Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

planen min ser slik ut

 

frokost: havregrøt

proteinshake for å få i meg proteiner

cherrytomater

5 cashewnøtter

 

lunsj: 2 egg, 2 ss cottage cheese, 1 ss lettsyltetøy

 

middag: kyllingwok

 

før og etter trening 2 proteinshaker tilsammen og 2 frukt

 

kvelds= en skyr

 

 

bruker proteinshakene for å få i meg proteiner til frokost og før og etter trening, ser dette for ille ut?

 

 

Synes det ser ut som du spiser veldig lite og lite variert? :)

 

Ville nok anbefalt utfra det jeg har lært på GR kurs og av PT at det kan være gunstig å bytte ut proteinshaker og andre "kunstige" næringsdrikker med skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Lite spiser jeg ikke, ligger på mellom 1450 og 1500 kalorier. jeg må ha en fast plan å følge, og jeg har selv hatt PT og hun anbefalte meg kosstilskudd til frokost og både før og etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spiser jeg ikke, ligger på mellom 1450 og 1500 kalorier. jeg må ha en fast plan å følge, og jeg har selv hatt PT og hun anbefalte meg kosstilskudd til frokost og både før og etter trening

 

Så lenge det fungerer for deg må du fortsette med det:) var ikke meningen å virke belærende, bare skrev det jeg har "lært"! (en annen ting er å leve etter det, der har jeg en vei å gå!) :)

Og så syns jeg mengden virket så liten, selv om du får nok kcal:)

 

Skjønner det med den planen å følge, er greit å få beskjed/legge en plan om hvordan uka skal se ut sånn at jeg slipper finne på noe selv... Derfor er jeg superglad for den planen jeg fikk av min PT som jeg kan følge, variere på og ikke minst "skylde på" om ikke den gir resultater:)

 

Ha en fin helg!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Det er jo noe som heter lite og ofte:) og lunsjen er jo en proteinpannakake og til middag skal jeg jo bare ha 150 gram kjøtt. den proteinpannakaken er jo like mettende som en omelett:)

 

Jeg må spise det jeg liker ellers fungerer det ikke, men har ikke skeiet ut noe siden jeg startet 11 januar, ikek brukt noen kosemerker eller noe så det tyder på at når jeg nå spiser lite og ofte så er jeg ikke sulten konstant.

 

Ha en strålende helg Cilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med gode resultater til mange av dere :)

Hadde selv min andre kurskveld igår og er superfornøyd med resultatet..hele 2kg ned på første uke :) Måtte de skli like fort av som de kom på, de fem kg fra desember ;)

Englejenta28: synd du bare gikk ned 200gr., må være surt når du har vært så flink! Skal se det går bedre ved neste veiing!

Når det gjelder Ja- grønnsaker er det ikke noen vits å telle kcal fikk vi beskjed om igår..når man følger GR har man 150 kcal til rådighet om dagen til grønnsaker, og da må man spise MYYYE!! Det tilsvarer en halv kilo, og det skal jo noe til for å klare det i løpet av en dag!

 

Ellers har jeg et tips til en sunn kveldskos som er både god og mettende...

 

Skjær 1/2appelsin og et lite grønt eple i biter

Ha over 1ss rosiner(for de som liker det)

5-6 hakkede mandler eller et par ruter hakket(koke)sjokolade

Toppes med 2-3ss Yoplait dobbel vanilje

Kan jo selvfølgelig varieres etter ønske, men dette har blitt min favoritt! Kan sløyfe mandler/sjokolade i ukedagene for å spare noen kcal, men nå er det helg, jenter ;)

Kos dere masse :) Og ikke minst stå på!! Vi skal klare dette sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg et tips til en sunn kveldskos som er både god og mettende...

 

Skjær 1/2appelsin og et lite grønt eple i biter

Ha over 1ss rosiner(for de som liker det)

5-6 hakkede mandler eller et par ruter hakket(koke)sjokolade

Toppes med 2-3ss Yoplait dobbel vanilje

Kan jo selvfølgelig varieres etter ønske, men dette har blitt min favoritt! Kan sløyfe mandler/sjokolade i ukedagene for å spare noen kcal, men nå er det helg, jenter ;)

Kos dere masse :) Og ikke minst stå på!! Vi skal klare dette sammen :)

 

Nam nam, høres godt ut :) Jeg pleier å ta en pære, kutte den i biter og ha ja vanilje yoghurt fra Tine over med kanel på. Det er min hit :P Jeg kan dessverre ikke spise epler. Jeg ammer, så jeg har en liten en som får så vondt når jeg spiser epler...og jeg som elsker epler :( Appelsin kan jeg heller ikke spise, han reagerer på det og. Så her går det i pærer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny76; 2 kg er jo superbra!!! Kjempeflink har du vært:):)

 

Nå er helgas første middag unnagjort. Tacograteng som faktisk ikke er så innmari usunt, den er laget med svinekjøttdeig, mager creme fraiche, tacosaus og potetmos, toppet med mozarella...ca 400kcal på en middag:)

 

Jeg klarte ikke stå imot et kakestykke på jobb, så da ble det et lite stykke sjokolade med glasur.. Jaja, spist er spist:) klarte i allefall å ikke spise vafler og pizza i lunsjen.. 2 av 3 er godkjent på en fredag:):)

 

Kveldens kos er planlagt; 125gr blåbær, en knust havrekjeks blandet med noen skjeer vanilje kesam:) digg!

 

Ha en super kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg har vært på en ny treningstime i kveld på spenst som heter Tabata, det var beintøft, sto og skalv etterpå¨, men herlig.

 

Jeg kjøpte 2 billetter til ylvishowet i mars til en go venn av meg til jul og jeg spurte han om han ville ha meg med og han sa: selvfølgelig skal du være med.

jeg vil så gjerne da få på meg en svart kjole som jeg ikke har brukt på 9 år, den passer fint foran, men glidlåsen stopper midt på ryggen bak så nå er det jobbing jobbing jobbing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgas første middag unnagjort. Tacograteng som faktisk ikke er så innmari usunt, den er laget med svinekjøttdeig, mager creme fraiche, tacosaus og potetmos, toppet med mozarella...ca 400kcal på en middag:)

 

Oppskrift? Hvordan lager du den? Og tror du det går fint med kyllingkjøttdeig i stedet for sinekjøttdeig? :)

__

Jeg har akkurat kastet en DRØSS med bukser. ALLE er for store. Jeg hadde noen igjen som ikke har passet på mange, mange år. Gjett om de passet nå! :) Må gi bort ALLE kjolene mine - de har blitt fort stor..Og jeg hadde så mange fine bluser, topper o.l som ikke har passet før - de satt som et skudd ;) Synd at jeg ikke kan bruke de når det er varmt, for da er vel de for store igjen :P

 

Har jo gått ned 14 kg fra start 24.10.11 og ned 9 kg siden jeg meldte meg innpå her i slutten av november. Det raser nedover med meg, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Oppskrift? Hvordan lager du den? Og tror du det går fint med kyllingkjøttdeig i stedet for sinekjøttdeig? :)

__

Jeg har akkurat kastet en DRØSS med bukser. ALLE er for store. Jeg hadde noen igjen som ikke har passet på mange, mange år. Gjett om de passet nå! :) Må gi bort ALLE kjolene mine - de har blitt fort stor..Og jeg hadde så mange fine bluser, topper o.l som ikke har passet før - de satt som et skudd ;) Synd at jeg ikke kan bruke de når det er varmt, for da er vel de for store igjen :P

 

Har jo gått ned 14 kg fra start 24.10.11 og ned 9 kg siden jeg meldte meg innpå her i slutten av november. Det raser nedover med meg, ser jeg.

 

Imponerende :D Du er jammen flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smulamor

Hallo :)

 

Jeg vet jeg har økt langsomt siste året... i dag stopper vekten på 80 kg.. Det er hele 13 kilo mer enn det jeg trives med...

 

Jeg vil gjerne slenge meg på! 5 kg til 1. mars og ned ytterligere 5 kg til påske :)

 

Håper det ikke er for sent å slenge seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for seint å bli med :)

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på litt diverse oppskrifter fra GR. Blant annet fiskegrateng, blåkveite, kokt makrell, lakseburgere m/potetsalat og i morgen skal jeg prøve kyllinglasagne :) Hehe, håper dette blir vellykket. Er det noen som har prøvd noen oppskrifter som står på nettsiden deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) hiver meg på her jeg å :)

jeg har just begynt på GR.kurs :) så nå må det jobbes ;) var -1kg første uka,så var ganske så fornøyd med det.men er litt redd det er fordi jeg har vært en del syk denne uka og ikke hatt matlyst.har just operert ut en visdomstann og...så nå sliter jeg veldig med å spise...men satse på en bedre uke til uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacogratengen er lett! Til 4-5 personer trenger man

 

to poser potetmos,

400 gram kjøttdeig av valgfritt slag,

et glass HOT tacosaus,

en pk creme fraiche( gjerne lett) og ost til topping.(mozarella er bra for oss som vil ned i vekt)

 

Lag potetmos!

Stek kjøttdeig, bland 1 glass tacosaus og en boks creme fraice i kjøttdeigen.

 

Finn fram en ildfast form, lasagneformen er bra:)

 

Legg potetmosen i formen først, som lag nr 1. Legg så kjøttdeigblandingen oppå potetmosen. Toppes med ost. Gratuleres til osten er fin og lysebrun! Fiks ferdig! Serveres med salat, og brød! Digg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå, damer! Jeg hadde veiing i går og da stod den på 80,8, det vil si 400 gram siden sist uke og det er jeg fornøyd med selv om det er mindre nedgang enn de to foregående ukene:)Jeg har meny 1: 1300 kcal og har stort sett ligget på mellom 1300 og 1500 denne uka (samt en dag på over 1700, kremt...)

I neste uke håper jeg å se 79,9!!! Det er målet mitt!

Gleder meg stooort til å se syv tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linami; ned er ned, og det skal du være fornøyd med:):)

Kan tenke meg du gleder deg til å se 7-tallet! Jeg kan nesten ikke vente... Men det er nok maaaange uker til.. Men det er likevel målet før påske:)

 

Nå har jeg vært å lagt igjen noen kcal på elixia, først en runde på elipsemaskin og styrketrening, så 55 min spinning! Merker klar forskjell på kroppen nå ette snart 3 uker trening. Den svarer mye bedre på treningen nå enn de første dagene:):)

 

Snart går turen på Fretex, skal levere masse greier jeg har ryddet ut av skapene! Det føles alltid godt:)

 

Ha en super dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linami; ned er ned, og det skal du være fornøyd med:):)

Kan tenke meg du gleder deg til å se 7-tallet! Jeg kan nesten ikke vente... Men det er nok maaaange uker til.. Men det er likevel målet før påske:)

 

Nå har jeg vært å lagt igjen noen kcal på elixia, først en runde på elipsemaskin og styrketrening, så 55 min spinning! Merker klar forskjell på kroppen nå ette snart 3 uker trening. Den svarer mye bedre på treningen nå enn de første dagene:):)

 

Snart går turen på Fretex, skal levere masse greier jeg har ryddet ut av skapene! Det føles alltid godt:)

 

Ha en super dag alle sammen:)

 

tusen takk, Cilen:)

Du er utrolig flink til å trene, må jeg si!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, Cilen:)

Du er utrolig flink til å trene, må jeg si!!! :)

 

Takk:) jeg er ganske fornøyd med innsatsen om jeg må si det selv:)

Jeg prøver å innarbeide nye rutiner, men ser jo at å trene 5-6 ganger i uken blir litt i overkant etterhvert... Men nå i begynnelsen føler jeg på det at jeg må komme skikkelig i gang:)

 

Ligger likevel ikke oppmot 20 poeng i uka, som flere her inne gjør. Det er imponerende det:)

 

Jeg var optimist og gjorde som dere, gravde fram en bukse fra skapet, men fikk en liten nedtur, den passet ikke:(

Jeg var ikke engang klar over at den var for liten, men hadde jo mine mistanker.. Meeen 1.2 da skal den buksa på:)

Mål nr1:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Puh!! Etter noen dager i ro, med dårlig hals, så prøvde jeg meg ut på en trimtur i dag. Jogget i 20 min og gikk med raskt tempo i 35 min.

 

Gleder meg IKKE på veiing i morra, tross at jeg har passa på kaloriene

Hadde vært fin om jeg hadde sett 86-taller,men jeg tror det ikke, før jeg får se det........ :huh:

 

Men 2 uker uten brus og godteri/snacks er jeg fornøyd med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacogratengen er lett! Til 4-5 personer trenger man

 

to poser potetmos,

400 gram kjøttdeig av valgfritt slag,

et glass HOT tacosaus,

en pk creme fraiche( gjerne lett) og ost til topping.(mozarella er bra for oss som vil ned i vekt)

 

Lag potetmos!

Stek kjøttdeig, bland 1 glass tacosaus og en boks creme fraice i kjøttdeigen.

 

Finn fram en ildfast form, lasagneformen er bra:)

 

Legg potetmosen i formen først, som lag nr 1. Legg så kjøttdeigblandingen oppå potetmosen. Toppes med ost. Gratuleres til osten er fin og lysebrun! Fiks ferdig! Serveres med salat, og brød! Digg:):)

 

Tusen takk! :) Den skal testes så fort jeg får anledning :) Men tror du det går greit med hjemmelaget potetmos? Synes det er så godt :)

 

 

Har dere klart dere bra i helgen, jenter? Jeg har..nesten. Var på kafe med forloveden i dag og da tok jeg meg en tomatsuppe. De hadde dessverre ikke grovt brød der, men det ble en lys skive. Ikke det verste man kan spise, men men. De hadde ikke salat der og jeg så etter noe lett og luftig å spise. Regner med jeg ikke har lagt på meg 1-2 kg bare pga det :P Hehe, nå er det tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg har funnet ut at jeg er veldig dårlig på å være streng med meg selv... huff... er kjempeflink på ukedagene, men i helgen skeier jeg litt ut...

Var på Egon og spiste middag idag, og var flink og tok kylling og ris, i stedenfor noe mye mere usunt jeg hadde lyst på...

Til kvelds laget jeg tapas... men kuttet de fete tingene da... så jeg er bedre enn før, men ikke så flink som jeg burde... argh

Men nå er jeg PMS, så regner med at det er en del av det denne helgen i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...