Gå til innhold

Forslag til lunch eller mellommåltid


*bolla*

Anbefalte innlegg

Her kan vi legge inn forslag til hva vi kan lage/spise til lunch eller mellommåltid/kvelds :D Jeg trenger i alle fall en slik tråd så jeg blir flinkere til å spise mer variert :P

 

 

DET ER BEST OM VI BARE BRUKER TRÅDEN TIL Å LEGGE UT FORSLAG, OG AT VI IKKE KOMMENTERER I DEN. PÅ DEN MÅTEN BLIR TRÅDEN OVERSIKTLIG OG MAN SLIPPER LESE GJENNOM MANGE SVAR FOR Å FINNE FORSLAGENE ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinatsuppe (2 porsjoner)

- 250 g spinat (1 pose)

- 3 sjarlottløk (eller annen løk om det er det man har)

- 1 lite fedd hvitløk

- 1/2 buljongterning

- 1 dl vann

- 2 beger yoghurt naturell mild og lett (250g)

 

Vask og rens spinaten. Fres løk og hvitløk og ha i spinaten. Ha i vann, buljong og yoghurt når spinaten er fallt sammen, og la koke i 2 min. Kjør med stavmikser i en høy mugge el. (Spruker noe veldig når du gjør det i gryta ;) ) Ha tilbake i gryta (men ikke på varmen) og krydre med salt og pepper. Vi hadde også litt spisskummen i, og det ble veldig godt :)

 

1 porsjon = ca 100 kcal :D

 

Til lunch kan du ha enten brød og egg til. Bare regn ut hvor mye frem til 220 kcal :D

 

(neste gang jeg lager denne skal jeg forsøke å tilsette yoghurten ETTER jeg har kjørt med stavmikser. Tror det kan bli godt, for da skiller ikke yoghurten seg. Jeg retter opp om det blir bedre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...