Gå til innhold

MÅ ned minimum 20 kilo!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Hei å hå alle sammen!

 

Jeg har vært aktiv her inne tidligere, men så ga jeg opp en stund. Det funket jo ikke uansett, ikke sant? Nei. Det gjør gjerne ikke det når man nekter å ta av seg skylappene. Da står ting gjerne veldig stille.

 

Jeg gikk på en smell på jobben her for litt over 1 år siden. Den gjorde at jeg sa opp jobben og måtte grave meg selv opp av kjelleren. Det tok noen mndr, og innimellom der ble jeg gravid. Vi hadde prøvd å få barn i 3 år før dette, så jeg er sikker på at ansiktsutrykket mitt var verdt penger da jeg så den positive testen!

Graviditeten viste seg å bli veldig tung å komme igjennom. Hele første trimester kjempet jeg mot kvalmen. Jeg kastet aldri opp, men det er utrolig slitsomt å gå med maten oppi halsgropen 24 timer i døgnet i 7-8 uker. Så ble jeg endelig kvitt kvalmen, og livet ble lysere. Jeg fikk litt overskudd og begynte å gå litt mer turer osv for å prøve å holde kiloene i sjakk. Jeg gikk opp nesten 30 kilo med storesøster, og ville derfor forsøke så godt jeg kunne å holde vekta i sjakk denne gangen. Ikke bare lett når man har dilla på Honni Korn skal jeg innrømme!

 

15 uker ut i graviditeten var det slutt på moroa. Da begynte bekkenet å krangle. Jeg fikk kjempevondt i bekkenet bak, og tok turen til kiropraktor. Det hadde hjulpet meg så mye forrige gang, så jeg hadde et lønnlig håp om at det skulle gjøre susen nå også. Kiropraktoren kunne fortelle meg at jeg har et ben som er kortere enn det andre. Ikke så mye at jeg merker det til daglig, men når ligamentene i bekkenet løsner opp som følge av graviditet, blir skjevheten mye mer merkbar, og hele bekkenet låser seg helt. 2 uker senere fikk jeg bekkenløsning i symfysen (der bekkenet går sammen foran), og det er verre for det kan man ikke gjøre noe med.

Plagene ble bare verre og verre utover, og mot slutten av graviditeten var jeg mer eller mindre invalidisert. Jeg klarte ikke gjøre mye. Bare det å snu seg i senga var et helvete. Da sier det seg selv at mine ambisjoner om å være aktiv ikke akkurat lot seg oppfylle.

 

Nå er lillemann 2 mndr gammel og plagene er nesten borte. Bekkenet foran krangler litt fremdeles, men ikke så mye at jeg ikke klarer å holde det i sjakk. Jeg går så mye tur som jeg bare orker, og tar det med ro ellers. Jeg har store stygge planer om å begynne med litt styrketrening hjemme også. Vi har en sånn Totalgym fra TV-Shop. Jeg er vanligvis veldig motstander av TV-shop, men denne hadde fått gode skussmål fra folk som hadde kjøpt den, så vi tok sjansen. DEN FUNKER! Den er skikkelig effektiv, og den tar ikke opp allverdens av plass! Hurra!! Så da er ambisjonene å trene minst 2-3 ganger i uka på den, også har jeg noen pilatesprogrammer på DVD, og noen zumba-rutiner på DVD, så i kombinasjon av trilleturer eller turer med lillemann i bæresele, har jeg ingen undskyldning for ikke å være aktiv!

 

Jeg trenger bare det lille sparket bak!

 

Til slutt vil jeg gjerne spørre dere damer til råds. Hvis dere har orket å lese så langt da. Dette blir jo reineste romanen detta!!

 

Jeg må jo begynne å måle og veie mat osv. Det har jeg ikke noe lyst til i det hele tatt. Jeg har en jente på 11 år. Hun er vanligvis veldig fornuftig, men jeg vil ikke sette igang noen "skumle" tanker hos henne ved å vise henne at jeg plutselig begynner å veie mat og være nøye på hvor mye jeg spiser. Jeg er livredd for å skape tanker i hodet på henne som hun overhodet ikke skal ha. Mao: Jeg vil ikke vise henne at jeg slanker meg. Er det noen her som kan gi meg noen råd ang hvordan jeg skal få i meg rett størrelse middagsporsjoner f.eks uten å veie maten foran datteren min? Alle forlag mottas med nesegrus takknemlighet ;)

 

Og jeg er også i nesegrus beundring hvis det er noen som har giddet å lese alt dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet, Salia! :)

 

Da er vi flere nybakte mødre her inne, som ikke ammer og må bli kvitt gravidkiloene the hard way...

 

Trilleturer er en suveren måte å trimme på! Det er bare å trille langt nok, ofte nok! B) Og gjerne legge inn litt motbakker også, hvis man orker det. Det er slik jeg har blitt kvitt mine kilo, i alle fall. Og ved holde meg til menyen min, selvsagt. Kanskje aller mest det siste.

 

Forstår absolutt problemet med å ikke ville veie maten foran datteren din. Kanskje du kan kontrollveie visse ting nå i starten, en gang hun ikke er hjemme, skrive det på en lapp og gjemme bort, så du husker? Og ta resten ved å lese pakningsvedleggene, vurdere med øyemål og utregninger i hodet? Det gjør jeg av og til, når jeg ikke orker/gidder/har tid til å veie absolutt alle matvarer.

 

Det er jo mest i starten man veier "alt", fordi man ikke helt vet hva ting veier. Etterhvert blir man flinkere til å ta ting på øyemål og huske vekten på ditt og datt.

 

Lykke til så masse på veien!

 

Skal stikke innom deg her og lese hvordan det går med deg underveis. Heia, heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten, Bijou! :) Det er alltid koselig å se at det er noen som følger litt med meg. Jeg hater ås kravle alene hehe.

 

I går ble en passiv dag for meg gitt. Jeg hadde alle ambisjonene iorden, og skulle gå lang tur med lillemann i vogn, men han var hes som ei lita kråke i går, stakkar. Så da gikk den planen i vasken. Han kunne ligge ute i følge helsesøster, men måtte ikke få trekk på seg. Da tok jeg ikke sjansen på å gå tur i og med at man da har litt emr vanskeligheter med hvordan vogna er posisjonert i forhold til vind osv. De blir så veldig fort surklete disse bebissene. Ihvertfall han som bare er 2.5 mndr! Hønemor tok ikke sjansen. Men jeg prøvde å være forsiktig med matinntaket likevel da.

 

I dag var den aller første dagen jeg har registrert absolutt alt jeg har puttet i kjeften, og resultatet ble faktsik ikke så hakkandes gæli. Jeg står oppført med 1600 kcal pr dag, og hittil i dag har jeg 1585 kcal. Ikke dårlig. Nå skal det jo sies at jeg har hele 4 frimerker i dag da. Jeg klarte ikke motstå fristelsen, og tok 2 rader med melkesjokolade. Fysjom! Men men. Jeg gikk ikke over maksen min, så da så!

 

Det jeg derimot ser som ikke er helt bra, er at jeg spiser for lite grønt. Jeg er flink med frukt, for jeg drikker en del juice, men jeg spiser ikke nok grønnsaker. I og med at vesla hadde med venninne hjem, ble det pølser og lompe til middag i dag, og det er jo som kjent ikke veldig grønt... Da blir det nok bedre i morgen! Håper jeg... Selv om det er helg... Heldigvis må vi gjøre rent i huset i helgen, så litt aktivitet blir det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang! :)

 

Jeg synes også det er vanskelig å få i seg nok grønt. Er ikke glad i å spise salat. Blir liksom ikke mett av det. Men glad i brokkoli og gulrøtter, så prøver å spise litt av det til middagene. Men generelt ligger jeg nok langt under det jeg skal når det gjelder grønt, ja.

 

Håper du finner ut av det!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en lat lat weekend! Foreldrene mine kom på besøk på søndag, så da var det full panikk med støvsuger og ryddesjau. Det var vel den eneste aktiviteten jeg fikk på søndag. Lørdag ble det bare en liten tur til butikken, så i dag må jeg ta meg sammen og komme meg ut med vogna en skikkelig tur altså!

 

Nydelig frokost i dag forresten: egg og bacon og stekt tomat og appelsinjuice! Nammenam! Da holder a'mor en stund utover vettu!

 

Veiedag på onsdag. Blir spennende å se om jeg får se noen gram ned denne uka. Jeg har forsøkt å være flink, men det er ikke alltid at det går så bra gitt. Det som blir spennende, er å se magemålet mitt. Det var aldeles horriblet i forrige uke. Forhåpentligvis ikke fullt så ille denne uka. Nå kal det jo sies at jeg ble diger da jeg var gravid, og det er tross alt ikke mer enn 2.5 mndr siden lillemann ble født. Likevel. Det hadde vært fint å komme inn i buksene mine snart altså. Det tar jo vinter og votter å få magen tilbake til normalen igjen jo! Jeg vet at det nok tar lenger tid når man har fått nr. 2, og siden jeg jo var overvektig allerede før jeg ble gravid, så da blir jo "slosskampen" desto hardere. Det å se meg selv i speilet er både motiverende mht slanking og helt grusomt mht hvordan jeg ser ut. Jeg vil bare løpe til sportsbutikken og kjøpe et tomannstelt. Det er bare å tre det over hodet og håpe at det ikke er for lite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Kjenner til den der med speilet. Vår verste fiende og/eller beste venn.

 

Her tok det laaaaang tid før jeg begynte å passe inn i noen av mine normale klær igjen etter graviditeten (og jeg var førstegangsfødende). Brukte gravidbukser i godt og vel 5-6 måneder etterpå. Frustrerende! Og nå etter drøye 6 måneder er jeg fortsatt ikke helt fremme. Delvis, men ikke helt.

 

Men det er bare å smøre seg med tålmodighet! We'll get there!

 

Ha en fin uke og lykke til med veiinga på onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dum, jeg!!

 

Jeg er allergisk mot gjær. Jeg VET jo det! Men i anledning fastelaven sist søndag kjøpte jeg melblanding og gjær til å lage boller. Selvsagt falt jo det i fisk, så både mel og gjær ble stående igjen like ubrukt. I dag tok jeg meg selv i nakken og bakte boller. Jeg klarte ikke la være, så jeg smakte på dem. 2 stykker faktisk. Du snakker om tulling. Nå tar jeg straffen for det. Er så oppblåst at jeg ser ut som jeg skal føde en elefant! Masse luft i magen med påfølgende ulekre lyder :P I tillegg fikk jeg mens i dag for første gang på nærmere ett år, og det gjør meg jo ikke mindre oppblåst.

 

Heldigvis har jeg fått gått meg et par små turer i dag da. Gikk til butikken for å kjøpe en ny type MME. Kjøpte Hipp sin for å prøve om lillegutt gulpet mindre av den. Det gjorde han forsåvidt, men prisen var høy tror jeg. Jeg har nemlig ikke sett en eneste bæsjebleie fra den gutten siden han begynte på Hipp. Dermed går den i søpla, for jeg foretrekker at han gulper masse og faktisk får noe bevegelse i tarmsystemet enn at jeg skal spare et par kroner og han må ha 2 ts malt pr flaske for å få noe liv i systemet! Turen til butikken gikk med vogn, mens tur nr. to var med gullet i bæresele. Han satt med ansiktet mot meg og duppet av det meste av tiden, men vi var innom på butikken da også, og det ble nok litt i overkant varmt for stakkaren, for han ble ganske utilpass og gretten så jeg måtte bare gå ut i kaldlufta med han. Så til sammen har jeg vel ruslet og gått ca 40 min i dag likevel. Må jo si meg fornøyd med det. Tross alt forteller bekkenet mitt meg med store bokstaver at jeg IKKE er helt i orden etter fødsel enda. Symfysen min krangler masse med meg om jeg går for langt og for fort. Spesielt når jeg bærer på lillegutt.

 

Alt i alt har dagen i dag ikke vært noen stor suksess hva slanking angår, men litt bevegelse fikk jeg ihvertfall. Hadde nesten glemt hvor intens godtesuget kan være den siste dagen før og første dagen med mens. Jeg klarte å holde meg i sjakk i går, men i dag gikk det dårlig gitt. Det har blitt en liten snik i veslas smågodtpose, 2 boller (som jeg angrer på), og litt pisket krem. Får nok igjen det på veiedag i morgen tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv overraskelse i dag! Det ble en hel kilo ned til tross for at jeg har syndet i både øst og vest. Magemålet er også 3 cm smalere. Da ble jeg glad gitt :)

 

I dag blir det trim på hjemmebane. Orker ikke gå ut døra engang. Lillemann sover ute i vogna si, og jeg får ta meg en runde med enten pilates eller zumba til DVD i dag tror jeg. Natten ble urolig for lillemann som tydelig var utilpass. Hipp var helt klart ingen suksess, for han har hatt mye vondt i magen i går kveld. Det kom en bleie i natt, og to til i dag morges. Nå håper jeg at han har fått all Hipp'en ut av systemet slik at magen hans kommer i normalt gjenge igjen. Da sover vi mye bedre begge to :)

 

Jeg må bli flinkere til å registrere maten jeg spiser altså. Jeg ser jo at det nytter, men jeg syntes det er så kjedelig å sitte og plotte inn smitt og smule jeg får i meg, så jeg jukser nesten hele tiden :P Dessuten vet jeg at problemet som regel ikke er at jeg spiser for mye, men snarere for lite. Kroppen min går rett i sparemodus og jeg ender opp med å legge på meg selv om jeg nesten ikke spiser. Snodig, men sant.

 

Natten har vært såpass urolig at jeg føler meg helt zombie... Tror det bare blir lit pilates i dag gitt. Så tar jeg nok med meg lillegullet mitt og møter pappan på butikken i dag tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en hel kilo ned! :)

 

Vet det er kjedelig å registrere all maten man putter i seg. Men det er et suverent verktøy. Både for å kontrollere hva man spiser for mye av og også når man spiser for lite. Spiser man for lite kan vektnedgangen også stoppe opp. Så det er en fin balanse der, som man bare må bruke litt tid på å finne ut av, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart alså! Nå har jeg tatt meg selv i nakken i dag, og registrerte hvert eneste gram jeg fikk i meg til frokost. Og fikk sjokk! Den "sunne og fine" frokosten min var en kaloribombe av de store! 600 kcal til frokost!! Herrejemini!!!

 

Men en smoothie på 163 kcal til mellommåltid er ikke så hakkandes gæli tror jeg. Jeg har ikke sagt noe til mannen om at jeg har begynt å slanke meg, men jeg tror han begynner å få snusen i det hehe. Han er alltid så utrolig støttende, så jeg vet at jeg kan fortelle han alt jeg tenker på. Snille gode mannen min!! <3

 

I dag vil jeg lage middag. Vanligvis er det mannen som lager. Han er litt av en amatørkokk, og lager mye nammenam mat som også er sunn faktisk ;) Jeg ble veldig glad i kyllingrisottoen til GR da jeg gikk på kurs for flere år siden. Heldigvis har jeg beholdt boka, så oppskriften har jeg enda. Det er faktisk mange oppskrifter i den boka jeg husker å like veldig godt. Jeg er bare aktiv motstander av salat som måltid. Jeg liker forsåvidt salat, men som et tillegg til middag, ikke som et måltid i seg selv. Det var det jeg gjorde feil da jeg gikk på kurs. Jeg følte ikke at jeg ble mett av måltidsrasjonne, og fylte på med salat til jeg følte meg mett. Resultatet ble at jeg ikke spiste salat på omtrent 2.5 år etterpå. Jeg hadde rett og slett spist meg dritlei! Ikke bra.

 

Ved nærmere ettertanke, tror jeg at jeg må droppe youghurten i smoothien min :( Det gir en litt syrlig smak og en god fylde, men jeg reagerer helt klart på den altså. Magen min liker meg ikke etter bare 70 gr youghurt! Jeg tror jeg skal forsøke å erstatte den med lett-isen til Diplom Is. Den er god og gir også en god fylde til smoothies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer fornuftig i dag. Dempet frokosten litt, og følte meg adskillig bedre både mentalt og fysisk faktisk. Gårsdagens frokost var litt i meste laget faktisk, så det gjorde jo ingenting.

 

Har til og med klart å gjennomføre hele 20 minutter med pilates i dag. Har et sånt 20-minutters program på DVD. Det er jo ikke rare greiene forsåvidt, men magemusklene mine har fått skikkelig juling, så jeg kjenner at jeg ikke klarer så mye mer. Tror ikke det er så dumt å ta det litt med ro i begynnelsen så jeg ikke ødelegger noe. Lillemann og jeg får gå en tur og møte pappan i dag tenker jeg. Det har vi pleid å gjøre siden han kommer hjem midt i lillemans sovetid på ettermiddagen. Da er det bare å ta med seg vogna og rusle avgårde.

 

Det er godt å se at vekta går nedover. Det går jo ikke enormt fort, men så lenge jeg ser bevegelser i riktig retning, er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk nådd 7,3 trimpoeng denne uka. Det var ikke dårlig. Jeg har ikke klart å komme meg opp på riktig mengde mat, men jeg er ihvertfall ikke så langt unna at kroppen går i sparemodus. Ligger på mellom 1200 og 1500 i snitt tenker jeg. Ihvertfall sier snittet på tabellen 1306, og da har jeg ikke ført inn noen tin g et par dager denn uka. Det er ikke bra, jeg vet det, men jeg vet jo hva jeg skal gjøre for å holde meg sånn nogenlunde på rett nivå.

 

Hvis jeg bare kan få inn i huet mitt at jeg må holde meg unna den j*** gjæren, så blir dette så bra så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Jeg prater videre med meg selv jeg :P

 

Helgen har vært en katastrofe fra ende til annen hva mat angår. Heldigvis har jeg fått littegranne mosjon da, så jeg har fått et trimpoeng ihvertfall. Det betyr at jeg endte opp på 8 trimpoeng forrige uke. Det er jeg kjempefornøyd med!

 

Denne uka skal gå med til å male litt mer på gjesterommet nede, og få opp trimapparetene mine så jeg kan få trent litt styrke også. Gudene skal vite at magen min trenger en skikkelig runde for å komme tilbake til sånn nogenlunde normal form!

 

Kjempespent på veiedagen på onsdag. Med litt flaks så kanskje jeg ser tallet ned i mot 94-tallet. Tross alt var jeg 95.5 forrige uke, og snikveiing i dag viste 95.1. Håååååpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg følge deg?

Så kan vi diskutere, dele erfaringer å snakke litt sammen!

 

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv da!

Jeg er 158cm høy, startvekta mi var på 77,7kg. Nå er vekta på 73,8kg. Startet på kurs 11.jan.:) Startet med en BMI på litt over 31, nå er den på 29,6 :lol:

 

Jeg har to flotte gutter! En på 3,5år og en på 9mnd. Før den første graviditeten hadde jeg en vekt på ca 58-60kg. Å det er målet mitt! Har satt meg som mål å klare dette til jula 2012 :rolleyes:

 

Ellers så syns jeg det er pyton å veie maten!! Men noe må jeg veie uansett da..

Ja, også har jeg veiedag på Onsdag, så i kveld skal jeg på kurs å veie meg! Tror det blir å gå ganske dårlig denne uka, har holdt til på sofaen med feber og snørrpappir. Så har ikke registrert mat en gang denne uka!! huff. Men, ny uke nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Siljepia! Så koselig. Selvsagt kan vi følge hverandre! :) Det var godt å se posten din nå altså, for det er ikke så moro å gjøre alt alene. Bijou har tittet innom hos meg av og til, og det har holdt meg fra å gi opp forumet. Nå får jeg jo en kjempegod grunn til å stå på :)

 

Jeg veier så lite mat som mulig jeg da. Føler jeg må skjule veiing av maten for datteren min så mye som mulig. Som jeg nevnte tidligere er hun 11 år og det er jo en alder da de begynner å bli bevisste på hvordan de ser ut kroppslig sett. Da vil jeg ikke sette noen tanker i hodet hennes som hun ikke trenger. Eneste jeg ikke har noe i mot at hun ser at jeg veier, er når jeg lager smoothies eller når jeg veier ingredienser til middag eller desserter. Da kan jeg jo bare si at jeg følger en oppskrift...

 

Jeg hadde veiedag i går jeg også, og hadde bare 300 gr ned, men jeg er igrunnen ikke så verst fornøyd med det jeg altså. Tross alt har jeg knapt vært ute av en dør siste uka. Jeg har jo ambisjonene i orden. Det var bare motivasjonen som sviktet sist uke. Men! Ny uke og nye muligheter! I dag skal lille knott og jeg på babysvømming, og dit går vi med vogna siden hallen ligger rett borti veien. Så da har jeg tenkt å være flink jente og gå en skikkelig omvei hjem igjen. Da får bebissen sove mens vi går tur, og når vi kommer hjem, våkner han nok ganske fort og er hysterisk sulten. Han blir jo helt utslitt av svømmingen. Han må jo følge med på alt som foregår rundt han, må vite :)

 

Nå er jeg spent på hvordan det gikk med veiingen din på kurs i går, Siljepia. Fingrene krysset for at du blir fornøyd med tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Ned 500g. Det hadde jeg ikke trodd! :)

 

Nei, det skjønner jeg! Den verden vi lever i nå, så blir de jammen ta tidsnokk opptatt av utseende! Selv om man veier opp, å egentlig spiser ganske så mye mat på Grete Rorede, så kan man jo skape et feil bilde på kosthold til ei lita jente :)

 

Ja, men 300g er bra. Nedgang er nedgang!!

hehe, ja kjenner til dette med å ha store ambisjoner, men ikke noe motivasjon. Men nå har jeg alliert meg med en venninne, vi går tur etpar ganger i uken etter barna er i seng. Det er liksom litt mer vanskelig å si nei når det er noe som er planlagt litt :)

 

Kos dere på babysvømming! Det er jo så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter inn fra sidelinjen igjen. Og gratulerer med enda mer nedgang! Alt ned er ned, okke som! Og da jubler vi litt alle mann! :) (Her gikk jeg opp 1,2 kg forrige uke, så hos meg er det ikke mye jubel for tida...)

 

Og babysvømming er kos! Håper dere liker det!

 

Vi har gått på babysvømming siden oktober med poden vår og han elsker det. Men utslitt etterpå, da. Helt punktert! Mye å forholde seg til, mye å se på. He he!

 

Lykke til videre, Salia! Og Siljepia...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 500 gr ned, Siljepia! :) Det er jo flott det. Da går man jo ned 2 kg pr mnd da. Kan'ke klage da vel :)

 

Og ja. jeg burde jo være glad for 300 gr ned jeg altså. Som dere sier begge to: nedgang er nedgang uansett hvor lite eller mye det er :) Jeg ble bare så positivt overrasket da jeg gikk ned en hel kilo uka før. Det er rart hvordan motivasjonen svinger opp og ned altså. Nå skal jeg jo si til mitt "forsvar" at jeg har vært mye ute og flydd siste uka også. Besøk hos foreldre, venninner osv. Mandag fikk jeg meg en litt ufrivillig tur til foreldrene mine da strømmen gikk hjemme hos oss. Jeg ble jo litt bekymret ettersom tiden gikk og strømmen ikke kom tilbake. Lillegutt lå ute og sov i vogna si, og da han våknet opp og strømmen ikke hadde kommet tilbake, pakket jeg både han og storesøster i bilen og dro til foreldrene mine. Når strømmen går får jeg ikke varmet vann, og lillegutt kan jo ikke gå uten mat stakkar! 5 timer var strømmen borte! Det er lenge å gå uten mat for en liten kar...

 

Ja babysvømming er såååå kos. Han blir jo helt utslitt stakkar, men du verden så moro han har det! Han kikker på de andre babyene og smiler og står på. Jeg ser jo hvor liten han er i forhold til mange av de andre. Han er jo den yngste der med sine 2.5 mndr. I dag dykket vi noen ganger, og da ser han helt sjokkert ut hehe. Kommer opp og ser ut som han ikke vet om han skal skrike eller ikke.

 

Da vi gikk hjem, tok jeg en omvei så jeg fikk nyte sola litt i dag også. Det var så deilig vær med strålende solskinn og godt og varmt. Etter middag gikk jeg også en liten tur med hunden. Jeg gikk ikke så langt, men hunden fikk løpe og leke litt på en fotballbane i nærheten. Hun elsker å jage ballen sin, men da blir det ikke så mye mosjon på mor... Men men. Jeg fikk jo turen min før på dagen, så da skal jeg vel ikke klage :) Jeg gleder meg til våren får skikkelig tak. Da skal vofsen og jeg gå i skogen. Jeg får sette lillegutt i bæresele på magen, og ut og traske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Oioi, det ble en del utskeielser i dag.. Vi har vært på hyttetur sammen med noen venner av oss i dag.

Til lunch spiste jeg en fin baguett (ibilen på tur til fjells..)

På fjellet grillet vi pølser, spiste en God og mager grillpølse i brød og et lite kakestykke (klarte jo ikke å si nei, når veninna mi bydde meg).

Note til meg selv: Smør matpakke når du skal bort på tur!

Å i kveld skal vi spise biff, fløtegratinerte poteter, brokkoli/blomkål og peppersaus.. (skal kutte potetene til et minimum..!)

 

Disse dagene (tors-idag) har eentlig vært ganske så vanskelige, har møtt MANGE fristelser...=/

 

MEN, i moregen har vi ingen planer, så da blir det full skjerpings og en god trimmertur!

På Mandag skal jeg på et møte, så jeg tenkte å gå til og fra møtete, så kanskje jeg ikke får så mye pluss på vekta på Onsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Hei!

 

Kan jeg også følge dere?

 

Jeg har en sønn på 11 mnd, og har endel kilo ekstra nå...spesielt etter ammeperioden. Gikk ikke opp altfor mye under svangerskapet (11 kg), men under permisjonen min har jeg klart å gå opp igjen det jeg tok av i forb med fødsel, slik at jeg nå veier nesten like mye som da jeg var høygravid! Var mye sulten i starten, og er nok litt for glad i godteri og junk food. :-(

 

Jeg er 163 høy, og veier nå i underkant av 78 kg. Før graviditeten veide jeg 67-68, men helst ville jeg vært nede i 65 kg.

 

Jeg har ikke gått på kurs, men strategien min er vel å spise mindre og bevege meg mer. Noe jeg synes er vanskelig å få til nå når jeg er tilbake i full jobb. Pendler langt, og har i tillegg en jobb som krever endel arbeid som som regel må tas etter at knotten har lagt seg. Når jeg er hjemme på ettermiddagen vil jeg jo prioritere å være sammen med ham og pappaen :-)

 

Jeg ammer for øvrig fortsatt, så tenker å ta det litt rolig i starten. Men å gå ned 6-7 kg til sommeren burde vel gå...? Og så 8-9 kg etter dét.

 

Har begynt å registrere det jeg spiser, så forhåpentligvis setter det en stopper for ubevisst godtestapping ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei Labbis! Det kan du helt sikkert ;)

 

Huff, ja junkfood var virkelig værstingen her..

Men det hjelper på å registrere alt i starten, da får en mange Aha opplevelser!

 

Men det er en fin strategi!! Ting tar tid. Gi deg selv 6-12mnd, da klarer du det med glans :) Fokuser på å endre livsstilen, ikke på å bli slank! Da kommer resten av seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Labbis! Så klart du får følge oss :) Bare hyggelig det. Jo fler jo bedre.

 

Her har helgen vært en skikkelig katastrofe. Snørre forkjøla og orker ikke en dritt. Har bare støvsuget og vasket gulv på stua i tillegg til å vaske badet. Ellers har jeg bare tatt det med ro inne. Og det blir man som kjent ikke slank og lekker av. Jeg er vel egentlig ikke så himla SYK, men jeg er så potte tett i nesa at jeg blir anpusten bare jeg tenker på å bevege meg. Heldigvis sover lille knott godt ute i vogna si uten at jeg triller han, så jeg kan legge han ut og sitte og pese for meg selv...

 

Jeg håper jeg klarer å komme meg ut og gå tur i morgen altså. Det er jo en god ting som mitt tapre forsøk på å endre livsstil har ført med seg: Jeg får dårlig samvittighet overfor meg selv når jeg ikke kommer meg ut om dagene. Det er vel ihvertfall en start.

 

Jeg har ikke registrert så mye som en matsmule siden torsdag, så jeg regner med at onsdagens vekt ikke kommer til å vise et eneste gram ned. Med litt uflaks har jeg gått opp istedet...

 

Jeg sliter litt med fordøyelsen jeg da. Som jeg har nevnt tidligere, er jeg allergisk mot gjær, så jeg har pleid å spise Ryvita knekkebrød. Det er de eneste knekkebrødene uten gjær. Sånne lavkarbobrød er også uten gjær, men jeg fikser ikke dem jeg altså. Jeg har prøvd å spise dem, men jeg får det bare ikke ned. De smaker ikke godt. Rett før helgen her så prøvde jeg å bake knekkebrød av melblanding man får kjøpt i poser fra Møllerens. De er jo forsåvidt OK på smak, men de blir jo så tynne at man må jo spise halve pakka i et måltid for å bli mett jo! Bortkasta penger syntes jeg. Så i morgen skal jeg ut og handle Ryvita igjen! Da blir det nok litt mer fart over sakene tenker jeg. Hvis jeg spiser noe med gjær, blir jeg så oppblåst at det er en gru. Hard i magen og med påfølgende lite festlige luftproblemer... Nei. Egg og bacon til frokost i morgen, og ut og handle Ryvita når bare knotten sover. Da tar jeg med vogna og går en omvei til butikken tenker jeg! Og prøve å ikke tenke på den forestående katastrofen som heter veiedag på onsdag..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag! Ny uke og nye muligheter!

 

Etter middagsinvitasjon til foreldrene mine i går (som heldigvis er ganske så sunne mennesker, så det ble ikke heeelt katastrofe), brukte lille knott lange tider på å sovne, så i dag sov han til klokka var ca 7.45. Det var nok godt for en liten kropp tenker jeg :) Dermed ble det egg, bacon og tomat til frokost i dag. Min planlagte omvei til butikken ble det ikke noe av, men jeg fikk da ihvertfall gått til butikken og hjem igjen. Det er jo 20 min det også. Skal love jeg var tett som ei potte da jeg kom inn gitt! Snørr.no!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Omsider kommet i gang med registrering her, puh, på tide. Har registrert to dager nå, og det går greit å treffe sånn ca på 1600kcal. Men de trimpoengene er det verre med....

 

Uff. Men da slenger jeg meg også på veiing på onsdager. Regner med å ligge rundt 77,6 nå på onsdag, så tar vi det derfra. Ha en god uke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Dette har vært en uke med en god del aktivitet, men også en god del nei-mat.. Så det blir spennende i morgen ja! :rolleyes:

 

Huff, godbedring Salia! Snørr er ikke arig, alt blir så tungt da!!

 

Nei, nå blir det middag, så må jeg vel gå igang med en del husarbeid, huset er en katastrofe å jeg aner ikke hvor jeg skal begynne, kjedelige saker. Men det er vel bare å hive seg rundt, så tar det jo egentlig ikke så lang tid. Også er det jo så godt etterpå da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...