Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

kondolerer Menda!

 

Jeg går saaakte nedover, men det får være. Har ikke gjort så mye annet enn kosten enda så da er det helt greit.

Jeg har nå kuttet ut brus på jobb (tar kun ett glass om kvelden) og det er temmelig utrolig da jeg har vært fast brusdrikker så lenge jeg kan huske. Drakk light brus (max og zero) hver eneste dag og var veldig plaget med migreneanfall. Siden jeg kuttet ut brusen har jeg hadd ett anfall *hurra* så det er helt klart at lightbrus (aspartam) er en faensdrittting.

 

Har faktisk også meldt meg inn på 3t så nå skal treningen igangsettes. Jeg har treningsdager mandag og onsdag. Også blir det nok litt aktiviteter og trening i helgene også. Mannen trener også på 3t så da tenker vi å trene litt sammen i helgene med squash og slikt :D Jeg liker gruppetimene jeg da så da blir det litt steptimer, zumba og slike godtimer. 3t har en senter rett ved jobben så jeg skal ta en treningsøkt før jeg drar hjem noen dager. Kan være lurt det tror jeg så jeg ikke drar hjem først og finner sofaen. Blir vanskeligere å dra ut igjen da.

Litt synd å trene alene, men det skal da vel gå bra :)

God søndag alle sammen og stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken alle sammen :)

 

Nå er jeg i farta igjen og fortsetter treningen min i morgen.

Måtte snikveie meg litt i dag, men vekta viste så merkelig alt fra 79.8 kg til 81 kg...hm...ble ikke helt klok. Men kjenner på klærne at jeg har gått ned ganske så mye nå. Vil tippe jeg ligger på ca 80 kg som også er mitt delmål, da har jeg tilsammen gått ned 7 kg. Veldig fornøyd altså :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg egentlig bare jobbet med å bli kvitt kiloen jeg la på meg etter pinnekjøttspisinga forrige helg. Fy fader så utrolig irriterende at to dager kan ødelegge så mye. :angry:

 

Jeg har tjent 10 trimpoeng, og bare hatt en kosedag så nå håper jeg på resultater i morgen. Noe sier meg at det ikke går så bra som ønsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0,4 kilo i dag, ikke så verst det nå som jeg har vært syk og ikke fått trent noen ting. Men kunne nok vært mer nøye i kosten, har ikke spist helt riktig og tatt noen snarveier. Pilen peker nedover, men føler ikke helt jeg har gjort en innsats. Får dra meg selv i nakken, og veie alt jeg spiser igjen for det er virkelig den eneste måten jeg unngår disse snarveiene mine

 

Ha en strålende dag alle sammen og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Veldig godt å være igang igjen med trening, maten har jeg klart bra selv om jeg ikke har fått trent :)

 

Ikke heng dere for mye opp i dette med å ha dårlig samvittighet fordi man har sprukket. Kjenner at denne gangen er jeg så avslappet til alt dette og jeg tror det er derfor jeg også denne gangen klarer det veldig bra.

Som sagt har jeg prøvd utallige ganger før, men jeg har vært for hysterisk med at man ikke skal spise det og det.

Tenker også på at det skal jo være ett liv etter slankingen vår også, og jeg ønsker ikke å været på diett resten av livet.

Jeg tror heller på å begrense mengden mat og være i aktivitet er en genial måte.

Syns dere er flinke jeg, og det må være lov å kose seg litt iblant :)

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WannaBeBabe

Heeeey:)

Kan jeg og få innpass her? Har fortalt litt om meg selv i en annen tråd her:) Meeen i allefall så er jeg 32 år, er 178 cm og veier 86 kg, disse skal minskes til 73 til slutt:)

 

Kan jeg få være med på leken? Dere virker som en supermotiverende gjeng<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menda: Jeg tenker som deg, men for å gå ned må jeg nok stramme inn på kaloriene. Jeg er derimot ikke så nøye på hva jeg spiser, fokuset er at mengdene skal bli mindre, og at jeg ikke skal kose meg hver dag hele uka.

 

Jeg må trappe ned på turene mine merker jeg. Ryggen min blir forferdelig vond av å trille vogn, så jeg burde egentlig fokusert mer på forsiktig styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta 75,5. 500g ned siden sist. Da er det bare 500g igjen til delmålet mitt! Mens jeg fremdeles hadde full tilgang til alle funksjoner på Vektklubben sto det en beregning av at jeg kunne vente å nå delmålet mitt 5. mars, så da er jeg nogenlunde i rute. Jeg føler jeg klarer å slappe av mer nå, det går jo jevnt nedover. Mannen min syns nok jeg har stressa litt og sier til meg at jeg har jo god tid, det er ingen tidsfrist. Ser at det går bra selv om ikke hver dag er perfekt med spising, som du sier Menda må en kunne kose seg iblant, en skal jo leve også :) Jeg føler det viktigste er at jeg er mye mer besvisst på hva og hvor mye jeg spiser nå. Og at jeg er mye mer aktiv. Føler meg i mye bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei!

her sto vekta stille fra forrige uke, men alt er bedre enn at den skulle gå oppover igjen. Satser på å se 81 tallet neste uke :)ha ei fin helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilly32

Jeg er helt enig at jeg ikke skal ha så dårlig samvittighet for utskeielsene mine, men problemet mitt er at jeg ikke bare skeier ut litt, jeg støvsuger. Og det er virkelig noe jeg må bruke tid på å endre, for det er årsaken til at jeg til slutt veide 84 kilo og er 166 cm høy.... Så at jeg nå får dårlig samvittighet og stopper med overspisingen er for meg stor fremgang.

 

Synes dere er veldig flinke alle sammen, stå på videre. Denne uken går det veldig greit for min del, kommet i gang med treningen igjen etter sykdom, og spist greit. Kanskje noe lite i forhold til hva jeg skal, noen dager bare 1200 kcal, men har hatt fri noen dager og bare ligget på sofaen utenom trening. Så da tenker jeg at 1200 ikke er så ille :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :)

 

Det har vært så mye på hjemmefronten den siste tiden at trening og veiing ikke har vært det som ble prioritert:(

 

Kjøpte ny vekt i går, for den gamle viser så forskjellig...og det var på en måte ett nederlag, for den viste nesten 2 kg mer enn den gamle...men allikevel så har jeg jo gått ned det jeg har gjort.

 

Så jeg må nok omrokkere litt på tallene mine, syns jeg veide mer enn nok fra før og så får jeg i tillegg + 2kg...grrr...men men...får bare stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott resultat Lilly32! Og lykke til med ny vekt Menda, husk på og gled deg over alle kiloene du har gått ned, selv om du nok fikk litt nedtur med at det ble lengre til målet.

 

Her var det litt nedtur denne uka, gikk opp 0,3 kg. Var ikke helt uventa, da uka som gikk ble litt uregelmessig med både måltider og hva jeg spiste. Sliter fremdeles med at hvis det blir mye stress mister jeg kontrollen og putter i meg det jeg kan finne. Og trimturene ble også litt korte. Men jeg er underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ihvertfall trøste meg med at det går nedover, selv om jeg fikk +2 kg som jeg absolutt tror er riktg da jeg byttet vekt.

Målet skal nås uansett,og jeg er på vei :)

Jeg har jo gått ned hele 7 kg, på 9 uker, syns det er bra jeg :)

 

Det er ikke så mye å gå opp 0.3 kg Tremor, sånt må man regne med skjønner jeg når man holder på som det vi gjør. Syns vi er flinke jeg, det går jo nedover allikevel:)

 

Tror det er mange som har falt av lasset her, det virker så stille :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!:)

 

Deilig med vår og når i tillegg klærne sitter løsere enn på lenge så føles det fantastisk:)

Jeg får på meg så mye klær jeg hadde lagt bort:)

 

I dag viste vekta 81.3 kg, og det er vel rundt - 800 gram mindre enn sist uke, det går nedover ihvertfall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Menda at det går rette veien. Ser også at mange har blitt borte fra tråden her. Må innrømme at det har vært dårlig med motivasjon og form på meg også i det siste, men jeg vil ikke gi opp. Derfor fortsetter jeg å rapporter her selv om jeg ikke er fornøyd med egen innsats. :angry: Det har ihvertfall ikke gått opp, jeg står stille fra forrige uke. Så for å holde vekten ser det ihvertfall bra ut, men jeg skulle jo gjerne ned noen kg til. Men da må jeg være villig til å gjøre en innsats. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får støtte hverandre vi da Tremor:)

Jeg har vært på nippet noen ganger til å gi opp, for jeg syns at noen ganger så trener jeg og spiser så sunt, og det føles som det går såå tregt nedover. Kan miste veldig motet merker jeg

Men jeg har bestemt meg for at jeg bare SKAL klare det, jeg digger at jeg passer så mye at tøyet jeg la bort, det gir inspirasjon og styrke:)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei Menda og Tremor :rolleyes:

Jeg er fortsatt med og er veldig glad for at tråden fortsatt "lever". Har bare hatt utrolig mye å gjøre de siste ukene og har glemt..sorry å melde inn vekta sist onsdag. Jeg er enda ikke kommet i noe treningsmodus, men ser at kostholdsendringa fungerer godt selv uten trimming ;)Håper allikevel å bli mer aktiv ett par ganger i uka.Dersom vekta går litt mer ned til onsdag ser det ut til at jeg når delmål 2 jippi..glede.. :D Det er enda en del måneder til sommeren som jeg har valgt å definere som juni måned, så jeg kan enda nå målet, men det går tregere nå enn de to første mndene. Men men den som venter på noe godt :lol:

Ønsker dere ei god helg!! "snakkes " på onsdag. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du følger oss Trekløvermamma :) Og så utrolig flink du er til tross for at du ikke trener så mye, det må jeg si :)

Det er en fantastisk følelse når vekta går nedover, selv om jeg til tider syns det går sakte.

Og ja, jeg tenker også på at det er noen måneder igjen før målet og jeg regner også juni som da målet skal være nådd :)

 

Lykke til videre, håper vi sees på onsdagsveiingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager...jeg glemte å legge inn vekta på onsdag :rolleyes:

Fint vær og dagene flyr avsted setter meg helt ut av kurs, hehe:)

Så flink du har vært Tremor, hos meg var det ikke nedgang, men opp 100 gram, så jeg tipper det er at jeg begynner å danne litt muskler

Jeg jogger hver dag, og har spist minimalt, så det har ikke så mye med maten å gjøre tror jeg :)

Men men...jeg fortsetter som før selv om det går tregt nedover nå.

 

Som jeg har sagt før så merker jeg det så godt på klærne, har gått fra Large i overdeler til medium og ihvertfall gått ned en buksestørrelse, så der gir det resultater ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager...jeg glemte å legge inn vekta på onsdag :rolleyes:

Fint vær og dagene flyr avsted setter meg helt ut av kurs, hehe:)

Så flink du har vært Tremor, hos meg var det ikke nedgang, men opp 100 gram, så jeg tipper det er at jeg begynner å danne litt muskler

Jeg jogger hver dag, og har spist minimalt, så det har ikke så mye med maten å gjøre tror jeg :)

Men men...jeg fortsetter som før selv om det går tregt nedover nå.

 

Som jeg har sagt før så merker jeg det så godt på klærne, har gått fra Large i overdeler til medium og ihvertfall gått ned en buksestørrelse, så der gir det resultater ihvertfall :)

Du har jo gått ned mange kg totalt så det er nok naturlig at det flater ut litt. Og når det fine været har fått deg til å jogge hver dag, blir det jo nye muskler også. Det er helt sikkert at det er moro når en merker det på klærne. Jeg har nå en stund ligget på et punkt hvor buksene i str. 42 var litt for store, men 40 var litt for trangt. Men nå passer størrelse 40 igjen! Så nå skal jeg snart dra å kjøpe meg en ny bukse :) Ville vente til jeg kunne bruke 40. Da blir det premie for å ha nådd delmålet mitt. Vi må passe på å belønne oss selv litt underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gått ned mange kg totalt så det er nok naturlig at det flater ut litt. Og når det fine været har fått deg til å jogge hver dag, blir det jo nye muskler også. Det er helt sikkert at det er moro når en merker det på klærne. Jeg har nå en stund ligget på et punkt hvor buksene i str. 42 var litt for store, men 40 var litt for trangt. Men nå passer størrelse 40 igjen! Så nå skal jeg snart dra å kjøpe meg en ny bukse :) Ville vente til jeg kunne bruke 40. Da blir det premie for å ha nådd delmålet mitt. Vi må passe på å belønne oss selv litt underveis.

 

Ja, det er vel naturlig at vekta flater litt ut...selv om jeg ikke liker det :rolleyes: Vil jo såå gjerne komme nedover til målet mitt, men får smøre meg med tålmodighet :)

 

Må være kjempedeilig og moro for deg å kunne kjøpe bukser i str 40, da føler man seg slank og fin altså :) og som du sier viktig å belønne seg selv...det har jeg også gjort med å kjøpe to nye topper i mindre størrelser...fantastisk følelse!:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke superfart, men det går da sakte nedover. Ned 200 g denne uka, til 74,8. Men jeg er litt redd for hvordan det går i påska, blir jo litt ekstra kos med sjokolade og kaker når ungene (ja, de er jo voksne, da) kommer hjem. Jeg må prøve å motivere meg og forberede meg på forhånd. Huske at jeg har lov til å kose meg litt, men ikke stappe i meg. Får håpe viljestyrken holder. Ellers kommer det jo nye sjanser etter påske. Ønsker deg en god påske B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...