Gå til innhold

Registrere ellipsemaskin


Smurfis

Anbefalte innlegg

Bruke pulsklokke? Jeg ser at ellipsemaskinene der jeg trener teller kaloriene veldig raust, forresten.

 

Jeg har ikke pulsklokke, og jeg hadde helst sett at jeg slapp å investere i en. Ellipsemaskinen min har sånne pulsmålere på håndtaket, men for å få målt riktig puls må man stå i ro en stund først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Min erfaring er også at ellipsemaskinen teller veeeldig raust, så de ville jeg i hvert fall ikke gått etter.

 

Mener vi har diskutert dette om ellipsemaskin her inne på treningsforumet før, og kommet frem til at "stavgang" blir bra å registrere under.

 

Selv bruker jeg pulsklokke på trening, og for min del ser jeg at pulsklokketallene fra trening på ellipsemaskin stemmer ganske bra med "stavgang" når jeg legger inn på hastighet 6 km/t. Jeg tar i relativt hardt når jeg holder på - hvis du føler du ligger mer på medium, kan du jo velge hastighet 4 km/t.

 

Jeg ser forresten at 1 time stavgang ved 6 km/t gir meg like mange kcal forbrukt som 1 time jogging ved 8 km/t ut fra tabellene her inne, så hvis du vanligvis jogger med 8 km/t, blir det sikkert ok å sette 6 km/t på stavgang når du trener ellipse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...