Gå til innhold

Vårprosjektet 2012


Anbefalte innlegg

Da har vi begynt på mars og jeg er klar for andre etappe i vårprosjektet mitt - nemlig å komme meg tilbake til normal vekt før sommeren kommer. Bestemte meg i jula, og har brukt tida fram til nå til å fjerne 3 av de 8 kiloene jeg skal ned. Begynte med en BMI på 26, og klarer jeg målet mitt om 68 kg vil den være nede i 23,3.

 

Tanken er at jeg skal ta 0,5 kg i uka, og at jeg skal nå målet innen 17. mai, men tar det noe mer tid så får det bare gjøre det. Skal holde ut til jeg er i boks!

 

For å klare dette har jeg bestemt meg for to hovedgrep for å endre vanene mine:

- jeg skal jobbe med å holde fokus på gode vaner over lengre tid

- jeg skal begynne med jevnlig trening

 

Vil gjerne ha med meg noen støttepersoner underveis, det er alltid enklere når man har noen å rapportere til og diskutere med, så bli med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Fru Fryd

Vil gjerne ha med meg noen støttepersoner underveis, det er alltid enklere når man har noen å rapportere til og diskutere med, så bli med!

 

Hei!

Eg er gjerne med på denne.

Startvekt 1.mars var 74,7kg. Det ultimate målet er å komme ned på 66kg.

Å komme seg under 70 til 17.mai er jo eit flott mål på vegen. Dette tilsvarer ca 0,5kg/uke som jo bør vere overkommeleg.

I kveld skal eg sette meg ned og lage ein ganske detaljert plan for mars både når det gjeld mat og trening. Kjem tilbake til den.

 

Talast! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Helga har vore bra treningsmessig og katastrofe matmessig.

Eg fekk teke mg ein skikkelig løpetur lørdag føremiddag 7km på 50minuter. Det må eg seie meg nøgd med. Mmen så var det festlig lag med god mat, vin og snacks på kvelden. Dagen i dag vhar vore heller laber den også. Huff for ein start, men herfrå kan alt berre bli betre.

Vekta rapporterer eg nok inn i morgon.

 

Treningsplan dei neste 2 vekene.

Mandag: Spinning/Styrke

Onsdag: Bodypump

Fredag: Morgonjogg 30min

Laurdag eller søndag: Langtur 45-50minutt ski eller jogg

 

Mat:

Gjere mitt beste for å følge dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Klarte ikkje å la vere med å gå på vekta i dag også. Eg veit at eg skal ta det med ei klype salt når eg sammenlikner med gårsdagen, men likevel. -0,2kg igjen. slikt kan ein like.... :D

Trent fekk eg gjort i går også. No er eg i alle fall på rett veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Boio, og gratulerer med en god start! Løpetur før jobb - det står det respekt av! :)

 

Jeg har kommet igang med litt strukturert trim denne uka, og er fornøyd med det, men har ikke klart å holde nok fokus på matinntaket. Helt lik vekt som forrige uke, og tror jeg skal være fornøyd med det innsatsen tatt i betraktning.

 

Jeg var på kjoleshopping i går, og det var både en hyggelig belønning for innsatsen, samtidig som at det var en påminner om at det er litt igjen før jeg er fornøyd. Skal ta med meg det inn i ei helg som tegner til å bli utfordrende. Skal i 50-årslag i kveld, og regner med det blir masse godt. Har bestemt meg for å kjøre for å unngå alle alkohol-kaloriene, og for å danse mest mulig. Kanskje blir ikke konsekvensene så store da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hei!

Kjekt å høyre frå deg.

Lukke til i selskap.

Det eg har gjort i sånne sosiale settinger, er å ta for meg av dei gode proteinrike rettane, latt brød, pasta, ris, poteter og anna "fyllmateriale" ligge. Då blir ein god og mett på mindre kcal. Fyll tallerken med salat. :D

 

Eg treng sårt nye klede, men avventar til etter påske i håp om meir reduksjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga over, og jeg er godt fornøyd med hvordan jeg har takla den. Har nok ikke gått noe ned, men ingen grunn til at den skulle gi meg noe ekstra heller. Satser på tre fine dager framover nå, slik at jeg kan få litt nedgang.

 

Festen ja - jeg spiste normal mengde mat til middag, men klarte å ta mye rent kjøtt og lite dessert. Drakk cola zero og vann. Enormt kakebord etterpå, men da klarte jeg meg med kaffe! Da hadde de andre drukket såpass mye vin at ingen la merke til hva jeg gjorde... B)

 

I går ble det kanskje litt vel mye kos hjemme i sofaen, men i dag har jeg kompensert med to treningsøkter (en med styrke og en kveldstur nå).

 

Lykke til i uka som kommer BOIO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Så kjekt å høyre at helga di gjekk bra. Mi helg var ikkje så bra. Måltidene gjekk rimeleg greit, men god mat og godt selskap, ender med litt vin og dessert.... Huff! Eg ser at det er helgane eg slit med. Vekedagane går stort sett bra med mat og trening. Men eg skeier litt for mykje ut i helgane. Men kanksje det vert betre no når eg faktisk har erkjent det for med sjøl...

Siste innspurt til torsdag og veie- og måledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan e slenge meg med dere? Har mye å si at man er flere til å hjelpe hverandre!;) Sist fredag var jeg 66 kg. Har hatt en helg med utskeielser så spørs hvordan den blir nå på fredag. Pleier å ha veiedager på fredager! Målet mitt er ihvertfall ned til 60!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam mim

Hei! Jeg er ny i forumet, tenkte med en gang at dette er tråden for meg :rolleyes: jeg har som mål å gå ned 5,8 kg til bursdagen min i mai. Veier i dag 67,8 kg så jeg e ikke overvektig, men jeg har et klesskap med klær som ikke lenger passer :angry: Har dere plass til en til så vil jeg gjerne slenge meg på tråden deres!! Er ei dame på 39 år, glad i friluftsliv og jogging, med en stor svakhet for sjokolade og rødvin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Velkomen skal du vere, madam mim!

 

I dag viste vekta 74,3, dvs opp 0,1 frå sist veke. Dette er ikkje bra. Eg trudde at eg hadde ete rimeleg greit, bortsett frå helga. Derfor ver det meget skuffande..... :(

Men då e det ikkje anna å gjere enn å ta seg skikkeleg i nakken fram mot neste torsdag!

Mat. Trening. Fokus. Viljestyrke. Sjølvdidiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Positiv:

Bra dag i går mhp mat

Bra dag i går mhp fysisk aktivitet

Bra dag i dag allerede mhp fysisk aktivitet

Liker å trene og vere i god form

 

Negativ:

Syns det er vanskelig med maten....

Syns det er altfor godt med mat....

Syns det er vanskeleg å måtte få "tillatelse" frå mannen til å ta ein treningstur, siden han då må vere heime med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende vekt idag!! Etter forrige helgs utskeielser har jeg fått en kilo ekstra på baken!

Vekt idag 67 kg! 1 kg +

Da blir det NULL utskeielser denne helgen! (lettere sagt enn gjort)

 

Sliter med mat jeg også! Hvor mye kcal ligger du på om dagen BOIO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam mim

Alltid kjedelig når vekta ikke går i riktig retning, Jqulin :angry: Vi vet at det er så lite som skal til for å ødelegge vektnedgangen, man kan liksom ikke gjøre noe utenom planen... Blir lettere etterhvert, når man har gått ned de ønskede kilo, så kan man unne seg LITT mer igjen:) Det er bare å huske at man ikke skal falle tilbake til gamle synder og spise med begge hender, hm.. Er spent på veiinga mi i morgen,jeg og. Her er det bursdag i dag, og ikke lett for en kakemons å holde seg i skinnet da! Har allerede lagt inn på registrering av mat hvor mye jeg skal spise. Synes det er kjempelurt, for da spiser jeg med god samvittighet, og koser meg masse med de små bitene. smaker jo faktisk bedre med et lite kakestykke som man bruker lang tid på, enn å kaste i seg et stort stykke som man nesten ikke tar seg tid til å smake på, ikke sant? Ha en fin søndag alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og velkommen hit madam mim og jqlin! :)

 

Kjenner meg veldig godt igjen i dette med vin og sjokolade, og hvor lett det er å glemme forsettene om å være flink. Jeg har mista helt fokus, men har utrolig nok klart å gå litt ned tross alt, men det sier mest om at det har vært ei hektisk uke med lite sofasitting...

 

Nå er det ny uke og nye muligheter. Jeg skal iallefall gi meg selv en god start med trim i dag, og kompensere for fyrstekaka som plutselig befant seg i magen min en mandag formiddag...! :blink:

 

BOIO - kanskje du må sette deg ned med mannen din og forklare hvorfor det er viktig for deg og trene, slik at dere sammen kan bli enige om når det passer best at du trener? Dersom det er forhåndsavtalt at du skal trene hver onsdag og fredag kveld kan han nesten ikke bli snurt. Selv har jeg avtalt tur hver onsdag kveld med ei venninne, men legger det til etter at ungene er i seng.

 

Lykke til med uka alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Er det plass til en til også? Jeg ser at jeg holder på med omtrent de samme kiloene som flere av dere (...) og det passer meg veldig godt å ha 17. mai som en deadline. Veier ca 72 kilo nå, og skal ned til 68,5, et mål jeg har jobbet for å klare ganske lenge, men som jeg håper å få til nå som våren er her og bikinisesongen snart er over oss ...

 

Etter jul har jeg fått på plass bra treningsrutiner, og trener skikkelig i hvert fall to timer i uka. Lenge siden jeg har klart å følge opp treninga så regelmessig. Nå skal jeg prøve å holde meg i skinnet på matfronten i helgene også (der jeg sliter mest ...) og da tror jeg fort jeg kan ta noen skritt i riktig vektretning også. Tror jeg skal ha som ambisjon å registrere alt nå disse ukene fram til mai. Håper på en halv kilo ned i uka, men alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjedelig når vekta ikke går i riktig retning, Jqulin :angry: Vi vet at det er så lite som skal til for å ødelegge vektnedgangen, man kan liksom ikke gjøre noe utenom planen... Blir lettere etterhvert, når man har gått ned de ønskede kilo, så kan man unne seg LITT mer igjen:) Det er bare å huske at man ikke skal falle tilbake til gamle synder og spise med begge hender, hm.. Er spent på veiinga mi i morgen,jeg og. Her er det bursdag i dag, og ikke lett for en kakemons å holde seg i skinnet da! Har allerede lagt inn på registrering av mat hvor mye jeg skal spise. Synes det er kjempelurt, for da spiser jeg med god samvittighet, og koser meg masse med de små bitene. smaker jo faktisk bedre med et lite kakestykke som man bruker lang tid på, enn å kaste i seg et stort stykke som man nesten ikke tar seg tid til å smake på, ikke sant? Ha en fin søndag alle sammen B)

 

Det er veldig lurt å skrive inn maten på forhånd ja! Tror jeg skal bli flinkere til å skrive ned maten på forhånd i helgene ettersom de er verst å komme igjennom uten at man spiser altfor mye!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

BOIO - kanskje du må sette deg ned med mannen din og forklare hvorfor det er viktig for deg og trene, slik at dere sammen kan bli enige om når det passer best at du trener? Dersom det er forhåndsavtalt at du skal trene hver onsdag og fredag kveld kan han nesten ikke bli snurt. Selv har jeg avtalt tur hver onsdag kveld med ei venninne, men legger det til etter at ungene er i seng.

 

 

Ja eg veit at det som er avtalt, er lettere å få til. Derfor har eg hatt to faste dager i veka sidan jul. Men han skal på reise med jobben denne veka, så eg tenkte at ein tur på søndage førmiddag, hadde var ein god ide, mens ungane kunne leike i hagen. Men han likte ikkje ikkje det, mest på grunn av at han ikkje hadde sett muligheten for sin eigen del.....

Så denne veka blir det nok lite med trening for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pia65kg

Hei alle flinke folk! Hvor mange kalorier per dag?

 

Ser at dere i likhet med meg er i god gang med riktige grep - trening og avholds samt gode valg i matveien på fest. I dag er det 2de veiedag - er veldig spent, for jeg tror ikke vekta har gått ned noe... Enda så flink jeg har vært. Men det er noe jeg må gjøre med maten. Spise riktigere - og så virrer jeg litt mht meny valg - 1 eller 2 , eller hvor mange kalorier hver dag er det det handler om.

 

Ser at noen tar utgangspunkt i hvilestoff skiftet. Er det noen som kan ta seg tid til å komme med litt innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...