Gå til innhold

Yvonnie's dagbok


Gjest Yvonnie
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Yvonnie

Uke 3 er begynt, og jeg har veid og målt meg. Gått ned 1kg siden sist gang, og hele 7cm rundt midje (!!)

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra i dag 7.mai

 

Legg: 51

Lår: 82

Midje: 125

Hofte: 141

Byste: 127

Overarm: 44

 

!!!! Erre mulig?!? Tydligvis! :D

Kordan kan en "krympe" så mye uten at en går ned mer i vekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyLife

Uke 3 er begynt, og jeg har veid og målt meg. Gått ned 1kg siden sist gang, og hele 7cm rundt midje (!!)

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra i dag 7.mai

 

Legg: 51

Lår: 82

Midje: 125

Hofte: 141

Byste: 127

Overarm: 44

 

!!!! Erre mulig?!? Tydligvis! :D

Kordan kan en "krympe" så mye uten at en går ned mer i vekt??

 

 

Så bra, gratulerer med bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3 er begynt, og jeg har veid og målt meg. Gått ned 1kg siden sist gang, og hele 7cm rundt midje (!!)

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra i dag 7.mai

 

Legg: 51

Lår: 82

Midje: 125

Hofte: 141

Byste: 127

Overarm: 44

 

!!!! Erre mulig?!? Tydligvis! :D

Kordan kan en "krympe" så mye uten at en går ned mer i vekt??

 

Fantastiske resultater! Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Tusen takk :) Dette gir jo mer motivasjon! :) Dagen kunne ikke begynt bedre! :D

Tilsammen ca 24 centimeter.....himmel er det mulig! Du inspirerer!!!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Jepp legger sammen det du har "krympet"! 24,5 cm faktisk! Kjempebra!

 

Ja, pinade! :)

Dette hjelper utrolig på motivasjonen! Fikk til og med på meg ei bukse jeg ikke har brukt på noen år i dag :D Utrolig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Ting går litt tregt denne uken med tanke på trening.. Klarer ikke engang å gå til jobb :/ Heldigvis har jeg bare vakt i kveld, så er jeg sykemeldt 100% til 20.mai ! Har begynt hos fysio, og eneste som vi har fått gjort er å teipe foten så jeg skal prøve å belaste den riktig. Noe som gjør veldig ondt nå pga jeg ikke er helt vant med å gå med foten slik. Men jeg prøver å spise regelmessig og i mindre porsjoner.

 

Men jeg må si jeg er veldig stolt av meg selv - er i 3 uke og motivasjonen er på topp. Hatt en "down moment", og jeg regner med det kommer flere slike etterhvert. Jeg føler jeg utrolig bra, energien er bedre og jeg føler meg mer glad inni meg. Klarer å se meg i speilet å tenke at jeg skal klare dette! :)

 

Gleder meg til å komme til delmålet mitt, da skal det feires.. Men jeg vet ikke hvordan enda. Noen som har noen ideer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Hva med noe turutstyr som kan brukes i allslags vær? En vindtett fjellue f.eks eller en turjakke? Eller tilsvarende antall solariumsbehandlinger som det du har mistet kilo? Eller kino sammen med en venninne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Hva med noe turutstyr som kan brukes i allslags vær? En vindtett fjellue f.eks eller en turjakke? Eller tilsvarende antall solariumsbehandlinger som det du har mistet kilo? Eller kino sammen med en venninne?

 

Gode ideer! :) Vi får se når tiden kommer :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

 

Gleder meg til å komme til delmålet mitt, da skal det feires.. Men jeg vet ikke hvordan enda. Noen som har noen ideer?? :)

 

Pulsklokke? Jeg er knallglad i min i alle fall. Joggsko, treningstøy som er litt fint, Smykker, skjerf, sko, ny tlf om du ikke har smarttelefon det er ganske mange motiverende apper man kan bruke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Pulsklokke? Jeg er knallglad i min i alle fall. Joggsko, treningstøy som er litt fint, Smykker, skjerf, sko, ny tlf om du ikke har smarttelefon det er ganske mange motiverende apper man kan bruke.. :)

 

Hva er poenget med pulsklokke? Har ikke helt skjønt det.. Skjønner dt skal være for pulsen, men liksom.. er det ikke bortkastet penger?

Treningstøy var ikke så dumt, men tror jeg skal vente litt med det til jeg blir litt mindre ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Jeg er litt redd for at jeg har gått opp noen kg denne uken.. Skal riktignok ha mensen i morgen, er det derfor?

Kan liksom ikke se at jeg har spist så mye mer enn de andre ukene.. Kanskje litt mer usunt denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Måledagen i dag:

 

Gått opp 0,5kg og 1,2cm rundt midje og 1cm rundt lårene.

Ellers har jeg gått ned eller stått stille.

 

23.april (startdato)

Legg: 54cm

Lår: 85cm

Midje: 134cm

Hofte: 143cm

Byste: 132cm

Overarm: 46cm

 

14.mai (Siste gjeldende måling)

Legg: 51cm

Lår: 83cm

Midje: 126cm

Hofte: 141cm

Byste: 125cm

Overarm: 43cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Måledagen i dag:

 

Gått opp 0,5kg og 1,2cm rundt midje og 1cm rundt lårene.

Ellers har jeg gått ned eller stått stille.

 

23.april (startdato)

Legg: 54cm

Lår: 85cm

Midje: 134cm

Hofte: 143cm

Byste: 132cm

Overarm: 46cm

 

14.mai (Siste gjeldende måling)

Legg: 51cm

Lår: 83cm

Midje: 126cm

Hofte: 141cm

Byste: 125cm

Overarm: 43cm

 

Vet du hva? Synes du skal være fornøyd. Min kropp tar til seg vann en gang i mnd så det utgjør gjerne 1,2 kg(!) Så jeg tror ikke du har gått opp en halv kilo i virkeligheten. Det er vann og vann i kroppen er sundt for det renser ut avfallsstoffer! Går ant å jukse til seg at vannet går ut av kroppen med ta vanndrivende, men det går jo ut av kroppen selv om en ukes tid så det er bortkastede penger. Så lenge du spiser det du skal vil du heller miste ekstra mye på neste veiing. DU ER KJEMPEFLINK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Vet du hva? Synes du skal være fornøyd. Min kropp tar til seg vann en gang i mnd så det utgjør gjerne 1,2 kg(!) Så jeg tror ikke du har gått opp en halv kilo i virkeligheten. Det er vann og vann i kroppen er sundt for det renser ut avfallsstoffer! Går ant å jukse til seg at vannet går ut av kroppen med ta vanndrivende, men det går jo ut av kroppen selv om en ukes tid så det er bortkastede penger. Så lenge du spiser det du skal vil du heller miste ekstra mye på neste veiing. DU ER KJEMPEFLINK!

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Hva er poenget med pulsklokke? Har ikke helt skjønt det.. Skjønner dt skal være for pulsen, men liksom.. er det ikke bortkastet penger?

Treningstøy var ikke så dumt, men tror jeg skal vente litt med det til jeg blir litt mindre ;P

 

Pulsklokker finnes i mange ulike varianter. Min er en såkalt fitness-klokke. Med den setter jeg opp et mål, feks at jeg skal trene bort 1500 kcal pr uke. Hvis jeg greier det får jeg en "pokal" på klokka. Hvis ikke er den bare som vanlig. Og den viser meg hvor mange kcal jeg har brukt på treningen, og det synes jeg er motiverende for å ta i litt ekstra. Og jeg har lært at jeg kan ligge på en puls på 155 lenge, det er fin joggepuls for meg. Men det jeg bruker den mest til er å telle kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Pulsklokker finnes i mange ulike varianter. Min er en såkalt fitness-klokke. Med den setter jeg opp et mål, feks at jeg skal trene bort 1500 kcal pr uke. Hvis jeg greier det får jeg en "pokal" på klokka. Hvis ikke er den bare som vanlig. Og den viser meg hvor mange kcal jeg har brukt på treningen, og det synes jeg er motiverende for å ta i litt ekstra. Og jeg har lært at jeg kan ligge på en puls på 155 lenge, det er fin joggepuls for meg. Men det jeg bruker den mest til er å telle kcal.

Jeg har selv vurdert pulsklokke, men jeg hater å jogge og jeg er sliter med ett leddbånd i kneet. Først og fremst er det for meg viktigst å være fysisk aktiv hver dag og å komme inn i en god rutine med fysisk aktivitet og studere de flotte rosene i kinnet etter en tur ute med spassersko. Ikledd et stort smil blir jeg faktisk i godt humør av meg selv etter en tur ut! Det er viktigere for meg å like å være ute og fysisk aktiv enn å forbrenne kcal. Har vel gått ned endel i vekt til sammen og her i forrige uke vurderte jeg faktisk om jeg hadde behov for pulsklokke(!) Det er fordi formen begynner å komme seg. Men så fant jeg ut at jeg skulle fortsette med tur og sykkelturene mine litt til til jeg har gått ned enda mer. For meg handler det først om fremst om å finne glede og inspirasjon og se at jeg faktisk er fysisk aktiv hver dag, men etter 10 kg til tror jeg det får over i konkurrering med meg selv. Jeg må først synes at det er arti å konkurrere med meg selv da. Min kropp har vært min verste fiende svært lenge, og jeg føler jeg har litt igjen for å begynne å konkurrere med den igjen. Men når jeg har gått ned 20 kilo skal jeg vurdere pulsklokke på ny. Det er heldigvis pulsfunksjon på trimsykkelen jeg har kjøpt meg så jeg skal bruke den nå til å begynne med. Jeg tror pulsklokke er en veldig bra ting å ha, men jeg skal vente til jeg har gått ned litt til i vekt :) Trener forresten til å være med på sykkelritt! Blir arti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det som vel er meningen med en pulsklokke er vel at det er et godt verktøy for å trene riktig i forhold til målene du vil oppnå. F.eks. er fettforbrenningen mer effektiv dersom pulsen ligger rundt x antall prosent av makspuls, men hvis det er cardio du vil trene så skal pulsen ligge høyere. Og man trenger ikke å bruke det kun ved jogging, det er også effektivt ved gåturer, spinning eller hva det måtte være. De kan gjerne gi fra seg et pip om pulsen blir for lav eller høy, da vet du at du må ta i litt mer eller roe litt ned. Sånne ting. Ja, og så teller de jo gjerne kalorier, da. Hvor motiverende det er varierer fra person til person, jeg synes det var kjempemotiverende da jeg brukte pulsklokke (som jeg har sluttet med fordi jeg ikke finner den...) fordi jeg er stor og har mange kilo å dra på. Venninnen min som jeg gikk med som er 17 cm lavere og hadde adskillig lavere BMI enn meg synes det var skuffende å se hvor "lite" hun hadde forbrent i forhold til hvor mye aktivitet hun hadde vært i (og sammenlignet med meg, som jo blir helt feil).

Selv synes jeg at det er litt motiverende å bruke Runkeeper på mobilen for å få overblikk over hvor og hvor langt jeg går, og tiden jeg bruker. Tar den ikke på hver gang, men når jeg har faste runder tar jeg det med ujevne mellomrom for å se om jeg har brukt kortere tid som jo betyr at formen har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Yvonnie

Det som vel er meningen med en pulsklokke er vel at det er et godt verktøy for å trene riktig i forhold til målene du vil oppnå. F.eks. er fettforbrenningen mer effektiv dersom pulsen ligger rundt x antall prosent av makspuls, men hvis det er cardio du vil trene så skal pulsen ligge høyere. Og man trenger ikke å bruke det kun ved jogging, det er også effektivt ved gåturer, spinning eller hva det måtte være. De kan gjerne gi fra seg et pip om pulsen blir for lav eller høy, da vet du at du må ta i litt mer eller roe litt ned. Sånne ting. Ja, og så teller de jo gjerne kalorier, da. Hvor motiverende det er varierer fra person til person, jeg synes det var kjempemotiverende da jeg brukte pulsklokke (som jeg har sluttet med fordi jeg ikke finner den...) fordi jeg er stor og har mange kilo å dra på. Venninnen min som jeg gikk med som er 17 cm lavere og hadde adskillig lavere BMI enn meg synes det var skuffende å se hvor "lite" hun hadde forbrent i forhold til hvor mye aktivitet hun hadde vært i (og sammenlignet med meg, som jo blir helt feil).

Selv synes jeg at det er litt motiverende å bruke Runkeeper på mobilen for å få overblikk over hvor og hvor langt jeg går, og tiden jeg bruker. Tar den ikke på hver gang, men når jeg har faste runder tar jeg det med ujevne mellomrom for å se om jeg har brukt kortere tid som jo betyr at formen har blitt bedre.

 

Tror pinade jeg skal invistere i en pulsklokke jeg altså! Har jo begynt med spinning og styrketrening på Friskhuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Tror pinade jeg skal invistere i en pulsklokke jeg altså! Har jo begynt med spinning og styrketrening på Friskhuset :)

Det er herved bestemt også her i gården at en del av skattpengene også går til pulsklokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Nå er jeg halveis i delmål 1 !!! 5kg er gått ned! *me soooo happy*

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra 6.juni

 

Legg: 51

Lår: 82,5

Midje: 123

Hofte: 139

Byste: 125

Overarm: 42

 

Jeg er så stolt, glad og og og superglad!! :D:D:D:D Var så vidt jeg begynte å hoppe på vekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg halveis i delmål 1 !!! 5kg er gått ned! *me soooo happy*

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra 6.juni

 

Legg: 51

Lår: 82,5

Midje: 123

Hofte: 139

Byste: 125

Overarm: 42

 

Jeg er så stolt, glad og og og superglad!! :D:D:D:D Var så vidt jeg begynte å hoppe på vekta :P

 

Kjempebra jobba! :D Gratulerer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Nå er jeg halveis i delmål 1 !!! 5kg er gått ned! *me soooo happy*

 

Mål fra 23.april (startsdato)

 

Legg: 54

Lår: 85

Midje: 134

Hofte: 143

Byste: 132,5

Overarm: 46

 

Mål fra 6.juni

 

Legg: 51

Lår: 82,5

Midje: 123

Hofte: 139

Byste: 125

Overarm: 42

 

Jeg er så stolt, glad og og og superglad!! :D:D:D:D Var så vidt jeg begynte å hoppe på vekta :P

 

Jeg har også nådd mitt delmål 1 i dag. Det var også på 5 kilo, så vi følges bra! Det skal vi fortsette med til vi begge er i mål. Jeg har neste delmål om ca 5 kilo som er den grensen jeg greide å komme til når jeg sluttet på siste Grethe Roede kurs, så jeg holde nå fremdeles på med det jeg har lagt på meg etter siste kurs da ;-), men det tenker jeg ikke på egentlig! Jeg er faktisk supermotivert til å fortsette.

Og når du mister 32 cm totalt sett på så kort tid så blir jeg enda mer motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...