Gå til innhold

Blir dette nok kalorier??


Gjest siljepluss1

Anbefalte innlegg

Gjest siljepluss1

Jeg fikk for to måneder siden en nydelig datter. Bivirkningen var noen kilo ekstra ;)

Hadde fra før ca 20 kilo for mye og hadde slanket bort 6 når jeg ble gravid (fortsatte så klart ikke slankingen da).

 

Nå veier jeg 74,5 kilo noe som er for mye for mine 162 cm. Vil gjerne ned til 55 kg.

Når jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg 80 kilo så det går jo riktige veien. Har vært flink til å gå turer hver dag, i starten veldig intensive trilleturer hvor jeg ble god og varm (la inn en del oppoverbakker og litt ekstra vekt på vogna). For to uker siden begynte jeg å trene til Jillian Michaels 30 day shred og allerede etter 5. dagen merket jeg en så stor bedring at jeg nå kjører to runder for hver økt. Trener til videoen fem dager i uka og presser meg selv skikkelig, blir godt sliten. Har kuttet ned på intensiteten på trilleturene, går fortsatt litt hver dag. Men tar det mer som en kosetur nå (tenker det er greit når jeg trener 45-50 min 5 dager i uka).

Begynte for en uke siden å telle kalorier da jeg vil være sikker på at jeg får i meg nok, men ikke for mye. Er like redd for å få i meg for lite som for mye da jeg ikke vil at det skal gå utover melken til vesla mi.

Har den siste uken ligget på 1800-1900 kalorier (teller meg absolutt ALT!) Vekten har siden sist lørdag stått stille...Synes jo så klart det er kjempe kjedelig. Men har gått ned 4,5 cm rundt magen siden sist lørdag. Overarmen har økt med 1 cm... Noe jeg ikke er så glad for da de hadde hatt godt av å slankes litt i likhet med hele meg.

 

Men så sjekket jeg litt inne på Grete Roede og ut i fra alder, kjønn, vekt, høyde og aktivitetsnivå så skulle jeg ha ligget på 1300 kcal dagen for å gå ned i vekt. Jeg satte aktivitetsnivået til lavt da dette er utenom treningsøkter. Så leste jeg at man skulle legge til 300 kalorier hvis man ammet. Dvs at jeg da kommer opp i 1600 kalorier om dagen.

 

Men er ikke dette litt lite for at jeg ammer?? Det vikttigste er jo at dette ikke blir usunt for jenta mi. Kan ellers si at jeg prøver å få i meg så sunn mat som mulig, mye fisk, kylling, salat og grønnsaker.

 

Takker på forhånd for evt. svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vet virkelig ikke hva som er riktig, så jeg snakker bare av egen erfaring. Jeg også skal egentlig ha meny 1 og ligger nå på ca 1600 kcal om dagen. Jeg har masse melk og snuppa mi på 6 uker virker fornøyd og legger på seg i gjennomsnitt 350g i uka. Men jeg trener langt ifra så mye som deg. Jeg prøøøver å få til 7 trimpoeng i uka, og da kommer de kun fra gåturer. Så jeg tenker kaskje at et sted mellom 1600 og 1900 nok er passe for deg.

 

Lykke til videre!

Om du vil må du gjerne joyne oss inne på "Begynner 1. januar.. Bli med!" :D Der er vi en liten gjeng som har veiedag på mandager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

har nokk ikke såå mye peilig jeg heller. Men aktivitetsnivået ditt er jo absolutt ikke lavt. Så jeg syns du skal holde deg på det kcal inntaket du har ifra før. Det hørtes liksom mest fornuftig ut. Ikke bra å ta av seg så mye å så fort mens man ammer :)

 

Men 6cm rundt magen, er jo kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...