Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

Hei på dere, jeg har og veldig lyst å være med her, jeg er ei jente på 28 år, 1.62 høy og veier rundt 74 tror jeg, for 3 år siden veide jeg 98 kg.

 

jeg skal veie meg onsdagskveld for da begynner jeg på kurs med ei venninne, begynne rpå maxikurs. kjenner jeg gruer meg, men håper det går bra.

 

Jeg sliter med mye vann i kroppen og jeg har og hormonforstyrrelsen pcos om dere har hørt om den.

 

Matplanen min fremover blir noe slik som dette

 

frokost: havregrøt 40 gram, 1 dl melk, 1 dl vann og en proteinshake så jeg også får i meg mer proteiner

 

lunsj: kyllingsalat eller røkt laks og eggerøre

 

middag: kyllingsalat eller kyllingwok

 

mellommåltid: 100 gram mager vaniljekesam med kiwi

 

kvelds: mager vaniljekesam med kiwi

 

 

kommer til å skifte ut de mellommåltidene med 2 proteinshaker og 2 frukt de dagene jeg trener.

 

Jeg håper på 10 kg til 29 februar som er siste kursdag. håper det er realistisk

 

ha en strålende dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

hei,

 

et lite spørsmål.

når jeg registrerer mat så kommer jeg ofte langt over anbefalt inntak av frukt.

bør jeg kutte ned på frukten? synes det er litt merkelig å kutte ned på frukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

et lite spørsmål.

når jeg registrerer mat så kommer jeg ofte langt over anbefalt inntak av frukt.

bør jeg kutte ned på frukten? synes det er litt merkelig å kutte ned på frukt..

 

Frukt inneholder jo mye fruktsukker som er rene karbohydrater. Jeg tror nok at for mye frukt er mulig, men det MÅ jo være bedre å spise for mye frukt enn å putte i seg andre mer usunne ting. Klarer du derimot å bytte ut endel av frukten med feks Cherrytomater, gulrøtter, Agurk/Stangselleri-staver og lignende vil det sikkert gi utslag på Kcal-nivået.

 

Men jeg er ingen ekspert =)

 

Lykke til med nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, jeg har og veldig lyst å være med her, jeg er ei jente på 28 år, 1.62 høy og veier rundt 74 tror jeg, for 3 år siden veide jeg 98 kg.

 

jeg skal veie meg onsdagskveld for da begynner jeg på kurs med ei venninne, begynne rpå maxikurs. kjenner jeg gruer meg, men håper det går bra.

 

Jeg sliter med mye vann i kroppen og jeg har og hormonforstyrrelsen pcos om dere har hørt om den.

 

Matplanen min fremover blir noe slik som dette

 

frokost: havregrøt 40 gram, 1 dl melk, 1 dl vann og en proteinshake så jeg også får i meg mer proteiner

 

lunsj: kyllingsalat eller røkt laks og eggerøre

 

middag: kyllingsalat eller kyllingwok

 

mellommåltid: 100 gram mager vaniljekesam med kiwi

 

kvelds: mager vaniljekesam med kiwi

 

 

kommer til å skifte ut de mellommåltidene med 2 proteinshaker og 2 frukt de dagene jeg trener.

 

Jeg håper på 10 kg til 29 februar som er siste kursdag. håper det er realistisk

 

ha en strålende dag alle sammen

 

 

10 kg på 8 uker er et hårete mål, men burde være mulig :)

LYKKE til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg på 8 uker? Oi, da skal man være hard mot seg selv :) Jeg satser på 10 kg frem til 1.april/31.mars, jeg.

 

Lykke til alle sammen. Jeg veide 98,5 på onsdag, skal jeg klare å veie 95 til 1.feb som er mitt første mål må jeg gå ned 900 g i uken ca. Så mitt mål er å nå 97.6 på onsdag :) Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var første veiing (etter første kvelden) og jeg er ned 1,6 kg! Superfornøyd:) har også fått et par trimpoeng på en corebartime, så nå kan neste uke bre komme:) til middag idag blir det enchiladas uten wrap og maaaasse salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Willus! :D

 

Jeg har skeiet så saftig ut i helga, har hatt venninnebesøk og det har blitt myyyye usunn mat og snacks. Har heldigvis trent hver dag, så det hjelper nok litt på, men det ble nok kraftig kalorioverskudd både lørdag og søndag likevel. Men nå er jeg tilbake på den smale sti, så får jeg ta det som en lærepenge om vekta står stille eller går opp på fredag... Jeg kan uansett ikke fortsette sånn når jeg nå skal ned ni kilo til før påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. Litt vektnedgang er bedre enn ingen vektnedgang..det er i hvert fall mitt motto :lol: Jeg har veiedag i morgen..noen andre som har onsdager som veiedag?

 

Og er det noen som har tips til strammere armer? Jeg trener biceps på treningsstudioet, burde kanskje trent triceps også? Har grevinneanheng.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke samer her inne! :D jeg snek meg på vekta igjen i dag og på fredag viste den 83,1 nå i dag viste den 82,7, det er bare 400 gr, men jeg er veldig fornøyd jeg :)

 

Håper dere får en fin dag alle sammen!

 

 

-400 gram på en helg er jo superbra! FLINK du er!

 

Har du vært flink å trene, eller er det bare omlegging av kosten?

MOTIVERENDE uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kjempemotivert av å lese alt dere skriver!!!!

 

har vert flink å trene, hadde en superhard treningsøkt med motbakke på søndag, fri i går for å være klar til time med PT i dag. gleder meg kjempemye!

 

har veiedag på fredag og er superspent på hva vekten vil vise meg.

har også funnet ut jeg skal ta bilder hver veiedag å notere på bildene antall kilo slik jeg etter hvert kan se forskjell og øke motivasjonen på tunge dager.

 

keep up the good work!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-400 gram på en helg er jo superbra! FLINK du er!

 

Har du vært flink å trene, eller er det bare omlegging av kosten?

MOTIVERENDE uansett:)

Tusen takk :) veldig fornøyd selv også :rolleyes: Nei, jeg har ikke trent noe særlig, i helgen har jeg ikke gjort noe annet enn å gå på tur :P Jeg begynte med kostholdsomlegging forrige tirsdag, siden da har jeg gått fra 84,4 til 82,7. Men forventern at det kommer til å gå saktere enn dette. Man går jo ofte ned mye i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kjempemotivert av å lese alt dere skriver!!!!

 

har vert flink å trene, hadde en superhard treningsøkt med motbakke på søndag, fri i går for å være klar til time med PT i dag. gleder meg kjempemye!

 

har veiedag på fredag og er superspent på hva vekten vil vise meg.

har også funnet ut jeg skal ta bilder hver veiedag å notere på bildene antall kilo slik jeg etter hvert kan se forskjell og øke motivasjonen på tunge dager.

 

keep up the good work!!!!!

Flink du er til å trene! ;) Det er det jeg sliter med. Synes det er så kjedelig -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hvor finner dere all motivasjonen?

 

Jeg trenger å vite hvor den ligger! Jeg har nemmelig brukt opp all min :rolleyes:

B) Den lå visst i samme skapet som jeg pakket ned julepynten i - så da julepynten forsvant kom plutselig badevekten og motivasjonen frem igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å trene! ;) Det er det jeg sliter med. Synes det er så kjedelig -_-

 

 

det er jo mange forskjellige måter å trene på, må bare finne ut hva DU liker. så skal jeg låve deg at du blir hekta når du ser fremgang i både vekt og ytelse på treningen...

for min del liker jeg å trene motbakke med pulsklokke, klarer å holde høyere puls over lengre distanser og øke hastigheten. blir motivert av å hele tiden måle fremgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten til å registrere mat og trening mener jeg kurslederen min sa igår!

 

hmm... det var jo kjedelig det forsvinner siden jeg ikke går på kurs nå...

får lage meg et eget skjema å følge opp trening og mat da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må jeg jo bare henge meg på! :D Gikk på Rode kurs fra mai til oktober i 2011 - gikk ned 9 kilo, og nå har noen kilo kommet krypende på igjen....eller er vel mer opptatt av målene mine! Har nå gitt bort klærne mine som er for store, så det er ingen vei tilbake egentlig! Så kommer til å følge med her inne, så er målet å få trent litt mer og komme tilbake til gode spisevaner - selv om jeg kjenner mange vaner har blitt endret :) Det hjelper å være fler!

 

HM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dagen deres vært da jenter?

 

Jeg har vært flink å ikke Skeie ut selv om det har vært både sjokolade og kake innenfor rekkevidde:) I tillegg har jeg vært på butikken å handla BARE sunne gode varer.. Ikke noe Cola light eller småsjololader her i gården nei:) men masse cottage cheese, kesam, bær, fullkornspasta osv..

 

Var på infomøte på elixia og, de kjører i gang et konsept fra februar for de som ønsker å gå ned minimum 10 kg på et halvt år. Jeg hoppa i det og meldte meg på.. Forpliktet meg derved til minimum 3 økter per uke.. Grisedyrt, men har trua:):)

 

Noen som har erfaring med opplegget på elixia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 er vanskeligere enn uke 1, må jeg si... :huh: I dag har jeg ikke klart å holde meg til den matplanen jeg hadde, og har fått i meg ALT for mange kallorier :( Og fremdeles føler jeg meg litt småsulten... Så et lite hjertesukk fra meg - dette blir ikke bare lett for min del.

 

Snart leggetid og heldigvis ny dag i morgen. Måtte morgendagen gå så mye bedre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 er vanskeligere enn uke 1, må jeg si... :huh: I dag har jeg ikke klart å holde meg til den matplanen jeg hadde, og har fått i meg ALT for mange kallorier :( Og fremdeles føler jeg meg litt småsulten... Så et lite hjertesukk fra meg - dette blir ikke bare lett for min del.

 

Snart leggetid og heldigvis ny dag i morgen. Måtte morgendagen gå så mye bedre :rolleyes:

 

Jeg sliter også litt med å holde meg til anbefalte mengder kalorier, men jeg tenker at så framt jeg stort sett klarer å holde meg på 1300 kcal så er det greit, så lenge det er unntaket og ikke regelen:) Det viktigste er at jeg holder meg under det som jeg normalt forbruker i løpet av en dag og at jeg klarer å holde meg unna slike dager hvor jeg mister helt kontrollen og stapper i meg en hel masse. Da er det bedre å spise den ene ekstra skiven for å ikke gå sulten til sengs og da være noe over det anbefalte daglige inntaket. Så skjerper man seg heller mer neste dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...