Gå til innhold

Nytt år, nye vaner?


Anbefalte innlegg

Noen kjappe ord om meg:

Jeg er 26 år, bor i Bergen og jobber som lærer. Jeg har samboer og to herlige bonusbarn :) Lange dager på jobb har gjort det av med overskudd og erstattet det med noen ekstra kilo. Ønsket er å snu på det :)

 

Tanken har vært der før, ønsket har vært der mange ganger. "I år skal jeg spise sunt. I år skal jeg trene". Hvem har vel ikke tenkt slik? Nok en gang melder tankene seg, men noe er nytt. Motivasjon. Nå er det vel bare å gripe sjansen?

 

Jeg har bare vært her på GR sine sider før, men av forskjellige grunner er det lenge siden sist... og det merkes. Nå har jeg vært her i en uke, og både kropp og sjel fryder seg. Antall trimpoeng øker, vekt og cm minker.

 

Kanskje noen der ute kjenner på det samme? Kanskje vi kan hjelpe hverdandre med å holde motivasjonen oppe?:) Oppturer og nedturer, det er godt å lufte tankene for noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på slyngetrening for første gang. Det var MORO! Lenge siden jeg har vært så gele i bein og armer :blink: Men det ga virkerlig mersmak, så satser på ny runde neste uke. Er forresten så heldig at jeg har fått ei å trene sammen med, er SÅ glad for det!! :P Det er så godt å ha ei som ønsker det samme som meg med treninga og som er omtrent på samme sted som meg!

 

Lange dager på jobb denne uka har gjort sitt med at det ikke har blitt tid til mer trening, men jeg kommer sterkt tilbake neste uke når alle frister for karaktersetting og slikt er unnagjort.

 

I morgen er det veiedag og jeg er spent. Håper at den iherdige innsatsen har gjort sitt. Må nok innrømme at jeg ikke klarer 1300 kcal, men at jeg ligger rundt 1400..... men det må da være bedre enn før jeg begynte med detta?

 

Dagens positive:

Samboeren min under middagen i dag:"Jeg synes du er flink, jeg..." "Flink? Med hva da?" "Med denna maten, veiinga og sånt..." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei Ayra! Kanskje vi kan slå følge på veien? :)

 

Jeg er 25 år, har en stillesittende fulltidsjobb, hus, bonusbarn og litt for lite motivasjon. ;) Har vært på Vektklubben siden 2006 (!). Da veide jeg 71 kg, nå veier jeg 64. Har vært så langt nede som 61,8 kg (husker tallet godt! ;) ) Da jeg var på mitt slankeste, trente jeg flere dager i uka og registrerte alt jeg spiste. Det tror jeg ikke man kan holde på med i det lange løp, men i perioder går det fint, for å komme på rett vei! Jeg har i alle fall lært veldig mye om kosthold og trening siden 2006! :) Jeg har mye bedre kondis og mer muskler.

 

Nå er målet å bli så sprek, sunn og slank som mulig frem til bryllupet mitt i sommer. Har veldig lyst på slanke fine overarmer i brudekjolen min! :)

 

I går "gjenoppdaget" jeg Vektklubben, og registrerte mat og trening. Det skal jeg fortsette med fremover! Håper på å bli motivert av det, og så håper jeg at vi kan holde denne tråden i live! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanne :)

 

Så koselig at du henger deg på og gratulerer så mye med det kommende bryllupet! Det er godt å ha noen skikkelige mål å strekke seg mot og bryllup må jo være midt i blinken :) Når er bryllupsdagen?

 

Jeg har i grunn aldri vært spesielt veltrent, men tenkte at jeg nå skulle satse på komme i bedre form. Hvordan ser uka di ut når det gjelder trening? Jeg har akkurat kommet i gang med treninga og har tenkt å prøve 2 ganger i uka i første omgang. Framover blir det slyngetrening på onsdager og en (eller to) økter med egentrening (kondisjon og styrke).

 

Jeg håper virkelig vi klarer å holde liv i denne tråden, det er så ålreit å ha noen som er omtrent i samme situasjon å dele oppturer og nedturer med! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Tusen hjertelig takk! :) Den store dagen er 2. juni 2012! Gleder meg kjempemasse!

 

Jeg hadde omtrent aldri trent før jeg flyttet til Trondheim som 20 åring. Da meldte jeg meg inn på treningsstudio sammen med ei venninne som jeg bodde sammen med, og fant ut at trening var kjempegøy! Og ekstra moro når man ser resultater på kroppen. :) Nå som jeg ikke bor sammen med treningsvenninnen min lenger, så er det ikke så lett å motivere seg som før... Har en evig slank samboer med superkondis som nesten ikke trener og kan spise det han vil..:/ Urettferdig!

 

Slyngetrening høres bra ut! Har bare prøvd litt på egenhånd, og synest det er skikkelig hardt! Trener du på egenhånd eller har du en instruktør?

 

 

Jeg skal forsøke å fortsette treningen slik jeg gjorde før jul, med dobbeltime Zumba + Step mandager og dobbeltime Zumba + Styrke på onsdager. Og så prøver jeg å få til en skitur, fjelltur eller noe annet aktivt i helga. Synes egentlig ikke det gav så mye resultat på annet enn kondisen før jul, spørs om jeg må prøve å lure inn mer hverdagsaktiviteter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigslanke samboere som er latterlig spreke uten å gjøre en shitt er utrolig frustrerende!! Jeg kjenner godt til det fenomenet. Det hjelper heller ikke at han stort sett spiser sjokolade og drikker cola HELE tiden.... Står ikke ting fremme blir jeg sjeldent fristet, men her er det et evig problem å holde seg i skinnet... Synes jeg har vært flink denne uka, kun et par små biter med sjokolade som dessert! :)

 

Når det gjelder slyngetrening har jeg rett og slett begynt å følge en time på "sprek og blid". Det var utrolig hardt, men treningsformen passet meg midt i blinken. Det finnes ikke et fnugg av kordinasjon i min kropp :blink: , så zumba og step og andre sånne timer har jeg funnet ut at ikke er noe for meg ;) Det ser veldig gøy ut! Jeg er imponert over at du gjerne slenger deg på to timer etterhverandre! Hverdagsaktivitet er en utfordring her også.Hva slags hverdagsaktiviteter tenker du å lurer inn? Jeg liker egentlig å gå tur, særlig med lydbok på øret, men jeg er fra østlandet og bor i Bergen. Det sier seg kanskje selv at jeg da har vanskeligheter med å motivere meg til å gå ut når det regner. Og det regner jo hele tiden...i hverfall når jeg endelig har begynt å tenke på å bevege meg ut døra ;) Jeg får kanskje gå til innkjøp av nytt regntøy, da har jeg ingen unnskyldning.

 

I dag har jeg hatt veiedag. Ikke de veldig store forandringen, men så lenge det går riktig vei er jeg fornøyd. :P I tillegg har cm minket en del, det er jo nesten vel så stas! Hvilken dag har du satt som veie dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg er deilig!! B) Men det er jammen meg en utfordring når det gjelder kalorier... <_< *blæ*

 

Den første uka her på GR var helt topp, det var stas å veie mat og føre opp i skjema. Treningsmotivasjonen var også helt super. Uke nr 2 var også fin, men jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av å veie mat...spesielt i helga. Det lover ikke godt, ikke når det kun har gått to uker. Heldigvis har ikke treningsgleden forsvunnet ennå. I morgen har jeg faktisk tenkt meg på trening, helt alene, og jeg gleder meg :rolleyes: Jeg har kommet fram til at jeg må ha noen mål å forholde meg til sånn at jeg ikke sklir helt ut.

 

1. Holde meg til ca1300 kcal i ukedagene, under 1600 kcal i helgene.

2. Prøve å unngå sjokolade og annet snop i ukedagene.

 

Dagens positive:

*Jeg har vasket og ryddet nesten hele huset *STOLT*

*Veide meg i dag også, har gått ned enda mer siden i går! Har nå passert første delmål!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei!

 

Helg er virkelig utfordrende, ja!! Har blitt en del potetgull og sjokolade i helga, men har heldigvis gått en del på ski også! Ble skikkelig svett og sliten, så det er nok god trim! Er ikke så veldig koordinert jeg heller, men det viktigste er å bevege seg og ha det moro! :) Litt greit å utfordre seg selv til å gjøre ting man ikke tør, også. ;)

 

Hverdagsaktivitet, ja, hva skal det være...? Turgåing, og kanskje heller støvtørking og husarbeid enn sofa og tv? God start, det! :) Nytt PUSTENDE regntøy kan anbefales! Bor selv på Vestlandet, så jeg vet at det er en god investering. ;)

 

Du, jeg kopierer målene dine, jeg! :) Høres kjempebra ut! Viktig å ikke bli skikkelig skuffa over seg selv fordi man sklir litt ut av og til.

 

Åå, gratulerer med reint hus og vektnedgang! :) Herlig!

 

Nå er jeg klar for en ny uke med trening og sunn mat! Jeg også blir fort lei av å veie og notere maten. Det tar en del tid! Men etterhvert så lærer man jo seg hva forskjellig mat inneholder, så da trenger man ikke å være så nøye på å notere lenger. Ønsker deg en fiiin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har visst ikke vært så flink til å komme innom forumet her denne uka. Skal skjerpe meg nå :)

 

Skitur hørtes utrolig deilig ut, Susanne! Du er heldig som har snø og skiføre! Supert at du og slenger deg med på målene! :D Jeg må innrømme at det går tregt med å følge 1300 kalorier i ukedagene, men jeg jobber med det. Er på 1350 i dag og godt fornøyd med det!

 

I kveld var det nok en runde med slyngetrening og det er sååå moro!! :D Gleder meg allerede til neste gang! Til fredag skal jeg trene etter jobb, og jeg var på trening på mandag, så nå nærmer jeg meg tre ganger i uka! *HURRA!*

 

Hvordan har uka di vært så lagt Susanne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei! :) Så bra du skrev et innlegg her! Kjekt å ha noen å skravle med. ;)

 

Flinka som trener tre dager i uka!! Og kjempebra og trene etter jobb på fredag. Da blir man kanskje litt inspirert til å ikke stappe i seg potetgull og diverse annet senere på kvelden. ;) Jeg var på trening på mandag og i går. Fy søren, i går var det hardkjør! Først en time med CoreBar og så en time med skikkelig hard kondis-Zumba. Kjenner det i kroppen i dag! :)

 

Kostholdet mitt går det heldigvis bra med! Det har gått litt sport i å få 10 kostholdspoeng, så her knaskes det gulrøtter på kvelden for å få i meg nok grønnsaker. Det er fin motivasjon med poeng, jeg er ganske enkel sånn! ;) Er spent på hvordan helga blir.. Fort gjort å bikke både 1300 og 1600 kcal om man har feks rundstykker til frokost og fløtegratinerte poteter til middagen...

 

I helga blir samboeren borte, så da tenkte jeg å stikke på shopping på lørdag og fjelltur på søndag. Det er jo fin trening! :) Har du noen planer for helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Susanne86

Hei Ayra! Er du her ennå? Håper du ikke har gitt opp! Failiure is not an option! :) Vi har tre alternativer, og det er enten å holde vekta, å gå ned i vekt eller å gå opp i vekt. Jeg vil ned i vekt!!

 

I dag skal jeg bestille brudekjole... Da kom plutselig den store dagen litt nærmere, og motivasjonen for å trene og spise sunt ble enda sterkere. Håper du også er motivert!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...