Gå til innhold

Nye utfordringer!


Gjest PolarErMinVenn

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

Jeg er ei meget treningsglad jente på 25 (snart 26 år) Av yrke så er jeg fysio så opptatt av lystbetont trening! Ellers så er jeg da 163 på strømpelesten og veier 74kg, skal ned ca 15kg.

 

Nå trenger jeg noen nye mål å strekke meg etter. Dette er målene jeg satt meg i løpet av høsten:

- Klare 1 hangup, uten sats! (21.01.12)

- Klare strake pushups (Nov/des 2011)

- Ligge rundt 21 min på 5km romaskin, 21.12.04 (19.01.12)

- 10km på 60 min (24.01.12)

 

Alle målene virket like usansynlige og håpløse i høst. Spesielt 10km som kom meget overaskende på meg at jeg klarte nå! I september kunne jeg ikke jogge mer enn 7 min uten at kneet sa fra :P Men nå er de altså nådd :D

 

Så nå er det på tide med nye mål, men hva skal det være? Neste mål er jo å klare 5 hangups da :P Men hvilke andre mål? :unsure:

Planken i 5 min? Klarer sikker ca 20-30 sek nå :P

 

Satse på 10km på romaskinen og en kjappere tid på 5km mølle? Eller klare å løpe 2,3 eller 4 min på 20km/t på mølla? Men det er meget hardt for hjerte og tror ikke astmaen setter pris på så stor belastning :P

 

Forslag mottas med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei meget treningsglad jente på 25 (snart 26 år) Av yrke så er jeg fysio så opptatt av lystbetont trening! Ellers så er jeg da 163 på strømpelesten og veier 74kg, skal ned ca 15kg.

 

Nå trenger jeg noen nye mål å strekke meg etter. Dette er målene jeg satt meg i løpet av høsten:

- Klare 1 hangup, uten sats! (21.01.12)

- Klare strake pushups (Nov/des 2011)

- Ligge rundt 21 min på 5km romaskin, 21.12.04 (19.01.12)

- 10km på 60 min (24.01.12)

 

Alle målene virket like usansynlige og håpløse i høst. Spesielt 10km som kom meget overaskende på meg at jeg klarte nå! I september kunne jeg ikke jogge mer enn 7 min uten at kneet sa fra :P Men nå er de altså nådd :D

 

Så nå er det på tide med nye mål, men hva skal det være? Neste mål er jo å klare 5 hangups da :P Men hvilke andre mål? :unsure:

Planken i 5 min? Klarer sikker ca 20-30 sek nå :P

 

Satse på 10km på romaskinen og en kjappere tid på 5km mølle? Eller klare å løpe 2,3 eller 4 min på 20km/t på mølla? Men det er meget hardt for hjerte og tror ikke astmaen setter pris på så stor belastning :P

 

Forslag mottas med stor takk :D

Løpe 10 km på 50 minutter? Førstemann? Da kan du trene både intervall og langkjøring. 20 km/t tror jeg aldri jeg kommer til å klare, det høres tøft ut. Og jeg har ikke et snev av astma, hihi.

 

Ellers kan du øke med 10 sek på planken hver uke frem til sommeren. Jeg har klart to minutter nå, men klarer ikke å gjøre planken konsekvent hver gang jeg trener styrke, så jeg har ikke bra nok progresjon.

 

Melde deg på et løp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Takk for forslag!

Skal øke planken med 10 seh hver uke ;) skal prøve første gang i dag på meget lenge!! Som sagt trenger nye mål for motivasjonen sin del, og har trent på det samme nå ganske lenge, derfor trenger jeg å legge om litt, ikke forbedre de målene jeg allerede har hatt.. Foreløpig ser det slik ut:

 

- 5 hangups (er jeg heldig klarer jeg det til sommeren :D)

- Øke planken med 10 sek hver uke

- 5 km raskest mulig før påske på mølla

- Gjenomføre 10km roing på en økt minst annenhver uke

(klare det på 45 min før sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...