Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Snart helg igjen jenter!!

 

forening i dag så håper ikke det blir servert alt for fet mat. passer dårlig med forening dagen før veiedagen. men skal komme meg på trening slik jeg er mest mulig forberett til i morgen. håper så inderlig å se 7 tallet igjen!!

 

ha en fin dag alle sammen og ikke minst velkommen til dere som er nye på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

God morgen folkens:)

 

Klare for en ny dag?

Ønsker dere alle en finfin dag, og lykke til med utfordringene dere måtte møte.

Foreninger, selskap, og fest er for meg kjempevanskelig. Jeg er FOR glad i mat, jeg liker ikke skuffe vertinna med å ikke smake, og jeg greier ikke stoppe når jeg først har satt i gang:(

 

Men det er jo det jeg må lære meg:)

 

I dag skal jeg ha siste time med PT.. Spennende:)

 

Ha en finfin dag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Først! Velkommen til ita:-)

Jo flere jo bedre!!

 

For meg har dette sålangt gått veldig bra. Totalt ned -1,9 kg og det betyr 8,1 kg igjen.

 

Men - da må jeg faktisk klare 750 gram hver uke - det kan holde hardt. Men - verdt ett forsøk.

 

Hvordan ser dere andre på målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først! Velkommen til ita:-)

Jo flere jo bedre!!

 

For meg har dette sålangt gått veldig bra. Totalt ned -1,9 kg og det betyr 8,1 kg igjen.

 

Men - da må jeg faktisk klare 750 gram hver uke - det kan holde hardt. Men - verdt ett forsøk.

 

Hvordan ser dere andre på målet?

 

720 gram i uka på meg! Det burde gå, jeg krysser i allefall det jeg har av fingre og tær samt går på med krum nakke for å klare det:)

 

Jeg håper i allefall på å finne støtte og motivasjon her de neste 10 ukene og.. Håper derfor at motivasjonen deres holdes oppe på samme måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

720 gram i uka på meg! Det burde gå, jeg krysser i allefall det jeg har av fingre og tær samt går på med krum nakke for å klare det:)

 

Jeg håper i allefall på å finne støtte og motivasjon her de neste 10 ukene og.. Håper derfor at motivasjonen deres holdes oppe på samme måte:)

 

Så bra! Da er vi jo omtrent i samme båt da! Jeg synes bare det så ut som alle hadde tatt av så "skrekkelig mye" i begynnelsen, her B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Her er det blitt to rolige dager. Både jeg og minstemann har vært veldig slapp og er hjemme i dag.Ikke noe feber, men allmenntilstanden er ikke bra. Begge kjenner vi på sår hals, så det spørs om det er noe i emninga.

 

Men jeg holder meg til riktig mat, og teller og veier maten. Ikke noe "synd-i-meg-selv"- sprekk heller ;)

 

Håper formen kommer seg til helga, så jeg få trent godt før veiinga på søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da er vi jo omtrent i samme båt da! Jeg synes bare det så ut som alle hadde tatt av så "skrekkelig mye" i begynnelsen, her B)

 

 

I know:)

Men 750 gram i uka burde vi klare begge to. Er bare å fortsette i samme gode takta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Nå er det rett før vekten min blir hevet ut vinduet.... :( Går 2 kg opp og ned.... argh... ut å kjøpe ny, eller nye batterier....

Når spiser dere kveldsmat jenter? Lurer på om det er derfor vekten varierer så mye, at jeg spiser for sent slik at det påvirker veiingen morgenen etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett før vekten min blir hevet ut vinduet.... :( Går 2 kg opp og ned.... argh... ut å kjøpe ny, eller nye batterier....

Når spiser dere kveldsmat jenter? Lurer på om det er derfor vekten varierer så mye, at jeg spiser for sent slik at det påvirker veiingen morgenen etter....

 

 

jeg prøver å ikke spise for sent. mellom 19.00 og 20.00.

det pleier passe bra til at jeg ikke blir sulten igjen før jeg legger meg. skulle jeg derimot bli kjempe sulten før sengetid tar jeg meg litt frukt eller grønnskaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett før vekten min blir hevet ut vinduet.... :( Går 2 kg opp og ned.... argh... ut å kjøpe ny, eller nye batterier....

Når spiser dere kveldsmat jenter? Lurer på om det er derfor vekten varierer så mye, at jeg spiser for sent slik at det påvirker veiingen morgenen etter....

 

Veier du deg oftere enn en gang i uka? Isåfall er det nok derfor vekten variere som den gjør. Prøv å ha en fast dag og et noenlunde fast tidspunkt på dagen hver uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens:)

 

I dag skal jeg ha siste time med PT.. Spennende:)

 

Ha en finfin dag allesammen!

 

Lykke til med siste PT-time!! :) Kjenner at jeg er litt misunnelig på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er veldig imponert over dere. Jeg har veiedag i morgen og gruer meg ganske. Håper så veldig på å gå ned :(

 

Jeg håper det at jeg starta å gå fram og tilbake til jobb hjelper på. Det tar ca 40 minutter hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var denne dagen over.

akuratt nå føles det som den verste dagen til nå.

 

hadde en god treningsøkt men har vert i forening og da var det belgiske vaffler med is til desert :( har så utrolig dårlig samvitighet nå så skulle ønske treningsenteret var oppe slik jeg fikk jogget den av igjen NÅ!

 

har jo veiedag i morgen og ser ikke særlig frem til det.

 

måtte bare få blåst ut litt frustrasjon!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

da var denne dagen over.

akuratt nå føles det som den verste dagen til nå.

 

hadde en god treningsøkt men har vert i forening og da var det belgiske vaffler med is til desert :( har så utrolig dårlig samvitighet nå så skulle ønske treningsenteret var oppe slik jeg fikk jogget den av igjen NÅ!

 

har jo veiedag i morgen og ser ikke særlig frem til det.

 

måtte bare få blåst ut litt frustrasjon!!!!

 

Det går nok så bra, skal du se! Du legger ikke på deg fra i dag til i morgen!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Kjenner jeg er frustrert nå, hadde skikkelig veiing på kurset onsdag og hadde bare gått ned 200 gram, veldig frustrerende.

Men jeg sliter med å få i meg vann.

 

og i dag er scoren på 6,4, men jeg ligger grusomt høyt på proteininntak, ligger på 54% proteiner, 29 % karbo og 17% fett.

 

Spiser nesten det samme hver dag , utenom til middag da.

og en ting, skal jeg veie opp 150 gram wokgrønnsaker før eller etter jeg har stekt dem?

 

guud trenger virkelig noen råd nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

resultater denne uka.

 

-0,8 kg (totalt 2,2)

-4 cm

 

middels fornøyd, skulle gjerne ønsket med 200g mindre :P

 

0,8 er jo veldig bra, og ikke minst ned 2,2 totalt!!

 

Og selv med nedgang på 0,8 hver uke så er du faktisk i mål en eller to ukers tid før påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Kjenner jeg er frustrert nå, hadde skikkelig veiing på kurset onsdag og hadde bare gått ned 200 gram, veldig frustrerende.

Men jeg sliter med å få i meg vann.

 

og i dag er scoren på 6,4, men jeg ligger grusomt høyt på proteininntak, ligger på 54% proteiner, 29 % karbo og 17% fett.

 

Spiser nesten det samme hver dag , utenom til middag da.

og en ting, skal jeg veie opp 150 gram wokgrønnsaker før eller etter jeg har stekt dem?

 

guud trenger virkelig noen råd nå

 

Det er lett å miste motet, men innimellom har alle uker som går saaaakte.

 

Så litt svar:

 

Vann: Jeg har med en flaske i vesken hele tiden som jeg drikker av. Da harjeg allerede før klokken 10 drukket litt over en halv liter. Da er det ikke så vanskelig å fortsette utover dagen.

 

Grønnsaker: Vei de før du steker :-)

 

Ang protein/fett/karbohydrat: Sjekk med kurslederen hva du skal gjøre. Var det ikke du som skrev at du hadde PCOS? For da er det i hvertfall veldig gunstig å kutte ut de raske karbohydratene.

 

Håper det var til litt hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk for svar. eneste karbo jeg spiser om dagen er i form av havregrøt+ melk, grønnsaker, 3 proteinshaker og 1 skyr på kvelden og en ss lettsyltetøy , ikke skeiet ut siden jeg startet på kurs 11 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Tusen takk for svar. eneste karbo jeg spiser om dagen er i form av havregrøt+ melk, grønnsaker, 3 proteinshaker og 1 skyr på kvelden og en ss lettsyltetøy , ikke skeiet ut siden jeg startet på kurs 11 januar

 

Det kommer litt an på hva du ønsker. Går du på vanlig grete roede, eller på karbohydrat-redusert GR?

 

Jeg tror kanskje jeg hadde byttet ut proteinshakene med mat. Da vil du få en bedre ballanse. Men det er kanskje en grunn til at du velger shaker?

 

Kan du spise brød eller knekkebrød? Kan godt hjelpe deg med en plan hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens:) Endelig fredag eller??

 

JEg kjenner at jeg ser mye mer fram til denne helga sammenlignet med forrige.. jeg har INGEN planer som inkluderer alkohol eller sosiale happenings! Jey:)

 

Jeg limer inn en kopi av kostholdsplanen som jeg fikk tilsendt av min PT, den er laget til meg, men jeg satser på at disse tipsene om kost kan brukes av fler..

Det er visst ikke bare hva man spiser, men når man spiser dette på dagen som har betydning..

 

Frokost: (ca kl 08-09)

Havregrøt / mysli / gryn, melk/ yoghurt, bær, 1 egg

 

Mellom måltid: (ca kl 10)

Eple/ pære/ druer

 

Lunsj: (ca kl 11)

1 knyttneve proteiner og 1 knyttneve grønnsaker

 

Mellom måltid: (ca kl 14)

Kesam med bær/ cottage cheese med frukt

 

Middag: (ca kl 16.30-18)

1 knyttneve proteiner (kjøtt /fisk)

1 knyttneve varme grønnsaker (gullerøtter/ brokoli/ blomkål/ rotfrukter)

1 håndflate med grov pasta/ langkornet ris/ poteter/ cous cous

 

Kveldsmat: (ca kl 20-21)

Proteinrik mat

Kjøtt/ fisk/ egg på ryvita/ rugsprø/ eller annet grovt tynt knekke brød (2 stk)

 

Ikke sjokolade….!!

Sunnere valg…..

Bixit (men ikke mange), 70 % sjokolade, nutrilett sjokolade men ikke

mye av dette, bare når du skal kose deg litt ekstra….

Fortsett å skrive mat dagbok, dette fordi det er en bra egen hjelp og

fordi det er fint å kunne følge med så vi kan forstå vekt nedgang.

 

Håper dette var til nytte for noen av dere:)

 

Jeg forstår dere som er frustrert over lite fremgang, men det er bare å ikke gi opp- Jeg kan godt prøve å være en motivator for DEG om du trenger, bare send en mail i innboksen, så skal jeg gjøre mitt beste:)

 

I dag er det pizza og vafler i kantina til lunsj.. SKAL klare å motstå pizzaen, men er usikker på hvordan jeg skal klare å ikke spise en vaffelplate.. Men vil klare det.. Er lønningsdag, så trikset er kanskje heller å stikke ut å shoppe litt i lunsjen? Jeg jobber i toppetasjen over et kjøpesenter, så er lett å bruke litt penger på jobb;)

 

Hvordan er deres dag??

 

Kirie: Håper dagen i dag blir bedre og at du fikk en hyggelig opplevelse på vekta:)

 

FREDAGSKLEM til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

planen min ser slik ut

 

frokost: havregrøt

proteinshake for å få i meg proteiner

cherrytomater

5 cashewnøtter

 

lunsj: 2 egg, 2 ss cottage cheese, 1 ss lettsyltetøy

 

middag: kyllingwok

 

før og etter trening 2 proteinshaker tilsammen og 2 frukt

 

kvelds= en skyr

 

 

bruker proteinshakene for å få i meg proteiner til frokost og før og etter trening, ser dette for ille ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det veldig bra ut. Tenkte å få til og gå en tur i dag, i morgen og på søndag. Forloveden lovet å bli med på tur på søndag slik at han kan ha småen i 20 min mens jeg tar sol. Er jo litt greit å bli litt brun på veien til en smalere kropp :P

 

Snøen har lagt seg for fullt her, så jeg klarer nok ikke å gå så lange turer med vognen, men litt mosjon er bedre enn ingen mosjon.

 

Så må jeg ut og kjøpe fisk, cottage cheese, lettsyltetøy og knekkebrød. Det begynner å minke betraktelig. Tenkte også å lage en kylling-lasagne en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...