Gå til innhold

Stø kurs for Sommerivrig


Anbefalte innlegg

Hurra!! Da er jeg endelig, endelig i mål og har klart å gå ned nesten 20 kg på et år.

Livredd for ikke å klare å holde stø kurs, så nå trenger jeg min egen tråd for å notere i og for å melde tilbake i.

 

Har beregnet mitt behov for å holde vekten, og da ligger jeg på meny 5. Foreløpig øker jeg med 100/kcal pr uke fra det jeg har spist og er foreløpig på meny 3 og 1900 kcal.

 

Strategier fremover:

- opprettholde gode treningsvaner med 15 TP/uke, 20 når sommeren kommer

- ikke spise godis på hverdager og ikke noe sukker i jobbsammenheng

- smøre matpakke hver dag, planlegge middager ukentlig

- skjemme bort med selv men nye, lekre klær!

 

Så langt denne uken har jeg faktisk gått ned 600 gram, og veide i morges bare 74,2 kg. Det kan jeg ikke huske å ha gjort før - men gjorde det nok på videregående for kanskje 20 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite bortskjemming av meg selv denne uken, men ellers bra. Men vekta viser ned 1,4 kg, det var jo ikke meningen. Eller hvertfall ikke planen... Jeg har ikke skrevet så mye, så mistenker at jeg har spist mer enn 1900 kalorier/dag også. Litt usikker på veien videre, lurer på å legge meg på 2000 denne uken for å se hvordan det slår ut.

 

Ellers bra treningshelg med mye ski - kanskje gir det utslaget? Langrenn er bare strålende trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Aller først : VELKOMMEN inn hit !

Gratulerer med å ha nådd ditt mål :)

 

Hørest ut som du kanskje spiser litt lite ?

Og JA !! langrenn er super trim, og ikke minst godt for sjelen. Kjenner hele hodet mitt roer seg når jeg er ute i frisk luft. :)

 

Jeg teller ikke kalorier lengre, så jeg har ikke peiling på hvor mye jeg ligger på.

I og med jeg trener en del spiser jeg også til jeg er mett. Så får vi bare se hvor det går.... Tror jeg må stramme inn i uken som kommer, for i helgen ble det for mye godis... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst :)

Ja, mye tyder jo på at jeg spiser litt lite, men jeg orker ikke den veldig detaljerte skrivingen jeg heller, blir nesten litt uvel av det nå. For jeg har holdt på leeeenge!

 

Jeg får følge med litt godt på vekta. Også feiret jeg med et stort kakestykke i dag...OG har kompensert med en lang treningsøkt nå. Det er ikke så enkelt å holde orden på alle plussene og minusene, det skal være sikkert :) Men jeg tenker litt som deg - at med all treningen er det rom for endel mat. Jeg har beregnet mitt hold vekten-behov til over 2500 kalorier, det er så mye!

 

Aller først : VELKOMMEN inn hit !

Gratulerer med å ha nådd ditt mål :)

 

Hørest ut som du kanskje spiser litt lite ?

Og JA !! langrenn er super trim, og ikke minst godt for sjelen. Kjenner hele hodet mitt roer seg når jeg er ute i frisk luft. :)

 

Jeg teller ikke kalorier lengre, så jeg har ikke peiling på hvor mye jeg ligger på.

I og med jeg trener en del spiser jeg også til jeg er mett. Så får vi bare se hvor det går.... Tror jeg må stramme inn i uken som kommer, for i helgen ble det for mye godis... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei hei!

Gratulerer med fantastiske resultater!!! Virkelig godt jobbet!

 

Jeg er også ny i hold-vekten sammenheng og kjenner meg igjen i usikkerheten. Det å slanke meg kan jeg jo, det er verre med å holde vekten stabil. :P Det er jo der man har sviktet tidligere. Du har jo et enormt forbruk med ditt treningsnivå, så jeg tenker at du kan jo bare spise det du kommer over. Men det er jo sikkert litt farlig å tenke sånn. Jeg er nok ganske mye mindre enn deg, for jeg skal fra underkant av meny 1 og opp til meny 2. Og det er med trimpoeng iberegnet... Min erfaring er at jeg må skrive opp en del av det jeg spiser, ellers spiser jeg for lite. Sliter med å øke riktig. Det blir enten alt for mye (Dette gjelder lørdagskvelden :rolleyes: ) eller alt for lite. Så jeg følger veldig med på vekten! Ikke snakk om at den skal få snike seg oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar. Denne uken er vekten på 75,2, det er der jeg skal være. Så kanskje litt unormalt lavt sist uke. Nå har jeg også drukket noen glass vin i helgen, og det drar ofte vekten litt opp for meg. Vi får se - det er ikke noe poeng for meg å være noe særlig under 75.

 

Men jeg kan nok ikke spise akkurat hva jeg vil, jeg heller - dessverre. Og jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen: Om jeg skriver har jeg kontroll, og skriver jeg ikke kan det skli ut begge veier. Så da skriver jeg vel, da ;) Livet er jo så bra nå, når alle klær passer og størrelse ikke er en begrensning i butikkene og jeg bare føler meg sterk og sunn. Jeg vil gi mye for å holde fast på den følelsen resten av livet!

 

Sikter på 2000 kalorier denne uken, men det skal bli over 15 TP også - vinterferie og gode skimuligheter nå :)

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vinterferieuke, masse trim - men også mer sjokolade enn jeg kan være bekjent av. Så nå begynner jeg på Hold vekten-kurset mitt, og skal ha noen uker uten sukker fremover, må få kontroll over søtsuget. Eliminerer det meste av sukker og kunstige søtningsmidler fra kostholdet, fyller på med frukt og nøtter i stedet. Det har funket før og funker sikkert igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin uke, god kontroll på maten og masse trening - 18,8 TP.

Opp til 73,9 kg i morges, men fortsatt under trivselsvekt som er 74, så det kan jeg leve veldig godt med. Men jeg holder meg på 2000 kcal noen uker til!

 

Forresten sklidd ut litt med sukker i helgen, kake i går og is til dessert i dag, så må stramme til fra i morgen igjen. Sukkerfrie hverdager er virkelig bare helt nødvendig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest ElisabethV

HAHA, ja der tok du meg på kornet.

AKKURAT det samme som jeg tenkte her, att sommerkroppen kan jo ikke glippe nå....

 

Det er kjempe vanskelig å holde seg stabil, og kroppen vil vil vil opp igjen i vekt føles det ut som... :unsure:

 

Men ved fokus på det, så får ikke vekten gå for høyt før vi sjerper inn, ikke sant ?? ;)

 

Håper det går bedre fremover, og vekten går litt nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det fullt fokus på den sommerkroppen, altså! Jeg har hatt en matmessig grusom påske, alt for mye marsipan. Blæh! Trent masse-masse, men de hjelper jo nesten ikke når det blir som dette. Påsken avsluttes straks med et glass rosevin. I morgen skal jeg trene så det synger og begynne å skrive all maten igjen. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag formiddag - har lagt en super uke bak meg med mye mosjon og fult fokus, og da titter hoftebeina frem fra marsipanfettet igjen - hurra. Veiing på mandag, jeg er spent. Føler at jeg har ganske god kontroll nå, og det er bra. Utfordringen er å kose meg, men bare litt. I kveld blir det derfor to glass vin, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som du er i godt driv etter påsken :)

Jobber med saken jeg også...

Med meg er det treningen som må skikkelig på plass, for da blir jeg automatisk flinkere med maten ( dessuten har jeg ikke tid til å spise/lage så mye mat når jeg trener ... hehe )

 

Hoftebena, de liker vi !!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som du er i godt driv etter påsken :)

Jobber med saken jeg også...

Med meg er det treningen som må skikkelig på plass, for da blir jeg automatisk flinkere med maten ( dessuten har jeg ikke tid til å spise/lage så mye mat når jeg trener ... hehe )

 

Hoftebena, de liker vi !!! :D

 

 

Takk for det! Veiing i dag, 75,4 kilo er helt godkjent! Selvom jeg tenker at jeg skal litt ned på sikt, altså. Med all treningen burde det gå av seg selv dersom jeg spiser skikkelig.

Lykke til med treningen du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg lagt bak meg en uke med struktur og kontroll og MYE aktivitet. Deilig! Jeg har det så bra med meg selv når jeg skriver og vet at jeg har et bra inntak, men det er virkelig ikke noen selvfølge at man skal være motivert for det hele tiden.

 

Premierte meg selv med joggesko. Også får jeg premie neste lørdag også - her er det ytre motivasjonsfaktorer for alle pengene (også bokstavelig talt...!)

 

Langsiktig fokus på sommer og bikiniform: Skal ikke glippe nå. Så det er bare å trene videre med masse energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

75,2 kg, holder meg med andre ord fortsatt stabil. Det er ikke kostholdet sin fortjeneste, det er treningen. Jeg er litt matlei og skrivelei, og har ikke 100% kontroll på maten. Men det er kanskje ikke meningen at man skal ha hele tiden heller? Treningen går så det suser og jeg trener mer enn nok og koser meg veldig med det. Og til uken kommer faktisk sommeren, så da holder bikiniformen seg, det opplever jeg som et lite under, altså.

 

Ellers driver jeg usedvanlig aktiv belønning av meg selv og handler klær som om kredittkortet brenner, jeg vet ikke hvor bra det er, men det innebærer jo en slags forpliktelse til ikke å ese ut igjen, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...