Gå til innhold

Noen som vil følge med på veien ned -20kg?


Gjest Slankmegflat

Anbefalte innlegg

Gjest Slankmegflat

Hei. :)

 

Jeg heter Caroline og jeg er 25 år, mamma, student til Høsten og overvektig.. Som de fleste av dere andre så preger overvekten meg i en større grad både fysisk og psykisk og jeg har nå tatt opp kampen for å bli kvitt de 20kg eksta. :)

 

Jeg begynner på skolen til Høsten og ønsker ikke å være den tjukke i klassen.. I tillegg skal jeg til syden i September og aldri i verden om jeg kler av meg i denne kroppen! Ergo

så har jeg to mål og slanke meg imot og jeg kjenner at det hjelper på motivasjonen.. :D

 

..Men det som ville hjulpet enda mer er om noen av dere kunne tenke dere å følge meg på veien ned 20kg? Kanskje noen av dere har samme målet, om å miste 20kg (eller mindre) i 2012 og vil gjøre det "sammen" med meg? Jeg har startet en blogg hvor jeg skriver om meg selv, trening, veiinger, nedturer, oppturer osv.. Hvis noen av dere vil være med på veien via den, blir jeg kjempeglad! :)

 

Bloggadressen er: www.slankmegflat.blogspot.com

 

Hilsen meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg er også 25 år og mamma til to små jenter!

 

Jeg skal ned 14 kg men syns nå det er mye og(har forresten gått ned 1 kg allerede da, så er vel 13 kilo nå).

 

Er møkk lei av disse kiloene som har sneket på siden jeg ble 18/20 og også lei av å føle meg tykk og uvel hele tiden. Så nå skal jeg klare å gå ned til mitt drømmemål: 59 kg!!

Det viktigste målet for meg akkrat nå er 62 kilo innen 13 juli da, for da drar vi til syden med hele familien, og nekter å vise meg i bikini slik jeg er nå!

 

Håper du har lyst til å skravle litt med meg på vei nedover i vekt:)

 

Hvor mange kalorier har du forresten planlagt å legge opp hver dag?

Og skal du trene mye?

 

Har du noe tidsmål?

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei!

Jeg ønsker å følge deg på veien nedover! Skal selv ned ca 15kg til. Har siden midten av januar tatt av meg 7kg :) Dette håper jeg å klare innen julen 2012. Har veiedager på Onsdager, i dag, så skal komme innom å oppdatere i kveld når jeg er ferdigveid.

Ligger på ca 1600kcal pr dag. Men det har sklidd litt ut med veiing og regning på maten, så det har blitt litt rutiner i det. Bruker sunn fornuft og grovregning på kaloriene.

 

Kanskje jeg skal fortelle litt om meg selv, jeg er 21år, har 4 gode gutter i livet, en på 10 mnd, en på 3,5år, en på 25år og en firbeint venn på 4år. Bor i Nordnorge, nermere bestemmt Mo i Rana. Har to år igjen så er jeg ferdigutdannet sykepleier.

 

Hilsen Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankmegflat

Ååh, så fint at dere vil være med meg på veien ned! :) Blir litt lettere når man ikke er helt alene om å gå ned i vekt, jeg synes ihvertfall det er vanskelig. Så gøy at dere begge er mamma til småtasser, selv har jeg to på 1 og 2 år! :)

 

Så flinke dere er som har begynt å klarte nedover på kilostigen! Jeg begynte for 1,5 uke siden og har veiedag på Mandager. Startvekten min var på 87,9 og sist Mandag viste den 87,4.. Ikke mye nedgang, men en liten start er det hvertfall. Gruer meg faktisk til neste veiing siden jeg har klart å sprekke litt på vaffel og sånn denne uken. Jeg ble nesten slått i bakken av hvor mange kalorier EN vaffel inneholder. Så no more wafles for me! :P

 

Hovedmålet mitt er 68kg for der trives jeg godt, så har en lang vei å gå. Jeg er forresten 174 høy! Første delmålet mitt er -3, deretter -8,-13 og -20. Håper på å ha gått ned hvertfall 13kg til vi skal til syden i September. For som du sier "Skrulla" så blir det ingen bikini på denne jenta heller sånn som jeg ser ut nå ;)

 

Når det kommer til trening så prøver jeg å sykle 2-3 mil i uka på trimsykkel og gå en del turer. Har ikke vevd inn styrketrening enda, men burde vel finne en dag for det også etterhvert.. Hvordan er deres treningplan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg vil gjerne være med på veien, om det er plass til en til - selv om dere har kommet godt i gang?

 

Jeg er ei jente på 27 år som alltid har hatt noen kilo for mye, men det eskalerte da jeg ble ME-syk for fem år siden. Pga stillesitting og helt feil innstilling til mat, begge deler som følge av sykdommen, har kiloene kommet snikende og nå føler jeg så lite vel med meg selv.

 

Jeg starter på netttkurs 7.mai, men vil starte så smått førstkommende uke ifht å innarbeide gode matrutiner. Jeg er 170 cm høy og for et par måneder siden veide jeg ca 97 kg og har nå mål om å komme ned til trivselsvekta mi på 75 kg. Siden dette er et ganske stort mål tror jeg at jeg må dele det opp for å beholde motivasjonen.

 

Siden ME byr på utfordringer på treningsfronten, blir det først og fremst kostholdet jeg må fokusere på. Men jeg håper å kunne innfri hvertfall en kort gåtur type 10-20 minutter hver uke så sant kroppen er på lag med hodet :rolleyes:

 

Kommer sterkere tilbake fra mandag av, med korrekte mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!!

 

Her er kaloriinntaket 1300 kalorier hver dag pga jeg trives godt med det, men på lørdag sprakk jeg skikkelig og endte på 1850 kalorier!!!!(oreo is OG potetgull....kremt:S)

Menmen.....idag har jeg vært litt flinkere tross litt kake pga besøk av oldeforeldrene til barna mine, så satser på ingen fler sprekker nå:)

Ellers har jeg ikek mål om å trene så mye. Har en revmatisk sykdom som ikke er fullt utredet enda, de mistenker bektherev hvis dere vet hva det er.... Så jeg går på mye betennelsesempende nå og håper jeg kan klare å trene mild styrketrening på elixia 1 gang i uka:)

 

Veiedagen min er onsdager! Så er spent på denne ondagen, hadde forrige onsdag gått ned 3 kilo på 1,5 uke, fornøyd med det:)

 

PLaner om noen fler unger dere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Oh, hadde en storsprekk i går.. Is og eplkekake og en baguett.

jaja, får prøve å gå meg en god tur i kveld da :)

 

Ellers så trener jeg egentlig ikke så mye, skulle vært mye mer egentlig.

Men med to små og et hus som skal tas rede på så er det ikke så god tid til trening på treningssenter ihvertafll. Men jeg er medlem på Friskhuset, så prøver å få en spinningtime minimum en gang i uken. Også går/jogger jeg nesten hver dag + rockeringen min da.

Skal kjøpe meg et slikt treningsstrekk så jeg får gjort enkel styrketring i stua på kveldstid.

 

Jeg er 158cm høy og trivselsvekta mi er mellom 55 og 60kg:) -10kg til så er jeg på 60kg :)

 

 

Her blir det ikke flere barn. Vi har to friske flotte gutter, så vi sier oss fornøyde med det.

Har hatt to tøffe fødsler, så ønsker ikke å gå gjennom det en gang til.

Førstemann kom med hastesnitt 26timer etter jeg kom i det som kalles aktiv fødsel.

og andremann kom vaginalt etter ca 29timer med kraftige rier på sykehuset, før det var vi ca 1 døgn hjemme med ca 10min. mellom riene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Hei :)

Jeg blir 25 i sommer, har 3 barn og er deltidsstudent og vikar i barnehage. i tillegg er jeg gressenke (gubben jobber i 12 dager, og er hjemme i 9).

 

Jeg veier 77,9 kg, vil ned til 55-65 et sted.. (er 163cm høy).

 

Jeg har prøvd å slanke meg maange ganger før... greide en gang å gå ned 15 kg, landa på 72kg, blei gravid og vips noen kg opp igjen :P MEN NÅ ER DET NOK!!!

 

Jeg slenger meg med hvis det er greit. Jeg veier meg på søndager, men kommer til å oppdatere så ofte jeg kan!!

 

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Æh.. -0,2 kg denne uken..

Nå blir det full skjærpings.

Har gått en lang tur i dag. Å skal komme meg ut på en lang tur i morgen også.

 

Men, nedgang er nedgang! Skal være glad jeg ikke gikk opp. Hadde noen store sprekker denne uken (eplekaker, gulrotkake, is, pizza og to glass eplebrus) Oi, blir kvalm av å skrive det opp jo.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag. Endelig friskere fra influensa OG nedgang på 1 kg fra forrige uka og dermed 69,5 kilo!! Deilig å se 60 tallet!!!!! Nå er det 10,5 kilo igjen til målet mitt, har gått ned 4 kg siden 9/4. Er herlig å se kroppen bli litt mindre for hver dag:) Håper bare jeg fortsetter å vinne kampen mot godtehungeren!!!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankmegflat

Selvfølgelig er det plass til deg også,Myrt! :) Du kan komme langt bare med endringer i kostholdet, så får vi heller krysse fingrene for at du får energi til noen skikkelige gåturer også. :)

 

MammaLinn; Skjønner godt hva du mener altså. Jeg slanket meg fra 96 til 69 kg i 2008/2009.. Men etter to graviditeter kom jeg jaggu opp i 91 igjen.. Fort gjort. :P

 

Jeg hadde veiedag nå på Mandag og gruet meg såå fælt. Skeide ut med vafler, vaniljepannacotta og marsipankake sist uke!!! Alikevel ble det ikke så ille som jeg trudde, sikkert pga treningen.. Gikk opp 0,2kg og ned 1 cm på magen. Skjerpings fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankmegflat

Herlig dag. Endelig friskere fra influensa OG nedgang på 1 kg fra forrige uka og dermed 69,5 kilo!! Deilig å se 60 tallet!!!!! Nå er det 10,5 kilo igjen til målet mitt, har gått ned 4 kg siden 9/4. Er herlig å se kroppen bli litt mindre for hver dag:) Håper bare jeg fortsetter å vinne kampen mot godtehungeren!!!

Ha en flott dag!

 

Ååh, kjenner følelsen! Gratulerer, flink er du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Jeg blir så imponert over hvor flinke dere er!! Jeg har såååå lyst til å se 6 tallet, at jeg gleder meg som en unge på julaften! men veien dit er så grusomt tung :( jeg har nå spist to knekkebrød, hjemmelagde sådan, med litt majones og mye agurk på, + et glass smoothie bestående av bær og yoghurt naturell, men er så sugen på noe godt.... huff... hvor skal dette ende?? vet godt det tar litt tid før kroppen venner seg til dette, men jeg er en utålmodig sjel :P jaja... drikker vann og går og pusser tenna snart, det demper suget for en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god torsdag!

 

Ville bare logge inn og ønske dere en flott dag:)

 

PS: ser jeg ikke har skrevet hvor høy jeg har, det har jo mye å si ifht vekt. Jeg er 1.64 og målet er 59 kilo(eller å holde meg rett under 60 kilo da)

 

Og jentene mine er 1 år og 2,5 år, så ganske likt som hos deg Slankmegflat. De er herlige, men krevende også...hahaha

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke :)

 

Selv om jeg ikke planlegger veiedag på lørdager, klarte jeg ikke å dy meg i dag :rolleyes:

 

-3,3 kg på et par uker! God motivasjon når kurset starter om halvannen uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Veide meg i går, og har gått ned fra 77,9 til 77,2. skal vel egentlig ikke klage på det ;) nå er det en ny uke med nye muligheter, og ikke minst nye fristelser og utfordringer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankmegflat

Hei igjen! :)

 

Så flinke dere er, jenter! Jeg har hatt noen uker nå, som har vært helt bånn ift til slanking. Har skrevet litt om det inne på bloggen min, for dere som har lyst til å lese. :)

 

www.slankmegflat.blogspot.com

 

Har hatt en uke nå hvor jeg har tatt meg mer sammen og idag hadde jeg veiedag. Minus 0,9 kg og minus 1 cm rundt magen, lykke! :)

 

Føltes utrolig godt å se at det blir resultater av å gi det lille ekstra. Akkurat den oppturen jeg trengte etter noen uker hvor vekten har stagnert.. :)

 

Håper alle sammen har en fin start på Mai og at slankingen går rett vei! :) En Royal sommerbær is har forresten bare 179 kcal, om dere vil unne dere en god is i varmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

Heisann. kan jeg bli med her?

 

Jeg er 25 år, mamma til ei jente på snart 5 og en gutt på snart 2 år. Gikk opp 25 kg i hvert svangerskap, men har med hard jobbing fått alle kg vekk, men ser ikke ut i kroppen, og alt er slapt og dvaskt. er 163 cm og 69 kg. (har nettopp tippet under 70 etter en slapp påske).

 

trener på et senter som heter Friskhuset, men ikke så ofte som jeg burde. sliter også med å spise nok mat, da det enten blir alt for mye en dag, eller alt for lite.

 

så nå har jeg spist en skål med kesam og cottage cheese, og tenker jeg skal være 60 kg til sommern.(håper det blir sommer, ser ikke slik ut for tiden, med 2 grader, snøbyger og sidelengs regn)

 

Stå på jenter, dere er superflinke. mvh Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei! Lenge siden jeg har skrevet hær. Hadde mistet litt motivasjoen + at jeg ikke har hatt vekt, men det ar jeg fått nå. Veide meg i dag, vekta viste 68,4kg (ned 2,7kg på ca 2 uker) Så nå er motivasjoen på vei opp igjen! Endelig!

Har nå gått ned totalt 9,3kg. Ca 10 kilo igjen!

 

Hva gjør dere når motivasjonen dabber av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Rita87

Hei :) jeg sliter med motivasjon og tid til alt. dessuten har det dabbet skikkelig av med treningen, så jeg står stille på vekta. prøver å ikke fokusere så på vekta, men målene istede, men når alt står stille blir jeg litt frustrert og lei.

 

håper på ny giv på mandag :D da skal sykkelen ut.. har kjøpt nye deler til den, så nå er det ingen unnskyldninger.

 

ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Det er flere som har vært veeeldig ute av fokus de siste ukene ;) Gikk på en skikkelig smell forrige lørdag, men greide å ta meg sammen denne uka. har noen tøgge uker forran meg nå, fordi vi reiser på ferie til spania 16. juni! For en stund siden hadde jeg en plan om å se 60-tallet før vi reiste, men det ser veldig dårlig ut nå :P Målet er å være max 72 når vi reiser, helst mindre.. får se hvor flink jeg er fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

Stå på.. !! er desverre di siste kiloene som er treigest.. så himla vanskelig å komme seg forbi kneika og se forandringer.

 

Slik som nå, har vært 70 kg i snart 1 år, men unntak av nede i 67 kg da jeg gjorde en storinnsats før jul.

 

Men nå håper jeg å klare det igjen, og vil gjerne langt nedover, helt til 60 kg blank gjerne. men føler jeg må ta skikkelig i da, og er ikke helt der.'

 

I går syndet jeg med både sjokolade og lakris, og nå angrer jeg så. siden jeg var ute på byen å drakk 5 cider, og 3 øl på fredagskvelden, pluss litt potetgull :( :(

 

Så nå når lillegutt våkner skal jeg ta med ungene ut å gå tur. er ikke så mye trening i slike turer, men vi sitter i allefall ikke inne :)

 

håper alle har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

har vært å løpt i trapper i dag.. og faktisk vært helt sinnsykt flink med kostholdet i dag :D :D

 

skryte av meg selv. pluss at i dag har vi kjøpt oss hus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...