sjå 70 tallet , men regna med at det bli ei stund tell.Glad at denne tråden består, for når helgene er over tenker jeg..tre dager til "innveiing" og da klarer jeg å styre unna en del unødvendig snacks :P God veiing! Og ha ei fortsatt super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har hatt ett dødsfall i familien så her har det ikke vært noe trening, har ikke vekt her jeg er nå, men tror jeg veier det samme som forrige uke.

 

Kommer sterkere tilbake til uka :)

 

Masse lykke til med veiingen dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Da var jeg kommet til 76kg, bare en kg igjen til delmålet. Det ble både fastelavnsboller og ostekake i helga, men det ser ut til at jeg klarte å være mer forsiktig, siden jeg gikk ned 300g likevel.

Kjempe bra! Gratulerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei :)

 

Jeg har hatt ett dødsfall i familien så her har det ikke vært noe trening, har ikke vekt her jeg er nå, men tror jeg veier det samme som forrige uke.

 

Kommer sterkere tilbake til uka :)

 

Masse lykke til med veiingen dere:)

Hei Menda :)

Trist når noen går bort..

:unsure:

Håper det går greit med deg og dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...