Gå til innhold

Må ned....


Gjest tattoogl
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tattoogl

Når jeg begynte påsken var jeg 86,4 kg. Så kom påsken og jeg overspiste godis hver dag så jeg var helt kvalm, og i dag veier jeg 89,3 kg... Jippi :(:(

 

Skal gifte meg 11 mai og SKAL ned til 85 kg ihvertfall.. Må det!

Har ikke god tid på meg, men må bare ta meg selv i nakkeskinnet og reagere!!

 

( det er et hemmelig bryllup, så det er jo ingen andre enn jeg og gubben som ser hvor mye jeg veier, men...;)

 

 

Jeg er 160 cm høy, og jeg vil ned til rundt 60-65 kg til slutt. Vet ikke hva som er trivselsvekten min er, siden jeg aldri har vært i nærheten noen gang siden jeg var 6 år..

Tar det underveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan klare det på 1 mnd, men da må du gå inn for det og være 101% motivert.

 

Spis mindre og oftere, og det er lurt å veie maten. Kutt ned på karbohydrater, det er ihvertfall lurt å veie de sånn at du maks spiser 150 gr poteter eller 100 gr pasta/ris.

 

Start dagen din med en god frokost, jeg spiser havregrøt for det er sunt og de metter noe veldig. Jeg pleier å ha litt lettsyltetøy oppå for at det skal smake bedre, og gjerne også noen blåbær evt bringebær. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid.

 

Drikk masse vann og gå tur hver dag, gjerne over 1 time hvis du klarer, og gå i litt fort tempo sånn at du blir andpusten og svett. Tips: Ta med vann i en sekk, for du kommer til å bli tørst.

 

Finn bilder i magasiner av "drømmekroppen" og heng opp på kjøleskapet. Har gjort det samme, vet ikke helt om det funker.... men jeg tror kanskje man blir litt mer bevisst.

 

Velg magre produkter på brødskiva. Er du glad i ost, så bør du gå å kjøpe såkalte "lett" oster. De er det mye mindre kalorier i. Kjøttpålegg er veldig bra og utrolig magert, spesielt kyllingfilet og kalkunfilet.

 

kommer ikke mer på farta nå, men jeg håper det hjelper. Jeg vil veldig gjerne høre senere hvordan det har gått.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

Jeg prøver å planlegge alle måltidene så jeg ikke plutselig står der og er kjempesulten og ikke vet hva jeg skal spise.

Spiser to skiver ristet brød med cottage cheese og lett syltetøy til frokost, en skive med makrell i tomat til kvelds, til lunsj lager jeg sandwitch med enten omelett med spekeskinke, eller kylling. Masse issalat, agurk og paprika på. Til middag i to dager nå har det vært hjemmelaget grønnsakssuppe med svinekjøtt. Stappfull av grønt og lite kraft:) ligner egentlig på lapskaus, men uten poteter... Til mellommåltid lager jeg proteinshake med lite karbo blandet med ekstra lett melk. Fint å ta i en travel arbeidsdag. Ellers så drikker jeg to store jumbokopper med te med melk i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

I dag veier jeg 87,0 kg og det er 2,3 kg det siden tirsdag:):) Og det selv om jeg ble bedt bort på biffsnadder, ris og bearnaise. Og noen flak med potetgull etterpå. Men jeg hadde vært flink å spist en god frokost og resten av dagen ble det masse drikke, et eple og sukkererter. Så det ble jo ikke mye før middag, men mistenker at den inneholdt maange kcal..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

Jaja.... Så gikk det til helvete da! Er på 89,4 kg igjen...

Vet at disse kg bare er væske som samler seg opp og forsvinner like fort hvis jeg er flink igjen, men allikevel..:(

Er så forbanna hekta på søtt og salt... What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

Det er bare at jeg er så veldig enten eller.. Jeg må følge alt helt slavisk, ellers så sprekker jeg.

Er det godis eller kake på jobb, blir bedt på mat eller skal på noe, eller jeg er stressa, lei meg så går det galt. Jeg tenker at ja, ja.. Da spiste jeg det, så da kan jeg like godt spise alt annet til jeg sprekker også! Også kommer den dårlige følelsen etterpå av mislykkethet.. Hvorfor klarer ikke jeg det, når andre klarer. Føler meg stygg og feit.. Usj..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det bare to dager igjen til bryllupet ser jeg, men enten du har gått ned i vekt eller ikke har du kommet til noen viktige erkjennelser.

 

1.Du spiser når du trenger trøst - Prøv å bryte mønsteret, er det andre ting som kan gi trøst? En kopp lett-kako, en Atkins-bar, et nytt ukeblad?

 

2.Du spiser usunt når maten ikke er planlagt - Lag ukeplan med oppskrift som ligger klar ved komfyren, lag handleliste og kjøp inn alt du trenger men ikke mer. Kast alt av snacks og godterier og kjøp inn sukkerfrie alternativer du kan ty til ved ekstremt sug.

 

3.Du er veldig AV/PÅ - Det er lov å mislykkes uten at man dermed er mislykket! Mitt favoritt ordtak :) Ta en dag av gangen og glam det som har vært, gi deg selv en ny start hvis det går skeis.

 

Og husk; han du gifter deg med elsker deg slik du er ;) Lykke til med bryllupet, det andre kan du fortsette med etterpå. Du har jo et helt liv på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tattoogl

Nå er det bare to dager igjen til bryllupet ser jeg, men enten du har gått ned i vekt eller ikke har du kommet til noen viktige erkjennelser.

 

1.Du spiser når du trenger trøst - Prøv å bryte mønsteret, er det andre ting som kan gi trøst? En kopp lett-kako, en Atkins-bar, et nytt ukeblad?

 

2.Du spiser usunt når maten ikke er planlagt - Lag ukeplan med oppskrift som ligger klar ved komfyren, lag handleliste og kjøp inn alt du trenger men ikke mer. Kast alt av snacks og godterier og kjøp inn sukkerfrie alternativer du kan ty til ved ekstremt sug.

 

3.Du er veldig AV/PÅ - Det er lov å mislykkes uten at man dermed er mislykket! Mitt favoritt ordtak :) Ta en dag av gangen og glam det som har vært, gi deg selv en ny start hvis det går skeis.

 

Og husk; han du gifter deg med elsker deg slik du er ;) Lykke til med bryllupet, det andre kan du fortsette med etterpå. Du har jo et helt liv på deg!

 

 

 

Skulle nesten tro du kjente meg...LOL..

Gift ble jeg, men kiloene er her! Har som du sier hele livet foran meg, og litt bedre tid. Har ikke gitt opp, men vet jeg må bruke lang tid på å bli kvitt kiloene som jeg har brukt nesten hele mitt liv på å få på meg.. Det er sannheten....

Girlpower here we come!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...