Gå til innhold

Vil gå ned 40-60kg, trenger gode råd..


Gjest Yvonnie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal se om jeg finner formelen i en gammel Grethe Roede bok så ser man hvordan jeg som er svært overvektig trenger mer kcal enn ei snerten snelle på 65 kilo. Skal rote litt så skal jeg se hva jeg finner.

 

 

Tusen takk! Jobber foreløpig med å få i meg de 1600 kaloriene på en sunn måte hver dag, ser jeg ofte spiser for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest turjente

Tusen takk! Jobber foreløpig med å få i meg de 1600 kaloriene på en sunn måte hver dag, ser jeg ofte spiser for lite!

Høres helt snålt ut å legge ut her på forum uten å ha lest det som står i boka men om man leser i boka skjønner man det bedre. Altså:

 

Regn ut din vekt i kilo og gang med 10. Legg til din høyde i cm ganger 6,25. Legg til din alder ganger 5. Trekk fra 161 om man er kvinne. Da kommer man fren til sitt hvilestoffskifte. Så ganger man med faktor for hvilestoffskiftet. Denne faktor er satt til 1,3 dersom man er lite i aktivitet og 1,4 hvis man er litt i aktiviteti det daglige. Når man ganger hvilestoffskiftet med faktor for hverdagsaktivitet kommer man frem til energiforbruk før trim. Så legger man til ant trimpoeng per uke ganget med 28.59. Da kommer man frem til daglig energiforbruk som gjelder bare for deg. Grethe Roede sier at en reduksjon på 5-800 kcal vil gi tilstrekkelig vektreduksjon for de fleste. Selv trekker jeg fra 1000 kcal. Slik står det i Grethe Roedeboken at man kan regne ut sin egen meny man skal følge. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...