Gå til innhold

Bremsevenn i svangerskapet?


Gjest Lillejanne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Jeg er gravid for andre gang og 28 uker på vei. Sist svangerskap la jeg på meg drøye 20 kg og heldigvis gikk det av igjen med litt strev samt amming. Nå er jeg på god vei igjen og er nesten helt i ro og sykemeldt 100 % pga bekkenløsning/låsning. Forferdelig vondt, så all trening er ikke anbefalt.. Har lagt på meg nok foreløpig synes jeg, og er ikke flink til å tenke sunn mat. Trenger noen som kan motivere meg og kanskje en veievenn...

 

Min høyde: 160 cm og vekt ved start ca 62 kg.

28.10.11: 61,5 kg

07.04.12: 71,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Jeg er gravid for andre gang og 28 uker på vei. Sist svangerskap la jeg på meg drøye 20 kg og heldigvis gikk det av igjen med litt strev samt amming. Nå er jeg på god vei igjen og er nesten helt i ro og sykemeldt 100 % pga bekkenløsning/låsning. Forferdelig vondt, så all trening er ikke anbefalt.. Har lagt på meg nok foreløpig synes jeg, og er ikke flink til å tenke sunn mat. Trenger noen som kan motivere meg og kanskje en veievenn...

 

Min høyde: 160 cm og vekt ved start ca 62 kg.

28.10.11: 61,5 kg

07.04.12: 71,7 kg

 

 

Hei lillejanne!!:)

 

Jeg vil gjerne være din bremsevenn. Jeg er selv gravid i uke 7, og vil helst ikke legge på meg altfor masse. I det siste har jeg ikke vært så flink å spist sunt, det har for det meste gått i kaker og snop. Vanlig mat frister ikke!

 

Men fra i dag av har jeg bestemt meg for at jeg skal ta meg sammen og prøve å spise sunnere, slik at jeg kan hindre å gå opp for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Vi er kommet omtrent like langt vi da! :) Jeg er akkurat kommet i uke 29 og har termin 27. juni. Jeg la på meg 22 kg i forrige svangerskap (har en gutt på 2 år).

Var ikke så veldig aktiv forrige gang, det blir derimot litt mer nå med en småttis som løper rundt hele dagen i tillegg til jobb.

I dette svangerskapet har jeg hittil lagt på meg ca 2,5 kg, noe som er helt mirakuløst. Vekta har vært stabil helt til uke 27, men nå begynner den å gå oppover. Er ganske overvektig, så jeg skal forsøke å holde meg under 10 kg opp.

Er 171 cm og 98,5 kg nå. Med andremann stoppet jeg på 108 kg på termin :o

 

Før gravid: 96,0 kg

Uke 17: 97,5 kg

Uke 29: 98,5 kg (+ 2,5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin i begynnelsen på august, og er 23 uker på vei. Jeg har gått opp 7kg hittil og målet mitt er å ikke gå opp mer enn 20kg.

Høres det rart ut?? Sist jeg var gravid gikk jeg opp 38 kg!! Det er 10år siden og jeg hadde mye mere plager under det første svangerskapet da, og er nok en smule mer reflektert/bevisst i dag på hva jeg putter i munnen nå. (man vil jo allerhelst ikke legge på seg noen ting)

 

Har foreløpig klart meg bra angående frsitelser, men skeiet ut i påsken. Nå er det tilbake til hverdagen. Derimot kjenner jeg at jeg har lyst til å spise hele tiden plutselig. Det har jeg ikke hatt lyst til før. Suget er på vanlig mat, men man kan jo ikke spise døgnet rundt :rolleyes: Og suget på godsakene kommer nok tidsnok tenker jeg, så jeg prøver å utnytte situasjoenen best mulig enn så lenge.

 

Startvekt: 78,5

Vekt uke 23: 85,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at dere alle er mye lengre på vei enn meg. Jeg er kun i syvende uke, men håper det går fint om jeg også deltar her.:)

 

 

:)hei! Er det ditt første barn du venter eller har du fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredagskos.. og kosen er utfordringen.. hva skal man lage til å kose seg med? Noen som har ide til et litt sunnere alternativ? Frukten er brukt opp for dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

I dag er det fredagskos.. og kosen er utfordringen.. hva skal man lage til å kose seg med? Noen som har ide til et litt sunnere alternativ? Frukten er brukt opp for dagen :)

 

 

kutt opp gulrøtter og agurker og dypp dem i kesam vanilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

:)hei! Er det ditt første barn du venter eller har du fler?

 

 

er min første barn :) Er 8 + 1 nå :) Foreløbig ingen vektøkning, men er fortsatt veldig tidlig.

 

Er det ditt første du venter?:)

 

beklager at jeg har vært litt borte. Så mye som har skjedd de siste to ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Da har jeg vært innlagt på føden i 4 dager pga mulig begynnende svangerskapsforgiftning. Skumle greier dette, huff og huff...er ikke bare bare å være gravid altså! :( Er 30+1 i dag og det er jo alt for tidlig for lille bebisen å bli født nå, så jeg krysser virkelig fingrene for at det ikke utvikler seg. Har høyt blodtrykk og begynt med medisiner for det nå. Så hvis jeg ikke hører fra meg på en stund, så er jeg nok innlagt. Tenkte bare det var greit å vite, i og med jeg starta denne tråden ;)

 

Startvekt før gravid: 62 kg

Vekt uke 28 : 71,7 kg

Vekt uke 30+1 : 73 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kutt opp gulrøtter og agurker og dypp dem i kesam vanilje :)

 

 

Det høres veldig godt ut.. skal prøve grønnsaker med dip til helgen.. var veldig flink til det forrige sommer.. Blir spennende å prøve med kesam med vanilje..

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er min første barn :) Er 8 + 1 nå :) Foreløbig ingen vektøkning, men er fortsatt veldig tidlig.

 

Er det ditt første du venter?:)

 

beklager at jeg har vært litt borte. Så mye som har skjedd de siste to ukene

 

 

Hei!

 

Så spennede!! Dette er mitt andre barn. Jeg har en jente på 10år som gleder seg veeeldig til å bli storesøster. Og som er spent på dette med å måtte dele oppmerksomheten med henne.

 

Vi er visst alle litt lenge borte her inne, men det gjør ikke noe :)

 

I dag er det tomatsuppe til lunsj på meg. Skal snart ut å gå litt. Prøver så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Krysser fingrer for at det går bra og at du snart kan komme hjem igjen.

 

Du må bare ta den tid du trenger på sykehuset. Barnet kommer først. God bedring og mange lykke ønskninger til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg igjen. Mannen og jentungen er bortreist denne helgen. Så jeg skal være helt anlene. Nesten.

 

I morgen skal jeg til mine foreldre og sove over en natt.. gleder meg til rundstykker og egg til frokost på søndag :)

 

Skal gå en tur i morgen håper jeg. I dag tror jeg at jeg skal bare slappe av. Var hos fysioterapeuten i går, og er alltid dårligere dagen etterpå før jeg blir bra igjen.

 

Blir nok litt støvsuging tenker jeg, og litt rydding.

 

Hvordan går det med dere andre? Denne uken har jeg hatt skikkelig fokus på maten. Det har gått overraskende bra syns jeg. God helg til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Her har det ikke vært mye fokus på mat...bare å dytte i seg det som er og mere til. Sykehusmaten er ikke noe å skryte av akkurat. Blir bare oppblåst og mettermikke så mye. Kom hjem i dag etter ny innleggelse på mandag,håper jeg slipper å legges inn til uka igjen, begynner å bli lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært inne nå. Er komt til uke 32+5:-) veier nå 99 kg blank, så er nå oppe i 3 kg totalt. Veldig glad jeg ikke har lagt på meg noe mer. Har ikke tenkt mye på hva jeg spiser, men måltidene er nok mindre, siden jeg har mindre plass i magen;-)

Skal på 3d UL neste uke. Gleder meg stort til å få se hvem som bor inni magen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Da hopper jeg over til ammende.... Fødte en bitteliten guttepjokk 1.mai (31+3) pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Han veide 1500 g og var 43 cm lang, frisk og alt er bra med ham. Skal bare vokse og utvikle seg på sykehuset i noen uker. Lykke til med vekta, svangerskap og fødsler jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lillejanne: Gratulerer med gutten! :) Kos dere!

 

Nå er jeg kommet til uke 37, og fødsel nærmer seg.. Jeg er mye sprekere nå enn da jeg gikk med førstemann på slutten, og mye er nok pga vekta. Da la jeg på meg 22 kg totalt, nå har jeg kommet opp i 5 kg :o

 

Ser at det ikke er så mye aktivitet på tråden her for tiden, og jeg har ikke bidratt mye selv :P Lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...