Gå til innhold

Nannys dagbok 2012 - 2014


Gjest nanny
 Share

Anbefalte innlegg

Denne gangen skal jeg ikke dvele med tidligere opp og nedturer, men ta tak i det jeg kan gjøre noe med og det er dagen i dag :)

 

Dagens morgenvekt: 109,9 kg

 

Dagens trimtur : 1 time

 

Dagens måltider: Frokost, lunsj, m-måltid, middag, kvelds

 

Da er det bare å brette opp ermene å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Denne gangen skal jeg ikke dvele med tidligere opp og nedturer, men ta tak i det jeg kan gjøre noe med og det er dagen i dag :)

 

Dagens morgenvekt: 109,9 kg

 

Dagens trimtur : 1 time

 

Dagens måltider: Frokost, lunsj, m-måltid, middag, kvelds

 

Da er det bare å brette opp ermene å begynne :)

 

 

Lurt - for fortiden får vi ikke gjort noe med uansett!

Jeg er også igang for n'te gang, men det er NÅ som teller ;)

 

Lykke til til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

:rolleyes:/> Ja.. ja....

 

Holder meg fortsatt til plan A. Ikke dvele med gamle synder.

 

Nytt år og ny start.

 

Vekt 110,4 kg

 

Hovedmål ned 20 kg innen 18. desember 2013

 

Delmål 1: ned 6 kilo innen 27. mars 2013

 

Delmål 2: ned 10 kilo innen 15. mai 2013

 

Ønsker meg selv lykke til! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:/>/> Ja.. ja....

 

Holder meg fortsatt til plan A. Ikke dvele med gamle synder.

 

Nytt år og ny start.

 

Vekt 110,4 kg

 

Hovedmål ned 20 kg innen 18. desember 2013

 

Delmål 1: ned 6 kilo innen 27. mars 2013

 

Delmål 2: ned 10 kilo innen 15. mai 2013

 

Ønsker meg selv lykke til! :)/>/>

Lykke til med ny start B) Stå på, dette klarer du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

:rolleyes:/>/>/> Ja.. ja....

 

Holder meg fortsatt til plan A. Ikke dvele med gamle synder.

 

Nytt år og ny start.

 

Vekt 110,4 kg

 

Hovedmål ned 20 kg innen 18. desember 2013

 

Delmål 1: ned 6 kilo innen 27. mars 2013

 

Delmål 2: ned 10 kilo innen 15. mai 2013

 

Ønsker meg selv lykke til! :)

 

 

 

Dagen i dag viser en vekt på 109,9 og jeg kan gratulere meg selv med et nytt ti tall... ha, ha.... :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har lært meg å være stabil... egentlig en fin lærdom :rolleyes: Da går jeg over til neste fase... gjør det lille ekstra som gjør at vekta går ned, ned, ned, ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvordan går det - hva gjør du for å gå ned-ned-ned.

 

Vi har startet på omtrent samme sted. Jeg har meldt meg på nettkurs og i morgen har jeg hatt nettkurs 1 uke. Startet på nytt for 2 uker siden etter ca 10 måneder og 15 kg pause!! Gikk ned nesten 25 kg sist, så jeg ER på riktig vei, man dumt å måtte ta kiloene om igjen.

 

Målet mitt er å passe bundaden i mai - det er ca 30 kg dit. Vet det er mye, men det KAN GÅ dersom jeg går ned jevn og trutt. Setter meg delmål. Første delmål er helt oppnåelig og er å komme under 105 kg - dit er det ikke langt håper jeg . Så er det under 100,o gderette blir det under 93,6 som var der jeg sluttet i oktober !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei

 

Hvordan går det - hva gjør du for å gå ned-ned-ned.

 

 

Kanskje på tide med en liten oppdatering.... :rolleyes:

 

Jeg har dessverre ikke knekt koden for å gå ned-ned-ned.... :P men jeg er ved "godt mot" og tror fortsatt at det er mulig å komme ned i vekt.

 

Veier nå 109,2 kilo og det beviser jo at jeg egentlig har god kontroll og lever normalt. Det eneste som er feil er at jeg ikke trives med å ha stabil vekt med den vekta jeg har nå :angry:

 

Har bestemt meg for å sette fokus på måltidsrytme og porsjonsstørrelse og i den sammenheng skal jeg bytte bort to måltider pr dag med flytende føde. Håper dette er det som skal til for at jeg får gjort noe med antall kilo på kroppen.

 

Ønsker meg selv og alle andre lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Slank med Roede-metoden - slik gjør du det

 

Det er mange måter å slanke seg på, og den beste metoden er gjerne den du trives best med. En viktig suksessfaktor er nemlig at du klarer å holde fast ved dine nye vaner.

 

Da er jo det å trives med vanene viktig. Men før du velger metode må du sette deg et godt mål - altså vite hva du vil og hvorfor. Slik lykkes du med Roede-metoden - her er gode råd før du går i gang:

 

1. Bestem deg!

Første skritt i retning av en ny og lavere vekt, er at du bestemmer deg for at du virkelig vil det. Om du har prøvd å gå ned i vekt før, uten å lykkes, betyr det ikke at du ikke kan lykkes neste gang du forsøker. Når du nå prøver på nytt så gi deg selv ros for at du er standhaftig. Jeg klarte det ikke sist, men jeg er standhaftig - og jeg prøver på nytt!

 

 

2. Lær av tidligere feil!

Kanskje valgte du ikke en metode som passet for deg og kanskje var ikke tidspunktet riktig. Kanskje er det noe å lære av det som gikk â€galt†sist du prøvde å slanke deg. Kan du gjøre noe annerledes nå som vil hjelpe deg å nå målet ditt denne gangen?

 

 

3. Sett deg et mål!

Det handler mye om å ha tro på eget mål. Det er imidlertid viktig å ha et mål som betyr noe for deg. Mange setter seg som mål å nå et bestemt tall på vekten, det er gjerne et mål som i det lange løp ikke egentlig betyr så mye for deg. Setter du deg derimot et mål om å passe inn i bunaden, orke å gå flere fjellturer, klare å være med familien på ski eller kunne glede deg over å kjøpe klær i vanlig størrelse – JA da betyr målet mer for deg – det gjør deg mer utholdene og gir deg mer motivasjon til å lykkes!

 

4. Lag deg en god plan!

Når du har funnet deg et godt mål som du er villig å jobbe mot, er neste skritt å lage deg en god plan. Her er det viktig å være realistisk og legge opp til noe du kan klare både en, to og ti uker. Det tar tid å endre vaner. Kanskje et Roede-kurs kan være en del av din plan. Her finner du andre som jobber mot et mål som innebærer vektreduksjon og som er i en prosess for å endre livsstil. Her får du hjelp og støtte fra andre som er i samme båt.

 

 

5. Spis sunt og variert!

Om du velger piller, pulver eller kosthold for å gå ned i vekt, så vil du uansett på et tidspunkt måtte spise vanlig mat igjen. Vår filosofi er derfor at det er lurt å lære seg å spise sunt fra starten av. På den måten trener du på dine nye sunne kostvaner sånn at de er godt innarbeidet den dagen du er over i en hold vekten fase. Velger du et variert kosthold har du det også bedre underveis og det er enklere å være sosial samt å spise sammen med resten av familien.

 

6. Sørg for mer hverdagsaktivitet!

Vær bevisst på hvor mye du beveger deg i hverdagen. Aktiviteter du gjør hver dag utgjør ofte en større forskjell på energiforbruket enn de treningsøktene du gjør noen ganger i uken. Se etter nye muligheter for aktivitet; Kan du ta trappen istedet for heisen, kan du gå til butikken istedet for å ta bilen eller kan du gå eller sykle til jobben?

 

7. Ta deg tid til trening!

Trening er ikke avgjørende for å gå ned i vekt, men er noe av det viktigste du kan gjøre for å holde en ny og lavere vekt. Så om du ikke er i gang med treningen, anbefaler vi at du gradvis kommer i gang med litt mer krevende fysisk aktivitet. Begynn gjerne med å gå, men øk tempo og intensitet etter hvert.

 

8. Tenk positivt!

Vær stolt over på de endringene du jobber med og ros deg selv for hver lille handling som bringer deg nærmere målet ditt. Gi deg selv ros for prosessen du er i og ikke bare for resultatet på vekten.

 

9. Belønn deg selv!

Lag deg noen delmål på vei mot det endelige målet og sett opp noen premier til deg selv underveis. Vær kreativ, finn på motiverende og morsomme ting du kan gjøre fremfor noe du kan spise. Hva med en time personlig trener for å komme i gang med styrketrening, SPA-behandling med en venninne, tid til å gå på kino eller rett og slett en pause fra hverdagspliktene.

 

10. Hold fokus!

Skal du nå målet du har satt deg, må du holde fokus over tid. Dette er det mange som trenger hjelp til og det er noe av det viktigste du får på et Roede-kurs. Hver uke har du en avtale med din kursleder og de andre i gruppen, noe som hjelper deg til å holde fokus uke etter uke. Finn noe eller noen som hver dag minner deg på at du har et mål du ønsker å nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slank med Roede-metoden - slik gjør du det

 

Det er mange måter å slanke seg på, og den beste metoden er gjerne den du trives best med. En viktig suksessfaktor er nemlig at du klarer å holde fast ved dine nye vaner.

 

1. Bestem deg!

 

Skal bestemme meg litt mer. Vekt i dag er 109,4 dvs. at jeg fortsatt jobber men ikke nok. Må bli mer bestemt og sette meg selv og mine behov litt høyere på prioriteringslista. <_</>/>

 

2. Lær av tidligere feil!

 

Denne er vanskelig å svelge! Vekta jeg bærer på nå skyldes gjentatte slankekurer gjennom 30 år.... ikke rart kroppen ikke skjønner hva den skal gjøre for å spille på lag med meg. :blink:/>/>

 

3. Sett deg et mål!

 

Har et vektmål men ikke et mål for hva jeg skal med dette vektmålet. Må jobbe litt med dette punktet!

 

4. Lag deg en god plan!

 

Lager "gode" planer rett som det er.... strenge og tøffe... varer dessverre ikke. På tide å legge inn litt realisme i planene.

 

Så føreste bud: Legg en realistisk god plan for vektnedgang. :unsure:/>/>

 

5. Spis sunt og variert!

 

Her gjør jeg mye bra! :)/>/>

 

6. Sørg for mer hverdagsaktivitet!

 

Dette punktet har jeg også god samvittighet for! :)/>/>

 

7. Ta deg tid til trening!

 

Jeg vet at jeg trenger tre gode treningsøkter i uka for å gå ned i vekt. Skal rydde plass i almanakken for å gjennomføre dette. Liker jo egentlig å trene men dørstokkmila inn på trengingssenteret har blitt så høy! :angry:/>/>

 

8. Tenk positivt!

 

.... her har jeg mye å gå på ..... :mellow:/>/>

 

9. Belønn deg selv!

 

Skal skaffe meg PT! :)/>/>

 

10. Hold fokus!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt nedgang sist uke, ny vekt 108, 6 :rolleyes:/> dvs nedgang på 800 gram

 

Delmål for neste uke...

 

komme meg over dørstokken til treningssenteret og tren intervall og styrke en dag.

 

Gå på tur en halvtime hver dag.

 

Fokuser på tallerken modellen. Mer frukt og grønt :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...