Gå til innhold

MÅ ned minimum 20 kilo!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Ja den registreringa er jaggu noe dritt for å si det pent og forsiktig. Er ikke moro å se hvor mye ræl man egentlig stapper i gapet hehe ;)

 

Ny uke og nye muligheter gikk rett i vasken her i gården. Fikk meg nesten en time gange i går, noe som ga en solid dose trimpoeng (les: nesten 2 poeng hehe), men så fikk jeg jammen ta straffen for det i dag også. Jeg er jo ikke lynende intelligent når jeg labber avgårde først TO turer til butikken; en for meg selv og en for å møte gubben, så en lengre tur med bikkjedyret på kvelden. Jeg er helt klart ikke frisk, så i dag har jeg holdt meg i ro igjen. Har ikke hatt noe valg egentlig. Jeg er tett som ei potte og det kjennes ut som jeg er på full fart mot bihulebetennelse igjen. Ææææsj! Det er så vondt! Jaja. Går vel over det også sku'n tru.

 

Jeg har ingen illusjoner om veiing i morgen altså. Det blir nok ganske sikkert oppgang fra forrige uke. Jeg tror faktisk at jeg har lagt på de få grammene jeg tok av i forrige uke og vel så det. Får kikke på vekta med et øye lukket. Kanskje det ser litt mer oppmuntrende ut da? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Ja, der var dagen ubønnhørlig i gang allerede. Kunne gjerne tenkt meg å sove litt til, men det er det jo ikke jeg som bestemmer lengre.. ;-)

 

Jeg husket å gå på vekta med en gang jeg stod opp, det er jo mest motiverende på en måte. Husker jeg gjorde det da jeg gikk gravid, ville likson veie så lite son mulig. Veier dere også om morgenen? Men, tilbake til saken...hyggelig overraskelse for meg, vekta sa 76,5, noe som var mindre enn forventet. Nå har jeg jo vært sånn halvbevisst i flere uker, men det er først nå denne uken at jeg har begynt for alvor. Derfor er jeg ikke heeelt sikker på hva jeg egentlig kan regne som startvekt. Blir spennende å se om en uke. 76,5 er i hvertfall mindre enn for en måned siden.

 

Etter at jeg begynte å registrere maten, mmerrker jeg at jeg henger meg veldig opp i hva jeg spiser, blir nesten litt fanatisk. Det er jo bra i forhold til at jeg da ikke kjøper sjokolade og burger, men samtidig bør jeg kanskje bli flinkere til å få en riktigere mengde mat. Både i går og i dag prøvfe jeg meg på å skrive ned på forhånd det jeg hadde tenkt til å spise i løpet av dagen, og siden en av strategiene er å spise en skive mindre til brødmåltidene etc, ender jeg på altfor lite kalorier, og må prøve å fylle på på slutten av dagen. Sikkert lurt av meg å balansere det litt bedre.

 

God vedring til deg, Salia! Høres slitsomt ut å være så tett :-( alt blir jo liksom tyngre da.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ble positivt overrasket da, labbis! Alltid deilig å føle at man har gjort ihvertfall noe riktig. Jeg må dessverre si at jeg har klart å gå opp igjen alt jeg gikk ned forrige uke :( Er kanskje ikke annet å vente når jeg har vært så inaktiv som jeg har. Jeg har jo en "unnskyldning" for å være lat og da i og med at jeg har vært syk :P Jeg er i grunnen bare glad til for at jeg ikke har gått opp mer jeg altså. Var ganske sikker på at jeg skulle gå opp alt og litt til denne uka, men kanskje all gåingen min på mandag faktisk var det som holdt det hele i sjakk :)

 

Nå er jeg mye bedre, og ikke så til de grader tett i pappen lenger, så i morgen er det striesjorta og havrelefsa igjen for denne damen ja! Ut på tur med vogn og kanskje bikkje. Vi har jo en sånn anti-trekk-sele til pelsdotten, og det har jo funket veldig bra før, og hvis jeg går sånn midt på formiddagen, så er det ikke så mange andre ute. Problemet har jo vært at hun skal beskytte babyen så veldig, og endte med å nesten velte hele vogna i sin iver. 45 kilo Rottweiler som skal ta rotta på andre hunder bare fordi de våger å gå mot vogna (på laaaang avstand), er ikke bare lett å holde igjen for en mor med bekkenproblemer...

 

Registreringa har det også vært så som så med sist uke. Jeg får ta meg selv i nakken med alt sammen fremover tenker jeg. Jeg MÅ gå ned ihvertfall såpass at jeg får på meg de gamle buksene mine! Jeg har ikke råd til å kjøpe nye klær bare fordi jeg ikke klarer å ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Siljepia! Kjenner jeg ble litt misunnelig nå hihihi.

 

Fikk ihvertfall plottet inn frokosten min i dag. Hadde ambisjoner om å gå en lengre tur nå tidlig på dagen, men tror jeg skal revurdere det gitt. Gubben skled og falt to ganger før han nådde enden av veien vår... Og jeg skal jo ha med vogna også i tillegg til at jeg er livredd for bekkenet mitt. Noe sier meg at jeg får vente litt. Kanskje de strør veien vår til ettermiddagen i dag. Da skal vi på babysvømming, og planen er å gå en solid omvei hjem igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

God morgen!

 

Ny dag, nye muligheter...forhåpentligvis går det litt bedre enn i går. Gikk nemlig på en liten smell sånn kostholdsmessig - kom sliten hjem fra jobb i halv ni-tiden på kvelden, og klarte å stappe i meg en halv pizza grandiosa og 5-6 biter melkesjokolade. Usj. Mannen hadde besøk av en kompis, vanskelig å la være å ta sjokolade når det står på bordet altså! Hadde også bestemt meg for å spise mindre pizza, men det klarte jeg visst ikke. Jaja. Jeg får skylde på lang og slitsom jobbdag, +at jeg er begynt å bli skikkelig forkjøla. Kanskje du har smittet meg, Salia. :)

 

Får prøve å være litt flinkere i dag. Det hjelper at jeg nå nettopp har registtrert gårsdagens synder - da ser jeg liksom svart på hvitt hvor mye mer kalorier det er i sjokolade og pizza enn i andre ting.

 

Hvordan går det med dere og trening? Får dere tid til det?

 

God helg, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smell må man regne med innimellom, labbis :)

 

kan godt hende jeg smittet deg altså! Ikke godt å si hvor langt de vandrer, sånne basselusker! Jeg begynner å bli riktig så bra jeg nå. Er fremdeles litt småsnørrete, men ikke i nærheten av så ille som jeg var.

 

Jeg er så lite flink til å registrere det jeg putter i meg jeg altså. Jeg vet jo at jeg ligger godt innenfor de 1600 kcal jeg skal ha i løpet av dagen, men likevel er det jo ikke dumt å se hvor mye det er i hver ting jeg legger i meg.

 

Når det gjelder trening, er jeg ikke noe flink. Jeg går turer hver dag enten med vogn eller med hund (ikke begge deler siden hundetingen ikke er helt i vater bestandig og kan finne på å trekke både meg og vogn overende), og det er oppmuntrende å se på trimpoengene jeg får ut av det. Det er litt mindre plunder og heft å registerere trimpoeng, så der er jeg litt flinkere ;) Må bare få lagt inn litt styrketrening nå, så blir dette riktig så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Jaa, dette med å registrere mat ja.. Det er jeg nesten helt sluttet med. Syns det var så demotiverende (ikke det å se hva jeg har registrert, men akkurat det å sette seg ned å gjøre det..).

Jeg begynner å få mer tro på sunn mat, spis nokk ofte, grovregn kcal, sunn fornuft. Enn registreriing, registrering, registrering :P

Men nå skal det jo sies at jeg registrerte ALT de første to ukene, så jeg føler jo jeg har kommet inn i en slaks rutine.

 

Jeg prøver å gå en lang (1-2timer) tur med rask gange 3-4 ganger i uka. Ressten av uka går jeg alt jeg får tid til.

 

Men, nå er permisjonen over. Begynner å arbeide på Mandagen og begynner på skolen rett etter påske. Så får håpe jeg klarer å spise ofte nokk å få i meg rett mat, selv om det blir hektisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Æsj, fikk en sprekk i dag..

Spise 2porsoner med sjokolademousse :blink:

Å i kveld blir det sikkert enda mer sprekk regner jeg med. Har lyst på no virkelig god mat i kveld. Så det blir sikkert nachos, lasagne eller hjemmelaget pizza..

Få ta meg en laaaaang gåtur i morgen eller i kveld. :unsure:

 

Æsj altså.. Nå føler jeg meg kvalm.. God helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Siljepia. Det er så dumt med sånne kjempesprekker. man får så dårlig samvittighet etterpå. Men som jeg sa til labbis også: en sprekk i ny og ne må man nesten ta med seg altså.

 

Tilbake på jobb ja. uff. Jeg har ikke jobb jeg da, så vi sliter litt økonomisk kan du si. Jeg tenkte å ta en tur på det lokale kjøpesenteret 8som ikke er veldig stort) og se om det er noen som har satt opp plakat om at de trenger ekstrahjelp i helgene eller noe sånt. Tenkte at det nok passer bra å jobbe lørdager og kanskje en og annen kveld i uka også. Det er bare det at gubben kommer så sent hjem at det liksom ikke blir noe tid på meg til å jobbe. Jeg er litt skeptisk til å overlate lillemannen på 3 mndr til storesøster i flere timer også. Hun er jo bare 11 år.

 

Helt enig i at all registreringen er noe herk. Jeg blir også veldig demotivert av å skulle gjøre det hele tiden. Blir jo nesten til at jeg ikke spiser mat for å slippe å registere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i grunnen litt sans for å registrere mat jeg... I hverdagene. Nå i helgen var der kjipt. Vi har helgebesøk

av en kompis av mannen, så blir mye dårlig mat. Og mye bra snop. Ajaj. Ny frisk til uka!

 

Jeg har jobbet siden november, og er inne i en veldig intens periode på jobb, så tar meg selv i å

tenke at bare den perioden er over, så skal jeg nok bli flink. Da får jeg tid til å trene etc... Vi får se. Hehe. Akkurat nå går

liksom all ledig tid til jobb. Og godteri da, men det er det snart slutt på..

 

Håper du finner deg en jobb etter hvert da, salia, men har du ikke permisjon...? Hvis babyen er 3 mnd mener jeg?

Eller kanskje jeg roter. Liker ikke å lese fra mobilen, vanskelig å få pversikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett har jeg permisjon siden lillemann er bare 3 mndr, men siden jeg ikke hadde jobb da jeg ble gravid, og gamlesjefen min ikke fant det bryet verdt å sende meg de papirene jeg ba om, har jeg ikke fått dagpenger heller. Dermed er jeg helt uten inntekt og fikk bare den engangsstøtten som politikerne mener at er det man skal klare seg på hvis man ikke har inntekt. Hvis man ikke har inntekt, trenger man heller ikke penger i dagliglivet nemlig. Dermed må gubben forsørge meg 100%, og det er en situasjon jeg er veldig ukomfortabel med.

 

Vekta er ikke oppmuntrende for tiden. Jeg snoper da vel ikke såååå mye at vekta skal gå opp med en hel kilo på 2 dager vel?? Riktignok er dette siste uka før mens, men likevel da! Men det er en ting jeg vet at jeg har gjort veldig galt i helgen, og det er å spise brød. Jeg klarte ikke dy meg da gubben hadde kjøpt halvstekt brød og serverte rykende ferskt og varmt til lunch på søndag. Det straffet seg grundig med mageproblemer hele søndag ettermiddag og kveld.

 

Men en positiv ting i dag: Jeg har endelig klart å komme igang med styrketrening! Hurra!! 25 minutter på Total Gym og jeg er helt skjelven! Herreguuuud så dårlig form jeg er. Jeg kommer til å være dødsstøl i morgen... fnis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Støl i både rygg og armer i dag, og det er jo bare bra. Det som ikke er fullt så bra, er at jeg er bare støl i øvre del av magen, ikke i nedre eller på sidene, så det må jeg få gjort noe med etterhvert. Men det positive her er jo at siden jeg ble så støl, merker jeg jo fort hvilke områder styrketreningen i går tok tak i. Dermed vet jeg litt mer om hvilke områder jeg må finne øvelser for i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det onsadag igjen, og veiedag. Endelig ser jeg litt nedgang på vekta. Jeg har slitt veldig med motivasjonen en periode, men denne gangen så jeg heldigvis oppmuntrende tall både på vekta og målebåndet :)

 

Ned 0.6 kilo og minus 1 cm rundt livet. Jeg er i grunnen fornøyd jeg. Tross alt har jeg bare trent styrke en eneste gang, og har ikke gått så mye tur som jeg skal.

 

Det går veldig opp og ned med motivasjonen til å gå turer altså. Når middagen er spist og Bella Rottis skal på tur, er jeg som regel temmelig frynsete og har bare lyst til å å gå og legge meg. Jeg forsøker å ihvertfall gå og møte gubben på butikken når han kommer fra jobb. Da er lillemann våken og i vigør, så de siste dagene har jeg satt han i bæresele. Det er koselig å gå sånn. Alle vi møter smiler så godt til han, og noen stopper til og med for å hilse på oss :)

 

Til tross for at jeg er ganske så støl både her og der, har je bestemt meg for at jeg SKAL trene styrke i dag også! Nå er det sagt her også, så nå må jeg bare ta meg selv i nakken og faktisk gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, her stoppet vekta på 400 g mer enn sist. Det var jo kjedelig. Men jeg kan vel ikke forvente at vekten skal gå ned når jeg ikke trener, og i tillegg har spist masse sjokolade og pizza i helgen... Nå skal jeg skjerpe meg altså!!

 

Nå er det bare to uker igjen av min intense periode på jobb, etter det kan jeg ta det litt roligere og kanskje få trent litt til og med - det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Kommer meg ikke på kurs å får veid meg i dag, men veide meg hjemme stede. Men jeg vet ikke om den viser det samme som på kurest, men uansett.. opp ca 500g!!

FY F! Meeeen, det er kanskje ikke så rart da, har ikke 1 TP denne uken. pluss at jeg har både spist kjøpingspizza (type dolly), Hveteboller, og lasagne, å for ikke å snakke om denne sjokolademoussen da.. :unsure:

Når det kommer til vann har jeg kanskje drukket 2literpå hele uka.. :angry:

 

NEI! NÅ blir det FULL skjerping!!

Men målte meg i dag da! Har gått ned ca 10cm rundt magen på 6uker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapte cm kan få opp humøret når nedgangen i kilo uteblir :)

 

Jeg har vært flink pike og trent styrke i dag også, så i morgen kommer jeg vel ikke til å klare å gå rett engang :P Også jeg som skal både på babysvømming og på utviklingssamtale i morgen. Hjelpe og trøste hihi.

 

Hadde tenkt å gå opp til skolen til storesøster for konferansetime, men tror nok jeg kommer til å kjøre istedet. Jeg går en omvei hjem fra babysvømming som vi pleier så lillemann får sove litt, også får jeg stappe han i bilen og kjøre opp til skolen. Det er ikke lange veien, men veien opp dit er sååååå bratt. Kondisen min tåler ikke denslags :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Skulle så gjerne ha trent litt i dag også, men har ikke nubbtjans til å få tid. Svigerfamilien ankommer om bare noen få timer, og huset ser helt bomba ut. Gubben er ikke veldig flink til å hjelpe til, så når lillemann ikke sover mer enn ca 30 min av gangen, kan det bli tøft å få tid til alt.

 

Har igjen støvsuging og å skifte på alle senger og vaske sengetøy. Det er overkommelig på ca 2.5 timer, men jeg skulle gjerne fått tatt meg en dusj også. Akkurat nå sitter jeg i kjellerstua og prøver å kjøle meg ned etter trilletur. Skal etter alle solemerker ha mens til uka, så svettekjertlene jobber overtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken sløv her altså....jeg tror jeg må prøve å starte på ny frisk om en ukes tid. Vi har hatt kompis til mannen boende i over en uke nå, og det blir jo bare tullemat og kveldskos hele tiden. Mandag 26.3 blir det slutt på moroa for meg atlså! da er ting roligere på jobben, og jeg kan ha kosthold som fokus nr 1!

 

Lykke til videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem oss her inne helt da, labbis :)

 

Dåp er jammen slitsomme greier altså. Både hva mat angår, men også generelt. Det er jo bare familien, men likevel. Det ble jo litt kaker på meg, men ikke så ille at jeg ikke klarte å begrense meg. Jeg føler meg i grunnen ganske flink jeg. Gulrotkaken til gubben spiser jeg et stykke eller to av med god samvittighet. Den er nemlig ikke så himla fet :P

 

Gubben og jeg fikk gått oss en god tur med bikkjetingen i kveld, så jeg føler at jeg fikk "gått av meg" litt da. Det var veldig deilig altså! Til uka er det igjen tid for trening og turer med lillemann i vogn. Skal bli godt å komme inn i en rutine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutine ja. Jommen sa jeg rutine!

 

Lillemann fikk vaksine på mandag, så i går var han super sliten og ville bare sove. Det ser ut til å holde seg til i dag også. Vi skulle jo liksom på treff og greier i dag vi da, men neeeeeeida! Lillegutt blir jo trøtt etter en times tid, så da vil jeg ikke dra han med meg rundt og gi han så masse stimuli hele tiden.

 

Vekta viste ned 400 gr igjen. Ikke å smye som jeg skulle øsnke, men det kan jeg jo ikke regne med siden alle rutiner jeg liksom skulle opparbeide meg gikk adundas også denne uka. Magemålet har stått på stedet hvil denne uka, og det er jeg IKKE fornøyd med. Jeg ser jo ut som jeg er 7 mndr gravid enda jo! Det må da gudhjelpe meg gå tilbake snart?? Bekkenet krangler fremdeles, men har begynt å gi seg litt mer. Det er litt godt å kunne gå litt rundt uten å kjenne at det verker.

 

Fikk kjørt 30 min styrketrening i dag også. Så med en trilletur neste gang lillegutt blir trøtt, så kan jeg kanskje si at jeg har god samvittighet i dag ihvertfall. Det er ingenting denne uka som skulle tilsi at jeg ikke skal få trent styrke de 3 gangene jeg har satt meg i hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger denne tråden.

 

Siljepia: har ikke hørt fra deg på en stund. Håper det står bra til med deg :)

 

 

Tenkte jeg skulle åpne en ny tråd med litt mer fengende tittel, og se om det er fler som har veiedag på onsdag, og som har lyst til å skravle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...