Gå til innhold

Antall kcal for gravide


Gjest Revenka
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et snitt på 1800kcal sist uke, men aner ikke om dette er fot lite eller for mye! Lurer virkelig på det samme.. Jeg meldte meg inn her for å prøve å stagnere vektoppgangen, går opp en kilo i uken! Da jeg meldte meg inn fikk jeg beskjed om at jeg skulle følge Meny2 på 1600 kcal. -Dette kom de frem til ut fra alder, høyde og vekt, men det burde også være med i betraktning at jeg er gravid. Du burde kunne krysse av for om du er gravid/ammende;)

 

Så lurer jeg også på dette med trening. Om jeg går en tur og forbrenner 300kcal, hvorfor trekkes dette ikke fra det totale dagsforbruket av kcalorier?

 

Nå leste jeg forresten nettopp det andre innlegget ditt lengre nede. Synes det du kom frem til der hørtes veldig bra ut jeg! Det at du satser på å legge deg på ca 1800 kcal og prøver å få deg en del trimpoeng per uke, det er samme tankegangen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på Grete Roede kurs for to år siden, fikk vi vite at du skal regne ut slik som du har gjort i forhold til vanlig bevegelse, alder og vekt og det der. Dersom du er gravid skal du gå opp en meny. Altså får du meny 2 1600 kcal, skal du gå opp til meny 3 med 1900 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Kan jeg også få være med her? Er med på en annen tråd, men der er det så stille..

 

Er glad dere tar opp spørsmålet. For jeg har lurt på det samme. Jeg prøver å være fokusert på maten nå siste delen av svangerskapet. Merker jeg går mer opp i vekt nå enn første halv del. Jeg er 5mnd på vei.

 

Jeg ligger på meny 2 også, så kanskje jeg skal prøve å spise litt mer. Og bli flinkere til å gå tur. Jeg prøver å gå to turer i uken, men ser at jeg med fordel sikkert kan gå tre. Litt lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...