Gå til innhold

Urealistisk med 10 kg på til 29 februar? min plan


Gjest engeljenta28

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

Hei på dere:) ja jeg begynner da på grete roede kurs med ei venninne på onsdag, kjenner jeg er nervøs.

 

jeg er 1.62 høy, veier nok rundt 74, skal ikke veie meg før kurset, kjenner jeg ikke kan veie meg på den hjemme i tillegg, da blir jeg sprø.

 

for 3 år siden veide jeg 98 kg så jeg har oppnådd noe, men jeg sliter en del med psyken så det stopper mye for meg.

 

Grunnen til at jeg ser størren ut enn jeg er er pga brystpartiet og jeg skal ned 15 kg før jeg skal ta brystreduksjon. det er det store målet mitt.

 

Jeg kjenner jeg trenger å gjøre dette for min egen del, opplevd mye vondt siste årene og jeg er vel oppi i den situasjonen at jeg nå har vært forelsket i en mann i 1,5 år , men han føler ingenting for meg, vi er bare venner.

 

Ingen av oss klarer kutte kontakten, jeg kjenner jeg er ikke sterk nok.

Men som jeg satt og tenkte i dag var at nå skal jeg fokusere på kurset, trening også skal jeg vise han at jeg kan være den positive jenta han en gang ble kjent med.

 

Jeg fikk reisegavekort til foreldra mine til jul så har et mål om å gå ned 10-15 kg innen jeg skal bruke det, så det er det som er og en av de andre motivasjonsoppmuntringene mine.

 

Men hva tror dere, er det realistisk med 10 kg på 8 uker tror dere?

Jeg skal somsagt veie meg fra og emd onsdag så kommer til å føre inn vekten onsdagskveld så hvis noen vil være med på tråden min så hadde dte vært koselig

 

stor klem fra meg til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hei på dere:) ja jeg begynner da på grete roede kurs med ei venninne på onsdag, kjenner jeg er nervøs.

 

jeg er 1.62 høy, veier nok rundt 74, skal ikke veie meg før kurset, kjenner jeg ikke kan veie meg på den hjemme i tillegg, da blir jeg sprø.

 

for 3 år siden veide jeg 98 kg så jeg har oppnådd noe, men jeg sliter en del med psyken så det stopper mye for meg.

 

Grunnen til at jeg ser størren ut enn jeg er er pga brystpartiet og jeg skal ned 15 kg før jeg skal ta brystreduksjon. det er det store målet mitt.

 

Jeg kjenner jeg trenger å gjøre dette for min egen del, opplevd mye vondt siste årene og jeg er vel oppi i den situasjonen at jeg nå har vært forelsket i en mann i 1,5 år , men han føler ingenting for meg, vi er bare venner.

 

Ingen av oss klarer kutte kontakten, jeg kjenner jeg er ikke sterk nok.

Men som jeg satt og tenkte i dag var at nå skal jeg fokusere på kurset, trening også skal jeg vise han at jeg kan være den positive jenta han en gang ble kjent med.

 

Jeg fikk reisegavekort til foreldra mine til jul så har et mål om å gå ned 10-15 kg innen jeg skal bruke det, så det er det som er og en av de andre motivasjonsoppmuntringene mine.

 

Men hva tror dere, er det realistisk med 10 kg på 8 uker tror dere?

Jeg skal somsagt veie meg fra og emd onsdag så kommer til å føre inn vekten onsdagskveld så hvis noen vil være med på tråden min så hadde dte vært koselig

 

stor klem fra meg til dere:)

 

Jeg tror nok det skal holde hardt, men det er jo lurt å sette seg høye mål. Det var noen som skrev at det er bedre å sette seg mål om 10 kg og klare 6, enn å sette seg mål om 5 kg og klare 5. Det stemmer nok ikke for alle, vel og merke, men det stemmer i hvertfall for meg.

 

Syns du skal prøve det du kan, jeg syns reisegavekortet er en skikkelig bra gulrot. Men slett ikke for å få denne gutten forelsket i deg - sånt som det der er ikke sunt! Holdt på slik et år selv, det er skikkelig vondt og sårt. Du sier du ikke er sterk nok til å kutte kontakten, men det må du være.

 

Følger deg gjerne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Saken er den at han fyren og jeg har opplevd mye sammen, vi var til barcelona sammen i januar for et år siden. men ønsker ha han med meg på tur men men. huff skal ikke være lett

 

jeg tror jeg har dummet meg skikkelig ut i dag. så på pulsprogrammet på netttv og syntes han ene av mennene var litt kjekke og han bor i nabobyen min, så dumme meg sendte en sms. tvilsomt at jeg hører noe men men.

 

matplanen min fremover blir nok noe slikt

 

frokost: havregrøt og proteinshake

 

lunsj: røkt laks med eggerøre eller kyllingsalat

 

mellommåltid: mager vaniljekesam med kiwi eller proteinshake og en frukt

 

middag kyllingsalat eller kylling/laksewok

 

kvelds: mager vaniljekesam med kiwi

 

Har som mål å trene styrke 4 dager i uken og 3 dager med spinning/indoor walking/zumba

 

tusen takk for at du vil følge meg movistar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her og jeg:)

som sagt høres 10kg heftig ut på 8 uker, men ingenting er umulig, bare gjør det av riktig grunn:)

 

Gleder meg til å komme i gang skikkelig jeg og!:)

 

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

Jeg følger deg også gjerne :) Jeg gikk også på greterode for tri år siden, da gikk jeg ned ti kilo på åtte uker (er det åtte uker et kurs varer?) Etter kurset gikk jeg ned 6 kg på egenhånd, å lå lenge på 70-72 kg, men nå er plutselig vekta på over 75 :angry:

Så nå er det godt å være igang ijænn, å er godt å hente motivasjon her inne... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Utfordringen din på 10 kilo på 8 uker er ambisiøs og hard. Men jeg tror du kan greie det, iallefall komme veldig nære. Hadde selv en lignende utfordring. Jeg greidde 8,5 kg på 7 uker. Oppskriften var mye trim, mager mat og ikke godis. Det gikk veldig greitt. Av mager mat spiste jeg knekkebrød med mager pålegg og sunne middager. Kuttet egentlig ikke ut noe spesielle matvarer, men spiste mindre av alt. Hadde 4 måltider om dagen, der det ene var middag. Vi har små barn, så middagen ble vanlig husmankost! Det går greitt. Kunsten er å ikke spise seg for mett, men akuratt passe. Det er en utfordring!

 

Ønsker deg masse lykke til på alle måter, engeljenta28!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen tusen takk for svar :) jeg tåler ikke mye brødmat da så blir ikke knekkebrød, vanlig brød og ikek poteter og ris i kosten min, men det blir havregrøt da.

 

så får virkelig håpe dte skjer ting fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

jeg tror jeg har dummet meg skikkelig ut i dag. så på pulsprogrammet på netttv og syntes han ene av mennene var litt kjekke og han bor i nabobyen min, så dumme meg sendte en sms. tvilsomt at jeg hører noe men men.

 

:ph34r: !

 

Veldig tøft gjort! Får håpe det er riktig fyr du har sendt sms til da, at ikke det er en navne-tvilling ;)

 

Gjør ikke noe å dumme seg ut. I hvertfall ikke når det er såpass anonymt som en beundrer sms etter at han har vært på TV. Men pass på Facebooken din - der prøver han nok å finne deg ;) (legg ut et fint profilbilde asap! Hoho...)

 

Nei dette syns jeg var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Han svarte og det var han, men veldig kjedelig mld liksom så tror ikke jeg skal ta mer kontakt med han og han er ikek på facebook.

 

Jeg føler motivasjonen bare daler mer og mer ned, vurderer trekke meg fra kurset på onsdag og. selvtilliten er sånn på bånn

 

Han fyren jeg har hatt kontakt med i 1,5 år vil bare ha et normalt vennskapsforhold og ja greit det liksom, men han snakker om meg til foreldra sine og broren, hvis jeg er hos han når de ringer eller noe så sier han at jeg er der. men at jeg møter dem, nei det er uaktuelt.

 

Han er liksom den kjekke fyren og jeg føler meg som det takraset i forhold til han. og det er utrolig vondt å ha den følelsen.

 

Aner ikke lenger helt hva jeg skal gjøre.

 

Han kom innom med kaffemaskin til meg i julegave for litt over en uke siden, og den kaffemaskinen har jeg ønsket meg i flere mnd.

 

Nå er hna i afrika og kommer hjem om en uke.

 

Men jeg kjenner det at jeg skal ikek ta kontakt med han når han kommer hjem. dte får han gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Han svarte og det var han, men veldig kjedelig mld liksom så tror ikke jeg skal ta mer kontakt med han og han er ikek på facebook.

 

Jeg føler motivasjonen bare daler mer og mer ned, vurderer trekke meg fra kurset på onsdag og. selvtilliten er sånn på bånn

 

Han fyren jeg har hatt kontakt med i 1,5 år vil bare ha et normalt vennskapsforhold og ja greit det liksom, men han snakker om meg til foreldra sine og broren, hvis jeg er hos han når de ringer eller noe så sier han at jeg er der. men at jeg møter dem, nei det er uaktuelt.

 

Han er liksom den kjekke fyren og jeg føler meg som det takraset i forhold til han. og det er utrolig vondt å ha den følelsen.

 

Aner ikke lenger helt hva jeg skal gjøre.

 

Han kom innom med kaffemaskin til meg i julegave for litt over en uke siden, og den kaffemaskinen har jeg ønsket meg i flere mnd.

 

Nå er hna i afrika og kommer hjem om en uke.

 

Men jeg kjenner det at jeg skal ikek ta kontakt med han når han kommer hjem. dte får han gjøre.

 

Æsj nå ble jeg skuffa. Syns det der med smsen hørtes så spennende ut!

 

Kaffemaskin er ikke akkurat en vennegave! Han fyren høres ut som om at han behandler deg som en kjæreste han ikke vil vegå seg... ikke bra! Jeg syns det er leit at du tillater ham å gjøre det.

 

Er du 28 år? (jf nicket ditt) Da syns jeg du er for voksen til å finne deg i å bli behandlet sånn som dette. Det er virkelig juvenilt, spør du meg. Både han og deg. Du fortjener så mye bedre.

 

Og du skal slett ikke melde deg av noe kurs som du har meldt deg på. Motivasjonen kan du bygge opp! Dette er ikke bare en kur, det er resten av livet ditt. Du kan velge mellom å føle deg like mislykket som nå, og la deg selv bli behandlet som et møbel av noen du bryr deg om, eller du kan ta spaden og begynne å jobbe mot et mål som gjør deg lykkelig.

 

Hvem vet - kanskje du treffer drømmemannen på reisen du skal på når du har nådd målet ditt? Når du målet, eller er på vei mot å nå det når du reiser, skal jeg love deg at du ikke føler deg på samme måte som du gjør nå. De små suksessene du opplever i løpet av en livsstilsendring bygger på både selvtilliten og selvbildet ditt. Endrer du måten du tenker om deg selv, endrer du også måten andre tenker om deg på - samtidig som du slutter å bry deg så mye om hva andre syns.

 

Lykke til - og gå på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja nå kjenner jeg at jeg må begynne tenke på meg selv, måtte være hjemme fra barnehagen i dag og, har kraftige magesmerter og mye blødninger, men sånn er dte når man gå 6 mnd mellom hver menstruasjon. huff, får så dårlig samvittighet ovenfor barnehagen men som hun ped.lederen skrev på sms til meg i går så skrev hun at jeg måtte ta det med ro til jeg var bra igjen.

 

jeg skal dra i barnehagen i morgen og jeg kjenner jeg gruer meg, redd for å bli kastet ut av praksisen. huff,

 

Men nå kjenner jeg at jeg ser frem til kursstart i morgen da, håper det blir et lyspunkt i livet mitt:)

 

Ønsker alle en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Han fyren der, han kan du bare gi opp, for han er faktisk bare ikke interessert i noe mer enn et vennskapsforhold. Du fortjener en som VIRKELIG vil ha deg, ikke bare en venn med fordeler;)

 

Jeg anbefaler deg å lese boka "han er faktisk ikke interessert" av Greg Behrendt og Liz Tuccillo. Det er ei fantastisk bok som jeg selv har lært masse av.. Den brutale sannheten er kjip å svelge, men livet blir mye bedre etterpå... Kan love deg en feel-good følelse etterpå.. Gidder du ikke lese, kan du jo se filmen, ikke like bra som boka, men likevel=)

 

I morgen skal du på kurs! Det blir spennende.. Greit å ha noe å se fram til:)

 

Husker ikke hva kursholderen min het forno, men hun holder kurs bare i skien og siljan, så er nok ikke ho som blir din kursholder i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

for å si det slik, har sett den filmen ørten ganger, men han oppfører seg som kjæresten min når vi møtes utenom at vi ikke kysser osv da. han sier at ting hadde vært annerledes om jeg ikke hadde slitt psykisk.

 

men jeg kjenner det er tøft for vi har det så bra på mange måter, har utrolig mye felles.

 

ja ser frem til kurset i morgen:) og ser forresten ut som jeg muligens skal på date til helga om jeg hører mer fra fyren jeg ble kjent med på en datingside i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik, har sett den filmen ørten ganger, men han oppfører seg som kjæresten min når vi møtes utenom at vi ikke kysser osv da. han sier at ting hadde vært annerledes om jeg ikke hadde slitt psykisk.

 

men jeg kjenner det er tøft for vi har det så bra på mange måter, har utrolig mye felles.

 

ja ser frem til kurset i morgen:) og ser forresten ut som jeg muligens skal på date til helga om jeg hører mer fra fyren jeg ble kjent med på en datingside i går

 

 

Sliter du psykisk nå eller har du slitt?

Uansett så er det en drittmåte å behandle deg på! Men det er min mening, du må selv bestemme om du vil fortsette eller om du vil noe bedre for deg selv:)

 

Du sender meldinger til folk du ser på tv og sjekker på nett, så da virker det på meg som at du i allefall greier å legge tanken på han fyren til sides.. La han få savne deg, ta kontakt og ikke ring han, så ser du hvor det ender:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

har slitt i 13 år psykisk og sliter enda.

 

han som vil møte meg til helga tok kontakt med meg i går på datingsida,vet ikke enda om jeg vil møte han, får se. føler kanskje jeg bør holde meg unna menn en periode kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år er lang tid! Håper du får noe hjelp sånn at du kommer ut av det. Er ikke noe kult å være psyk:(

 

Selv går jeg til psykolog, og synes det er helt supert:)

 

Hvordan har dagen din vært i dag da? Kommet i gang med omlegging av kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Du trenger nok ikke være nervøs. Selvsagt er det pinlig å gå på vekten foran noen, men tror du får masse motivasjon ut av det første møtet etter hva jeg har forstått på folk her inne. Har ikke selv gått på kurs - det er rett og slett for dyrt for meg, selv med internettkurs - så jeg er spent på å høre hva du får høre på kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk, bare mye som har skjedd i dag så er veldig frustrert og jeg skrev til moren min at jeg forstår hvorfor han fyren ikke tør gå inn i et forhold emd meg når jeg ikke har jobb osv, jeg føler det som et nederlag alt liksom. det er utrolig tøft, men mamma skrev at jeg måtte love henne å ikke tenke sånn osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...