Gå til innhold

Mitt aller siste forsøk


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

DENNE TRÅDEN ER FRA 11.03.12

 

Dette blir altså mitt aller siste forsøk på å bli såkalt normalvektig. klarer jeg det ikke denne gangen, orker jeg ikke prøve flere ganger.

 

har prøvd det meste av

* shaker, supper, barer (alle de raser man jo opp i vekt igjen når man begynner å spise vanlig mat)

* tabletter (for å dempe sultfølelsen-som jeg aldri har hatt..)

* lavkarbo(fryktelig opplegg som jeg anbefaler alle å styre unna. er ikke normalt å spise slik. uvell og kvalm blir man av fettet. jeg spiste alt for lite for jeg gruvde meg til å spise.. i tillegg fikk jeg store allergi utslag.)

 

så nå er det kun grete roede som står igjen. har bestillt meg et nettkurs siden jobben kræsjer med møtetiden. det begynner på mandag nå, 12. jeg gleder meg faktisk.. jeg er så borte vekk at jeg ikke aner egentlig hva sunn mat er-etter alt jeg har gått på. skal bli bra å lære seg hva som er bra for meg, hvor store porsjoner, osv..

 

nå er jeg så tung som jeg aldri har vært før, vekta viste 113,8 i stad. (ska veie meg igjen i morgen og bruke den som startvekt.) likere blir det vell ikke av at nå "må" jeg tømme skapene for fristelser og fy mat før jeg begynner.. ja, jeg spiser og spiser.. denne helgen har jeg nesten ikke gjort noe annet. syns det er for galt å kaste det.. og jeg syns det blir for dumt å spørre om noen vil ha en halvspist sjokoladeplate eller en åpnet nugatti feks..

 

jeg er kort, bare 163.. så kiloene har ikke mer plass å legge seg.. jeg ser ikke ut, har ikke gjort det på en stund. jeg har dobbelthake, armer jeg nesten kan fly med om jeg rister på de, hengmage og håndtak på ryggen.. når jeg ser meg fra siden i speilet har jeg fått en hump med fett over rumpesprekken som går til under midjen.. det går utover før det går inn igjen. har vell gått tom for lagringsplass andre steder. helt fryktelig egentlig, men jeg må smile når jeg skriver det..

 

jeg er 22 år gammel. barn er vell ikke så langt unna, men jeg skal ikke sette noen til verden før jeg er normalvektig og har vært det en stund. det er urettferdig for det barnet som kommer til å få en lat mor.. og jeg ønsker dessuten å nyte trivselsvekten en stund før jeg skal bli gravid (og stor-igjen)..

 

dette kommer til å bli en tråd jeg ofte bruker. mest for å holde meg selv i sjakk, for når man har sagt ting må man holde seg til det.. skryting, syting, nedturer og oppturer..

 

puh, en dag igjen med fy mat og godteri.. ante ikke at jeg hadde så mye drit i skapene. gleder meg til grønnsaker, salat og frukt i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Dag 2 på GR, og jeg liker det! :D

får spise brødskive, som jeg er 100 % avhengig av for å fungere i hverdagen. igår må jeg si jeg var veldig flink med alt, jeg førte inn matvarer hele tiden, fulgte med på poengene mine og drakk ganske bra med vann :) dette lover bra for månedene fremmover!

 

eneste igår var at jeg ikke ble helt mett, men det går selv vell til når jeg har gått på GR et par dager :)

 

vekta viste 114,3 kg igår på kursstart. dvs 44,3 kilo å gå ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

fremdeles strålende fornøyd! :) hvorfor har jeg ikke prøvd gr før.. kan jo spise alt, bare begrense det. klarer å få gode scoore på matpoengene fremdeles :)

 

igår lagde kjæresten min seg grandiosa.. jeg ELSKER grandiosa... ble et lite stykke på 42 gram.. det var det som skulle til for at det var greit å ikke spise mer og heller ikke ha lyst på mer.

 

begynner å skjønne nå at 100% disiplin ikke er noe for meg, for da sprekker jeg og hiver innpå i stooore mengder av alt mulig rart. men som her, er det rom for litt kos, så det gjorde ikke merkbart utslag på matregistreringen :)(om jeg ikke hadde smakt på grandisen hadde jeg blitt gående å tenke på den, og til slutt lagd meg en selv.)

 

har ikke begynt å trene enda, har ikke helt orket til å gjøre det.. jepp, dålig undskyldning, men sånn er det. jeg er veldig flink med maten, så håper det veier opp litt :)

 

ikke for sarte sjeler.. : har foresten merket bedringer med forbrenningen allerede, før kunne det gå en dag imellom, nå er det 2 ganger pr dag.. så noe positivt må allerede ha skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Onelasttry!

 

Jeg liker tråden din! Kjekkt å se at du er på den rette veien! GR funker virkelig dersom man følger det, og du lærer utrolig mye bra underveis! Skal prøve å følge med litt! Gleder meg til å se fremgangen hos deg! Jeg heier på deg!:D

 

Ha en fortsatt fin uke og stå på! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg også heier på deg og har stor tro på at du vil klare det :)

 

Selv begynte jeg på kurs 1. November med 106,7 kg. Jeg er 1,68.

Nå er jeg nettopp startet mitt tredje kurs. Jeg vet med meg selv at dersom jeg ikke er " forpliktet" til å rapportere vekte min så er det fare for at jeg tillater meg å skeie ut.

De siste ti kiloene mine la jeg på meg mens jeg planla å starte slanking på neste mandag ;)

Nå har jeg gått ned 18,1 kg.

 

Grete Roede har for meg vært helt fantastisk. Har fått mye energi B)

Å starte med dette er sikkert den lureste investering for egen helse.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

takk og takk, mallen! :) kommer til å skrive her en del, så du må gjerne følge meg ned ;)

 

wow, vocci.. utrolig bra nedgang! om 6 måneder har jeg også gått ned like mye ;P *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

da er det lørdag, og de grove hamburgerbrødene står til heving..

skal innom butikken å kjøpe youghurt så jeg kan bake brød senere-elsker å bake! :)

 

må bare si enda en gang at jeg er sjokkert over at jeg ikke har prøvd gr før.. det passer jo meg perfekt! uken her har gått utrolig bra, og det skal helgen også gjøre.

 

god helg! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Godt å se du har funnet noe du trives med! Jeg har også vært innom det meste av andre "kurer", men GR-opplegget passer meg absolutt best! Kiloene går jevnt og trutt av, og jeg tillater meg å kose meg litt innimellom. Heier på deg! Blir spennende å se første resultatet på veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

har ikke brukt frimerkene mine for uken enda jeg så jeg bør vel få til det idag. grugleder meg til imorgen for å gå på vekten..

 

jeg er egentlig sånn at jeg må gå raskt ned for å være fornøyd. men nå prøver jeg for harde livet å omprogramere hjernen til at dette ikke er en kur og at jeg heller legger om livet mitt.. men ikke bare enkelt å tenke på at jeg kanskje ikke går ned i morgen.

 

queencam, verker som gr er tingen for meg også-trives veldig bra foreløbig! :)

får se imorgen om kroppen er enig ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

da var måling og veiing unnagjort.

- 2,8 kg, - 7 cm på midjen, - 3,5 cm på hoftene og - 3 cm på rumpen.

må si meg fornøyd med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var måling og veiing unnagjort.

- 2,8 kg, - 7 cm på midjen, - 3,5 cm på hoftene og - 3 cm på rumpen.

må si meg fornøyd med det ;)

 

Så bra!! Gratulerer! :D Jeg har veiedag på onsdag, men sneik litt på vekta selv i dag og det ser ut til at min uke også har gått bra! ;) Håper på at de siste to dagene skal gi et lite ekstra kick på den så blir jeg enda mer fornøyd! hehe:)

 

Hvilken oppskrift bruker du på hamburgerbrødene, og ikke minst var de gode??

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Så bra!! Gratulerer! :D Jeg har veiedag på onsdag, men sneik litt på vekta selv i dag og det ser ut til at min uke også har gått bra! ;) Håper på at de siste to dagene skal gi et lite ekstra kick på den så blir jeg enda mer fornøyd! hehe:)

 

Hvilken oppskrift bruker du på hamburgerbrødene, og ikke minst var de gode??

 

Ha en fin uke!

 

takktakk :D mest fornøyd med - 7 på midja ;)

lykke til på onsdag til deg!!

brukte oppskriften som står i gr boken. har du den? kan skrive den om du ikke har. den smakte som et grovt rundstykke, så litt rart til hamburger :P men brødet i seg selv var godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

går fortsatt bra her! :) drikker ikke 2 liter pr dag, men kommer opp til 1,5. er jo ikke vant med å drikke mye.. ser at kursene stopper opp den påskeuken, men jeg tar ikke pause fordi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jeg sitter å regner på når jeg kan nå målet mitt.. om jeg klarer å gå ned 1 kg hver uke fra nå av-klarer jeg å nå 70 kg i første uke neste år :) altså har jeg sjans til å klare målet på ca 10 måneder, og det er ikke ille! er jo snakk om over 44 kg. så det var dagens opptur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Beklager sent svar;) Jeg har boken ja! takk for tipset!

så bra at du er positiv enda! Jeg håper virkelig du klarer dette! :) Skulle ønske ting gikk litt fortere hos meg også, men jeg får bare ta den tiden jeg trenger ser jeg..

Håper du får en fortsatt fin uke og at påsken blir bra! ;) Stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jada, positiv er jeg-men begynner bli lei grønnsaker :P

 

vi skal klare det begge to, ser du ;) jeg har sånn delvis tatt påskeferie nå, skal på jobb to dager neste uke. håper påsken går lett, uten for mye lyst på godteri.. go påske til deg, og lykke til :)

 

 

 

idag prøver jeg meg på et grovbrød. lurer på hvordan det blir, for jeg måtte ha i så mye ekstra meltyper for å få den fast.. myyye mer enn hva som sto, så må være en feil i oppskriften. men, men-står å hever nå..

 

planen er å komme seg ut rimelig snart, og gå med en tur.. første turen siden jeg startet på kurset. skal utnytte fridagene max nå i påsken! :D skal gå så raskt at jeg blir skikkelig klar og svett. så blir det å steke brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

da har jeg vært ute å gått i 35 min i regnet.. leggene streiket i den første bakken, men jeg nektet å ta pause, stoppet ikke en eneste gang - stolt ;) skal ut igjen i morgen å gå, skal virkelig prøve å holde ut treningen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

+ 100 gram denne uken.. jaja :angry:

har gått to turer denne uken da, og det er ikke værst :) satser på at neste uke raser det av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanangel

+ 100 gram denne uken.. jaja :angry:

har gått to turer denne uken da, og det er ikke værst :) satser på at neste uke raser det av igjen.

 

 

Hei på deg!

Ville bare si at du er kjempeflink, og at det er skikkelig demotiverende å se vekten gå opp når man er flink. MEN - husk at dette stabiliserer seg, min lege sier at man godt kan veie seg i tide og utide, men huske å skrive opp nedgang hver måned fremfor hver uke! Om du sjekker vil du se at du alltid kommer til å ha nedgang, og du vil aldri bli stresset av dumme ukestall.

Hilsen meg som løper på vekten hver dag, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Hei på deg!

Ville bare si at du er kjempeflink, og at det er skikkelig demotiverende å se vekten gå opp når man er flink. MEN - husk at dette stabiliserer seg, min lege sier at man godt kan veie seg i tide og utide, men huske å skrive opp nedgang hver måned fremfor hver uke! Om du sjekker vil du se at du alltid kommer til å ha nedgang, og du vil aldri bli stresset av dumme ukestall.

Hilsen meg som løper på vekten hver dag, hehe..

 

takk for det :) hmm.. ja, du sier noe der! vet jo jeg har gått ned totalt på tre uker, men så fryktelig ergelig uansett å gå opp. selv hvor lite.. tenker mer på de 100 gr jeg har gått opp, enn de 4 kg jeg har gått ned ;P har en tendens til å lurkikke en eller to dager på vekten før jeg har veiedag jeg. så blir jeg sååå sinna når jeg ser jeg har gått opp litt fra sist jeg veide meg ;P og da ønsker jeg at jeg skulle ha ventet til veiedagen istedet. men, men.. satser på nedgang denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

har spist den første sjokoladen på nesten 1 mnd.. nam :D unnet meg det idag, siden jeg ikke ville bruke alle kcal på å drikke med venner.. trøsteshokkis ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

har kommet godt igang med trening nå. dvs gåing :) har gått ute et par dager-før snøen kom og hindret meg.. så da ble det tredemølle inne istedet. merker det er mye mer motiverende å gå ute i naturen enn å gå å se rett i veggen hjemme :P

 

har begynt med situps og lignende øvelser til mage/rumpe/lår så smått også. er litt usikker på hva det skal registreres under, så det står på gymnastikk. blir kanskje ikke helt rett, men finner ikke noe det passer under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

håper på utslag på vekta imorgen.. skal gå på mølla og ta litt mageøvelser snart, så da har jeg trent 5 dager denne uka. håååper på resultat etter en litt skuffende forrige uke.

 

nå står middagen å koker, og pizzadeigen står til heving :) koser meg med matlaging jeg! skal lage mere fyll på pizzaen denne gangen. knallgod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...