Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Uuuuups......i dag har jeg vært sulten hele tiden så det ble småspising i et kjør, riktignok sunn mat, litt lite grønnsaker og frukt som vanlig og nesten 1800 kcal........oi, oi, oi.....Ja, ja, jeg har da spist sunt, variert og ofte, hi hi:)

 

 

Du er jo fremdeles under anbefalt kcal-nivå for å holde vekten (2000kcal), så du trenger ikke bekymre deg:)

 

Håper dagen i dag ikke blir like HOL;)

 

Jeg er i gang med en ny dag, har spist müsli med skummet melk og blåbærsyltetøy til frokost etter anbefaling av ernæringsdama fra i går.. Kjennes bra ut=)

 

Håper jeg klarer motstå godisskåla på jobb i dag..

 

skal på en time dance-aerobic i kveld:) Blir spennende å se på koordineringen i dag:)

 

Haha, kan tenke meg jeg blir litt av et syn, men det er bare å driiite i.. Vi er en del jenter fra forsikringsbransjen som skal sammen på timen i dag, og det er jo bare morro og se oss " dresskledde" vrikke oss mer eller mindre rytmisk sammen:)

 

Er merkelig hvor mye bedre rytmesans og moves man får på en lørdagskveld etter noen glass vin, sammenlignet med en ettermiddag i uka på treningssenteret=)

 

Ha en fin dag jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slnakeguri

Heihei,

Jeg kjenner til den følelsen, å ikke tørre å veie seg, å ikke tørre skrive ned, svart på hvitt hva jeg har "trøkt i trynet" i løpet av en dag, eller en helg.. Men det er eneste måte å lære på.. Å se hva man "utsetter" seg selv for.. Det gjør at vi kanskje forstår hva som hindrer oss i å gå ned i vekt-

 

Ved å se på helgens utskeielse, og tenke på hva jeg sitter igjen med, kan jeg finne ut av om det var verdt det.. Når jeg ser tilbake på denne helga, som strengt tatt ikke var så ille kcal-messig, men den var jo så usunn.. Så angrer jeg.. To sjokoladebiter til frokost liksom, og noe potetgull-rester til lunsj.. Nei vettu hva... Jeg må se det på skjermen for å klare å gjøre noe med det....:) Neste helg skal ikke være sånn altså!!!

 

Lykke til med veiing! Jeg er sikker på du tør å gå på vekta i dag! I know it!!

Rapporter til oss, så kan vi peppe deg:)

 

KLEM

 

 

Hei igjen :) Da har jeg fått veid meg, den viste 83 kg :) Altså totalt ned 2 kg på to uker :) Jeg er kjempefornøyd, siden det var litt utskeielser i helgen...

Men jeg hadde aldri sprukket sånn hadde det ikke vært for at det var datteren min som hadde bursdag... Har vært veldig flink igår og idag da :) Var flink synes jeg og kastet alle kakerester søndag... kan ikke ha sånn i hus... B) Ha en god uke allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Da har jeg fått veid meg, den viste 83 kg :) Altså totalt ned 2 kg på to uker :) Jeg er kjempefornøyd, siden det var litt utskeielser i helgen...

Men jeg hadde aldri sprukket sånn hadde det ikke vært for at det var datteren min som hadde bursdag... Har vært veldig flink igår og idag da :) Var flink synes jeg og kastet alle kakerester søndag... kan ikke ha sånn i hus... B) Ha en god uke allesammen

 

SÅ flink du har vært! 2 kg på to uker er jo MEGABRA!

Og med utskeilse i helga da! GOOOD JOB!:)

 

og så flink som har kasta restene da, det er noe å være stolt av;)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Da var det veidag, å vekta målte 300g OPP :(:angry: !! ÅÅÅh..så skuffende å irriterende!! Viste 4 cm mindre rundt midjen fra sist uke, men siden jeg ikke brukte samme målebånd tør jeg ikke helt å stole på at det er riktig!

 

Jeg ligger på meny 2, men har problemer med å komme meg over 1000 kalorier! Ser jo at jeg har litt å jobbe med! spise mere frukt foreksempel...og mere middag. Syns det ser så mye ut... :-)

 

Trener spinning 2-3 ganger i uka...så hvorfor går jeg opp når jeg spiser sunt å har 4-5 trimpoeng i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss Sunny76:) går du på nettkurs eller kurs i slik gruppe?

 

jeg startet på kurs forrige onsdag så er fryktelig spent før veiingen nå til onsdag:) dette skal vi klare:)

 

Takk for det :) Ja, klart vi skal klare dette sammen!!! Må jo bli freshe og fine til sommeren ;) Går på kurs i gruppe, begynte torsdag 12/1, dagen etter deg antar jeg. Det blir skikkelig spennende og se hvordan første uke har gått mtp. resultater på vekta!! Konkurrerer med meg selv fra forrige kurs for 8 år siden og da hadde jeg nedgang på 1,6kg, så det skal holde hardt om jeg klarer det samme til torsdag. Den gangen holdt jeg rundt 1200 kcal,

og nå er jeg på meny 2 med 1600...men klarer sjelden å komme helt opp i det. Ligger på rundt 1400ca. Får se hva det resulterer i!

Lykke til på onsdag, så håper jeg det blir et resultat du blir fornøyd med :) Ha en fin dag alle sammen :) Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veidag, å vekta målte 300g OPP :(:angry: !! ÅÅÅh..så skuffende å irriterende!! Viste 4 cm mindre rundt midjen fra sist uke, men siden jeg ikke brukte samme målebånd tør jeg ikke helt å stole på at det er riktig!

 

Jeg ligger på meny 2, men har problemer med å komme meg over 1000 kalorier! Ser jo at jeg har litt å jobbe med! spise mere frukt foreksempel...og mere middag. Syns det ser så mye ut... :-)

 

Trener spinning 2-3 ganger i uka...så hvorfor går jeg opp når jeg spiser sunt å har 4-5 trimpoeng i uka?

 

Tenker at litt av forklaringen på vektoppgangen kan være at du ikke spiser nok. 1000kcal er ALTFOR lite, i allefall når du trener såpass som du gjør. Kroppen "tviholder" på alt den får, siden den bruker så masse mer enn den får tilført..

 

Jeg snakker av egen erfaring og mener at det umulig kan være noe problem å komme over 1000 kalorier om dagen. Det er jo bare å ta en neve nøtter, så har du jo 500 enkle kalorier.. Sunt er det og:)

Mener ikke å være stygg når jeg skriver at det ikke kan være noe problem, for det er jo mange som sliter med å spise nok... Men jeg sliter selv med å holde meg til 1300-1600 kcal. Det er ikke fordi jeg spiser så sinnsykt masse, men tingene jeg liker inneholder så masse kcal per 100gr, så jeg bikker ofte over grensa om jeg ikke passer på.

 

Her er eksempler på ting som gjør at du kan fylle opp dagsbudsjettet ditt LETT:)

 

Et glass juice

En neve nøtter

Oliven

Banan

En cappuchino med lettmelk/eller h-melk.

Liker du sjokolade, kan du ta deg en nutrilettbar

 

 

husk og på at en kubikkcm muskler veier 3 ganger så mye som en kubikkcm fett.. Så når vi krymper i cm, men samtidig bygger muskler, kan vi oppleve at vekten ikke går ned.

 

Håper du får til å putte i deg litt mer mat den neste uka, så vil du sikkert se nedgang i løpet av neste uke:)

 

Lykke til !

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Enig med Cilen. Veide meg etter jeg hadde spist lite noe dager (under 1000 kcal) og etter at jeg hadde spist rundt 1500 kcal, da gikk vekten OPP :( Sikkert fordi kroppen ble "vandt" til at jeg lå på så lite kcal og når jeg da spiste mer så gikk jeg opp i vekt.

____

I morgen er veiedag :D Snikveide meg i dag. 95.1 kg! HOVEDMÅLET mitt for 1.februar var jo 95 kg, slik at jeg nådde mitt 2.delmål og i tillegg hadde tatt av 1.3 kg på en uke. Nå har jeg i hvert fall tatt av 1.2 kg på 6 dager til tross for at jeg ikke har vært så flink i helgen, så kanskje jeg er så heldig å få se 94-tallet til i morgen? Hmm, får vente til i morgen å se. Ligger i hvert fall på godt over 20 trimpoeng hver uke, så jeg synes det er bra. I går hadde jeg trimpoeng på nesten 6 :) Gikk en tur på 1,5 time, gikk i oppoverbakke i 30 min, steppet i 10 min, ellipsemaskin i 20 min og styrketrening i 15 min.

 

I dag blir det ikke like mange trimpoeng, men tror det blir godt over 3 trimpoeng i hvert fall. Skal først trene styrke i 30 min, så danse zumba i 50 min også gå på steppen i 10 min. Dersom jeg veier 95 i morgen, så har jeg "bare" 6,5 kg igjen til påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

^ Enig med Cilen. Veide meg etter jeg hadde spist lite noe dager (under 1000 kcal) og etter at jeg hadde spist rundt 1500 kcal, da gikk vekten OPP :( Sikkert fordi kroppen ble "vandt" til at jeg lå på så lite kcal og når jeg da spiste mer så gikk jeg opp i vekt.

____

I morgen er veiedag :D Snikveide meg i dag. 95.1 kg! HOVEDMÅLET mitt for 1.februar var jo 95 kg, slik at jeg nådde mitt 2.delmål og i tillegg hadde tatt av 1.3 kg på en uke. Nå har jeg i hvert fall tatt av 1.2 kg på 6 dager til tross for at jeg ikke har vært så flink i helgen, så kanskje jeg er så heldig å få se 94-tallet til i morgen? Hmm, får vente til i morgen å se. Ligger i hvert fall på godt over 20 trimpoeng hver uke, så jeg synes det er bra. I går hadde jeg trimpoeng på nesten 6 :) Gikk en tur på 1,5 time, gikk i oppoverbakke i 30 min, steppet i 10 min, ellipsemaskin i 20 min og styrketrening i 15 min.

 

I dag blir det ikke like mange trimpoeng, men tror det blir godt over 3 trimpoeng i hvert fall. Skal først trene styrke i 30 min, så danse zumba i 50 min også gå på steppen i 10 min. Dersom jeg veier 95 i morgen, så har jeg "bare" 6,5 kg igjen til påske!

 

Oi, så flink du er da :) Kunne ønske jeg fikk like mange trimpoeng.

Er så utrolig tiltaksløs for tiden, men det har vel noe med at han på 9 mnd har styra endel på nattestid i det siste.

Skjerpings :) Men 20 trimpoeng er imponerende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veidag, å vekta målte 300g OPP :(:angry: !! ÅÅÅh..så skuffende å irriterende!! Viste 4 cm mindre rundt midjen fra sist uke, men siden jeg ikke brukte samme målebånd tør jeg ikke helt å stole på at det er riktig!

 

Jeg ligger på meny 2, men har problemer med å komme meg over 1000 kalorier! Ser jo at jeg har litt å jobbe med! spise mere frukt foreksempel...og mere middag. Syns det ser så mye ut... :-)

 

Trener spinning 2-3 ganger i uka...så hvorfor går jeg opp når jeg spiser sunt å har 4-5 trimpoeng i uka?

 

Hei Idapetrine :) Så kjedelig å ha gått opp når du har vært så flink til å trene i tillegg... Du må nok prøve å øke kcal-inntaket,det kan virke som du går på sparebluss (forbrenningen stopper opp for du får i deg mindre kcal enn du forbrenner)..

Hvis du synes det er mye mat burde du kanskje velge bort noen lett-varianter, så får du i deg flere kcal på den måten uten å måtte spise så mye mere... lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Tenker at litt av forklaringen på vektoppgangen kan være at du ikke spiser nok. 1000kcal er ALTFOR lite, i allefall når du trener såpass som du gjør. Kroppen "tviholder" på alt den får, siden den bruker så masse mer enn den får tilført..

 

Jeg snakker av egen erfaring og mener at det umulig kan være noe problem å komme over 1000 kalorier om dagen. Det er jo bare å ta en neve nøtter, så har du jo 500 enkle kalorier.. Sunt er det og:)

Mener ikke å være stygg når jeg skriver at det ikke kan være noe problem, for det er jo mange som sliter med å spise nok... Men jeg sliter selv med å holde meg til 1300-1600 kcal. Det er ikke fordi jeg spiser så sinnsykt masse, men tingene jeg liker inneholder så masse kcal per 100gr, så jeg bikker ofte over grensa om jeg ikke passer på.

 

Her er eksempler på ting som gjør at du kan fylle opp dagsbudsjettet ditt LETT:)

 

Et glass juice

En neve nøtter

Oliven

Banan

En cappuchino med lettmelk/eller h-melk.

Liker du sjokolade, kan du ta deg en nutrilettbar

 

 

husk og på at en kubikkcm muskler veier 3 ganger så mye som en kubikkcm fett.. Så når vi krymper i cm, men samtidig bygger muskler, kan vi oppleve at vekten ikke går ned.

 

Håper du får til å putte i deg litt mer mat den neste uka, så vil du sikkert se nedgang i løpet av neste uke:)

 

Lykke til !

 

KLEM

Tusen takk for svar :) :) Skal begynne å øke inntaket av kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Så mange bra resultater!! :o

 

Jeg klarte å holde meg til planen i dag. Gikk tur med elevene på skolen i dag, med godt tempo ;) i 30 min. Satt på med mannen til jobb i dag, halvtime før jeg egentlig drar på jobb, bare for at jeg ikke skulle ha bilen med meg, så jeg kunne gå ;)

45 min i rask gange der og :P

 

 

Nå står det laks på menyen med erterpurre og ris.

 

Ha en flott kveld, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei damer:):)

Hjemme fra jobb, behandling og en time aerobic! Godt å krype opp i sofan med mango og pledd:)

 

Har dagen deres vært bra eller?

Jeg har ikke spist snop! Null! Nada!!! Imponert over meg selv:) jippiiiii!

 

Skal veie meg i morgen tidlig og! Er med i en veietråd som har onsdag som rapporteringsdag i tillegg til at jeg har mandagsveiing som fast dag:) Håper det er noen gram til ned:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint! :) Snikveide meg igjen..etter trening; 94.8 stoppet vekten på! Det vil si et vekttap på 1,5 kg på en uke. Så selv om jeg ikke var så flink som jeg hadde planlagt i helgen (ikke gikk de turene jeg skulle og ikke fikk registrert maten min), så går jeg nedover. Offisiell veiedag er i morgen, men tror nok vekten stopper på det samme. Blir spennende å se :)

 

På disse to dagene så har jeg 12 trimpoeng. Håper jeg klarer 25 trimpoeng denne uken. Klarer uansett over 20, men vi får se om jeg kanskje kan øke det til 25. Uansett så synes jeg at jeg har vært flink. Da har jeg bare 6.7 kg igjen til jeg har gått ned 10 kg siden jeg begynte for 2 uker siden og kun 4.8 kg igjen til neste delmål som jeg vil prøve å nå på 6 uker; innen 1.mars! Nå ligger jeg jo to uker på forskudd. Ville klare å nå 95 kg innen 1.februar, men jeg klarte det to uker før! :) Det går unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ja, det er en del. Hehe, jeg går TIL og FRA treningssenteret mitt. Bare turen en vei er i underkant av 1,5 time. Så begge veier blir det litt mindre enn 3 timer, så det er nok en av grunnene til at jeg får såpass mange trimpoeng. Jeg trener jo 4 ganger i uken og da går jeg disse 3 timene..hver gang :) Det er absolutt slitsomt med tanke på oppoverbakker og vognen oppover disse bakkene, men det er det som må til :P

 

Men jeg registrerer det ikke som 3 timer. Jeg registrerer det som 1,5 time også registrer jeg 30 min oppoverbakke. Det blir litt feil, siden dette er for lite av det som faktisk er turen, men det er bedre å registrere for lite enn for mye tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! Hadde snikrapporyering på en snøen gruppe i dag og vekta vist utrolige 88,5, altså ned et helt kilo siden mandag:) tenker meg de er noe vann og naturlige forskjeller men likevel, er så morrooooo:) måtte det fortsette:):) skal prøve å ikke snikveie før mandag igjen, siden jeg kommer til å bli deppa om ikke resultatet holder seg:)

 

 

Er enig i at det må være bedre å rapportere for lite trening pg for mye mat, da lurer vi i allefall ikke oss selv:)

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kjempebra resultat *applaudere* :) Vi er flinke! :lol: Stå på!

 

Vekten viste det endelige resultat i dag, altså 94,8 kg. Så da har jeg gått ned 1,5 kg på 1 uke. Meget, meget fornøyd. "Bare" 6,3 kg igjen til jeg har gått ned de 10 kg. Kanskje jeg klarer det før påske?

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Totalt: - 3,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kjempebra resultat *applaudere* :) Vi er flinke! :lol: Stå på!

 

Vekten viste det endelige resultat i dag, altså 94,8 kg. Så da har jeg gått ned 1,5 kg på 1 uke. Meget, meget fornøyd. "Bare" 6,3 kg igjen til jeg har gått ned de 10 kg. Kanskje jeg klarer det før påske?

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Totalt: - 3,7 kg

 

 

Shit, 3,7 kilo er jo heftig på 2 uker:) FLINKA!

 

Jeg har troa på at du klarer 6.3 kg til påske!

VI klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å lese så mange gode resultater! Dere er virkelig en god og motivert gjeng :)

 

Jeg synes også at det går mye bedre nå. Er lite søtsugen (normalen er veldig søtsugen), og passer på å variere maten jeg spiser sånn at jeg ikke blir lei... Har komt i gang med litt trening også, men er laaangt fra 20 trimpoeng :D Målet mitt er 10 pr uke, men jeg når ikke det denne uka ser jeg. Veldig spent på vekten på fredag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å lese så mange gode resultater! Dere er virkelig en god og motivert gjeng :)

 

Jeg synes også at det går mye bedre nå. Er lite søtsugen (normalen er veldig søtsugen), og passer på å variere maten jeg spiser sånn at jeg ikke blir lei... Har komt i gang med litt trening også, men er laaangt fra 20 trimpoeng :D Målet mitt er 10 pr uke, men jeg når ikke det denne uka ser jeg. Veldig spent på vekten på fredag :rolleyes:

 

 

Åh, skulle ønske det var meg som var lite søtsugen.. Tror jeg er hekta på sukker altså! er fysen på alt av kake, sjokolade, hvetebakst osv.. Men jeg holder meg i skinnet og får satse på jeg blir mer eller mindre avvent og at suget forsvinner etterhvert:)

 

Er heller ikke oppmot 20 trimpoeng altså.. Ligger mer på 10 i uka, tenker at dette skal bli en livsstilsendring og da må jeg være realistisk med tanke på hva jeg kommer til å klare i fortsettelsen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Wow, kjempebra resultat *applaudere* :) Vi er flinke! :lol: Stå på!

 

Vekten viste det endelige resultat i dag, altså 94,8 kg. Så da har jeg gått ned 1,5 kg på 1 uke. Meget, meget fornøyd. "Bare" 6,3 kg igjen til jeg har gått ned de 10 kg. Kanskje jeg klarer det før påske?

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Totalt: - 3,7 kg

 

 

Jeg er såååå imponert!!! Grattis med en flott start på "prosjektet" ditt. Du er jammen meg flink!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo jenter,

 

gratulerer med bra resultater og er imponert over å se hvor flinke dere er til å spise og trene :)

 

her har det vert hektiske dager på jobb med seminar. i morgen er det vanlig arbeidsdag. skal bli godt å kjøre vanlig rutine på mat igjen.

 

i dag fikk jeg tid til en hard treningsøkt før jobb! digg start på dagen. vurderte å stikke på trening igjen nå men mannen mente jeg burde la være, holder ifølge han med en hard økt til dagen :P

 

ikke lenge til fredag og veiedag...... er meget spent denne uken siden seminaret har rotet litt med lunsj og frukt inntaket mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) kjenner meg igjen her:)

Tok av 10 kg på 13 uker sist jeg var med her blir vel ca 2 år siden nå. På grunn av ny røykeslutt og litt helsetrøbbel har jeg jammen klart og legge det på meg igjen på et par måneder. Dette er for surt. Så derfor igang igjen. :)

Håper på å ta av meg 5 kg i hvert fall til påske og 5 til sommeren. Er ikke så veldig aktiv for tiden så jeg bør vel ikke regne mer enn 0,5 i uka. Sist jeg var med her hadde jeg veileder og låg på 1600 kcal pr dag, nå havna jeg på 1300. Regna ut dette selv da, - kanskje det ble slik i utregninga pga av min mangel på aktivitet. ?? Jeg vet ikke. Syns dette hørtes veldig lite ut.

 

Nita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Kjenner meg igjen her. Håper det er greit at jeg slenger meg med? Er ny her på forum.

 

Tok av meg 10 kg på 13 uker pp kurs her for 2 år siden.

På grunn av ny røykeslutt og litt helsetrøbbel har jeg nå lagt disse på meg igjen i løpet av noen få måneder. Dette ¨må gjøres noe med:) Håper på 0,5 kg ned i uka i hvertfall. Kan vel ikke forvente mer siden jeg ikke er så aktiv for tiden. Sist jeg gikk på kurs hadde jeg veileder og skulle ha 1600 kcal pr dag. Nå havna kcal mengden på 1300 pr dag når jeg regna selv. Syns dette var lite! Men kan jo være for det jeg er så lite aktiv.

 

ita:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Kjenner meg igjen her. Håper det er greit at jeg slenger meg med? Er ny her på forum.

 

Tok av meg 10 kg på 13 uker pp kurs her for 2 år siden.

På grunn av ny røykeslutt og litt helsetrøbbel har jeg nå lagt disse på meg igjen i løpet av noen få måneder. Dette ¨må gjøres noe med:) Håper på 0,5 kg ned i uka i hvertfall. Kan vel ikke forvente mer siden jeg ikke er så aktiv for tiden. Sist jeg gikk på kurs hadde jeg veileder og skulle ha 1600 kcal pr dag. Nå havna kcal mengden på 1300 pr dag når jeg regna selv. Syns dette var lite! Men kan jo være for det jeg er så lite aktiv.

 

ita:)

 

Velkommen til oss:)

Jeg tror jeg svarer på vegne av alle de andre når jeg sier at såklart kan du være med her inne:)):

 

At kcal-mengden er redusert kan sikkert forklares med målet du har satt deg og hvor aktiv du har rapportert at du er:)

1300 er ikke mye, men det er mulig å spise seg mett, bare man spiser riktig!! Det kan jo i seg selv være en utfordring, men vi lærer litt dag for dag :):) husk Rom var ikke bygd på en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...