Gå til innhold

Vil finne meg selv igjen...


Gjest Bully

Anbefalte innlegg

Jeg har vært medlem her ganske lenge, og jeg har også deltatt i en del andre tråder, men nå er det dags for å få min egen :)

Jeg er førtifire år, mamma til tre og lever et ganske normalt liv. I løpet av ti år snek det seg på ca to til tre kilo i året, og for tre år siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Jeg meldte meg inn her og oppdaget at jeg kunne gå ned hvis jeg var flink.

Gikk ned åtte kilo den sommeren men disse har sneket seg på igjen. Sukk!

Men nå er jeg eldre og klokere og skal ta tak i helheten.

En del av det å lykkes blir å skrive her inne for å holde meg selv litt i ørene :P

Jeg startet opp igjen med å registrere mat og trim her den 10 april, og har gått ned litt allerede nå.

Målet mitt er å gå ned ti kilo i løpet av sommeren og så forsøke å stabilisere vekten gjennom vinteren, så håper jeg at jeg er klar til en ny økt neste sommer og da er kanskje selve målet innenfor rekkevidde.

Denne uken skal jeg bli flinkere til: å trimme mer denne uken

Sist uke var jeg flink til: å spise mange og små måltider selv om jeg var ute og reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei dag i går. Mannen i huset overrasket med dessert. Creme Brulee. Heldigvis laget i bittesmå porsjnskåler, så jeg kunne ta en uten å skeie helt ut. Snille mannen :)

Ikke noen tur i går, men tror ikke det er noen krise om det blir en rolig dag innimellom. Føles noen ganger som om kroppen vil ha en slakke-dag. Forsøker å lytte til kroppen nå, men noen ganger så tuller den med meg. Sier den er sulten når jeg VET at det er den ikke he he he.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne37

Hei.

Jeg meldte meg inn her i dag og kunne godt trenge noen å støtte meg til i denne prosessen vi er inne i.

Jeg er 37 år og to-barns mor. Har fått på meg 20 "trivsels" kilo som jeg ikke trives med <_< .

 

Min største utfordring er å prioritere å komme i gang med trening. Har tenkt å gå, etterhvert jogge, og trene styrke. Har vært flink i perioder, men det blir liksom ingen god vane for meg.

 

Jeg starter på kurs på tirsdag og hvis vi i tillegg kunne motivere hverandre her inne, tror jeg dette blir SUKSESS :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne37! Ja, jeg tror også det er viktig å komme inn i gode vaner omkring litt trening. Jeg har oppdaget at det er ikke nødvendig å løpe omkring som en maraton-løper, men at kortere jogge-turer og gå-turer er utrolig poitive på vekten. Det er lettest å motivere seg til å komme ut nå på våren og sommeren, derfor jeg tenkte jeg skulle forsøke å gå ned nå i sommer for å stabilisere til vinteren.

Har vært i Danmark i helga, og der er det jo så mye utrolig "dejlig mad". Har kost meg litt, men ikke vært i fri flyt. Krysser fingrene for at vekten har vært stabil, men det hadde vært fint hvis jeg hadde gått ned bare litte, bitte grann....

Det langsiktige målet mitt er å legge om vanene mine slik at jeg kan 1. gå ned, og 2. stabilisere vekten uten å gå opp igjen. Mer aktivitet og mindre sjokolade er helt klart to viktige faktorer :P

Forrige uke var jeg flink til å: Spise riktig mat

Denne uken skal jeg bli flinkere til å: Spise mange nok måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne37

Heisan.

 

Jeg er klar for kurs i morra tror jeg. Tror det vil hjelpe meg masse å ha et fast holdepunkt for å veie meg. I forhold til trening også. Må ha noe som dytter meg litt ut :rolleyes:.

 

Har ikke vært no flink nå, men startskuddet går i morra. Skal lage fem-ukers middagsplan for å hjelpe meg til å planlegge sunne middager, for det har lett for å bli mye "tulle-mat" når en har det travelt.

 

Gleder meg til å komme i gang :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut til å være motivert Sikkert lurt å ha planlagt mat framover. Enklere å holde seg til den vlgte linjen da.

Selv gikk jeg OPP 0,1 kg sist uke. Veide meg i dag, og jeg ble litt lei meg, men jeg viste jo at jeg ikke hadde vært så flink som jeg burde. Samtidig blir jeg litt sint på meg selv, så nå skal jeg virkelig vise kroppen min hvem som er sjefen her :D Delmålet mitt om å veie 71 kg den 15 mai er litt fjernt akkurat nå, men jeg skal i hvert fall komme ned på syttien komma ett eller annet.

Det blir spennende å høre hvoran du har hatt det på første kurs-dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bully og Hanne :)

 

Håper det er greit at jeg slenger meg med her inne ?

Litt om meg selv : er noenogførti, to barn og har strevet med kiloene i mange år.. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slanket meg og så gått opp igjen..

Vet jo hva jeg må gjøre for å lykkes, og det går som regel greit med antall kcal, men så var det denne treningen da..

 

Men har faktisk gått ned 8 kilo siden i høst ( det har tatt TID, men har følt at jeg ikke har direkte slanket meg..) men har noen kilo igjen til målet. Vet av erfaring at det er superviktig å ha noen å dele både oppturer og nedturer med mens vi jakter på livstils endringen :) For jeg har innsett at det hjelper ikke å være "flink" i en periode og gå tilbake til gamle vaner.. da kommer kiloene bare på igjen !!

 

Ha en fin tirsdag jenter :)

 

Hilsen "storesøster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom. Her er det plass til fler :)

Du har jo vært kjempeflink! Åtte kilo ned er et håndfast bevis på det.

Jeg tror også at det er viktig å ha et sted å rapportere om hva som skjer, kunne spørre om råd og å kunne dele små seire med noen som gjør det samme.

Mitt problem løser seg nok ikke bare med større aktivitet, jeg må også spise mer riktig. Men uansett så får jeg en helsemessig gevinst hvis jeg holder meg i gang. Jeg er ikke så flink til å gå på treningsstudio eller delta på planlagt trening, men jeg har hund og går mye tur. I tillegg er jeg med på vanngymnastikk en gang i uken. Det trives jeg veldig godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en tung dag. Slet med å motivere meg for å komme ut og gå, men klarte å få til en times rask marsj. Lysten på noe godt lå og gnagde også. Er det flere som får tunge uker innimellom? Jeg er på femte uka nå, og har planer om å komme meg gjennom den også ;) Håper det blir lenger mellom disse slite-ukene etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge dager/ uker..

 

Ja, bully det er flere enn deg som opplever det !! Har hatt noen av de ja..

Vet ikke helt hvorfor det blir sånn, men det virker som både sult følelelsen, motivasjon og ikke minst søt hungeren svinger..

 

Men du var jo superflink, en times rask marsj er BRA :)

Tror det hjelper at vi " biter tenna sammen " og holder ut til de tunge dager eller uker gir seg, for det gjør de.

Kjenner at det også kan hjelpe å tenke positive tanker om meg selv og rose meg selv for de resultater jeg har oppnådd eller det at jeg faktisk er på vei til målet :)

 

Håper det gir seg snart, klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne37

Hallo:)

 

Jeg var på første kurskveld i går, og det var skikkelig ok. Tror det skal hjelpe meg til å klare dette:). Kan ikke komme på møte uten å ha vært flink. Jeg tror jeg skal konsentrere meg om 1 kg og en uke om gangen. Også tenke på det endelige målet av og til for å motivere meg selv.

Jeg har ikke kommet igang med trimminga enda, men det kommer en dag i morra, som kan brukes til det:-).

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho.... da er humøret på vei opp, og da tror det er riktig som du sier "storesøster" at da er det lettere for at vekta går ned :)

Spennende med kurs Hanne37, og en kilo om gangen er et smart valg av fokus.

I dag skal jeg ut på tur og håper at det ikke regner for mye utover ettermiddagen. Litt småregn er ok, men det har lett for at turen blir kortere når det øser ned.

har dere noen erfaring med sushi? Jeg er glad i maki og har spist seks biter til lunsj i dag. Er nok en litt over kanten stor lunsj, men det var så godt. Nam nam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho.... da er humøret på vei opp, og da tror det er riktig som du sier "storesøster" at da er det lettere for at vekta går ned :)

Spennende med kurs Hanne37, og en kilo om gangen er et smart valg av fokus.

I dag skal jeg ut på tur og håper at det ikke regner for mye utover ettermiddagen. Litt småregn er ok, men det har lett for at turen blir kortere når det øser ned.

har dere noen erfaring med sushi? Jeg er glad i maki og har spist seks biter til lunsj i dag. Er nok en litt over kanten stor lunsj, men det var så godt. Nam nam....

 

Enig med deg bully, sushi er GODT !! men det kan være overraskende mange kcal i det.. Så sjekk det ut, jeg må innrømme at jeg trodde det var mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Bully og Hanne37 :)

 

Endelig helg her i gården, uken her har gått superfort.. Det har gått bra med antall kcal, men lite trening da..

I helga blir det komfirmasjon, heldigvis er jeg bare gjest da :) Har planlagt at jeg skal unne meg ett lite kake stykke, men bare ett ;)

 

Helge hilsen fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hanne37

Hei og hopp dere :rolleyes:

 

Lenge siden jeg har vært her nå. Har vært syk, men er endelig på beina igjen. Tredje kurskveld i går og har gått ned tre kilo siden start for to uker siden :) :)

 

Prøver å skrive ned alt jeg spiser, og når jeg gjør det, fungerer det fint synes jeg. Det er god motivasjon å se at jeg får i meg det jeg skal og ikke mer.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden sist. Har vært alt for travelt til at jeg har klart å være aktiv her. Og det er dumt for det er mye lettere å holde fokus sammen med andre i samme situasjon.

Jeg har heldigvis klart å fortsette vektreduksjonen, selv om det ikke har gått så fort som planlagt. Det kan jeg takke mange måltider om dagen for tror jeg. Ellers har jeg forsøkt å ligge unna usunn mat og for store måltider.

Godt å være tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp dere :rolleyes:

 

Lenge siden jeg har vært her nå. Har vært syk, men er endelig på beina igjen. Tredje kurskveld i går og har gått ned tre kilo siden start for to uker siden :) :)

 

Prøver å skrive ned alt jeg spiser, og når jeg gjør det, fungerer det fint synes jeg. Det er god motivasjon å se at jeg får i meg det jeg skal og ikke mer.

 

Hvordan går det med dere?

 

Wow, så flink du er! jeg er helt enig, det er lettere når jeg skriver ned hva jeg spiser. Stå på videre!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne37

Heisan!

 

Hyggelig å "se" deg igjen :)

 

Det må til litt samarbeid for å få til dette her. Jeg har gått litt opp igjen også litt ned igjen, men er nå på rett veg. satser på å gå ned tilsammen 8 kg i løpet av kurset og så skal jeg ta ett kurs til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...