Gå til innhold

Min vei mot 60 tallet


Gjest kirie
 Share

Anbefalte innlegg

har nå vert med i en del tråder men det som kjennetegner de fleste er at de dør ut etter en stund.

så for å holde motet oppe tenkte jeg å starte en egen tråd hvor jeg slavisk skal skrive ned oppturer og nedturer på veien mot det gylne 60 tallet. litt som en dagbok for å hente motivasjon.

 

litt om meg selv...

27 år, forlovet og har det egentlig veldig bra. Men skulle gjerne vært et par kilo lettere. på mitt tyngste for noen år siden veide jeg 90 kg, men etter kurs og litt endringer i kostholdet havnet jeg ned på ca 75kg. så traff jeg kjærligheten og det medførte nedprioritering av trening og mer god mat og sofasitting, vekten endte da på 82 kg.

vi planlegger barn og jeg ønsker å være i god form og normalvektig før jeg blir gravid så mitt mål er 65 kg. for øyeblikket er jeg ca 77,5 kg.

 

vist det er andre som vil følge meg her inne så er det bare å henge med! :) altid gøy å dele erfaringer, oppturer og nedturer med noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest engeljenta28

Heia:) jeg er på 60-tallet men håper jeg kan bli med alikevel:) sist onsdag viste vekta 68,9, så nå mangler jeg 900 gram før jeg har gått ned 30 kg. neste veiing er onsdagsmorgen på kurset:) dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2littfortette

Hei, jeg er også på desperat jakt etter å se 60 tallet. Drømmer om å komme under 65 kg. Er på god vei, men stoppet litt opp nå.

Jeg er en jente på 30 år, har 2 barn, yngste er 4 mnd, som jeg fikk med 1 års mellomrom og la på meg mye i svangerskapene, rakk ikke å gå ned igjen det jeg ønsket før jeg ble gravid igjen, så nå skal de bort.

 

Jeg har akkurat fullført et kurs på nett, gikk ned 8 kg, stolt av det, men må gå ned mer.

Jeg er 165 cm høy og veier nå 72 kg. Planen nå er å prøve noen uker på egenhånd og om ikke det går må jeg nok melde meg på et nytt kurs etter påsken. Nå skal jeg spise Sundt alle dager unntatt lørdager. Vil kunne kose meg en gang i uke. Trening er veldig vanskelig for meg da jeg har begge barna hjemme og mannen er som regel veldig sent hjemme. Er medlem på et treningsstudio så må bare komme igang.

 

Håper jeg Kan følge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se at andre også er motiverte.

 

var på ferie forrige uke, ble mye god mat og ingen trening så denne uken skal jeg kjøre hardt på treningen for å unngå at forrige ukes utskeielser ikke ødelegger vekten min til min neste veiedag som er på fredag. trener normalt 4 ganger i uken men denne uken blir det nok 5-6.

 

tenker å kjøre følgende trening denne uken:

Mandag: Spinning 45 min + 30 styrke

Tirsdag: Motbakke intervall 50 min

Onsdag: Body pump

Torsdag: Motbakke intervall 50 min

Fredag: Body pump + spinning

Lørdag: Fri

Søndag: Motbakke intervall

 

skal bli deilig å trene igjen etter en friuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått kjempebra. herlig å være tilbake på trening. styrke og spinning gjorde susen.

eneste problem i dag er at jeg fikk i meg ca 500 kcal for lite.

full sjerpings i morgen for å klemme inn vertfall et ekstra mellom måltid + mer frukt

 

5 om dagen er målet denne uken, må få det inn som en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

super dag så langt :) ser ut som kcal inntaket også blir helt etter planen i dag. fått i meg nok grønnsaker og frukt.

 

fikk en ganske stor aha opplevelse når jeg registrerte middagen i dag. har tydeligvis glemt å registrere olivenolje tidligere. så sinnsykt mye kcal den inneholdt!!!! :o

en ting er vertfall sikkert... skal kutte kraftig ned på bruk av olivenolje i matlagingen.

 

nå er det avsted til trening. 50 min motbakke. juuuhhuu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver, og vi har nesten det samme målet også ser jeg. Er mest inne på en annen tråd, men det skal bli gøy å følge med på dere andre også. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg som får trent for tiden.

Er litt sjalu her :)

Har fått infeksjon og har feber. Får ikke trent noe for tiden. Og det frister med så mye usunt når jeg ikke får gjort noe annet enn å ligge på senga. :(

Men gleder meg til jeg får trent motbakke intervall altså :)

 

Så lenge får du holde på alene, joiner jeg når j blir bedre :)

 

U go girl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg som får trent for tiden.

Er litt sjalu her :)

Har fått infeksjon og har feber. Får ikke trent noe for tiden. Og det frister med så mye usunt når jeg ikke får gjort noe annet enn å ligge på senga. :(

Men gleder meg til jeg får trent motbakke intervall altså :)

 

Så lenge får du holde på alene, joiner jeg når j blir bedre :)

 

U go girl :)

 

får håpe du snart blir frisk slik du kommer igang med treningen igjen.

jeg har fått litt lei motbakke nå etter 2 måneder. så nå skal jeg de neste 2 månedene følge et annet program som er i en bok jeg har kjøpt :)

 

men kommer sterkt tilbake på motbakke trening snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juuhuu lillelørdag og det nærmer seg helg!

 

har endelig fått gang på pulsklokken igjen og har kjøpt meg en fantastisk bok "maks fettforbrenning på 8 uker". det var utrolig mye nyttig og lettlest informasjon om hvordan forbrenningen fungerer og et utrolig greit treningsopplegg.

 

hadde min første økt med dett programmet i dag.

jogget 5 km uten stans noe som er det lengste jeg har jogget i strekke EVER!!!! :D

 

boken la opp til 3 økter per uke men regner med jeg kommer til å putte inn en Spinning eller BP time inni mellom slik jeg havner på vertfal 4 økter i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juuhuu lillelørdag og det nærmer seg helg!

 

har endelig fått gang på pulsklokken igjen og har kjøpt meg en fantastisk bok "maks fettforbrenning på 8 uker". det var utrolig mye nyttig og lettlest informasjon om hvordan forbrenningen fungerer og et utrolig greit treningsopplegg.

 

hadde min første økt med dett programmet i dag.

jogget 5 km uten stans noe som er det lengste jeg har jogget i strekke EVER!!!! :D

 

boken la opp til 3 økter per uke men regner med jeg kommer til å putte inn en Spinning eller BP time inni mellom slik jeg havner på vertfal 4 økter i uken.

 

Så flink du har vært !!

Mn hvor lang tid brukte du på det ?

Jeg vil gjerne holde meg lit til motbakke trening enda siden jeg har mest fett på rompe og lår:(

Pæreform.

Si fra hvordan det går videre da.

Heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært !!

Mn hvor lang tid brukte du på det ?

Jeg vil gjerne holde meg lit til motbakke trening enda siden jeg har mest fett på rompe og lår:(

Pæreform.

Si fra hvordan det går videre da.

Heier på deg:)

 

40 min men det var inkludert 10 min oppvarming da :P så 30 min jogging uten stopp.

 

jeg og har mest å ta av på rumpa og hofter. Leser i den boka mi at kondisjonstrening med høy intensitet er absolutt nr 1 for å forbrenne fett i kombinasjon med styrketrening så jeg ser nå i 2 mnd om det blir bedre resultater enn med motbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min men det var inkludert 10 min oppvarming da :P så 30 min jogging uten stopp.

 

jeg og har mest å ta av på rumpa og hofter. Leser i den boka mi at kondisjonstrening med høy intensitet er absolutt nr 1 for å forbrenne fett i kombinasjon med styrketrening så jeg ser nå i 2 mnd om det blir bedre resultater enn med motbakken

 

Takk for tipse kirie :)

Skal prøve å jogge litt jeg også innimellom ,begynner med å prøve i morgen så skal jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok en bra dag unnagjort.

 

økt nr 2 fra "boka mi". intervall trening opp mot max puls! FANTASTISK! jeg er så utrolig glad for å endelig fått nytt bateri i puls klokka. plutselig var det mye lettere å presse meg selv og holde meg innenfor rett puls sone i alle intervallene.

 

nå er det sofakos med melon, nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELG!!!!

 

har utrolig mye engergi og har bare lyst å spring ut av jobb å komme meg på trening. håper motivasjonen er like høy etter arbeid også :)

 

snikveide meg i dag og det var ikke motiverende. samme resultat som uka før jeg dro til syden. men satser på at til neste uke vil jeg se resultater av det nye trenings opplegget. så tar ikke vekten så tunkt denne uka.

 

mannen kom hjem fra offshore i går så i dag snakket vi om å ha god mat og litt vin... kan bli utfordrene...

målet for helges mat utfordringer er SPIS SAKTE og KJENN ETTER når jeg er METT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dager siden jeg har oppdatert nå.

 

Bursdagsfest på fredag og fikk nok i meg allt for mye, men det var vertfall en utrolig bra kveld.

 

lørdag var det hjemmekos med kjæresten, god mat og drikke. så kom søndagen og allt gikk galt. magekramper, feber, hopeine og ingen matlyst. lå bare på sofaen å synes synn på meg selv.

hjemme fra jobb mandag og tirsdag. er heldigvis litt bedre i dag men vet ikke om jeg skal gå å trene pga. hodepine når jeg beveger meg mye.

 

hoppet på vekten på søndag og den viste OPP 2 kg.

utrolig deprimerende. men jeg har jo vert utrolig oppblåst og vondt i magen så jeg håper ikke det er helt sant at jeg plutselig har gått opp 2 kilo selv om jeg har spist greit og trent mye.

 

vet jo at uken i syden nok ikke gjorde underverker på vekta men jeg fører alikevell at 2 kg er vel drøyt!!!!

 

vet ikke om jeg tårer hoppe på vekta med det første.. vertfall ikke når jeg har vert syk i 3 dager og ikke hatt mulighet til å trent...

 

 

jaja... satser på det løsner snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det helg igjen og endelig frisk!!!!

 

har ikke fått trent hele uken for formen har vert så elendig men i dag var jeg fit for fight så jeg var på body pump og 1 time spinning 1200 kcal ble forbrent! JIPPI!!

 

Hjemme alene i dag så det blir rolig kveld på sofaen. tidlig opp i morgen for nye økter med body pump og spinning. satser på litt hagearbeid i morgen vist været holder seg like bra.

 

tenkte å veie og måle meg i morgen tidlig... litt spent på det siden det var opp to kg forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var der lørdag!

 

veide meg og vekta viste 77,6. det er samme vekt jeg hadde før ferie og sykdom så nå satser jeg på at det ikke kommer flere hindringer/utfordringer på en stund slik vekten kan forsette nedover.

 

er hjemme alene og da går det veldig bra matveien. mannen er på hytta og fisker i det fine været. håper han kommer hjem idag. vert borte siden torsdag og det er kjedelig å ikke ha helgene sammen.

 

skulle egentlig på trening i dag tidlig men kroppen var totalt ødelagt etter 2 timer trening i går. mulig det blir spinning litt senere.

 

nå er det husarbeid og muligens litt hagearbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke noe trening i dag, kjenner kroppen fikk gjennomgå nok i går.

 

har vert ute å kjøpt meg Detox kur som varer i 20 dager. vet ikke om det vil ha noe virkning men det hjelper hvertfall til at jeg får i meg mye vann i løpet av en dag.

 

har handlet meg laks som jeg skal ha til middag i kveld og faktisk litt smågodt. er jo lørdag så får vel lov å ta meg noen biter. mannen kommer hjem fra hytten i morgen, ser SÅ frem til det. kjedelig å være hjemme alene i helgen :(

 

tenkte å bake noe.. skal søke litt på nett for å se om jeg finner noen sunne oppskrifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det mandag igjen.

 

fikk målt og veid meg i går og ble egentlig ganske overrasket.

vekten viste 77,4. laveste tall så langt. men har ikke målt meg på mange uker og ble veldig glad.

sist jeg målte (begynnelsen av feb) hadde jeg mistet 19 cm totalt. nå hadde jeg mistet 26 cm totalt!! største endringen var på lår og sideflesket. det er jo de plassene jeg ønsker å minke mest så det var jo gledelig :)

 

mannen kom hjem i går og jeg hadde bakt scones med krem og syltetøy. spiste nok mer enn jeg burde men har jo vert flink resten av helga så min utskeielsesdag ble søndag.

 

i dag er det 75 min spinning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Hei,

 

kan jeg få være med her? Jeg er også på vei ned mot 60-tallet. Etter 2 graviditeter og en litt tung vinter har jeg ikke gått ned de kiloene jeg så lenge har ønsket. Jeg ligger på 76.6 kg per idag, og har som mål å komme meg ned på 60 tallet, og til slutt rett under 60. Jeg kan være veldig flink i perioder, men så blir jeg litt stresset eller noe skjer og så tyr jeg til godisskåla. Vil nok si at min største svakhet er godteri. Men nå har jeg fått så nok at jeg skal kun unne meg litt på lørdager. Jeg er i permisjon nå, og når jeg begynner på jobb igjen til høsten vil jeg være under 65 kg. Jeg har som plan å trene enten spinning eller trilletur minst 1 time hver dag fremover, og å følge matplanen jeg har satt opp for meg selv. Håper å være under 70 så snart som mulig!

Jeg har veiedag hver mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

kan jeg få være med her? Jeg er også på vei ned mot 60-tallet. Etter 2 graviditeter og en litt tung vinter har jeg ikke gått ned de kiloene jeg så lenge har ønsket. Jeg ligger på 76.6 kg per idag, og har som mål å komme meg ned på 60 tallet, og til slutt rett under 60. Jeg kan være veldig flink i perioder, men så blir jeg litt stresset eller noe skjer og så tyr jeg til godisskåla. Vil nok si at min største svakhet er godteri. Men nå har jeg fått så nok at jeg skal kun unne meg litt på lørdager. Jeg er i permisjon nå, og når jeg begynner på jobb igjen til høsten vil jeg være under 65 kg. Jeg har som plan å trene enten spinning eller trilletur minst 1 time hver dag fremover, og å følge matplanen jeg har satt opp for meg selv. Håper å være under 70 så snart som mulig!

Jeg har veiedag hver mandag. :)

 

hei og velkommen. selvølgelig kan du være med her :)

altid gøy å være flere å motivere hverandre.

du vil ned i vekt etter graviditet mens jeg vil ned i vekt før graviditet. hadde vert greit å være normalvektig før graviditet og håpe det blir litt lettere å ikke legge på meg for mye vist jeg skulle bli gravid.

 

trente du mye i svangerskapene og spiste sunt?

 

jeg har veiedag fredag/lørdag. eller vertfall i løpet av helgen når jeg husker det:)

 

 

min største svakhet er egentlig god mat. og i helgene smågodt.

mannen jobber offshore og når han er borte spiser jeg enten veldig mye eller nesten ingenting. når han er hjemme er det han som lager maten og det er som regel ikke særlig sunne middager han lager, men VELDIG GOD mat så jeg øver meg på å ikke spise meg for mett.

 

i helgene pleier jeg kjøpe smågodt, da går det ned en del sjokolade. må kanskje prøve å kutte det ned noen uker/måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes da var det tirsdag.

 

off så dårlig samvitighet jeg har. fikk ikke trent i går heller :(

det ble hagearbeid i går og svetten rant ganske godt så det var jo litt trening.

 

senere på kvelden ble det årets første grill middag og da tok jeg meg en øl til maten.

 

litt utskeielser, men men. var vertfall en utrolig koselig dag i går og i dag skal det vertfall trenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Så fint jeg er velkommen! :) Jeg er forresten 30 år. Jeg var ikke så veldig sunn i svangerskapene, da jeg ble veldig sulten og fysen så spiste en del ekstra. Fikk litt bekkenløsning også, så det ble ikke så mye bevegelse, og dette endte altså i +25kg i begge svangerskapene, men fikk det vekk mellom nr 1 og 2. Da gikk jeg ned til 57 kg. Etter nr 2 som kom i september, er jeg fremdeles på 76.6 kg. Det er såpass at jeg nesten ikke kan tro det, men nå skal jeg ned. Uten tvil! Vi har litt lik motivasjon for vi skal ha nr 3 en gang, og da vil jeg være i toppform før den graviditeten. Man takler det mye bedre dersom man er i god form, så det er jo en stor motivasjon!

Igår hadde jeg en topp dag! Gikk tur i 1.5 time og spiste sunt. Ikke no snop! Så det er deilig! Idag skal jeg også ut på tur, og nå holder jeg på å bake sunne grove rundstykker med mager kesam, solsikkefrø og gresskarfrø! Blir deilig. Er så kjekt å ha de i fryseren og bare ta opp en et par timer før lunsj.

 

Jeg også er vant med smågodt på lørdagene. Tror jeg skal fortsette med akkurat det, men begrense mengden. Det er jo liksom ikke nødvendig å stappe seg slik som jeg pleier... Når man har spist 10 biter, smaker ikke de neste like godt heller, så akkurat der skal jeg skjerpe meg.

 

Hagearbeid er trening det da! jeg prøver å se på husvask etc også som trening. Alt teller jo, det er bare om å gjøre å bevege seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...