Gå til innhold

Nok å gå tur?


Gjest Fjelljenta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Får ikke trent noe som skikkelig øker pulsen for tiden. Men hjelper det å gå kun turer? Så kan jeg jo gjøre lette styrkeøvelser hjemme. Noen som har tro på dette? Er jo mer enn ingen trening ikke sant? Begynner å miste motivasjonen her nå, liker det lite. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at all trening er veldig mye bedre enn ingen trening. Å gå turer er en ypperlig aktivitet! Tenker som deg at det ikke er nok i og med at vektreduksjon er målet. Tror det er lurt med variasjon.

 

Hva med å investere i en bozuball og en skritt-teller? Det å tilføre noe nytt og lystbetont inn som ikke krever for mye, gjør susen når man går litt lei. Bozuballen kan brukes variert, og den tar ikke så mye plass. Skritt-telleren kan motivere oss til å gå noen ekstra meter hver dag, og det er moro å konkurrere med seg selv.

 

Lykke til! Gleder meg til jeg får varene i posten og kan starte opp:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Jeg mener også at all trening er veldig mye bedre enn ingen trening. Å gå turer er en ypperlig aktivitet! Tenker som deg at det ikke er nok i og med at vektreduksjon er målet. Tror det er lurt med variasjon.

 

Hva med å investere i en bozuball og en skritt-teller? Det å tilføre noe nytt og lystbetont inn som ikke krever for mye, gjør susen når man går litt lei. Bozuballen kan brukes variert, og den tar ikke så mye plass. Skritt-telleren kan motivere oss til å gå noen ekstra meter hver dag, og det er moro å konkurrere med seg selv.

 

Lykke til! Gleder meg til jeg får varene i posten og kan starte opp:).

 

 

Skrittelleren er alt i bruk og har diverse treningsutstyr hjemme alt. Og styrketreningsprogram frå fysio...Jeg får se på det som et "godt nok" treningsoplegg for denne rolige perioden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trilleren!

 

Jeg har klokkertro på at turgåing holder i massevis - og flott med litt styrketrening ved siden av (om man får til det også). Selvsagt bør det være gange med litt fart i for å få best mulig effekt, kjenne at du får økt puls selv om du kanskje ikke blir så andpusten at du ikke klarer å snakke sammenhengende (som etter for eksempel etter en intervalløkt).

 

Begynn litt forsiktig, så kjenner du etterhvert at du klarer lengre turer/raskere gjennomsnittsfart!

 

Hvis du har en iPhone kan jeg varmt anbefale en app som heter RunKeeper - den har holdt meg i gang gjennom flere måneder (litt pause akkurat nå som det har vært alt for glatt ute, foretrekker hele fremfor brukne ben...) - gleder meg til å komme i gang med det snart igjen! Frisk luft og gåtur er knallkombinasjon :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Å gå turer er kjempefint!! Hvis du går i gater så kan du jo varoere med å øke intensitet/fart mellom de og de husene eller lyktestolpene så får du inn litt intervaller. Det hjelper på å få opp pulsen litt, men også på motivasjonen.

 

Så spørs det jo hvor langt du går og om du har muligheten til å gå i litt bakker? Kan du bare gå eller kan du jogge litt? Sånn type begynne med 20 meter :) Spør fysion din om hun/han kan hjelpe deg med å få turene litt mer effektive :) er fysio selv så vet at det fint lar seg gjøre ;) Og husk å gjør litt styrke hjemme om det bare er 10 min :D

 

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer funker som trim!

Det er den eneste treningen jeg klarer å få skvist inn og holdt gående i min hverdag, å jeg har klart å gått ned.

Går sikkert raskere ned med mere variert og styrketrening og, men for min del habdler det ikke om rask nedgang men å endre livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest eltevelte

hei

 

ja det skal være nok å gå turer. og de sier at30 minutter daglig er anbefalt, klarer en mer er det bare fint.

 

da trur jeg nok de er inne på at kostholdet og er bra.

som jeg sliter med, det å kutte på småting/snacks mellom måltidene.

 

leste i vg i dag, om tjukkasgjengen... står om de på facebook også.... folk som går sammen på tur, og holder det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei

 

ja det skal være nok å gå turer. og de sier at30 minutter daglig er anbefalt, klarer en mer er det bare fint.

 

da trur jeg nok de er inne på at kostholdet og er bra.

som jeg sliter med, det å kutte på småting/snacks mellom måltidene.

 

leste i vg i dag, om tjukkasgjengen... står om de på facebook også.... folk som går sammen på tur, og holder det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...