Gå til innhold

Ny her, ønsker en (eller flere) følgesvenner


Gjest Sisu.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei 19 år gammel jente og skal ned ca. 8 kg. Er 174 cm høy og veier 82,9 kg, men er veldig godt trent. Har alltid vært aktiv med kampsport og andre aktiviteter, og er opptatt av et sunt kosthold :) Likevel har de siste kiloene alltid hengt på meg, og nå er jeg så lei av det at jeg spontant meldte meg på et roede-kurs.

 

Er helt ny på dette forum-greiene også, så jeg tenkte at jeg like så godt kunne spørre om et par stykker ville henge seg på. Håper på positivt svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er også nitten år og skal ned noen kg. Jeg er 170 høy, har drevet ned kickboksing og mer eller mindre alle andre idretter. Jeg ligger på 79kg, etter første uka, og vil ned til 65kg.

Går du på kurs?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Willus! Så kjekt at du hang deg på! Vi høres jo litt like ut også ;)

Ja jeg går på kurs, begynte i går. Så i dag blir første dag med telling av kalorier.

 

Hvor lenge har du drevet med kickboxing?

 

Jeg driver med ITF Taekwon-Do, er veldig gøy ;)

 

Har du gått på kurs ei uke nå :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, andre uka med kurs! Jeg drev med kickboksing i tre-fire år tror jeg, før volleyballinteressen tok overhånd. Har også vært uhelbredelig hestejente i store deler av livet.

 

Til nå har kaloriinntaket vært begrenset og kontrollert men igår var Dagen (med stor D vetu.. den som kommer igjen hver mnd..!) og når da typen lager kanelboller klarte jeg ikke IKKE ta noen:) Ble typ fire, noe som tilsvarte 900kalorier. Skrekk og gru!

 

Har du regnet ut hvilken meny du skal ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært hestejente store deler av livet! Har drevet aktivt med dressurridning, men la ridningen på hylla når kampsporten overtok. Min mor og far er derimot noen hestemennesker, og jeg bor faktisk litt utenfor sentrum med ridebane og stall utenfor huset :)

 

uff, det er dumt når de store utskeielsene kommer. Men det er noe alle opplever, og det er vel en del av læringen også? I dag er en ny dag til å starte på nytt. Hvilken dag er veiedagen din? Min er torsdag. Gikk du forresten ned noe den første uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så morsomt!! Drømmen var å ha foreldre innenfor hesteverden, men det gikk med en tante og onkel også:)

 

Jeg veier meg på mandager! Jeg gikk ned 1,6 kg etter den første uka:) Så har stått på littegranne i alle fall. Men mer skal det bli:) Hvordan trener du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 høres jo bra ut! Jeg håper at jeg også går mer ned enn 0,5 første gangen.

 

Akkurat nå er jeg i opptreningsfasen igjen etter jul. Hadde en hvileperiode før jul, og bestemte meg for at jeg skulle begynne treningen igjen etter 2. juledag. Men så ble jeg syk frem til ei uke inn i det nye året. Men stort sett trener jeg rundt 5 ganger uka. Går i taekwondo, jogging, styrke og av og til svømming.

 

Er faktisk på vei ut nå for å løpe en tur, og så skal jeg handle! Jobber på rema 1000, og i dag tenkte jeg å pakke med meg lunsj. Tenkte en fullkornwrap stappet med grønnsaker ;)

 

Hvordan trener du for tiden da? Synes forresten det var veldig kjekt at vi var såpass like :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå kjempebra:) du som er så aktiv burde ikke få noe problem. Det de sa til meg på kurset var at det kanskje kunne stå roligere på vekta når man trener mye, men det er cm det kryper innover på. Og det er vel like supert?:)

 

Jeg er veldig glad i fullkornswrap, jeg bruker den mest til kylling og salater, er ikke den største fanen av grønnsaker dessverre:)

 

Jeg prøver å holde meg på 10 trimpoebg i uka. Jeg varierer mellom spinning, corebar, kondistrening og kanskje yoga eller pilates om jeg føler for det. Også tyr jeg til elipsemaskinen og noen styrkeøvelser når jeg ikke rekker timene på treningssenteret som idag.:) jeg ligger på mellom meny 1 og 2, og trives! Får i meg masse sunt og godt:) hvor mange kalorier ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på meny 2. 1600 kcl. Synes det er greit, men jobber litt med å få i meg litt mer proteiner og litt mindre karbohydrater.

Intervallene gikk greit, men det som før jul var null problem var tuuuungt i dag. Haha :P

 

Kan jeg spørre hvor i landet sånn ca. du bor/går på kurs? Trenger ikke svare helt nøyaktig ;) Jeg går på kurs utenfor Stavanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstår jeg! Har virkelig ligget på latsiden siden sommerferien... Litt for mye kjæresteliv tror jeg! Så har nok en del å gå før jeg når din fysiske form om du har tatt intervalltrening før jul.

 

Jeg går på kurs i Østfold, og trives greit med det. Vurderer faktisk å studere på sørlandet senere. :)

 

Nå kommer jeg nettopp fra en spinningstime og er kjempefornøyd. Merker at timene på sykkelen går lettere for hver gang. Bruker du pulsklokke? Jeg er på utkikk etter en, er en smule skeptisk til de ferdiginnstilte kaloritellerne i kalkulatoren her. Føles som at jeg tar i litt mindre enn gjennomsnittet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at timen gikk fint! Spinning er sikkert en bra måte å forbrenne på. Nei, bruker ikke pulsklokke desverre... men er enig i at de ferdigtelte kaloritellerne er en smule for mye. Jeg la inn 1 time taekwondo.. ble ca. 800 kcl (neppe det du!), så jeg omstilte den til en halvtime istedet. Tviler på at jeg forbrenner 800 kcl på en time. Hehe

 

 

uff, i dag har jeg hatt en litt dårlig dag. Har greit meg fint i forhold til hva jeg har spist, men har likevel blitt litt deppa. Har hatt litt problemer med å nå 1600 kcl også i dag. Fikk bare spist frokost, lunsj på jobb og skal snart spise kvelds. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre dersom jeg har mange kalorier å ta igjen på kvelden.. føles litt feil å bare "trykke i seg". Jeg får spørre veilederen min ;) Er viktig å ikke komme for mye under det antallet kalorier man skal ha. Da tør kanskje ikke kroppen å ta av fettlagrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er lurt er å lure inn småting innimellom. Selv tar jeg med kiwier eller bananer eller lignende, i tillegg til knekkebrød og kyllingsalat når jeg vet jeg har en lang jobbdag foran meg. Viktig å tenke på at man skal spise hver andre time!! Sliter med den fortsatt selv, men begynner å hjelpe. Om du føler at du "MÅ" få i deg kalorier, foreslår jeg melk! Mer kalorier i det enn man skulle tro, eller fruktjuice for å ta igjen tapte frukter for dagen:)

 

Idag er det veiedag og jeg gruer meg masse! Har vært en uke med noen utskeielser i tillegg til selve UKA. Gruer meg til å se sannheten i øynene, og skjønner nå at jeg må investere i en badevekt! Skal prøve å dra lasset litt ned med en corebartime før kurs, en spinningstime og en yogatime etter kurset. Totalt denne uka (før kurs) tror jeg er på 14,1 trimpoeng, om man skal stole på kalkulatoren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi! Kjempebra trimpoeng du har fått! Det blir spennende i kveld, men ikke ta det så altfor tungt om du ikke har gått ned så mye/ikke i det hele tatt. Å ha uka gjør faktisk noe med kroppen. Iallefall det min mor har fortalt meg, at vekta kan variere etter hvor man er i syklusen. Du er fortsatt bare i uke 2 eller 3, og har mange uker igjen. :)

 

Det går bedre med kaloritellinga, trengte bare å finne utav ting. Fikk først dårlig kostholdscore pga for lite fett. Men har funnet noen ok fettkilder nå.

Fant ut at jeg bare må snike meg inn på pauserommet og klemme i meg ei banan/gulrot når jeg får sjangs på jobb ;)

 

Lykke til ikveld, og husk at hvis du får en nedtur kommer det alltids ei ny uke hvor du kan bevise at du klarer dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du finner ut av ting! Synes det går greiere jo mer jeg leser om andres erfaringer og tips selv. Er mye nytt! Idag tenkte jeg å ta kyllingsalat til middag, som jeg spiser på kurset faktisk... Har en treningsøkt før og etter kurset, så da trenger jeg litt påfyll :)

 

Ja, jeg er i slutten av uke 2 nå. Blir vel kanskje mest spennende å se hva som skjer med vekta etter enda en uke, når ting stabiliserer seg. :) Har også bestilt en 6ukers tur til Grenada i Karibien(!!!) som blir bra motivasjon! Skal arbeide frivillig med skilpadder der. Tror det blir kjempespennende!

 

Lykke til idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sporty du er da som trener både før og etter kurset :)

Ja det må vel være en stor motivasjon til du skal reise bort.. skilpadder er så søte også! På hvilken måte skal du jobbe med dem på? Er det skilpadder som trenger hjelp? Hvor lenge til er det du reiser :) ?

 

Håper det gikk fint med deg ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et opplegg med frivillig arbeid som feks. merke umerkete skilpadder, "nest-watches", holde øye med strender osv. Vet mer etter jeg har vært der tenker jeg! :)

 

Ja, har stått på idag.. en corebartime, en spinningstime og en yogatime. Kalkulatoren regnet det til å bli rundt 12-1300 kalorier! Vekttap ble det på meg også, selv om det kanskje ikke var så mye. 0,5kg lettere enn forrige uke, får jeg det som jeg vil dobles det til neste uke. Masse kondisjonstrening har jeg altså i vente!!:)

 

Hvordan har det gått for deg idag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så braa! Da gikk det jo bra :D Men du har jo vært kjempeflink med trening, så det var fortjent ;)

 

I går trente jeg bare styrke og var på jobb. Så jeg hadde en passe aktiv dag. Veiedagen min er ikke før torsdag. Gleder meg litt!

I dag tenkte jeg å gå tur og på taekwondo trening ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg likte å gå tur. Kanskje et par spreke nye joggesko er inspirasjonen som mangler? :) Idag har jeg hvilt! Tatt en tur til Strömstad med gutten og handla på Nordby. Positive med å bo på grensen! Tenkte å bestille pulsklokke til megselv og han (han fyller 20 til lørdag), også i spreke farger. Føler jeg er veldig fargerik om dagen, ting skal liksom synes nå om dagen. En ny vekt har vi også kjøpt, så nå er jeg mer forberedt før veiingen og godt er det. Imorgen blir det en spinningsøkt og en corebarøkt fulgt av pizzabaking med et par jentevenninner. Får forsøke å finne en oppskrift som gir meg lov til å ta i alle fall to stykker.

 

Ha en god natt, så høres vi i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg holder meg oppe til sent på natt :S skal heldigvis ikke jobbe tidlig i morgen da.

Et tips til å få mer lyst til å gå tur; ta med ipoden din (hvis du har en) og lytt til sanger. Det er herlig å gå i egne tanker imens en går tur. I tillegg drar jeg med hunden vår, er morsomt å se henne løpe over alt og kose seg. Det trenger heller ikke være en hard og svett tur. Det er bedre å gå i et normalt gangetempo enn å ikke gå i det hele tatt.

 

Pulsklokke virker greit! Så snillt av deg å kjøpe noe slikt til typen din :) Trener ikke med det selv, men hadde ikke vært dumt.

 

Kos deg i morgen med både trening og pizzabaking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg supersent selv:) Deilig å kun gå på skole på kveldstid, pluss jobbe ettermiddager. Dagene ser jo helt annerledes ut enn i fjor!

 

Idag tidlig hoppet jeg på den nye vekta, og den viste meg 76kg. Altså, 2,2 kg lettere enn kvelden før. Forvirret? Yes, men også håpefull for at det skal stå 76 på vekta når jeg veier meg til mandag.

 

Idag har jeg fått nye joggesko, bestilte et par Nike Free for noen uker tilbake, og samtidig kom den nye krølltangen fra ebay. Fornøyd jente? Yes, sir!! Går mot en spinningsøkt og corebartime meg høyt hevet hode og godt mot!

 

Har forresten spist taco uten wraps til middag idag.. Innbiller meg at det er en sunn variant.

 

Hvordan har du hatt det idag, treningsvis og matvis? Skulle også ønske vi hadde hund, men bor i leilighet med typen og har dessverre ikke tid eller mulighet til å ha hund... Men min skilte mor ruger på en liten rakker som kanskje kommer i april, så skal utnytte både den og det gode været til det fulle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om om du er ei fornøyd jente ja, og at det går bra for tiden! Det er alltid herlig når man får små oppmuntringer i hverdagen^^

 

I dag har jeg vært flink med tanke på kostholdet. På grunn av skikkelig drittvær (typisk vestlandsk :P ), så har det vært en rolig dag. Har kun vært ute å jogget en tur i dag + litt styrke etterpå. Åh! jeg gruer meg sånn til i morgen! Tenk om jeg ikke har gått ned :S Jeg har holdt meg innenfor riktig antall kalorier, men føler likevel at jeg spiser litt "mye". Det blir så mye mer mat når en faktisk planlegger hva man kan spise :P

 

Tenkte å begynne å veie meg hver torsdag morgen hjemme, siden jeg veier meg kl 6 på kvelden hos veilederen min. Tenker at mat/væske kan variere fra gang til gang.

 

Ellers har jeg hatt en fin dag! Skal snart på kino med et par venninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørs toppers ut! Har tenkt at det er lurt å veie seg til samme tid på døgnet hver gang, det er jo veldig forskjellig fra morgen til kveld for eksempel. Du får ha lykke til i kveld på vekta!! Går nok bedre enn du tror. Er ganske imponerende hva å telle kalorier gjør for vekta..

 

Idag har jeg spist fire knekkebrød med en halv familieskinkebit på hver, litt lettost, lettmajones, sitronpepper og salat fra middagen igår, samt litt lettyoghurt, müsli, mandler, et oppskjært eple og kanel drysset på toppen som lunsj. Er straks på farten til Nordby, gaver skal handles, og videre på spinning klokken syv. Har virkelig lagt min elsk på sistnevnte i det siste.. Håper det gjør susen og lysta forblir!!:) Jeg veier meg før spinning, samtidig som deg, så er vi i samme båt ;)

 

Ha en god torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Beklager sen oppdatering :P I går gikk det fint, klarte 1,1 kg på første uka mi og er fornøyd med det!

 

I dag har jeg gått tur og svømt i 45 minutter. I morgen er det å være med søsteren min på en prøvetime i bodypump, og videre til svømmehallen for en kosetur med søsteren min og tantebarna mine. Blir koselig!

 

Jeg er stort sett veldig flink med kostholdet og holder meg til det jeg skal. Men akkurat i kveld var jeg dum og spiste peanuttsmør. I tillegg spiste jeg litt mer mat enn det jeg tenkte på jentekvelden ikveld. Så jeg har litt dårlig samvittighet... :( Ikke at det er all verdens krise, men det irriterer meg at når jeg har vært flink hele dagen og egentlig ikke skal ha mer, så klarer jeg ikke å stå i mot det!! Jeg er sint på meg selv fordi jeg ikke bare klarte å LA VÆRE!

 

Jeg har dessuten merket at jeg får ekstra lyst på noe godt like før uka starter..

 

Anyway, det er 5-6 dager igjen til torsdag, og jeg skal gjøre så godt jeg kan!

 

Har du forresten noen "teknikker"/måter man kan håndtere noe slikt på?

 

Ha ei fin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1,1!! Det er en super førstegang og virker som du kommer til å ha en stabil nedgang, så flink som du er. :) Svømming har jeg aldri fått dreisen på...

 

Uka mi denne gangen har i utgangspunktet gått veldig bra!! Startet supert, men nå ser jeg jaggu nedgang (eller bokstavelig talt oppgang?) på vekta. Kjæresten ble tyve idag, og gårsdagen gikk med til feiring og litt vin og et halvt kakestykke, og jaggu røk det ikke med et halvt til idag når familien kom på middag. Vekta har gått litt opp, men håper på 77,4 på mandagen. Det er litt out of reach, men jeg velger å leve i håpet!! Skal stramme opp med hard spinning imorgen bitti, og kanskje dobbel på mandag om jeg får til. Vet ikke om det hjelper før en veiing eller ikke, å trene hardt rett før? om musklene suger til seg mer veske og så blir man tyngre?

 

Og det gode du snakker om; er det godteri? Eller bare noe å kose seg litt ekstra med? For jeg liker veldig godt å "flise" opp litt kylling, krydre godt og ha litt i ovnen. Da blir de kjempegode å knaske på til en episode av noe kos på kvelden. Eller, noe så kjedelig som å skjære opp frukt, eller dyppe i en dip basert på en lett yoghurt naturell. Veilederen vår foreslo det forrige uke, og det virket kjempesmart. Foretrekker dippulveret "holiday" men sunnest er det nok å lage noe selv:) Også å kjøpe forskjellig type frukter er lurt, så man ikke går lei. Nå om dagen er jeg kjempeglad i kiwi og granatepler. Prøv deg litt frem! +alle slags salater og kylling... Beste som finnes og sunnere enn det meste!!

 

Gleder meg til å høre fra deg igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en periode hvor jeg ofte veide meg før og etter trening for å se forskjell. Og det stemmer at vekta går ned etter ei god treningsøkt;)

 

Med "noe godt" mener jeg enten godteri, nøtter, eller rett og slett mer mat. Det er faktisk heller de to sistnevnte enn den første.

 

uff, jeg var ikke så flink i går heller. Jeg måtte spontant på jobb 8 timer, og fikk ikke planlagt kostholdet for dagen ordentlig. Så når jeg kom hjem var jeg kjempesulten og heiv i meg noe mat.

 

Tenkte at jeg får innta litt færre kalorier i dag enn det jeg egentlig skal ha for å kompensere litt.

 

Så bra at du merker fremgang! Det høres jo ut som om du er ganske flink med både trening og kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...