Gå til innhold

Kampen mot kiloene...


FruE78

Anbefalte innlegg

Nå er det NOK!

Men jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne...

Er 24 uker på vei, og vekta viser 11 kg mer enn da jeg ble gravid. Dette er mitt tredje barn. La på meg en del med de to andre og, men med eldste var jeg 6 kg tyngre da jeg ble gravid enn jeg var denne gangen. Virker som om kroppen min finner sin egen vekt, og gjør alt for å komme opp i "rett" graviditetsvekt" igjen...for i vekt veier jeg ca det samme som med de to første på samme tid. Men likevel - denne gangen nekter jeg å ha 15 kg ekstra å dra på når ungen skal være døpt!!!

 

Men kan jeg spise mindre nå da? Følge GR-kosthold? Skrive ned alt jeg spiser og tenke at jeg skal "slanke" meg litt? Vurderer sterkt å gå på kurs - for disse kiloene er jeg IKKE glad i, men er litt usikker på om jeg er motivert nok... (Har gått sikker 3-4 kurs for å få vekk gravidkiloene fra før..men da har jeg ikke vært gravid...)

 

Fint om noen vil henge seg på...

 

Hilsen en litt "skuffa-over-seg-selv-Dundredei"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg visst meldt meg på kurs fra neste uke....hjelpe meg! Håper jeg klarer dette! Men det betyr MYE å ikke være 90 kg når babyen blir født altså! Føle seg i alle fall LITT slankere selv om magen tyter litt..

 

Har egentlig vært ganske flink siden sist jeg gikk på kurs. Noen kilo hadde kommet på igjen etter sist vektnedgang, men var passe fornøyd med meg selv likevel. Og så blir jeg kvalm og uggen, og spiser det jeg har lyst på.... Og nå spiser jeg sjokolade hver dag, i tillegg til at det har blitt MYE kaker og snop både i jula og etterpå...og jeg liker IKKE meg selv for tiden, noe som går ut over både mann og barn. Men skulle ønske jeg en gang kunne hoppe av denne "kurs-karusellen" og finne en måte å leve sunt på og ikke legge på meg, selv om jeg blir gravid eller andre endringer i livet skjer...

 

Jaja, vi får se hvordan det går på kurs med meg og mini i magen da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nesten slik at jeg angrer på at jeg meldte meg på.....men jaja, starter mandag, så jeg får gjøre det beste ut av det... Hadde vært deilig å kunne gå sommeren i møte uten maaange kilo for mye, selv etter en fødsel... Men; motivasjon ønskes...

 

Jeg kommer nok til å stikke innom tråden din her :) Jeg er 17 fullgåtte uker og har hittil lagt på meg 1 kg. Har ALTFOR mange kilo å dra på, så det er jammen bra jeg ikke har lagt på meg noe særlig. Er nå 97 kg på mine 171 cm, så nå kjemper jeg for å minske vektoppgang til fødselen og selvsagt etterpå.. Jeg endte på 22 kg opp med førstemann, og det ser heldigvis ut til at jeg slipper det nå!

 

Håper å kunne legge på meg bare 10 kg, men veit ikke hvor sannsynlig det er :P

 

Jeg har problemer med å komme opp i mange nok kalorier. Har ikke hatt samme apetitt som med førsten ;) Hvordan har første kursuke gått huttil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...