Gå til innhold

Trener jeg nok?


Gjest Weraa

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om jeg poster dette på riktig sted, men håper det går bra! Jeg veier 85 kg(174 cm høy) og vil gå ned 10-15 kg til Juni (altså 0,5-1kg i uken). Så det jeg lurer på er om jeg kommer til å få det til. Jeg prøver å spise 1300 kcal om dagen, noen dager kan det bli opp mot 1500, og på lørdager spiser jeg enda litt mer. Jeg går tur på ca 40-60 min hver dag, det er både oppoverbakke, flatt og nedoverbakke og terrenget ellers varier ettersom hvor mye snø det er (skogsvei, så sjeldent noen brøyter). Så trener jeg et styrkeprogram 2 ganger i uken som tar ca 20-30 min. Kommer jeg til å klare det?

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe fasit på hvor mye man skal trene - det viktige er jo at du skal etablere at du bruker mer energi enn du får i deg.

Min personlige erfaring er at det har stor effekt på både kondisjon og kaloriforbruk dersom man trenger med høy puls, så jeg tenker at det er sentralt. Ellers gjelder det jo å bruke de ulike beregningene her - under Profil, er det ikke - til å se hva som skal til. Erfaringsmessig er det hvertfall ikke lurt å spise for lite. Jeg er 1,82 og veier 75,5 kg og skal ned en kilo til, og jeg spiser 1800 kalorier. Har 15 TP pr uke - dvs at jeg forbrenner 3000 kalorier på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det du gjør er kjempebra. Men jeg tror at det er viktig at du har treningsøkter der du virkelig kommer opp i puls også. Det øker kondisjonen. Enten velge å være med på en aerobic/ zumba eller steptime. Eller spinning. evt. kan du jo prøve å jogge litt. Intervall skal være kjempeeffektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest PolarErMinVenn

Jeg er enig med de andre her, ha noen økter der du får opp pusen litt ekstra :) Det er også veldig effektivt å trene kondisjon både før og etter en styrkeøkt. Tar du med hoppetau i styrketreningen, fx 50 hopp mellom vær øvelse får du opp pulsen på styrkeøktene også, men kommer jo ann på hvordan dine styrkeøkter er lagt opp da :)

 

Selv om trening og kosthold er alfaomega som de sier, så er det noen andre ting som er like vesentlig:

- Ha troen på deg selv og at du klarer de målene du har satt deg

- Nok søvn

- Nok vanninntak

- Godt humør!! :D

 

Så på spørsmålet om du kommer til å klare det? Ja det er klart du klarer det!!! Og ikke la noen fortelle deg noe annet!!!

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...