Gå til innhold

Runkeeper?


Gjest nedogblider

Anbefalte innlegg

Gjest nedogblider

Jeg har nettopp lastet ned runkeeper til telefonen min og tenkte jeg skulle prøve i kveld på løpeturen.

 

Er det noen som har denne appen og vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lastet ned runkeeper til telefonen min og tenkte jeg skulle prøve i kveld på løpeturen.

 

Er det noen som har denne appen og vil dele erfaringer?

 

En veldig morsom og motiverende app - bare å sette i gang å bruke den! Resultatene dukker umiddelbart på nettsiden/profilen du legger inn der :)

 

Hvis det dukker opp noe spesifikt du lurer på, bare spør så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan!

 

Lykke til med kveldens joggetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

En veldig morsom og motiverende app - bare å sette i gang å bruke den! Resultatene dukker umiddelbart på nettsiden/profilen du legger inn der :)

 

Hvis det dukker opp noe spesifikt du lurer på, bare spør så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan!

 

Lykke til med kveldens joggetur!

 

 

Dette var jo kjempegøy!! Ikke vanskelig i det hele tatt.

 

Men ett spørsmål har jeg: Hvordan lager jeg ruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Dette hørtes artig ut. Forstår jeg riktig at den er gratis? Har android og har funnet den :rolleyes:

Jepp jepp! Helt gratis. For sikkerhets skyld koblet jeg ut dataoverføring da jeg løp for vi har nytt abonement på jobben og husker ikke hvordan datatrafikk blir ordnet, så satt jeg på det trådløse sa jeg kom hjem. Så ble turen overført til nettsiden runkeeper.com og der var noen artige muligheter.

 

Så nemlig på nettsidene at de anbefaler å kople ut datatrafikk hvis en var i utlandet, nemlig.

 

Jeg skal ut igjen på søndag :-) Veldig artig!

 

Men kaloritellingen er HELT feil. Selvsagt bare ett estimat men i forhold til pulsklokken var det helt "på tryne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Takk Nedogblider - da skal jeg laste ned og prøve det ut. Men jeg bruker den mot min egen PC og da trenger jeg vel ikke å koble ut noe? :unsure:

 

:P

 

Nei, det har du nok ksnakje rett i. (Nedogblider uttaler seg om ting hun ikke kan :rolleyes: )

 

Skal løpe igjen i dag B) Gleder meg til å se kartet etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har fått børstet støv av RunKeeperen min og vært ute i dag jeg også, deilig! Moro å se på kartet etterpå også :)

 

Det er lenge siden jeg har gått med pulsklokke, brukte Garmin før - den viser også kart...man kan laste inn RunKeeper-turene på Garmin-nettsidene sine også, om man vil samle alle turene ett sted.

 

Hvor mye feil viser kaloritellingen i forhold til pulsklokke, nedogblider? Jeg skriver inn i Registrering på GR det RunKeeper har vist (jeg oppdaterer vekten min på RunKeeper). Hvis den viser mindre enn pulsmåleren, så er jeg ikke så bekymret, siden jeg antageligvis underrapporterer kostholdet innimellom (fordi jeg ikke alltid har kjøkkenvekt tilgjengelig osv.)...hvis den viser MER enn pulsmåler...så, ups!

 

Har ikke funnet ut av ruter, jeg heller, du får si fra om du skjønner noe av det :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg har også løpt i dag! For første gang på (kremt) 15 år har jeg løpt 20 minutter sammenhengende! Skikkelig stolt av meg selv. Bruker løpeprogrammet på c25k.com :-) Kan anbefales!

 

Så: Kaloriene på runkeeper viser - for meg - ca 25 % for lite. Runkeeper er antakelig laget for litt sprekere personer og tar ikke hensyn til at jeg som ikke er trent og har mange kilo å gå ned bruker mer energi på å forflytte meg. Så Runkeeper viste 312 kcal mens polsklokken (Polar FT60) viste 400. Der stoler jeg fult på Polar :-)

 

Og ruter - det har jeg funnet ut av. Først er det litt kronglete for du må markere opp turen med å klikke i kartet. Så er det bare å lagre. Og da kan du velge ruten når du starter fra telefonen. Og etterpå kan du gå på pcen og velge den ruten, da får du opp alle gangene du har vært i samme trase med tider slik at du ser hvordan det har gått.

 

Og hvis du har tidligere turer så kan du ta "edit" og legge de til i en "rout", det gjør du nederst på kartet når du har klikket edit.

 

Jeg synes faktisk det er utrolig at en slik app er gratis! Nå har mannen også installert og er overrasket han også.

 

Veldig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brukt den endel. Mann min er kjempefornøyd og bruker det hele tiden. Jeg har hatt litt problemer med at ting ikke har blitt lastet inn så jeg bruker den lite nå. Men mann min bruker den helt fast. Jeg synes at den bruker ganske mye strøm. så når jeg både har på musikk og den har jeg opplevd at den har gått tom for strøm. Men det er på to timers turer. Lykke til Mvh Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trenger litt hjelp. Jeg har lastet appen ned til min android (HTC) tlf. og prøvde den igår. Det ble registrert tid (dama kom med meldinger stadig vekk), men ikke noe distanse ble registrert. Er det noen som kan "vise" meg hvordan jeg får til det?? Det er nemlig distansen jeg er mest opptatt av :P På forhånd takk.

 

Hilsen Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Trenger litt hjelp. Jeg har lastet appen ned til min android (HTC) tlf. og prøvde den igår. Det ble registrert tid (dama kom med meldinger stadig vekk), men ikke noe distanse ble registrert. Er det noen som kan "vise" meg hvordan jeg får til det?? Det er nemlig distansen jeg er mest opptatt av :P På forhånd takk.

 

Hilsen Heidi :P

 

Merkelig - hos meg registreres dette samtidig. Har du skiftet fra miles til km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig - hos meg registreres dette samtidig. Har du skiftet fra miles til km?

 

Hadde ikke skiftet, har gjort det nå og tar meg straks en tur ut for å prøve. Takk for hjelpen så langt :rolleyes: Får jeg ikke til hører du fra meg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hadde ikke skiftet, har gjort det nå og tar meg straks en tur ut for å prøve. Takk for hjelpen så langt :rolleyes: Får jeg ikke til hører du fra meg igjen :P

 

Ja! Bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Bare spør!

Trenger ikke spørre, dette gikk så det suste. Kjempeartig og ikke minst inspirerende :D Gikk en skitur og det ble 4,2 km og 484 kcal. Kcal er målt med pulsklokke og det var forskjell. Mindre på runkeeper :rolleyes: Tusen takk for hjelpen nedogblider. Dette blir min nye følgesvenn nå fremover på alt jeg utenfor treningssenteret :P

 

Heidi som aldri gir opp vekreduksjon :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Jeg er også hektet på RunKeeper!

Denne kommer ihvertfall til å få meg ut de dagene jeg ikke er på treningssenteret. Målet må være og gå lenger neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...